

Wylaczenie poduszki pasazera w B FL
#1
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2009 - 18:51
Czy da sie wylaczyc poduszke pasazera celem przewozenia np fotelika?
W clio i fiaciorach byl taki fjuczer.
M.
#2
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2009 - 18:57
#3
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2009 - 20:37
Odłączyć aku, odpiąć poduszkę i dać opornik, niestety nie wiem o jakiej wartości. Temat już był poruszany.
Czyli nie ma zadnego fjuczera (np dziurki na kluczyc w schowku czy cus). Chodzi o wzgledny bezpieczenstwa - ze jak nie jade z czyms na przednnim siedzeniu (tylko z kims) zeby ja nazot wlaczyc

M.
#4
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2009 - 21:51
Nigdy w życiu nie zaryzykowałbym jakichś swojskich przeróbek w tym temacie. Swego czasu w Rzeszowie w mondziaku odpaliła poducha pasażera ( wszystko fabryczne ). Facet bujał się z salonem forda kilka lat po sądach, a z dziecka zostało warzywko.
#5
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2009 - 23:30
#6
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2009 - 16:37
Lepiej wozić z tyłu choć wygodniej jest na przednim fotelu.
#7
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2010 - 12:49
pomysł jest taki
dokupić wyłącznik z innego modelu koszt ok 40zł allegro
tylko teraz co dalej jak to połączyć by nie wywalało błędu
a i system zadziałał
nie znam zasady wyzwalania poduszki
jak i samej zasady działania takiego wyłącznika czy on daje sygnał do sterownika który też musi być odpowiedni ( przystosowany )
czy może jest w jakiś sposób oszukiwany przez jakiś moduł podający odpowiednie sygnały ( albo jakieś przekaźniki )
generalnie uważam że temat jest do przeskoczenia nie ujmując bezpieczeństwu
#8
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2010 - 13:05
to ja bym się podłączył pod temat by nie zaczynać nowego
pomysł jest taki
dokupić wyłącznik z innego modelu koszt ok 40zł allegro
tylko teraz co dalej jak to połączyć by nie wywalało błędu
a i system zadziałał
nie znam zasady wyzwalania poduszki
jak i samej zasady działania takiego wyłącznika czy on daje sygnał do sterownika który też musi być odpowiedni ( przystosowany )
czy może jest w jakiś sposób oszukiwany przez jakiś moduł podający odpowiednie sygnały ( albo jakieś przekaźniki )
generalnie uważam że temat jest do przeskoczenia nie ujmując bezpieczeństwu
mozna to zrobic w ten sposob ze wlacznikiem imitujesz 2.7 ohm. jesli zrobisz to bez zaplonu - poduszki nie bedzie a komp nie zauwazy bledu. Innej opcji nie widze
#9
OFFLINE
#10
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2010 - 14:08
#11
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2010 - 15:50
mozna to zrobic w ten sposob ze wlacznikiem imitujesz 2.7 ohm. jesli zrobisz to bez zaplonu - poduszki nie bedzie a komp nie zauwazy bledu. Innej opcji nie widze
to ma sens tylko jak to wykonać przydałby się jakiś amatorski schemat osoby która wie co rysuje co dobrać
gdzie i jak wpiąć ( opornik rezystor 2,7oma )
ja nie mam FL czujnik fotela odpada
beast dzięki :smile:
#12
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2010 - 15:58
to ma sens tylko jak to wykonać przydałby się jakiś amatorski schemat osoby która wie co rysuje co dobrać
gdzie i jak wpiąć ( opornik rezystor 2,7oma )
ja nie mam FL czujnik fotela odpada
beast dzięki :smile:
I będziesz ryzykował zdrowiem dziecka?
#13
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2010 - 16:47
I będziesz ryzykował zdrowiem dziecka?
co ryzykujesz że sam coś przerobisz
jeśli tak to dziwie się że wsiadasz do windy tam ma być bezpiecznie a jakbyś wiedział co konserwatorzy tam wyprawiają to dopiero byś zbladł
chyba że znasz realne zagrożenie fakt który wystąpi to napisz
pozdrawiam
zgłębiałem temat na innych forach i tam komuś przerobił profesjonalny warsztat
jak zapłacę 500pln to będzie bezpiecznie ????????
#14
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2010 - 19:05
Krzysiek
#15
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2010 - 20:31
Rozumiem że masz malutkie dziecko i fotelik jest zamontowany tyłem do kierunku jazdy? Jesli przodem nie ma potrzeby wyłączać poduszek. Oryginalne oplowskie foteliki do omegi miały transponder wyłączający poduszki, może poszukaj takiego fotelika.
Krzysiek
tylko w BFL z CSD. jesli nie mialo csd to fotelik nic nie dawal
#16
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2010 - 20:41
#17
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2010 - 20:43
A moim skromnym zdaniem to wszystko jest podcieranie du... py szkłem, jest zakaz wożenia dzieci na przednim fotelu i tego się trzeba trzymać, koniec kropka.
wozenia dzieci w foteliku tylem do kierunku jazdy
#18
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2010 - 21:12
syn ma 3 lata i warzy 18kg tym samym kwalifikuje się by jeździć przodem do kierunku jazdy
to nie jest temat w którym każdy pisze o jego uczuciach
lękach i obawach o leprze jutro
chyba że ma fachową wiedzę na temat zagrożenia ( czyli wie co się wydarzy z układem sterującym airbag pa dokonanej zmianie )
wszystko to elektronika człowiek to stworzył człowiek potrafi przerobić udoskonalić
jutro zadzwonię do znajomego z ASO mają tam na pewno jakiegoś przeszkolonego elektryka zobaczymy co powie
ale jeśli ktoś wie jak to przerobić to proszę pisać wszystko godne rozważenia
pozdrawiam koledzy
#19
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2010 - 21:28
co ryzykujesz że sam coś przerobisz
jeśli tak to dziwie się że wsiadasz do windy tam ma być bezpiecznie a jakbyś wiedział co konserwatorzy tam wyprawiają to dopiero byś zbladł
chyba że znasz realne zagrożenie fakt który wystąpi to napisz
pozdrawiam
zgłębiałem temat na innych forach i tam komuś przerobił profesjonalny warsztat
jak zapłacę 500pln to będzie bezpiecznie ????????
Obawiam się, że jak sam przerobisz i w razie nieszczęścia tfu, tfu, nie dostaniesz odszkodowania z ubezpieczenia, a jak przerobi profesjonalny warsztat to ponosi odpowiedzialność za skutki. A zrobisz jak uważasz. Konserwator też odpowiada za swoją pracę, jak i kierowca za prowadzenie samochodu. Wszystko jest dobrze tylko do momentu jak prokurator się nie pojawi.
#20
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2010 - 21:34
Reasumując gdy poduszka jest aktywna mamy do sterownika airbagów podłaczony zapłonik poduszki - jesli przełacznik jest przekręcony na wyłaczenie airbaga do sterownika jest podlaczony rezystor. Przełaczanie tak jak wspomnialem odbywa sie na wyłaczonej stacyjce. Czy ktoś bedzie chcial sobie tak zrobić jego sprawa .