Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

pytanko o rozrząd 2.5 TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
35 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 czerwca 2012 - 20:59

Moja złOmcia mając przebieg 175 tyś


chyba po raz 3. rozrzad bez problemu wytrzymuje kolo 300 000 km. potem lancuch sie wyciaga i powinno sie go wymienic. niestety w tym silniku nie jest wieczny.




 


#22 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 24 czerwca 2012 - 21:10

potwierdzam "nie jest wieczny".u mnie,jak trzeci raz przeskoczył,to został zmieniony-zbyt dużo zabawy w rozbiranie/składanie.wyciągnięty był tak bardzo,że napinacz-lyżwa już sobie nie radziła

#23 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 czerwca 2012 - 21:14

potwierdzam "nie jest wieczny".u mnie,jak trzeci raz przeskoczył,to został zmieniony-zbyt dużo zabawy w rozbiranie/składanie.wyciągnięty był tak bardzo,że napinacz-lyżwa już sobie nie radziła


potrafi tez przeskoczyc przez dolna zebatke bo ta sie wyrabia




 


#24 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 września 2012 - 21:58

Witam
Mam parę pytań odnośnie rozrządu w 2.5 td
Otóż moja omcia na blacie ma 314tys. i coś stuka bądź puka w silniku.
Podejrzewam jak i znajomy mechanik że jest to łańcuszek rozrządu, im więcej gazu tym szybciej stuka a powyżej 2.5-3tys obr nic nie słyszę bo praca silnika zagłusza.
1. Czy wymiana samego łańcuszka poskutkuje, czy trzeba kompletny rozrząd z kołami?
2. Czy strona: http://www.bmw-sport...opic.php?t=3907
tyczy się też silnika omegi bo z tego co słyszałem i wyczytałem to są jakieś delikatne różnice pomiędzy nimi?
3. Czy kolega "beast" bądź inni co robili rozrząd w 2.5 td sugerowali się tym opisem z tej strony? czy coś mogą dodać od siebie, aby obeszło się bez ściągania głowicy.
Z góry dzięki z odpowiedzi.

#25 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 września 2012 - 22:06

Wszystko jest jak w opisie na stronie, którą podałeś. Nie myśl o wymianie rozrządu bez wymiany uszczelek tj. uszczelka pod kapę rozrządu, nowe oringi na pompę wody i rurkę wody, podczas wymiany po tyłku mogą dostać też uszczelki: od kapy zaworów i miski olejowej. Jeśli będziesz je składał na pastę, to porządnie odtłuść, żeby nie było zdziwienia jak odpalisz, a będzie leciało. Da się wymienić bez ściągania głowicy, ale musisz uważać na UPG, bo lubi się odklejać na kanale wodnym. Blokowanie napinacza to jakieś nieporozumienie, więc trzeba to ogarnąć na spokojnie. Do ustawiania wałka rozrządu najlepiej dorobić sobie z blaszki wzornik, bo z suwmiarką można się nawkurzać.

#26 OFFLINE   Piter_polo

Piter_polo
  • 140 postów
  • Dołączył: 09-06-2008
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 września 2012 - 19:04

Kolego bolecq2 napewno wymiana łańcuchów + napinacz i prowadnice + pompa wody, co do wymiany zębatek jak rozbierzesz to będziesz widział w jakim one są stanie. Ja u siebie wymieniłem całość bez zębatek i wszystko ucichło, oczywiście z porad które podałeś, pozdrawiam :)

#27 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 września 2012 - 19:40

+ pompa wody

a co ma pompa wody do rozrządu ?

#28 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 września 2012 - 21:10

w tym silniku nic ;)

 


 


 


#29 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 września 2012 - 21:38

Koledzy czyż na tej stronie:
http://www.bmw-sport...opic.php?t=3907
nie brakuje prowadnic???
Wymienione są same napinacze, natomiast o prowadnicach nic nie pisze?
Do mojego silnika uszczelka przedniego dekla raczej metalowa?
I śruby pokrywy zaworów mam raczej torx?
Wracając do rozrządu to jaki zestaw lepszy: febi czy swag (cos takiego), bo na pierwszy montaż szedł z tego co się nie myle iwis czy jak:)
Na inter cars bmw czy omega to ceny takie same rozrządu.
Jak patrze na ten opis to roboty od cholery przy tym jest.
A jakby przyszło ściągać głowicę? Strach pomyśleć.
Boję się żeby nie uszkodzić upg:(

#30 OFFLINE   m10

m10
  • 33 postów
  • Dołączył: 06-07-2012

Napisany 09 września 2012 - 09:06

Tak z mojego punktu widzenia, jak się na czymś zbytnio nie zna (bo wiadomo wymiana rozrządu to nie dolanie płynu do spryskiwaczy) to lepiej zlecić to komuś (serwisowi czy zaufanemu mechanikowi, który zna się na rzeczy) i mieć to z głowy, bo co prawda zapłacisz więcej ale masz święty spokój, wiesz że wszystko jest tak jak ma być i nie martwisz się czy aby wszystko dobrze, czy jak pojedziesz w trasę coś się nie stanie itd. A do tego możliwe, że cały dzień będziesz się z tym męczyć...
Oczywiście zrób jak tam uważasz, to tylko moje zdanie :)

#31 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 września 2012 - 09:31

przerabiałem temat pare razy, da radę ogarnąć to do kupy :)

#32 OFFLINE   pawel23l

pawel23l
  • 33 postów
  • Dołączył: 02-12-2011
  • Skąd: Gubin[FKR_04SV]

Napisany 22 września 2012 - 07:36

przerabiałem temat pare razy, da radę ogarnąć to do kupy :)


nom dobrze gada. A z tym zlecaniem to ja bym uważał. Wydałem 5tys.zł na remont silnika w dobrym można powiedzieć warsztacie. I nie wszystkie wady zostały usunięte. Więc jak już chcesz mieć pewność to lepiej samemu powoli lub ze znajomym mechanikiem. Bo rozrząd to ja zawsze we dwóch wymieniałem w mojej r19. ale tam to inna bajka. I omijaj szerokim łukiem te żałosne garaże bo ja tego nie nazywam ASO.
Byla Omega, byla Astra i jest Vectra B 2.0 16V DTI...

#33 OFFLINE   arturos1982

arturos1982
  • 1 postów
  • Dołączył: 03-12-2014

Napisany 03 grudnia 2014 - 12:20

jestem swiezym posiadaczem omegi 2,5td i nie wiem jak sie dowiedziec czy ten silnik jest na PASKU CZY NA ŁANCUSZKU..

#34 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 grudnia 2014 - 12:45

jestem swiezym posiadaczem omegi 2,5td i nie wiem jak sie dowiedziec czy ten silnik jest na PASKU CZY NA ŁANCUSZKU..


:masakra:
na łańcuchu

#35 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 grudnia 2014 - 18:52

jestem swiezym posiadaczem omegi 2,5td i nie wiem jak sie dowiedziec czy ten silnik jest na PASKU CZY NA ŁANCUSZKU..




Wystarczy wpisać w google opel omega 2.5td rozrząd i wyjdzie, troszkę myślena nie zaszkodzi.

#36 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 grudnia 2014 - 18:55

Wystarczy odkręcić korek wlewu oleju :D