

pytanko o rozrząd 2.5 TD
#1
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2009 - 22:11
#2
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2009 - 22:15
Witam wszystkich. Sprowadziłem moją Omke w listopadzie i wszystko w niej zrobiłem tak by pięknie i sprawnie było. Został tylko 1 temat -- rozrząd. Wg wszelkiej dokumentacji,książek i badań komputerowych autko mam z 98 roku a przebieg 189 tyś--i wszystkie drobiazgi wskazywałyby,że jest on autentyczny. I teraz pytanie czy mam łańcuch zmieniać? Czy cokolwiek tam robić? Czy łańcuch jakoś słychać--kiedy już ma dosyć? Mój mechanik powiedział,że tego się nie rusza. Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
zmienia sie w momencie jak praca lancucha zaglusza prace silnika albo juz wytral dziure w obudowei. a swoja droga 19 tysieciy rocznie na diesla :hmm::hmm:
#3
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2009 - 22:24
droga 19 tysieciy rocznie na diesla
A no trochę mało, ale mniejsza z tym
I tak jak pisze beast chyba, że będziesz czekał aż łańcuch spadnie :-D
Rozrząd się zmienia dwa łańcuszki (jeden na rozrząd, drugi pompa wtryskowa) łyżwa napinająca x 2 i trzy trybatki (niekoniecznie)
Koszt ok 1000 zł
#4
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2009 - 22:47


#5
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2009 - 23:38
#6
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2009 - 22:39
#7
OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2009 - 16:38
podobno luz na łańcuchu rozrządu objawia się "falowaniem" na niskich obrotach. Czy to prawda? Czy to może objaw zużycia pompy wtryskowej?
Raczej pompa
#8
OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2009 - 18:21
#9
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2009 - 17:54
#10
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2009 - 10:18
Zrób tak żeby Tobie uszczelke pod Głowica wydmuchałoCo do łancuszka to mi mechanik powiedział że jego wymiany mało kto sie podejmie.



#11
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2009 - 10:29
Co do kosztów to nic lepiej nie mów, 2.500zł, poszło na naprawe mojej bestii, a i tak okazało sie ze to nie pompa tylko EGR był walnięty.Zrób tak żeby Tobie uszczelke pod Głowica wydmuchało
Wtedy i łańcuchy Tobie wymienią
I wyjdzie Tobie ten sam koszt HEHE
#12
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2009 - 13:49
To jest świetne autko ale naprawy kosztują :confused: Moja propozycjaCo do kosztów to nic lepiej nie mów, 2.500zł, poszło na naprawe mojej bestii,




#13
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2009 - 21:14
To jest świetne autko ale naprawy kosztują :confused: Moja propozycja
Zmień mechanika
Albo jednemu żyć nie dawaj i bez wczesniejszej dniagnozy palcem nie ruszy
Sposób sprawdzony przeze mnie
Zgadzam się z Tobą w 100%, auto jest super, to moja poważniejsza awarja od 3 lat, złą diagnoze odnośnie pompy postawił mi mechanik z serwisu opla, nie szukałem potwierdzenia u innego mechanika i nadziałem się na takie koszty, normalnie sprawa zamkneła by się w 100zł. za badanie kompem i zdjagnozowanie przyczyny + elektrozawór EGR, no i bez tych nerwów oczywiście.
#14
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2009 - 02:15
Pamietaj, że więcej ludzi jest takich, którzy nie mają zamiaru innym pomóc tylko jak najwiecej skasować, a miej jest Tych którzy sie na rzeczy znają i posiadają chęć pomocy. TO JEST POLSKAodnośnie pompy postawił mi mechanik z serwisu opla, nie szukałem potwierdzenia u innego mechanika i nadziałem się na takie koszty,

#15
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2009 - 13:14
a co do wymiany jest nawet sporo grzebaniny ale ja samemu dałem rade
koszt części orginał około 600 zł
#16
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2009 - 18:22
cena jaka słyszę to 2500 w górę (bez ograniczeń bo i pewnie coś jescze wyjdzie

i wyczuwam że to bedzie eksperyment dla wykonującego to zlecenie.
W aso powiedzieli 3000 tylko wątpie czy to już robili ale teoretycznie daja gwarancje na skutki ewentualnej awarii.
#17
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2012 - 15:16
tak było przed wymianą świec .,.,po wymianie na zimno i na ciepło elegancko równiutko
#18
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2012 - 15:19
#19
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2012 - 01:40
#20
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2012 - 12:07
Co do pękniętego łańcucha rozrządu, to właśnie to przerobiłem. Wszyscy w ASO zgodnie twierdzili, że się nie wymienia, jest dożywotni. Moja złOmcia mając przebieg 175 tyś. oddała ducha. Pękł dolny łańcuch rozrządu. A w następstwie tego całkowita kaszanka z silnika. Kupiłem inny o niewiadomym przebiegu, z pompą wtryskową za 600 zł od 525 TDS'a. Co więcej, wystarczy zajrzeć na forum BMW, aż włos się jeży ile w tych silnikach pękło łańcuchów.
Jakie objawy, że łańcuch się kończy?
1. Przy puszczaniu (nie dodawaniu) "gazu" dźwięki podobne do "wykończonych" wtryskiwaczy, coś jakby rzężenie połączone z dzwonieniem.
2. Na "luzie" należy nacisnąć lekko sprzęgło, jeżeli poczujemy lekkie pukanie w pedał, zupełnie jakby "dwumasa" była na granicy rozsypania, to znaczy, że to jest ostateczny moment na wymianę kpl. łańcuchów. Dlaczego tak jest? nie wiem, może wyczuwa się ocieranie łańcucha o obudowę? Ale mnóstwo Niemiaszków wymieniało sprzęgła w tych silnikach, bezskutecznie, a następnie silnik szedł do generalnego albo na "szrot", bo pękał im łańcuch, albo nawet cały wał korbowy + łańcuch.
Poprzez ignorancję mechaniorów z ASO (w Wawie) miałem niepotrzebnie wymienione wtryskiwacze, następnie kompletne sprzęgło, na koniec dobrali się do pompy wtryskowej, demolując ją kompletnie

Na szczęście za nic nie zapłaciłem, zaproponowałem pozwanie mnie do sądu, bo usterki na którą zostawiłem auto nie usunęli a że źle diagnozowali to ich nie moja wina. Na koniec silnik się rozsypał.