

Opel Omega D
#21
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2009 - 16:11
#22
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2009 - 19:36
Właśnie mi też to się nie podoba, jakiś ten holden dla mnie ;-)"bezpłciowy"JAK patrze na tego Holdena to nawet i dobrze ze tej omegi nie zrobili i ze zostala ta BFL jako ta juz ostatnia dobra omega. Przeciez ten Holden to jakas pomyłka to predzej astra a nie omega
Omega to musi być coś wyjątkowego:cool:
#23
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2009 - 19:54
JAK patrze na tego Holdena to nawet i dobrze ze tej omegi nie zrobili i ze zostala ta BFL jako ta juz ostatnia dobra omega. Przeciez ten Holden to jakas pomyłka to predzej astra a nie omega
Widzisz, a Holden jako jedyny generuje zyski i sam zmodyfikował płyty koncernu GM pod swoje potrzeby. Zamiast żyć w 2001 roku popatrz ile modeli wyprowadził Holden, jak są popularne i jak bardzo wyszli poza schemat. Może wtedy zmienisz zdanie. W Europie Omega co najwyżej konkurowała z Roverem 800 i Fordem Scorpio (i została wycofana po wycofaniu tych modeli), a nie BMW czy Mercedesem. Holden poszedł wyżej i dzięki temu następcy Omegi stały sie tam autami prawie kultowymi.
To co podał Maro prosty model. Popatrz na oferę Holdena i porównaj do tego co oferuje Opel. Insignia to najlepsze czym się mogą pochwalić i musieli pompować jej reklame pół roku przed wyjazdem na drogi (jak pamiętam dalej nie wyjechała)
Np to http://www.holdencam...ssv.html#/home/
#24
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2009 - 20:17
Osobiście miałem okazję obejrzeć kilka modeli Opla Insigni - dostępnych na rynku niemieckim i muszę powiedzieć, że jestem pod ogromnym wrażeniem tego modelu. Samochód dopracowany we każdym calu. Wykonanie estetyczne o pięknym kształcie. Godny następca Omegi. Jedynym mankamentem jest cena. W przeliczeniu na złote około 100 000. (wersja najbogatsza) Około 76 tyś. zł. niewiele uboższe. Niemniej ta cena i tak jest stosunkowo niewielka w porównaniu do aut tzw. markowych o podobnym wyposażeniu. Najważniejsze jest to, że Insignia przy zastosowaniu różnych jednostek napędowych, zminimalizowała zużycie paliwa.Widzisz, a Holden jako jedyny generuje zyski i sam zmodyfikował płyty koncernu GM pod swoje potrzeby. Zamiast żyć w 2001 roku popatrz ile modeli wyprowadził Holden, jak są popularne i jak bardzo wyszli poza schemat. Może wtedy zmienisz zdanie. W Europie Omega co najwyżej konkurowała z Roverem 800 i Fordem Scorpio (i została wycofana po wycofaniu tych modeli), a nie BMW czy Mercedesem. Holden poszedł wyżej i dzięki temu następcy Omegi stały sie tam autami prawie kultowymi.
To co podał Maro prosty model. Popatrz na oferę Holdena i porównaj do tego co oferuje Opel. Insignia to najlepsze czym się mogą pochwalić i musieli pompować jej reklame pół roku przed wyjazdem na drogi (jak pamiętam dalej nie wyjechała)
Np to http://www.holdencam...ssv.html#/home/

#25
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2009 - 20:40
2. GM nie przewiduje następcy Omegi, na pewno nie w ciągu kilku następnych lat. Holden takie auta produkował i produkuje.
4. Insignia nadal niestety jest sprzedawana jako auto tańsze od innych. 100 tys to też nie jest wygórowana cena i wielu to podkreśla. Za odpowiednik Omegi dziś trzeba by zapłacić bliżej 150-180 tys. To w końcu auto "luksusowe".
5.Co znaczy "zminimalizowała zużycie paliwa" Względem czego? Konkurencji czy poprzednika? Spalanie to chyba najmniejszy problem tego auta. Opel boi się jak rynek odbierze to auto.
6. Estetyka to rzecz gustu. Wg mnie Ford wyprzedza z nią Opla prawie zawsze o rok (Mondeo MKIII i MKIV), a jednak nie wprowadzają swoich aut z taką pompą.
#26
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2009 - 20:50
Tyle to za Omegę płacili jak była jeszcze w produkcjiZa odpowiednik Omegi dziś trzeba by zapłacić bliżej 150-180 tys.

Dokładnie.
Insignia to klasa średnia, za 100 tys. nie kupi się żadnego auta z klasy wyższej.
Nastepca Vectry, żeby nie było z nią jak z Vectrą, co model to bardziej awaryjna. Miałem A i B to wiem

#27
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2009 - 21:02

A wracajac do tematu to tak szczerze najbardziej mi sie podoba Omega B ale dobrze zrobiona taka jak np. ma SYPUS albo z bulem serca musze przyznac Maro Nie zadna Insignia albo Holden wedlug mnie te auta zatracily tozsamosc i wygladaja jak koreanskie samochody
#28
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2009 - 21:26
Co do zatracenia swojej tożsamości to jaką miał Opel czy Holden? Kapitan, Ascona, Astra I czy może Astra II? A może Vectra, tylko która? No i jakie miało BMW, Audi, VW, auta francuskie itp. Jeśli wszystko porównujemy do aut koreańskich to tylko dla nich dobrze.
Popatrz na Skodę. Zrobili dobre auta, stworzyli rozpoznawalną markę i zaczęli zagrażać VW. Zaraz pojawił się lifting (czyli podwyżka), a potem wynalazki jak Roomster czy nowa Fabia. Gdyby nie znaczek to nowy Superb nigdy by nie był rozpoznany (tak jak Octavia II).
To się tyczy wszystkich marek więc nie płaczmy tylko zbierajmy na nowsze modele i płaczmy jadąc do serwisu.
#29
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2009 - 21:34
http://forum.omegakl...read.php?t=9033
Piszę tu raczej o tych którzy obecnie jeżdżą A lub B i chcieliby się przesiąść na B Fl
#30
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2009 - 21:57
Tylko żeby Ci nie pierdyknęło z tego bulu :hehe:albo z bulem serca musze przyznac Maro
Naoglądałem sie i naczytałem o Omegach a najbardziej o jej rdzy. Nie chodzi tylko o Omegę ale i inne modele Opli z lat 90-tych. W 80-te nie wnikam, bo może byc tylko gorzej. To co jest zewnątrz co widzimy to pikuś ale zajrzyjcie kiedyś głęboko pod spód, oderwijcie kawałek wykładziny na podłodze...
Dla przykładu: kolega miał akurat Omegę z '94, parchów można powiedzieć mniej od mojej, sladowe ilości i co sie okazało? Z tyłu prawie amory wylazły na wylot. Całe szczęście, że miał jeszcze do czego dokleić nowe kielichy. Poszła do żyda i jeszcze nię pojeździł... zanim nie skasował.
Tak więc koledzy drodzy. Daję 10 lat max, że te nasze kluski albo przełamią sie w pół (głównie karawany

A mimo to jeszcze chciałbym mieć B FL

PS. To mój chyba najdłuższy post w dziejach. Sam siebie nie poznaję

#31
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2009 - 22:51
Tak więc koledzy drodzy. Daję 10 lat max, że te nasze kluski albo przełamią sie w pół (głównie karawany
) albo korniki je wszamią
A ja jestem innego zdania :razz:
Wszystko w tym temacie zależy od właściciela Omegi, a wiadomo że każdy wychodzi z założenia że im starszy tym mniej należy w niego wkładać bo niewarto...
A jakby tak raz na 5 lat pokazać kluchę blacharzowi lub lakiernikowi i od czasu do czasu do jakiegoś mechanika zajrzeć to ten samochód naprawdę długo pojeździ...
Ale fakt... Niektóre kluchy widziałem takie że można by wyjąć wszystko ze środka nie otwierając drzwi

Ja osobiście uwielbiam jeździć tym samochodem od kąd zmieniłem mechanika, a poza tym jak dla mnie ma tylko jeden minus, który w moim przypadku występuje raz na półtora tygodnia i kosztuje mnie 200zł

A tak między Bogiem a prawdą - standardowo można policzyć że klucha spali 10/100 a jak kupicie Toyote VW czy inne duże ustrojstwo to będzie taka bajka?? Niech wtedy ten nowy nabytek spali 8/100 czyli na tankowaniu mamy 16 litrów mniej niż omega no a to jest koszt 50zł. Bez jaj.... Jak dobrze się jeździ to dla takich pieniędzy nie ma co zmieniać

#32
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2009 - 23:02
Zgadza się. Tylko ilu z nas to zrobiło/zrobi?A jakby tak raz na 5 lat pokazać kluchę blacharzowi lub lakiernikowi i od czasu do czasu do jakiegoś mechanika zajrzeć to ten samochód naprawdę długo pojeździ...
Z dbaniem też sie zgodzę. Ten syf na naszych drogach i ocynki w końcu dopadnie. Moja Omega stoi pod domem przykryta grubą warstwą śniegu. Nie jeżdżę po tym gównie jeśli nie mam potrzeby, do pracy mam "taksówkę". Jakbym jeździł dzień w dzień to po dwóch zimach mniej więcej wiem ile bym miał "kwiatków"

Wtedy żadnego konkursu bym nie wygrał

#33
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2009 - 23:21
Moja Omega stoi pod domem przykryta grubą warstwą śniegu. Nie jeżdżę po tym gównie jeśli nie mam potrzeby, do pracy mam "taksówkę". Jakbym jeździł dzień w dzień to po dwóch zimach mniej więcej wiem ile bym miał "kwiatków" Wtedy żadnego konkursu bym nie wygrał
Mam kołki do podstawienia pod auto co by ci się opony nie odgniatały


Ps. auto nie używane jeszcze szybciej rdzewieje

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#34
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2009 - 23:40
No patrz. Tego to nie wiedziałemauto nie używane jeszcze szybciej rdzewieje

A ja myślałem, że bardziej sie tylko psuje

#35
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2009 - 00:33


#36
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2009 - 17:04
...sprzedawać mi się zupełnie nie opyla więc jeszcze trochę doinwestuję i będę miał ładne wozidełko
Ile razy juz to slyszalem? Jak dlugo masz Omege? Nie znam prawie nikogo kto kupil Omege te 10 lat temu i nadal ja trzyma. Znam wielu ktorzy od kupna inwestowali przez 2-3 lata a w koncu sprzedali za 30% tego co wlozyli...
Odpowiadajac na Twoj pierwszy post napisze tylko, ze 10 lat temu wlasciciele Golfow II tez zarzekali sie, ze beda remontowali i pojezdza wiele lat, ale nigdy nie kupia nic nowszego. Zobacz ile jezdzi III generacji, nie wspominajac o II.
Zrewiduj swoje zdanie za 5 lat i napisz czy dalej jezdzisz Omega.

#37
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2009 - 21:10
Autko jest z Łańcuta. Fajnie było mieć w Polsce w 1995r. omege z klimą 2.0 16v Pozdrawiam
#38
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2009 - 22:39
..i teraz o ile sprowadzenie Holdena, w którym nota bene kierownica znajduje się po niewłaściewj stronie mija się z celem, to import takiego Chevroleta nabiera bliżej uzasadnionego sensu. Kierownica po dobrej stronie, jednostki miernicze jak w europie (km/h, litry itp), cena nowego w Brazylijskim salonie to coś około 23tys.$ (za auto segmentu E!). Wystarczy po odklejać znaczki chevi, przykleić nówki opla i mamy nowego Opla Omegę C 2009r.!
..a teraz trochę faktów.
Premiera nowego modelu miała miejsce w 2006 roku, auto występuje w dówch wersjach nadwozia (sedan i kombi), z dwoma jednostakmi napędowymi:
V6
3.6 L Alloytec 240HP 330NM
3.6 L LPG Alloytec 235HP 325NM
3.6 L High Output Alloytec 261HP 340NM
V8
6.0 L Generation 4 Alloy 360HP 530NM
..i czteroma przekładniami:
6b manual
4b automat
5b automat
6b automat
Inżynierowi wkońcu poszli po rozum do głowy i postanwoili akumualtor usadowić w bagażniku, co pozytywnie wpłynęło na rozkład mas (i ilość miejsca pod machą

http://forum.autohoj...let Omega 4.JPG
#39
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2009 - 22:47

#40
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2009 - 22:52
Zrewiduj swoje zdanie za 5 lat i napisz czy dalej jezdzisz Omega
Może nie będzie już tak nałogowo jeżdżona, ale napewno będzie i będzie w dobrym stanine technicznym jak i wizualnym


A co do obrazka powyżej... Bardzo ładny tylko te znaczki bym pozrywał bo są beee
