Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

bierze olej po generalnym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 29 grudnia 2008 - 17:40

Hej. Mam pytanie. W pazdzierniku zrobilem remont generalny silnika. Szlif walu, tulejowanie,osiowanie, nowe pierscienie, planowanie glowicy i uszczelniacze zaworow. Silnik przez pierwszy 1000 na dotarciu nie przekraczalem 100km\h i jezdzilem spokojnie. Podczas tego dystansu silnik spalil mi 3 litry oleju! okazalo sie ze szlifierz wkladajac uszczelniacze zaworow nie powciskal ich tak jak trzeba i byly tylko wlozone, mechanik mowil ze powinny wskoczyc w jakis rowek. Wymienilem ponownie. Samochod przestal dymic jak dziki w sumie woogle nie kopci. Niestety dalej bierze mi olej ale nie w takich ilosciach. teraz na tysiac jakies 0,5 litra mi pali. Cisnienie na cylindrach po 13 barow zero dymka z rury i nigdzie nie cieknie! Co moze byc przyczyna brania oleju?

#2 OFFLINE   Pino72

Pino72
  • 50 postów
  • Dołączył: 23-12-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 06 stycznia 2009 - 17:27

silnik powinien się ułożyć. pojeździj jeszcze.

#3 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 06 stycznia 2009 - 17:41

A prowadnice zaworów były wymieniane? może tam jest luz i uszczelniacze sobie nie dają rady.Napisz jeszcze jak możesz ile Cie wyszedł remont

#4 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 07 stycznia 2009 - 02:49

Panie kolego mi mowili ze po generalce moze wziasc nawet 2 litry oleju podczas docierania, Ja również chce zrobic kapitalke silnika, Moja historia byla troche inna bo silnik był w idealnym stanie zanim nie pojechalem na rozrząd.Ale to temat rzeka.

Dobra chodzi o to ze zamierzam sie teraz z kolegą mechanikiem sami zrobic kapitalke, bo po tamtej wymianie rozrzadu roz@#$$#@!ło silnik i poszlo kupe czesci. Wtedy zaczal brac olej ale jezdzilem.

Napisz kolego ile i za co zaplaciles czyli
koszt częsci, wymien marki czesci, co i ile kosztowalo w naprawie glowicy,potem pierscienie itd. cene panewek poprosze, jesli to mozliwe oczywiscie.
Dlatego chce znac szczeguly poniewaz naczytalem sie kiedys tutaj ze no i innym bierze olej po jakichs tam remontach.Wiec moze cos przeoczone.Bylo duzo tez o badziewnych uszczelniaczach zaworowych.
Ja chce to zrobic konkretnie wiec jesli to nie stanowi problemu to prosze napisac co i za ile wynioslo. pozdrawiam

#5 OFFLINE   Drabcu

Drabcu
  • 227 postów
  • Dołączył: 30-09-2007
  • Skąd: W Tychach

Napisany 07 stycznia 2009 - 17:16

Wiatam ja Ci powiem tak po dobrze zrobionym remoncie nie powinno brać wcale oleju albo śladowe ilości.0,5litra na tysiąc to może nia dużo, ale jak na silnik po remoncie to dużo. Ja w swojej robiłem remont koło roku temu, oleju nie bierze (tak zebym widział) i nie brała zaraz po remoncie.Tak jak kolega explosiv9 pisze może coś z głowicą nie tak. Pozdrawiam

#6 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 08 stycznia 2009 - 00:15

Panowie dowiedziałem sie jeszcze cos. Podobno Pierścienie Olejowe zakłada się taki sposób by zbierały olej do dołu silnika. Natomiast jeśli olejowe zostaną założone odwrotnie stracą swoje właściwości i zamiast ściągać olej do miski może pchać olej na denko i poprostu spala. Być może ktoś ci odwrotnie założył te pierscienie

#7 OFFLINE   elatet

elatet

    Zbanowany

  • 28 postów
  • Dołączył: 14-12-2008
  • Skąd: Gdynia

Napisany 08 stycznia 2009 - 00:55

Dokładnie o tym samym chciałem napisać,ponieważ mi tak zrobili,ten głupi mechanik zlecił uczniowi tak bardzo warzną rzecz jak założenie pierśćieni,załorzył je odwrotnie całe szczęście to zauważyłem.

#8 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2009 - 08:27

A prowadnice zaworów były wymieniane? może tam jest luz i uszczelniacze sobie nie dają rady.Napisz jeszcze jak możesz ile Cie wyszedł remont


Ja też bym to sprawdził. Miałem przypadek, że po remoncie silnika brał mi 4 litry na 15 tyś. km właśnie przez to, że nie wymieniono prowadnic zaworów tylko uszczelniacze. Po powtórnym zdjęciu głowicy wymieniłem prowadnice na nowe i spalanie spadło do 1 litra na 15 tyś. km. Co prawda nie było to w omedze ale zasady są przecież te same dla wszystkich silników. Mechanicy lekceważą często głowicę wychodząc z założenia, że olej uciega tylko przez cylindry (stąd zazwyczaj proponują wymianę pierścieni lub szlif bloku i wymianę tłoków). W wielu przypadkach jest to słuszne, ale nie należy zapominać o sprawdzeniu luzu pomiędzy trzonkami zaworów a prowadnicami.

#9 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 stycznia 2009 - 11:31

Pierscienie olejowe mozna zalozyc w obie strony. Piszesz chyba o zgarniajaco cisnieniowych (czy jak je nazywaja) i cisnieniowych. Tylko te (dwa gorne) MUSZA byc zalozone odpowiednia strona do gory. Jest na nich ztreszta informacja TOP.
W nowszych silnikach widac zabek i jest to zrozumiale, ale w starszych trudno zobaczyc roznice.
Do tego pierscienie zaklada sie przeciwlegle (chodzi o zlaczenie) tak by polaczenie bylo skierowane do sasiednich tlokow a nie na zewnatrz silnika. Olejowy sklada sie tak zeby zadne polaczenie sie nie pokrywalo.
na opakowaniu najczescie jest zreszta instrukcja.
Niezly mechanik... Uczen sie uczy wiec rozumiem ze mu dal, ale przy takiej pracy uczen powinien byc nadzorowany lub kontrolowany.

#10 OFFLINE   Drabcu

Drabcu
  • 227 postów
  • Dołączył: 30-09-2007
  • Skąd: W Tychach

Napisany 08 stycznia 2009 - 19:29

Pierscienie olejowe mozna zalozyc w obie strony. Piszesz chyba o zgarniajaco cisnieniowych (czy jak je nazywaja) i cisnieniowych. Tylko te (dwa gorne) MUSZA byc zalozone odpowiednia strona do gory. Jest na nich ztreszta informacja TOP.
W nowszych silnikach widac zabek i jest to zrozumiale, ale w starszych trudno zobaczyc roznice.
Do tego pierscienie zaklada sie przeciwlegle (chodzi o zlaczenie) tak by polaczenie bylo skierowane do sasiednich tlokow a nie na zewnatrz silnika. Olejowy sklada sie tak zeby zadne polaczenie sie nie pokrywalo.
na opakowaniu najczescie jest zreszta instrukcja.
Niezly mechanik... Uczen sie uczy wiec rozumiem ze mu dal, ale przy takiej pracy uczen powinien byc nadzorowany lub kontrolowany.



No dobry mechanik, uczeń to sam może śmieci powynosić. Wiem bo mam na warsztacie praktykantów i powiem nie jest dobrze.

#11 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 08 stycznia 2009 - 19:35

Piszesz chyba o zgarniajaco cisnieniowych (czy jak je nazywaja) i cisnieniowych

Chodzi o zgarniająco uszczelniające i uszczelniające.Pozatym cylinder powinien być sprawdzony średnicówką,bo jak bedzie wyrobiony na owal to nowe pierścienie raczej nie pomogą.

#12 OFFLINE   elatet

elatet

    Zbanowany

  • 28 postów
  • Dołączył: 14-12-2008
  • Skąd: Gdynia

Napisany 09 stycznia 2009 - 01:05

Jerzeli cylindry są wytarte w owal,a zazwyczaj są to żeby było dobrze zrobione powinien być szlif cylindrów,jak ktoś chce poprzestać tylko na wymianie pierśćieni i tłoków to robią taniej tzw."Szwedzki" remont,ale to już nie jest to.

#13 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 stycznia 2009 - 08:55

...W pazdzierniku zrobilem remont generalny silnika. Szlif walu, tulejowanie,osiowanie, nowe pierscienie, planowanie glowicy i uszczelniacze zaworow.

Napisal zostalo zrobione wiec mierzenie owalnosci nie jest potrzebne.