

bierze olej po generalnym
#1
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2008 - 17:40
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2009 - 17:41
#4
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2009 - 02:49
Dobra chodzi o to ze zamierzam sie teraz z kolegą mechanikiem sami zrobic kapitalke, bo po tamtej wymianie rozrzadu roz@#$$#@!ło silnik i poszlo kupe czesci. Wtedy zaczal brac olej ale jezdzilem.
Napisz kolego ile i za co zaplaciles czyli
koszt częsci, wymien marki czesci, co i ile kosztowalo w naprawie glowicy,potem pierscienie itd. cene panewek poprosze, jesli to mozliwe oczywiscie.
Dlatego chce znac szczeguly poniewaz naczytalem sie kiedys tutaj ze no i innym bierze olej po jakichs tam remontach.Wiec moze cos przeoczone.Bylo duzo tez o badziewnych uszczelniaczach zaworowych.
Ja chce to zrobic konkretnie wiec jesli to nie stanowi problemu to prosze napisac co i za ile wynioslo. pozdrawiam
#5
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2009 - 17:16
#6
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2009 - 00:15
#7
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2009 - 00:55
#8
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2009 - 08:27
A prowadnice zaworów były wymieniane? może tam jest luz i uszczelniacze sobie nie dają rady.Napisz jeszcze jak możesz ile Cie wyszedł remont
Ja też bym to sprawdził. Miałem przypadek, że po remoncie silnika brał mi 4 litry na 15 tyś. km właśnie przez to, że nie wymieniono prowadnic zaworów tylko uszczelniacze. Po powtórnym zdjęciu głowicy wymieniłem prowadnice na nowe i spalanie spadło do 1 litra na 15 tyś. km. Co prawda nie było to w omedze ale zasady są przecież te same dla wszystkich silników. Mechanicy lekceważą często głowicę wychodząc z założenia, że olej uciega tylko przez cylindry (stąd zazwyczaj proponują wymianę pierścieni lub szlif bloku i wymianę tłoków). W wielu przypadkach jest to słuszne, ale nie należy zapominać o sprawdzeniu luzu pomiędzy trzonkami zaworów a prowadnicami.
#9
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2009 - 11:31
W nowszych silnikach widac zabek i jest to zrozumiale, ale w starszych trudno zobaczyc roznice.
Do tego pierscienie zaklada sie przeciwlegle (chodzi o zlaczenie) tak by polaczenie bylo skierowane do sasiednich tlokow a nie na zewnatrz silnika. Olejowy sklada sie tak zeby zadne polaczenie sie nie pokrywalo.
na opakowaniu najczescie jest zreszta instrukcja.
Niezly mechanik... Uczen sie uczy wiec rozumiem ze mu dal, ale przy takiej pracy uczen powinien byc nadzorowany lub kontrolowany.
#10
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2009 - 19:29
Pierscienie olejowe mozna zalozyc w obie strony. Piszesz chyba o zgarniajaco cisnieniowych (czy jak je nazywaja) i cisnieniowych. Tylko te (dwa gorne) MUSZA byc zalozone odpowiednia strona do gory. Jest na nich ztreszta informacja TOP.
W nowszych silnikach widac zabek i jest to zrozumiale, ale w starszych trudno zobaczyc roznice.
Do tego pierscienie zaklada sie przeciwlegle (chodzi o zlaczenie) tak by polaczenie bylo skierowane do sasiednich tlokow a nie na zewnatrz silnika. Olejowy sklada sie tak zeby zadne polaczenie sie nie pokrywalo.
na opakowaniu najczescie jest zreszta instrukcja.
Niezly mechanik... Uczen sie uczy wiec rozumiem ze mu dal, ale przy takiej pracy uczen powinien byc nadzorowany lub kontrolowany.
No dobry mechanik, uczeń to sam może śmieci powynosić. Wiem bo mam na warsztacie praktykantów i powiem nie jest dobrze.
#11
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2009 - 19:35
Chodzi o zgarniająco uszczelniające i uszczelniające.Pozatym cylinder powinien być sprawdzony średnicówką,bo jak bedzie wyrobiony na owal to nowe pierścienie raczej nie pomogą.Piszesz chyba o zgarniajaco cisnieniowych (czy jak je nazywaja) i cisnieniowych
#12
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2009 - 01:05
#13
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2009 - 08:55
Napisal zostalo zrobione wiec mierzenie owalnosci nie jest potrzebne....W pazdzierniku zrobilem remont generalny silnika. Szlif walu, tulejowanie,osiowanie, nowe pierscienie, planowanie glowicy i uszczelniacze zaworow.