Wymiana rozrządu a pompa wody.
#1 OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2008 - 17:29
Czy przy każdej wymianie rozrządu należy wymienić też pompę wody?
Słyszałem wiele opinii, że można pompę wymieniać co dwie wymiany rozrządu. Co wy na to??
I jeszcze jedno pytanie, w silniku x20xev ile można maksymalnie pojeździć do wymiany - jeśli większość użytkowania to trasa a ostatnia wymiana była robiona w oryginalnym serwisie Opla.
Bardzo proszę o odpowiedź.
#2 OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2008 - 18:01
Witam
Czy przy każdej wymianie rozrządu należy wymienić też pompę wody?
Słyszałem wiele opinii, że można pompę wymieniać co dwie wymiany rozrządu. Co wy na to??
I jeszcze jedno pytanie, w silniku x20xev ile można maksymalnie pojeździć do wymiany - jeśli większość użytkowania to trasa a ostatnia wymiana była robiona w oryginalnym serwisie Opla.
Bardzo proszę o odpowiedź.
pompe masz napedzana z rozrzadu, koszt pompy 100 pln koszt naprawy silnika jak stanie pompa - wiele razy wiekszy
#3 OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2008 - 18:46
#4 OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2008 - 18:56
#5 OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2008 - 19:06
każdy pasek powinien wytrzymać 60tys, najczęściej padają od zatartych rolek ,pompy i takie tam a to ciężko stwierdzić na oko bywa że wytrzyma i 120tys.ale to wszystko loteria i wróżenie z kart i nie warte świeczki
#6 OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2008 - 12:20
#7 OFFLINE
#8 OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2008 - 18:37
Aleś wniósł do tematu! Oj, nie ma co...Potwierdzam w/w wypowiedzi
Wymieniaj z pompą wody, chyba, że chcesz to robić znów, ale razem z wymianą zaworów i robotą głowicy.
To są takie pozorne oszczędności, ale jak coś pójdzie, to później koszty naprawy są o wiele większe jak ta zaoszczędzona kwota.
#9 OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2008 - 19:07
Też za dużo nie wniosłeś do tematu :hmmm:,potwierdziłeś to co było pisane wyżej,więc nie rozumiem dlaczego czepiasz sie innych i nie wiem czy ten tekst był potrzebny....Sorki za OT ale musiałem to napisaćAleś wniósł do tematu! Oj, nie ma co... Wymieniaj z pompą wody, chyba, że chcesz to robić znów, ale razem z wymianą zaworów i robotą głowicy. To są takie pozorne oszczędności, ale jak coś pójdzie, to później koszty naprawy są o wiele większe jak ta zaoszczędzona kwota
#10 OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2008 - 20:52
Jeśli chodzi o temat to zależy od sytuacji. Dobra pompa wytrzyma więcej niż 60tys km. Dobre będą piszczały i przeciekały, kiepskie się rozpadną.
W załączeniu zdjęcia pompy wyjętej z Omegi z 99roku, która zrobiła prawie 140tys km na tej właśnie pompie. Jak widać pompa zaczyna przeciekać, ale nie ma żadnych luzów, ani nie piszczała.
Problemy niezmieniania pompy są jednak dwa:
1. Nie wiadomo kiedy stara pompa zacznie się kończyć. Wtedy dochodzi koszt pompy i ponowny koszt montażu rozrządu. Jeśli ktoś robi rozrząd sam i ma czas oraz chęci to ten problem jest wyeliminowany.
2.Najczęściej nie wiadomo co było wcześniej zamontowane i kiedy wymienione.
Wnioski? Nie trzeba wymieniać pompy w 2.0 razem z rozrządem, ale jest to zawsze bezpieczniejsze i zalecane, szczególnie jeśli nie wiemy co jest zamontowane w aucie lub zakłada nam to mechanik.
O ile wiem to oryginalne pompy do Opli dostarcza DOLZ http://www.idolz.com... 16v&B1=Search#
Kilka zdjęć omawianej pompy z X20XEV
#11 OFFLINE
Napisany 20 marca 2009 - 19:29
#12 OFFLINE
Napisany 22 marca 2009 - 21:51
jeżeli ci nic nie przecieka przez nie to poco walić się w koszta
ja jusz wymieniałem drugi raz rozżąd i
niewymnieniałem ich,nieciekną to nieruszam ich
#13 OFFLINE
Napisany 23 marca 2009 - 22:36
#14 OFFLINE
Napisany 23 marca 2009 - 22:40
Robota niby prosta,ale jest problem ze zwaleniem kół pasowych,przydaje się ściągaczPanowie a czy wymiana tych zimeringów to powazna robota, czy prościzna?
#15 OFFLINE
Napisany 24 marca 2009 - 00:16
Robota niby prosta,ale jest problem ze zwaleniem kół pasowych,przydaje się ściągacz
a to do czego , i ile jest tych kół pasowych ?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#16 OFFLINE
Napisany 24 marca 2009 - 08:19
Tylny zimering - nie potrzeba żadnego ściągacza , demontaż skrzyni biegów , sprzęgła , koła zamachowego i jest twój
a to do czego , i ile jest tych kół pasowych ?
:smiech:
koło pasowe jest jedno, koło zamachowe jest jedno no i sa też dwa koła zębate od wałków rozrzadu:smiech:
ps.
za kołem pasowym masz uszczelniacz jeden
za kołami zębatymi masz po jednym uszczelniaczu na strone
za kołem zamachowym jest też uszczelniacz,ale w tym temacie piszemy o rozrządzie
no Mareczku ale ty to już wiesz o tym z 15 lat:smiech:
#17 OFFLINE
Napisany 24 marca 2009 - 18:00
Oczywiście chodziło mi o koła zębate.To ile ich jest i gdzie jest koło zamachowe,doskonale wiem a co ma uszczelniacz tylny wału do wymiany rozrządu? To odrazu napiszcie że są jeszcze w skrzyni i w dyfrze .Wracając do tematu,ściągacz przydaje się do zwalenia koła zębatego z przodu wału korbowego,a u mnie był wręcz niezbędny....Pozdrawiam mądralów z kopenhagi i gdańska:tere-fere:ile jest tych kół pasowych ?
#18 OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2009 - 15:37
- pompa wody - SKF
-rolki 2+1 -INA
-pasek - CONTI
no i cholerne zimeringi bo zaczeło mi ciec na dole przy filtrze oleju. Ile ich jest i jaki koszt ?
Pozdrawiam:cool:
#19 OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2009 - 20:29
Mi za wymiane wszystkich simmeringow (robota+czesci) z przodu majster wzial 200zl...no i cholerne zimeringi bo zaczeło mi ciec na dole przy filtrze oleju. Ile ich jest i jaki koszt ?
#20 OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2009 - 20:35
[B]