Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana rozrządu a pompa wody.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Piotrek Be

Piotrek Be
  • 42 postów
  • Dołączył: 30-10-2006
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 29 grudnia 2008 - 17:29

Witam

Czy przy każdej wymianie rozrządu należy wymienić też pompę wody?
Słyszałem wiele opinii, że można pompę wymieniać co dwie wymiany rozrządu. Co wy na to??
I jeszcze jedno pytanie, w silniku x20xev ile można maksymalnie pojeździć do wymiany - jeśli większość użytkowania to trasa a ostatnia wymiana była robiona w oryginalnym serwisie Opla.
Bardzo proszę o odpowiedź.

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 grudnia 2008 - 18:01

Witam

Czy przy każdej wymianie rozrządu należy wymienić też pompę wody?
Słyszałem wiele opinii, że można pompę wymieniać co dwie wymiany rozrządu. Co wy na to??
I jeszcze jedno pytanie, w silniku x20xev ile można maksymalnie pojeździć do wymiany - jeśli większość użytkowania to trasa a ostatnia wymiana była robiona w oryginalnym serwisie Opla.
Bardzo proszę o odpowiedź.



pompe masz napedzana z rozrzadu, koszt pompy 100 pln koszt naprawy silnika jak stanie pompa - wiele razy wiekszy




 


#3 OFFLINE   pawlo-79

pawlo-79
  • 50 postów
  • Dołączył: 08-02-2007
  • Skąd: włocławek

Napisany 29 grudnia 2008 - 18:46

Wymienia się cały komplet razem z pompą. Przekonałem się o tym na własnej skórze. Wymieniłem rozrząd bez pompy a po trzech miesiącach rozbierałem ponownie bo pompa zaczęła chrobotać na łożysku. Na szczęście nic się nie stało tylko tyle że płaciłem za robociznę drugi raz. Teraz zawsze będę wymieniał cały komplet. Pozdro

#4 OFFLINE   Piotrek Be

Piotrek Be
  • 42 postów
  • Dołączył: 30-10-2006
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 29 grudnia 2008 - 18:56

Dzięki za odpowiedź. Właśnie miałem zapytać czy ktoś na forum miał takie przygody z pompą, czy to tylko taki ogólny pogląd. A moje drugie pytanie: Czy da się dojeździć do przebiegu np. 70tyś. i czy ma znaczenie to, że autko jeździ w większości w trasie?

#5 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 grudnia 2008 - 19:06

poczytaj to powinno pomóc http://forum.omegakl...ead.php?t=17202

każdy pasek powinien wytrzymać 60tys, najczęściej padają od zatartych rolek ,pompy i takie tam a to ciężko stwierdzić na oko bywa że wytrzyma i 120tys.ale to wszystko loteria i wróżenie z kart i nie warte świeczki :D

#6 OFFLINE   pawlo-79

pawlo-79
  • 50 postów
  • Dołączył: 08-02-2007
  • Skąd: włocławek

Napisany 30 grudnia 2008 - 12:20

Ja wymieniałem rozrząd po około 62tys i mechanik powiedział że to już końcówka. Także ciężko wyczuć czy ci wytrzyma 10tys więcej. Lepiej wymienić wcześniej i mieć swięty spokój.

#7 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 30 grudnia 2008 - 12:37

Potwierdzam w/w wypowiedzi :-)

#8 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudnia 2008 - 18:37

Potwierdzam w/w wypowiedzi

Aleś wniósł do tematu! Oj, nie ma co...
Wymieniaj z pompą wody, chyba, że chcesz to robić znów, ale razem z wymianą zaworów i robotą głowicy.
To są takie pozorne oszczędności, ale jak coś pójdzie, to później koszty naprawy są o wiele większe jak ta zaoszczędzona kwota.

#9 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 30 grudnia 2008 - 19:07

Aleś wniósł do tematu! Oj, nie ma co... Wymieniaj z pompą wody, chyba, że chcesz to robić znów, ale razem z wymianą zaworów i robotą głowicy. To są takie pozorne oszczędności, ale jak coś pójdzie, to później koszty naprawy są o wiele większe jak ta zaoszczędzona kwota

Też za dużo nie wniosłeś do tematu :hmmm:,potwierdziłeś to co było pisane wyżej,więc nie rozumiem dlaczego czepiasz sie innych i nie wiem czy ten tekst był potrzebny....Sorki za OT ale musiałem to napisać

#10 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudnia 2008 - 20:52

I na tym koniec dyskusji poza tematem. Posty poza tematem będą przenoszone do śmietnika.

Jeśli chodzi o temat to zależy od sytuacji. Dobra pompa wytrzyma więcej niż 60tys km. Dobre będą piszczały i przeciekały, kiepskie się rozpadną.
W załączeniu zdjęcia pompy wyjętej z Omegi z 99roku, która zrobiła prawie 140tys km na tej właśnie pompie. Jak widać pompa zaczyna przeciekać, ale nie ma żadnych luzów, ani nie piszczała.

Problemy niezmieniania pompy są jednak dwa:
1. Nie wiadomo kiedy stara pompa zacznie się kończyć. Wtedy dochodzi koszt pompy i ponowny koszt montażu rozrządu. Jeśli ktoś robi rozrząd sam i ma czas oraz chęci to ten problem jest wyeliminowany.
2.Najczęściej nie wiadomo co było wcześniej zamontowane i kiedy wymienione.


Wnioski? Nie trzeba wymieniać pompy w 2.0 razem z rozrządem, ale jest to zawsze bezpieczniejsze i zalecane, szczególnie jeśli nie wiemy co jest zamontowane w aucie lub zakłada nam to mechanik.

O ile wiem to oryginalne pompy do Opli dostarcza DOLZ http://www.idolz.com... 16v&B1=Search#


Kilka zdjęć omawianej pompy z X20XEV
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#11 OFFLINE   gunialek

gunialek
  • 28 postów
  • Dołączył: 11-03-2008
  • Skąd: bartoszyce

Napisany 20 marca 2009 - 19:29

witam. mam pyatnie , czy przy wymianie rozrzadu jest zalecana wymiana symeringów????

#12 OFFLINE   karolyski

karolyski

    karol

  • 113 postów
  • Dołączył: 27-05-2007
  • Skąd: Nidzica

Napisany 22 marca 2009 - 21:51

kolego natemat symeringów!!!

jeżeli ci nic nie przecieka przez nie to poco walić się w koszta

ja jusz wymieniałem drugi raz rozżąd i
niewymnieniałem ich,nieciekną to nieruszam ich

#13 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 marca 2009 - 22:36

Panowie a czy wymiana tych zimeringów to powazna robota, czy prościzna?

#14 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 23 marca 2009 - 22:40

Panowie a czy wymiana tych zimeringów to powazna robota, czy prościzna?

Robota niby prosta,ale jest problem ze zwaleniem kół pasowych,przydaje się ściągacz

#15 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 marca 2009 - 00:16

Tylny zimering - nie potrzeba żadnego ściągacza , demontaż skrzyni biegów , sprzęgła , koła zamachowego i jest twój

Robota niby prosta,ale jest problem ze zwaleniem kół pasowych,przydaje się ściągacz


a to do czego , i ile jest tych kół pasowych ?

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#16 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 marca 2009 - 08:19

Tylny zimering - nie potrzeba żadnego ściągacza , demontaż skrzyni biegów , sprzęgła , koła zamachowego i jest twój



a to do czego , i ile jest tych kół pasowych ?



:smiech::smiech::smiech:
koło pasowe jest jedno, koło zamachowe jest jedno no i sa też dwa koła zębate od wałków rozrzadu:smiech:
ps.
za kołem pasowym masz uszczelniacz jeden
za kołami zębatymi masz po jednym uszczelniaczu na strone
za kołem zamachowym jest też uszczelniacz,ale w tym temacie piszemy o rozrządzie
no Mareczku ale ty to już wiesz o tym z 15 lat:smiech:

#17 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 24 marca 2009 - 18:00

ile jest tych kół pasowych ?

Oczywiście chodziło mi o koła zębate.To ile ich jest i gdzie jest koło zamachowe,doskonale wiem a co ma uszczelniacz tylny wału do wymiany rozrządu? To odrazu napiszcie że są jeszcze w skrzyni i w dyfrze .Wracając do tematu,ściągacz przydaje się do zwalenia koła zębatego z przodu wału korbowego,a u mnie był wręcz niezbędny....Pozdrawiam mądralów z kopenhagi i gdańska:tere-fere:

#18 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 04 kwietnia 2009 - 15:37

Zbliża mi się wymiana rozrządu więc czy t dobre będzie:
- pompa wody - SKF
-rolki 2+1 -INA
-pasek - CONTI
no i cholerne zimeringi bo zaczeło mi ciec na dole przy filtrze oleju. Ile ich jest i jaki koszt ?

Pozdrawiam:cool:

#19 OFFLINE   maksiu

maksiu
  • 494 postów
  • Dołączył: 10-08-2008
  • Skąd: Pleszew

Napisany 04 kwietnia 2009 - 20:29

no i cholerne zimeringi bo zaczeło mi ciec na dole przy filtrze oleju. Ile ich jest i jaki koszt ?

Mi za wymiane wszystkich simmeringow (robota+czesci) z przodu majster wzial 200zl...

#20 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 kwietnia 2009 - 20:35

Mariusz poszukaj innej pompy (widzialem dosc duzo reklamacji na pompy skf). Zaloz pompe graf, dolz nawet meyle. Co do rolek i paska - OK. Jesli masz do wymiany simmering na wale glownym przy rozrzadie to cena czegos przyzwoitego to 18 - 25. Szukaj REINZ, CORTECO
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]