Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5V6.... same problemy... gaśnie silnik, falujące obroty


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   GIANNI

GIANNI
  • 13 postów
  • Dołączył: 16-03-2007
  • Skąd: kołobrzeg

Napisany 22 grudnia 2008 - 19:32

Mam Omegę "C" 2.5 V6 automat. Zacznę od tego, że mam nowy silnik. Poprzedni był kaputt - wypalone tłoki, brak kompresji, silnik się zacierał ( to są słowa mechaników - ja się na tym kompletnie nie znam)

Nowy silnik chodzi... ale.. nie odpala od razu, za którymś razem. Jak jest zimny to na benzynie chodzi tragicznie... głośno, nierówno, są skoki w obrotach... na ogół ok. 800 obrotów na min. Silnik faluje dosyc mocno, wyczuwalne są wibracje całego auta.

Nadmieniam, iż cały czas przepustnica jest delikatnie otwarta...jak jest zamknięta to stopniowo obroty się zmniejszają i silnik gaśnie.

Mam też instalację sekwencyjną Landi. Jak już silnik złapie temperaturę to przełączy się na gaz... i chodzi równo... tyle, że po przełączeniu na gaz obroty same wzrastają do ok. 1500 - 1800. Muszę dac ostro gazu...wtedy obroty spadają do ok. 1200 i tak już zostaje. Tu muszę też napisac, że również przepustnica jest delikatnie otwarta, ponieważ jak ją zamknę to silnik stopniowo zmiejsza obroty i gaśnie.

Na komputerze jeszcze nie byłem...może trzeba od tego zacząc po wymianie całego silnika... ni mam pojęcia...

Jeszcze napiszę, że samochód stał w garażu kilka miesięcy bez silnika.

Proszę o pomoc... mechanior mówi, że to może byc silniczek krokowy...może trzeba coś zrobic z komputerem...Może po wymianie silnika trzeba wymienic filtr paliwa i powietrza... nie mam pojęcia.


Proszę o pomoc... nie mam już sił w tej walce...
FORZA ROMA... FORZA OMEGA.... OMEGA C 2.5 V6

#2 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 grudnia 2008 - 19:42

po pierwsze zwal klemy i poczekaj z 15 minut, a następnie pojeździj troch ei sczytaj błędy (postr w dziale sprawdzone porady Ci pomoże) - jak już wymigasz będziemy wiedzieć więcej

Obstawiam czujnik położenia wału (źle dokręcony), być może krokowy do czyszczenia - ale więcej bedziemy wiedzieć jak sczytasz błędy



 


#3 OFFLINE   majk233

majk233
  • 220 postów
  • Dołączył: 23-07-2007
  • Skąd: Leszno

Napisany 22 grudnia 2008 - 21:13

po pierwsze zwal klemy i poczekaj z 15 minut, a następnie pojeździj troch ei sczytaj błędy (postr w dziale sprawdzone porady Ci pomoże) - jak już wymigasz będziemy wiedzieć więcej

Obstawiam czujnik położenia wału (źle dokręcony), być może krokowy do czyszczenia - ale więcej bedziemy wiedzieć jak sczytasz błędy


Ja dodam jeszcze do tego żebyś pojeździł tylko na benzynie. jak na benzynie będzie wszystko ok to dopiero zabierz się za ustawianie gazu. Zgadzam się co go tego czujnika, przyjrzyj się jeszcze kablom i świecom.

#4 OFFLINE   GIANNI

GIANNI
  • 13 postów
  • Dołączył: 16-03-2007
  • Skąd: kołobrzeg

Napisany 23 grudnia 2008 - 22:49

pozwolę sobie opisac dzisiejsze spostrzeżenia...

zanurzyłem silniczek krokowy w benzynie na ok. 20 minut, odpiąłem klemy też na ok. 20 minut... Po złożeniu wszystkiego do kupy włączyłem silnik... no i bez zmian... silnik wariował tak jak to opisałem w pierwszym poście.

Następnie przy włączonym silniku odpiąłem przepływomierz...i silnik zdechł... domyślam się zatem, że przepływomierz jest ok.

W końcu w czasie pracy silnika odpiąłem silniczek krokowy... no i ... obroty na benzynie ustabilizowały się... troszkę jednak falowały, obroty były w przedziale 1100 - 1300 obrotów... ale silnik już nie gasł, ( przepustnica całkiem zamknięta). Po przełączeniu na gaz obroty skoczyły na 1500 i powoli zeszły do 1300 i tam już zostały... silnik pracował równiutko...na gazie też nie zgasł.

Zastanawia mnie dlaczego obroty są takie wysokie na luzie.. czyli "P"

Nie miałem szansy dotąd podłoczyc Omegi do komputera... w okresie przedświątecznym trudno było to załatwic.

Mechanik mówił, że czujnik położenia wału jest na bank prawidłowo założony... kto wie, może ma racje...

Nie znam się na tym, ale opisując dzisiejsze spostrzeżenia dochodzę do wniosku, że silniczek krokowy jest do wymiany... czy dobrze myślę?

Przy okazji dzięki bardzo za zajęcie się moją sprawą... czekam na dalsze podpowiedzi...

Wesołych Świąt
FORZA ROMA... FORZA OMEGA.... OMEGA C 2.5 V6

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 grudnia 2008 - 23:10

pozwolę sobie opisac dzisiejsze spostrzeżenia...

zanurzyłem silniczek krokowy w benzynie na ok. 20 minut, odpiąłem klemy też na ok. 20 minut... Po złożeniu wszystkiego do kupy włączyłem silnik... no i bez zmian... silnik wariował tak jak to opisałem w pierwszym poście.

Następnie przy włączonym silniku odpiąłem przepływomierz...i silnik zdechł... domyślam się zatem, że przepływomierz jest ok.

W końcu w czasie pracy silnika odpiąłem silniczek krokowy... no i ... obroty na benzynie ustabilizowały się... troszkę jednak falowały, obroty były w przedziale 1100 - 1300 obrotów... ale silnik już nie gasł, ( przepustnica całkiem zamknięta). Po przełączeniu na gaz obroty skoczyły na 1500 i powoli zeszły do 1300 i tam już zostały... silnik pracował równiutko...na gazie też nie zgasł.

Zastanawia mnie dlaczego obroty są takie wysokie na luzie.. czyli "P"

Nie miałem szansy dotąd podłoczyc Omegi do komputera... w okresie przedświątecznym trudno było to załatwic.

Mechanik mówił, że czujnik położenia wału jest na bank prawidłowo założony... kto wie, może ma racje...

Nie znam się na tym, ale opisując dzisiejsze spostrzeżenia dochodzę do wniosku, że silniczek krokowy jest do wymiany... czy dobrze myślę?

Przy okazji dzięki bardzo za zajęcie się moją sprawą... czekam na dalsze podpowiedzi...

Wesołych Świąt



takie zachowanie moze tez swiadczyc o lewym powietrzu. co sie dzieje jak gwaltownie dodasz gazu ? po tym co robiles odlacz aku - pojezdzij na benzynie - NIE WLACZAJ LPG i zobacz co kontrolka wymiga.




 


#6 OFFLINE   mrozik44

mrozik44
  • 109 postów
  • Dołączył: 17-04-2008
  • Skąd: kosmos

Napisany 25 grudnia 2008 - 16:28

1. Zczytaj błędy. Tu masz instrukcje http://forum.omegakl...hread.php?t=202

2. Odłącz przepływomierz i dopiero zapal silnik. Jeśli będzie w miare dobrze chodzić to masz przyczynę.

#7 OFFLINE   GIANNI

GIANNI
  • 13 postów
  • Dołączył: 16-03-2007
  • Skąd: kołobrzeg

Napisany 28 grudnia 2008 - 15:33

Wrócę do tematu po świętach.. może po Sylwestrze, dam znac co udało mi się stwierdzic.

Jeszcze jedno... czy kody błędów można odczytac z Omegi B FL? na podanym linku jest omega B...?
FORZA ROMA... FORZA OMEGA.... OMEGA C 2.5 V6

#8 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 grudnia 2008 - 15:40

Sposób ten działa na 100% w Omegach z silnikami 2.0 16V oraz 2.5 V6 czyli X20XEV oraz X25XE, a także w mniejszych Oplach z silnikami X16SZR, X16XEL, X18XE. Co do pozostałych niestety nie mam informacji:czesc:

u ciebie jest tak samo o ile pamietam

#9 OFFLINE   GIANNI

GIANNI
  • 13 postów
  • Dołączył: 16-03-2007
  • Skąd: kołobrzeg

Napisany 15 stycznia 2009 - 19:41

Witam ponownie, wybaczcie, że tak długo się nie odzywałem, nie miałem dostępu do netu. Zczytałem kody błędów ale w żaden sposób nie potrafię tego jakoś połączyc, żeby wyszły z tego jakieś kody... po prostu napiszę te cyferki, może ktoś pomoże mi to odczytac....

Największe przerwy pojawiały się po dwóch lub czterech cyfrach... nie wiem czy to są kody dwu czy czterocyfrowe....

1 2 1 2 1 2 1 9 1 9 1 9 8 6 8 6 8 6 2 1 2 1 2 1 7 3 7 3 7 3 5 7 5 7 5 7

Proszę o pomoc, serdecznie dziękuję.. mam nadzieje, że te cyferki dadzą się jakoś odczytac...
FORZA ROMA... FORZA OMEGA.... OMEGA C 2.5 V6

#10 OFFLINE   S1 CICHY

S1 CICHY

    obecnie V-Tec, plany-3.2

  • 189 postów
  • Dołączył: 01-08-2008
  • Skąd: Mikołów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 stycznia 2009 - 20:35

12 , 19 , 86 , 21 , 73 , 57

jeśli się nie mylę :p

#11 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 stycznia 2009 - 20:40

12 to nie błąd,21 i 57 to występuje razem.Są to błędy zwiazane z czujnikiem położenia przepustnicy czyli TPS.

#12 OFFLINE   GIANNI

GIANNI
  • 13 postów
  • Dołączył: 16-03-2007
  • Skąd: kołobrzeg

Napisany 16 stycznia 2009 - 13:29

dzięki za poradę.. a przy okazji co to jest TPS... czy to trzeba wymienic czy może da się to naprawic, ile to może kosztowac?
FORZA ROMA... FORZA OMEGA.... OMEGA C 2.5 V6

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 stycznia 2009 - 17:18

wszystkie bledy poza 19 masz - za niskie napiecie -
19 to czujnik polozenia walu - zmierz opornosci na wtyczce 1-2 pin.
co do reszty - skasowac kompem i pojezdzic i zobaczyc co sie bedzie dzialo o jakie sie znow pojawia.

aha a jakie masz ladowanie ?




 


#14 OFFLINE   GIANNI

GIANNI
  • 13 postów
  • Dołączył: 16-03-2007
  • Skąd: kołobrzeg

Napisany 19 stycznia 2009 - 17:33

Dzięki za porady, czy te kody przedstawione przeze mnie to wszystkie usterki w moim samochodzie czy jeszcze coś jest? Przy okazji co oznacza " jakie masz ładowanie"... nie wiem zbytnio o co chodzi... proszę jeszcze o podpowiedź, dzięki bardzo
FORZA ROMA... FORZA OMEGA.... OMEGA C 2.5 V6

#15 OFFLINE   majk233

majk233
  • 220 postów
  • Dołączył: 23-07-2007
  • Skąd: Leszno

Napisany 19 stycznia 2009 - 18:15

alternator czy dobrze ładuje:)

#16 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 stycznia 2009 - 19:57

12
Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek

19
Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
przy wyłączonym silniku zawsze się pojawia - bo się nie kręci... :wink:



73
Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie

przepływomierz do wymiany
jak pojawi ci się 74 - to ci będzie gasł w czasie jazdy.. np. na zakręcie.. tak ja miałem... :wink:

tego to nie jestem pewnien
57
Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie

21
Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie


81-84
Wtryskiwacze 1-4 - zbyt niskie napięcie
to może 86 to sryskiwacz nr 6?

#17 OFFLINE   GIANNI

GIANNI
  • 13 postów
  • Dołączył: 16-03-2007
  • Skąd: kołobrzeg

Napisany 26 lutego 2009 - 01:05

Omega żyje... przynajmniej na razie... byłem w serwisie Opla... po podłączeniu to TECH2 wyszła usterka czujnika położenia wału i coś z 6 wtryskiem. Usterki przez mechanika zostały usunięte, przy okazji znalazł jeszcze kupę błędów w instalacji elektrycznej.

Teraz odpala od "pierwszego"

Mam takie spostrzeżenia... jak włącze silnik na zimno to obroty mają ok. 1100 i powoli jak się silnik nagrzeje to spada do 500 i tam wskazówka zostaje.
Czy takie obroty 500 - na gorącym silniku i na luzie to norma?

Silnik chodzi równo ale od czasu do czasu - rzadko - pracuje nierówno... nie wiem dlaczego...

Kolejna sprawa ... czasem jak dodaję gazu to włącza się kontrolka silnika... i na gazie i na benzynie... może muszę jeszcze wykasowac błędy?

Proszę o odpowiedzi i dzięki bardzo za pomoc
FORZA ROMA... FORZA OMEGA.... OMEGA C 2.5 V6

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 lutego 2009 - 10:28

Omega żyje... przynajmniej na razie... byłem w serwisie Opla... po podłączeniu to TECH2 wyszła usterka czujnika położenia wału i coś z 6 wtryskiem. Usterki przez mechanika zostały usunięte, przy okazji znalazł jeszcze kupę błędów w instalacji elektrycznej.

Teraz odpala od "pierwszego"

Mam takie spostrzeżenia... jak włącze silnik na zimno to obroty mają ok. 1100 i powoli jak się silnik nagrzeje to spada do 500 i tam wskazówka zostaje.
Czy takie obroty 500 - na gorącym silniku i na luzie to norma?

Silnik chodzi równo ale od czasu do czasu - rzadko - pracuje nierówno... nie wiem dlaczego...

Kolejna sprawa ... czasem jak dodaję gazu to włącza się kontrolka silnika... i na gazie i na benzynie... może muszę jeszcze wykasowac błędy?

Proszę o odpowiedzi i dzięki bardzo za pomoc



wolne sa okolo 600 ale licznik oszukuje - zobacz na kompie




 


#19 OFFLINE   phiodor

phiodor
  • 18 postów
  • Dołączył: 17-02-2007
  • Skąd: LBN

Napisany 27 lutego 2009 - 22:55

Moze wystarczy przeczyscic przepustnice. U mnie to pomoglo i czek sie nie swieci.
pozdro

#20 OFFLINE   emarax

emarax
  • 2 postów
  • Dołączył: 23-06-2008
  • Skąd: brzeg

Napisany 03 lipca 2009 - 17:24

Witam wszystkich,
mam problem z moja omega 2.5 v6. Wieczorem wstawilem auto do garazu i rano nie chciala odpalic.Mialem bledy 129 132 135 i 31. Wymienilem czujnik walu i dalej nie pali. Prosze o porade co z tym dalej robic