2.5V6.... same problemy... gaśnie silnik, falujące obroty
#1 OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2008 - 19:32
Nowy silnik chodzi... ale.. nie odpala od razu, za którymś razem. Jak jest zimny to na benzynie chodzi tragicznie... głośno, nierówno, są skoki w obrotach... na ogół ok. 800 obrotów na min. Silnik faluje dosyc mocno, wyczuwalne są wibracje całego auta.
Nadmieniam, iż cały czas przepustnica jest delikatnie otwarta...jak jest zamknięta to stopniowo obroty się zmniejszają i silnik gaśnie.
Mam też instalację sekwencyjną Landi. Jak już silnik złapie temperaturę to przełączy się na gaz... i chodzi równo... tyle, że po przełączeniu na gaz obroty same wzrastają do ok. 1500 - 1800. Muszę dac ostro gazu...wtedy obroty spadają do ok. 1200 i tak już zostaje. Tu muszę też napisac, że również przepustnica jest delikatnie otwarta, ponieważ jak ją zamknę to silnik stopniowo zmiejsza obroty i gaśnie.
Na komputerze jeszcze nie byłem...może trzeba od tego zacząc po wymianie całego silnika... ni mam pojęcia...
Jeszcze napiszę, że samochód stał w garażu kilka miesięcy bez silnika.
Proszę o pomoc... mechanior mówi, że to może byc silniczek krokowy...może trzeba coś zrobic z komputerem...Może po wymianie silnika trzeba wymienic filtr paliwa i powietrza... nie mam pojęcia.
Proszę o pomoc... nie mam już sił w tej walce...
#2 OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2008 - 19:42
Obstawiam czujnik położenia wału (źle dokręcony), być może krokowy do czyszczenia - ale więcej bedziemy wiedzieć jak sczytasz błędy
#3 OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2008 - 21:13
po pierwsze zwal klemy i poczekaj z 15 minut, a następnie pojeździj troch ei sczytaj błędy (postr w dziale sprawdzone porady Ci pomoże) - jak już wymigasz będziemy wiedzieć więcej
Obstawiam czujnik położenia wału (źle dokręcony), być może krokowy do czyszczenia - ale więcej bedziemy wiedzieć jak sczytasz błędy
Ja dodam jeszcze do tego żebyś pojeździł tylko na benzynie. jak na benzynie będzie wszystko ok to dopiero zabierz się za ustawianie gazu. Zgadzam się co go tego czujnika, przyjrzyj się jeszcze kablom i świecom.
#4 OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2008 - 22:49
zanurzyłem silniczek krokowy w benzynie na ok. 20 minut, odpiąłem klemy też na ok. 20 minut... Po złożeniu wszystkiego do kupy włączyłem silnik... no i bez zmian... silnik wariował tak jak to opisałem w pierwszym poście.
Następnie przy włączonym silniku odpiąłem przepływomierz...i silnik zdechł... domyślam się zatem, że przepływomierz jest ok.
W końcu w czasie pracy silnika odpiąłem silniczek krokowy... no i ... obroty na benzynie ustabilizowały się... troszkę jednak falowały, obroty były w przedziale 1100 - 1300 obrotów... ale silnik już nie gasł, ( przepustnica całkiem zamknięta). Po przełączeniu na gaz obroty skoczyły na 1500 i powoli zeszły do 1300 i tam już zostały... silnik pracował równiutko...na gazie też nie zgasł.
Zastanawia mnie dlaczego obroty są takie wysokie na luzie.. czyli "P"
Nie miałem szansy dotąd podłoczyc Omegi do komputera... w okresie przedświątecznym trudno było to załatwic.
Mechanik mówił, że czujnik położenia wału jest na bank prawidłowo założony... kto wie, może ma racje...
Nie znam się na tym, ale opisując dzisiejsze spostrzeżenia dochodzę do wniosku, że silniczek krokowy jest do wymiany... czy dobrze myślę?
Przy okazji dzięki bardzo za zajęcie się moją sprawą... czekam na dalsze podpowiedzi...
Wesołych Świąt
#5 OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2008 - 23:10
pozwolę sobie opisac dzisiejsze spostrzeżenia...
zanurzyłem silniczek krokowy w benzynie na ok. 20 minut, odpiąłem klemy też na ok. 20 minut... Po złożeniu wszystkiego do kupy włączyłem silnik... no i bez zmian... silnik wariował tak jak to opisałem w pierwszym poście.
Następnie przy włączonym silniku odpiąłem przepływomierz...i silnik zdechł... domyślam się zatem, że przepływomierz jest ok.
W końcu w czasie pracy silnika odpiąłem silniczek krokowy... no i ... obroty na benzynie ustabilizowały się... troszkę jednak falowały, obroty były w przedziale 1100 - 1300 obrotów... ale silnik już nie gasł, ( przepustnica całkiem zamknięta). Po przełączeniu na gaz obroty skoczyły na 1500 i powoli zeszły do 1300 i tam już zostały... silnik pracował równiutko...na gazie też nie zgasł.
Zastanawia mnie dlaczego obroty są takie wysokie na luzie.. czyli "P"
Nie miałem szansy dotąd podłoczyc Omegi do komputera... w okresie przedświątecznym trudno było to załatwic.
Mechanik mówił, że czujnik położenia wału jest na bank prawidłowo założony... kto wie, może ma racje...
Nie znam się na tym, ale opisując dzisiejsze spostrzeżenia dochodzę do wniosku, że silniczek krokowy jest do wymiany... czy dobrze myślę?
Przy okazji dzięki bardzo za zajęcie się moją sprawą... czekam na dalsze podpowiedzi...
Wesołych Świąt
takie zachowanie moze tez swiadczyc o lewym powietrzu. co sie dzieje jak gwaltownie dodasz gazu ? po tym co robiles odlacz aku - pojezdzij na benzynie - NIE WLACZAJ LPG i zobacz co kontrolka wymiga.
#6 OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2008 - 16:28
2. Odłącz przepływomierz i dopiero zapal silnik. Jeśli będzie w miare dobrze chodzić to masz przyczynę.
#7 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2008 - 15:33
Jeszcze jedno... czy kody błędów można odczytac z Omegi B FL? na podanym linku jest omega B...?
#8 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2008 - 15:40
u ciebie jest tak samo o ile pamietam
#9 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2009 - 19:41
Największe przerwy pojawiały się po dwóch lub czterech cyfrach... nie wiem czy to są kody dwu czy czterocyfrowe....
1 2 1 2 1 2 1 9 1 9 1 9 8 6 8 6 8 6 2 1 2 1 2 1 7 3 7 3 7 3 5 7 5 7 5 7
Proszę o pomoc, serdecznie dziękuję.. mam nadzieje, że te cyferki dadzą się jakoś odczytac...
#10 OFFLINE
#11 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2009 - 20:40
#12 OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2009 - 13:29
#13 OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2009 - 17:18
19 to czujnik polozenia walu - zmierz opornosci na wtyczce 1-2 pin.
co do reszty - skasowac kompem i pojezdzic i zobaczyc co sie bedzie dzialo o jakie sie znow pojawia.
aha a jakie masz ladowanie ?
#14 OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2009 - 17:33
#15 OFFLINE
#16 OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2009 - 19:57
Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek
19
Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
przy wyłączonym silniku zawsze się pojawia - bo się nie kręci...
73
Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
przepływomierz do wymiany
jak pojawi ci się 74 - to ci będzie gasł w czasie jazdy.. np. na zakręcie.. tak ja miałem...
tego to nie jestem pewnien
57
Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
21
Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie
81-84
Wtryskiwacze 1-4 - zbyt niskie napięcie
to może 86 to sryskiwacz nr 6?
#17 OFFLINE
Napisany 26 lutego 2009 - 01:05
Teraz odpala od "pierwszego"
Mam takie spostrzeżenia... jak włącze silnik na zimno to obroty mają ok. 1100 i powoli jak się silnik nagrzeje to spada do 500 i tam wskazówka zostaje.
Czy takie obroty 500 - na gorącym silniku i na luzie to norma?
Silnik chodzi równo ale od czasu do czasu - rzadko - pracuje nierówno... nie wiem dlaczego...
Kolejna sprawa ... czasem jak dodaję gazu to włącza się kontrolka silnika... i na gazie i na benzynie... może muszę jeszcze wykasowac błędy?
Proszę o odpowiedzi i dzięki bardzo za pomoc
#18 OFFLINE
Napisany 26 lutego 2009 - 10:28
Omega żyje... przynajmniej na razie... byłem w serwisie Opla... po podłączeniu to TECH2 wyszła usterka czujnika położenia wału i coś z 6 wtryskiem. Usterki przez mechanika zostały usunięte, przy okazji znalazł jeszcze kupę błędów w instalacji elektrycznej.
Teraz odpala od "pierwszego"
Mam takie spostrzeżenia... jak włącze silnik na zimno to obroty mają ok. 1100 i powoli jak się silnik nagrzeje to spada do 500 i tam wskazówka zostaje.
Czy takie obroty 500 - na gorącym silniku i na luzie to norma?
Silnik chodzi równo ale od czasu do czasu - rzadko - pracuje nierówno... nie wiem dlaczego...
Kolejna sprawa ... czasem jak dodaję gazu to włącza się kontrolka silnika... i na gazie i na benzynie... może muszę jeszcze wykasowac błędy?
Proszę o odpowiedzi i dzięki bardzo za pomoc
wolne sa okolo 600 ale licznik oszukuje - zobacz na kompie
#19 OFFLINE
Napisany 27 lutego 2009 - 22:55
pozdro
#20 OFFLINE
Napisany 03 lipca 2009 - 17:24
mam problem z moja omega 2.5 v6. Wieczorem wstawilem auto do garazu i rano nie chciala odpalic.Mialem bledy 129 132 135 i 31. Wymienilem czujnik walu i dalej nie pali. Prosze o porade co z tym dalej robic