

2.5 DTI - ciśnienie w skrzyni korbowej , przyczyna i skutki
#1
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2008 - 13:40
#2
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2008 - 15:01
Witam,mam problem z ciśnieniem w skrzyni korbowej,jest na tyle duże ze wywala olej przez miarke.Czy ktoś miał taki problem?Jakieś sugestie.Mam zamiar wymienić odme olejową tzn kpl który jest dostępny w bmw,ale nie wiem do końca czy to wystarczy i czy to w ogóle to,bo mechanik jesli sie nie myle stwierdził że tego filtra tam juz nie ma:confused:.po za tym olej cieknie ze:bad:wsząd
jesli odma jest drozna to chyba tylko pierscienie zostaly
#3
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2008 - 20:09
Remont kosztowny, ale mozliwy. Czesci sa dostepne. Glowa do gory zatem!
Wydaje mi sie, ze czesty w tych slnikach jest senariusz:
1. Poleciala klapka z kolektora i zorbila kaszane na ktoryms cylindrze.
2. Remont zostal zrobiony tylko polowicznie: zostala zdjeta glowica, wymienione pogiete zawory. Nikt natomiast nie spawdzil tloka, ktorego zaklepane przy takiej kolizji denko, czesto unieruchamia pierscienie w rowkach.
3. Po zmontowaniu taki silnik chodzi calkiem dobrze. Dmuchac zaczyna dopiero po czasie.
W takim wypadku - do wymiany tlok, pierscienie, czasem pewnie tuleja.
Daj znac jak tam dalej diagnoza!
Barted
#4
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2008 - 21:01
#5
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2008 - 21:31
#6
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2008 - 22:40
Natomiast powiedziales, ze u Ciebie zupelnie nie bylo filtra odmy? Ktos go wyjal i zostawil tylko pokrywke? Tak sie zastanawiam... bo w tej pokrywce jest jakis zaworek, ktory niby reguluje cisnienie w skrzyni korobowej. Co sie z nim dzieje, jak wyjmiemy filtr? Moze glupieje wtedy i nie puszcza nic? Nie mam pod reka tego elementu, bo jestem poza domem. Moze ktos sie temu przyjzec i podzielic sie przemysleniami?
Na silniku mozna sprawdzic ta teorie w ten sposob: zdjemujemy przewod odmy - idzie on z glowicy do rury zasilajacej turbo w powietrze (plastikowa rura laczaca filtr powietrza i turbo) - i patrzymy, czy z niego tez dmucha. Jezeli masz makabrycznie wielkie przedmuchy, to powinno nim nap..lac rowno - gazy z duza iloscia mgly olejowej. Sprawdz, co Ci szkodzi, moze odma zatkana totalnie i tym przewodem nie leci nic, dlatego wypycha olej wszystkimi innymi dziurami.
Powodzenia i dawaj znac, bom ciekaw.
Barted
#7
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2008 - 07:27
ten tzw zaworek to tylko takie "sitko" , ktore ma za zadanie odseperowac olej .
pomierz cisnienie na tlokach , bedziesz wiedzial czy je mozna wyeliminowac jako powod
moim zdaniem jesli nie usuniesz przyczyny za chwile wszystkie uszczelnienia na silniku wydmuch
#8
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2008 - 08:07
Kompletna odma w 2.5dti składa się z filtra oraz dekla z zaworem.
#9
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2008 - 21:28

#10
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2014 - 17:08
#11
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2014 - 17:10
Co o tym sądzicie?
zamarzła odma , rozebrać , wyczyścić , złożyć , ciśnienie ze skrzyni korbowej wywali Ci wszystkie uszczelki jak tego nie zrobisz, dodatkowo może się olej na kolektorze zapalić.
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#12
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2014 - 17:18
#13
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2014 - 18:05
Co o tym sądzicie?
Odma do wymiany, membrana pewnie sztywna jak nieboszczyk;)
Wymieniałeś kiedykolwiek kpl. odmę?
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#14
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2014 - 18:23
. A dlaczego spala go? Jak się dostaje do cylindrów?
ciśnie olej przez uszczelniacze zaworów
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#15
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2014 - 18:49
Odma do wymiany, membrana pewnie sztywna jak nieboszczyk;)
Wymieniałeś kiedykolwiek kpl. odmę?
wymieniona 10k temu. Teraz sie zastanawiam czy dobrze zrobiłem wyrzucając przewód od oodmy na zewnątrz funi. Ale po wywaleniu klapek, czyszczeniu kolektora, intercolera i ogólnie całego dolotu nie chciałem ponawiać tej operacji i wywaliłem ten przewód na zewnątrz pod podłogą do końca auta. Może gdyby był wpięty w dolot ominęła by mnie ta usterka teraz. Oczywiście jeżeli to jest wina odmy.
#16
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2014 - 19:23
wywaliłem ten przewód na zewnątrz pod podłogą do końca auta
To sobie Tjuning zrobiłeś :hmmm:
Może "ktoś" się na zimę "zadekował" na końcu przewodu

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#17
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2014 - 19:29
jak już tak chce się bawić to proponuje oil catch tank zrobić i po problemieTeraz sie zastanawiam czy dobrze zrobiłem wyrzucając przewód od oodmy na zewnątrz funi.
#18
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2014 - 20:08
Może "ktoś" się na zimę "zadekował" na końcu przewodu
nikt się nie zadekował , tylko pewno wyciekające skropliny zamarzły

Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#19
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2014 - 20:36
nikt się nie zadekował , tylko pewno wyciekające skropliny zamarzły
Ma się rozumieć, na 4 mb odmy:zdziwko1: wszystko może się zdarzyć.
Ale jakby jakaś myszka......... byłoby ciekawiej;)
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#20
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2014 - 23:01
Ale jakby jakaś myszka......... byłoby ciekawiej;)
Sprawdzę to jak tylko mróz troszkę odpuści

