Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 DTI - ciśnienie w skrzyni korbowej , przyczyna i skutki


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mawrowicz

mawrowicz
  • 26 postów
  • Dołączył: 23-08-2008
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 11 grudnia 2008 - 13:40

Witam,mam problem z ciśnieniem w skrzyni korbowej,jest na tyle duże ze wywala olej przez miarke.Czy ktoś miał taki problem?Jakieś sugestie.Mam zamiar wymienić odme olejową tzn kpl który jest dostępny w bmw,ale nie wiem do końca czy to wystarczy i czy to w ogóle to,bo mechanik jesli sie nie myle stwierdził że tego filtra tam juz nie ma:confused:.po za tym olej cieknie ze:bad:wsząd

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 grudnia 2008 - 15:01

Witam,mam problem z ciśnieniem w skrzyni korbowej,jest na tyle duże ze wywala olej przez miarke.Czy ktoś miał taki problem?Jakieś sugestie.Mam zamiar wymienić odme olejową tzn kpl który jest dostępny w bmw,ale nie wiem do końca czy to wystarczy i czy to w ogóle to,bo mechanik jesli sie nie myle stwierdził że tego filtra tam juz nie ma:confused:.po za tym olej cieknie ze:bad:wsząd



jesli odma jest drozna to chyba tylko pierscienie zostaly




 


#3 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 11 grudnia 2008 - 20:09

Obawiam sie, ze bez rozbiorki silnika sie nie obejdzie. Mogl strzelic tlok, mogly pierscienie... przy takich objawach kazda opcja jest mozliwa.

Remont kosztowny, ale mozliwy. Czesci sa dostepne. Glowa do gory zatem!

Wydaje mi sie, ze czesty w tych slnikach jest senariusz:
1. Poleciala klapka z kolektora i zorbila kaszane na ktoryms cylindrze.
2. Remont zostal zrobiony tylko polowicznie: zostala zdjeta glowica, wymienione pogiete zawory. Nikt natomiast nie spawdzil tloka, ktorego zaklepane przy takiej kolizji denko, czesto unieruchamia pierscienie w rowkach.
3. Po zmontowaniu taki silnik chodzi calkiem dobrze. Dmuchac zaczyna dopiero po czasie.

W takim wypadku - do wymiany tlok, pierscienie, czasem pewnie tuleja.

Daj znac jak tam dalej diagnoza!

Barted

#4 OFFLINE   pablo_MORALES

pablo_MORALES
  • 10 postów
  • Dołączył: 02-12-2008
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 11 grudnia 2008 - 21:01

spróbuj zaślepić dojście egr ( dopalanie spalin - ale uwaga nie myl z odmą ) do kolektora . Zrób to przed zaworem EGR wciskając np monetę 5 zł lub coś podbnego pomiędzy rurę dolotową ze spalinami do egr a zawór EGR . Oczywiście spróbuj to zrobić jak naprawisz lub wymienisz odmę . I koniecznie wytnij blachy domykające kanały dolotowe z kolektora ssącego.

#5 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 grudnia 2008 - 21:31

pablo_MORALES, co to da, poza unieruchomieniem sprawnego EGR? Myślę, że to nie ma nic wspólnego z problemem poruszanym w temacie.

#6 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 11 grudnia 2008 - 22:40

Naturalnie, zaslepianie EGRu tutaj nie ma nic do rzeczy.

Natomiast powiedziales, ze u Ciebie zupelnie nie bylo filtra odmy? Ktos go wyjal i zostawil tylko pokrywke? Tak sie zastanawiam... bo w tej pokrywce jest jakis zaworek, ktory niby reguluje cisnienie w skrzyni korobowej. Co sie z nim dzieje, jak wyjmiemy filtr? Moze glupieje wtedy i nie puszcza nic? Nie mam pod reka tego elementu, bo jestem poza domem. Moze ktos sie temu przyjzec i podzielic sie przemysleniami?

Na silniku mozna sprawdzic ta teorie w ten sposob: zdjemujemy przewod odmy - idzie on z glowicy do rury zasilajacej turbo w powietrze (plastikowa rura laczaca filtr powietrza i turbo) - i patrzymy, czy z niego tez dmucha. Jezeli masz makabrycznie wielkie przedmuchy, to powinno nim nap..lac rowno - gazy z duza iloscia mgly olejowej. Sprawdz, co Ci szkodzi, moze odma zatkana totalnie i tym przewodem nie leci nic, dlatego wypycha olej wszystkimi innymi dziurami.

Powodzenia i dawaj znac, bom ciekaw.

Barted

#7 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 grudnia 2008 - 07:27

o ile sie nie myle to w odmie , ani nigdzie gdzie indziej nie ma ustrojstw ktore regoluja cisnienie w skrzyni korbowej.
ten tzw zaworek to tylko takie "sitko" , ktore ma za zadanie odseperowac olej .
pomierz cisnienie na tlokach , bedziesz wiedzial czy je mozna wyeliminowac jako powod
moim zdaniem jesli nie usuniesz przyczyny za chwile wszystkie uszczelnienia na silniku wydmuch

#8 OFFLINE   pablo_MORALES

pablo_MORALES
  • 10 postów
  • Dołączył: 02-12-2008
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 12 grudnia 2008 - 08:07

W odmie poza sitkiem ( filtrem ) jest zawór - bynajmniej w 2.5 dti .

Kompletna odma w 2.5dti składa się z filtra oraz dekla z zaworem.

#9 OFFLINE   mawrowicz

mawrowicz
  • 26 postów
  • Dołączył: 23-08-2008
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 16 grudnia 2008 - 21:28

Witam,ponownie.Panowie wymiana odmy chyba zadziałała,wszystkie objawy ustąpiły,tzn.na uruchomionym silniku można bezpiecznie wyjąć miarke i olej nie kipi,;) omcia przestała też kopcić oczywiście ostatecznie okaże się w praniu. Jednakże jestem dobrej myśli bo stara odma wyglądała jakby miała za sobą sto lat pracy na platformie wiertniczej,filtr tak spuchł że nie chciał wyjść z obudowy,zaworek był cały zatkany szlamem,zresztą owy szlam zalegał w całej obudowie. Myślę że jeszcze wymiana uszczelki na dolocie do turbo i skończy się gwizdanie połączone z poceniem się turbiny.Pisze to dla tych którzy mają takie same objawy i od razu noszą sie z myślą wymiany turbo i rozbieraniem silnika bo taką radę najłatwiej usłyszeć od niepełnosprytnych mechaników.Wiem co mówie bo mam za sobą naprawe za 5 tys która nic nie zmieniła,:xpoza stanem mojego konta i moich nerwów.

#10 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 stycznia 2014 - 17:08

Witam. Panowie takie szybkie pytanko co się może stać jak się zawiesi zawór w odpowietrzeniu skrzyni w pozycji zamkniętej? Pytam ponieważ odpaliłem funie przejechałem jakieś 3km i nagle za autem wielka chmura dymu. Autko jeździ, nie straciło na mocy , dalej ładnie odpala. Niestety z tłumika wylatuje kilka razy więcej spalin niż powinno. Po ściągnięciu osłony silnika zobaczyłem że wszystko pływa w oleju. Wydaje mi się że olej wydobywa się z "między wtryskami a pokrywą" tam jest go najwięcej. No i przy pracującym silniku widać bąbelki powietrza uchodzące miedzy wtryskami, jeżeli odkręce wlew oleju bąblowanie ustępuje. Tak jakby gazy ze skrzyni korbowej nie miały ujścia i wywalają olej którędy się tylko da. Co o tym sądzicie?

#11 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 stycznia 2014 - 17:10

Co o tym sądzicie?


zamarzła odma , rozebrać , wyczyścić , złożyć , ciśnienie ze skrzyni korbowej wywali Ci wszystkie uszczelki jak tego nie zrobisz, dodatkowo może się olej na kolektorze zapalić.

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#12 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 stycznia 2014 - 17:18

To bardzo optymistyczna odpowiedz dla mnie, jeśli nic więcej się nie uszkodziło . A dlaczego spala go? Jak się dostaje do cylindrów?

#13 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 stycznia 2014 - 18:05

Co o tym sądzicie?


Odma do wymiany, membrana pewnie sztywna jak nieboszczyk;)
Wymieniałeś kiedykolwiek kpl. odmę?

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#14 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 stycznia 2014 - 18:23

. A dlaczego spala go? Jak się dostaje do cylindrów?


ciśnie olej przez uszczelniacze zaworów

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#15 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 stycznia 2014 - 18:49

Odma do wymiany, membrana pewnie sztywna jak nieboszczyk;)
Wymieniałeś kiedykolwiek kpl. odmę?


wymieniona 10k temu. Teraz sie zastanawiam czy dobrze zrobiłem wyrzucając przewód od oodmy na zewnątrz funi. Ale po wywaleniu klapek, czyszczeniu kolektora, intercolera i ogólnie całego dolotu nie chciałem ponawiać tej operacji i wywaliłem ten przewód na zewnątrz pod podłogą do końca auta. Może gdyby był wpięty w dolot ominęła by mnie ta usterka teraz. Oczywiście jeżeli to jest wina odmy.

#16 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 stycznia 2014 - 19:23

wywaliłem ten przewód na zewnątrz pod podłogą do końca auta


To sobie Tjuning zrobiłeś :hmmm:
Może "ktoś" się na zimę "zadekował" na końcu przewodu :p

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#17 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 stycznia 2014 - 19:29

Teraz sie zastanawiam czy dobrze zrobiłem wyrzucając przewód od oodmy na zewnątrz funi.

jak już tak chce się bawić to proponuje oil catch tank zrobić i po problemie

#18 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 stycznia 2014 - 20:08

Może "ktoś" się na zimę "zadekował" na końcu przewodu


nikt się nie zadekował , tylko pewno wyciekające skropliny zamarzły ;)

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#19 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 stycznia 2014 - 20:36

nikt się nie zadekował , tylko pewno wyciekające skropliny zamarzły ;)


Ma się rozumieć, na 4 mb odmy:zdziwko1: wszystko może się zdarzyć.
Ale jakby jakaś myszka......... byłoby ciekawiej;)

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#20 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 stycznia 2014 - 23:01

Ale jakby jakaś myszka......... byłoby ciekawiej;)


Sprawdzę to jak tylko mróz troszkę odpuści :). Ale najpierw muszę silnik umyć , bo jest cały w oleju. Na górze , gdzie wtryski to mam jeziorko. Ogólnie to moje autko nie lubi takich mrozów :) nivo przy -10 też nie działa.