Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nieszczelność


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   piotrek17

piotrek17
  • 28 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: kluczbork

Napisany 09 grudnia 2008 - 17:08

Witam wszystkich.Mam do was pytanie-co znajduje sie pomiędzy kolektorem wydechowym a rurą wydechową ( 2.5V6) czy tam jest złącze elastyczne czy pierścień uszczelniający ( jakiej średnicy,długości),pytam dlatego ,bo mam nieszczelność w układzie odgłosy dochodzą od strony kierowcy (jak jest zimny to słychać wyraźnie i głośno takie ,,cykanie" jak sie zagrzeje to mniej.nie wiem czy to pęknięty kolektor czy uszczelka pod kolektorem czy może to łączenie kolektora z rurą.Będe na dniach wymieniał popychacze i chce usunąć także tą nieszczelność obawiam się że to będzie ,,większe rozkręcanie"Gdybym wiedział gdzie jest ta nieszczelność to już zaopatrzyłbym się w części ale niestety chyba po rozkręceniu dopiero to wyjdzie gdzie i to mnie martwi. pozdrawiam .

#2 OFFLINE   Robertos

Robertos
  • 318 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Jasienica Mazowiecka

Napisany 09 grudnia 2008 - 17:17

Na łączeniu kolektora z rura jest uszczelka :smile:
Dodany obrazek

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 grudnia 2008 - 17:22

Witam wszystkich.Mam do was pytanie-co znajduje sie pomiędzy kolektorem wydechowym a rurą wydechową ( 2.5V6) czy tam jest złącze elastyczne czy pierścień uszczelniający ( jakiej średnicy,długości),pytam dlatego ,bo mam nieszczelność w układzie odgłosy dochodzą od strony kierowcy (jak jest zimny to słychać wyraźnie i głośno takie ,,cykanie" jak sie zagrzeje to mniej.nie wiem czy to pęknięty kolektor czy uszczelka pod kolektorem czy może to łączenie kolektora z rurą.Będe na dniach wymieniał popychacze i chce usunąć także tą nieszczelność obawiam się że to będzie ,,większe rozkręcanie"Gdybym wiedział gdzie jest ta nieszczelność to już zaopatrzyłbym się w części ale niestety chyba po rozkręceniu dopiero to wyjdzie gdzie i to mnie martwi. pozdrawiam .


albo uszczelka pod kolektorem albo bardziej prawdopodobne pekniety kolektor




 


#4 OFFLINE   piotrek17

piotrek17
  • 28 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: kluczbork

Napisany 09 grudnia 2008 - 17:35

tego sie najbardziej obawiam, nie wiem czy da rade wymienić kolektor (czy będzie miejsce) gdy będę wymieniał popychacze-jak myślicie?

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 grudnia 2008 - 17:45

tego sie najbardziej obawiam, nie wiem czy da rade wymienić kolektor (czy będzie miejsce) gdy będę wymieniał popychacze-jak myślicie?


po stronie kierowcy chyba nie mozliwe bez zwalani glowicy albo unoszenia silnika




 


#6 OFFLINE   piotrek17

piotrek17
  • 28 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: kluczbork

Napisany 09 grudnia 2008 - 17:51

powiedz mi jeszcze czy jest możliwość żeby sprawdzić czy jest to pęknięty kolektor czy to dopiero widać jak sie go odkręci?

#7 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 grudnia 2008 - 19:42

kolektory żadko pękają.Najczęściej wykrzywia się ,zrywając szpilki i wydmuchuję uszczelkę.Z kupowaniem kolektora wstrzymaj się do póki nie bedziesz miał starego na stole.

#8 OFFLINE   michal 79

michal 79
  • 55 postów
  • Dołączył: 03-07-2008
  • Skąd: bogatynia

Napisany 25 grudnia 2008 - 01:27

ja obstawiam szpilke na kolektorze bo sam ostatnio u siebie to wykrylem przy okazji demontowania rozrusznika.jedna nakretka na szpilce byla pordzewiala ,ja za klucz czy dokrecona nio i wypadlo kawalek szpilki z nakretka.a takie cykanie tez mam

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 grudnia 2008 - 11:09

kolektory żadko pękają


chyba nie do konca wiesz o czym piszesz. akurat kolektory baaaardzo czesto pekaja




 


#10 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 grudnia 2008 - 11:19

Sam z takim przekonaniem jezdiłem kilka lat.Aż przyszło wymieniać uszczelke pod głowicą.Już na wstępie mechanicy w niezależnym serwisie Opla powiedzieli żeby nie kupować kolektora bo one nie pękają(bynajmniej w V-kach).I faktycznie,wystarczyło stary splanować,wymienicz szpilke i uszczelkę.

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 grudnia 2008 - 12:18

Sam z takim przekonaniem jezdiłem kilka lat.Aż przyszło wymieniać uszczelke pod głowicą.Już na wstępie mechanicy w niezależnym serwisie Opla powiedzieli żeby nie kupować kolektora bo one nie pękają(bynajmniej w V-kach).I faktycznie,wystarczyło stary splanować,wymienicz szpilke i uszczelkę.



niestety pekaja. uszczelki tez wydmuchuje ale juz duzo sztuk widzialem popekanych. sam mam spawane u siebie




 


#12 OFFLINE   martini77

martini77
  • 33 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: sopot

Napisany 25 grudnia 2008 - 21:13

kolego beast jak duzo widziales tych popekanych kolektorow w v6 bo tak jak pisze kolega machony79 to zadko sie to zdaza, a konkretnie to sa przepalone przez spaliny szpilki z powodu wydmuchanej uszczelki lub krzywe kolektory. Najczesciej pekaja kolektory w 2.0

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 grudnia 2008 - 21:29

kolego beast jak duzo widziales tych popekanych kolektorow w v6 bo tak jak pisze kolega machony79 to zadko sie to zdaza, a konkretnie to sa przepalone przez spaliny szpilki z powodu wydmuchanej uszczelki lub krzywe kolektory. Najczesciej pekaja kolektory w 2.0



wyslac ci 4 po cenie zlomu ? tyle mam na stanie w tej chwili. 2 ma Mayki - 2 mam u siebie pospawane zalozone.




 


#14 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 grudnia 2008 - 22:38

Kolektory w V'kach to nie to co w 2.0 16v - słyszałem już niejednokrotnie.

przepraszam, ale nie zauwazyłem, że odpowiadam do postu z poprzedniej strony. (ech to nowe forumsko)

#15 OFFLINE   martini77

martini77
  • 33 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: sopot

Napisany 28 grudnia 2008 - 17:16

jezeli sa wszystkie oslony termiczne kolektorow to nie powinny popekac bynajmniej w v-ach

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 grudnia 2008 - 17:48

jezeli sa wszystkie oslony termiczne kolektorow to nie powinny popekac bynajmniej w v-ach



wszystkie oslony byly.