

Y25DT (2,5 DTI) pompa paliwa wysokiego ciśnienia
#1
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2008 - 09:24
Autu brakuje pary. Nie idzie pow 140km/h. Podejrzewam właśnie pompę (na wys.fotela pasażera) ,albo intercooler. O IC bedzie w innym temacie bo musze zdjecia porobic wpierw.
Pompa ze 2 miesiace temu pracowała b.głośno. Słychac ja było podczas jazdy i mimo włączonego radia. Hałas (buczenie) był na tyle głośny, ze męczył pasażrów. Obecnie pompa pracuje cicho (delikatnie drży -tak jak na początku mojej rzygody z autem.
Znalazłem takie 2 pompy:
1.http://www.pompypali...n,365548,0.html
http://www.allegro.p...freelander.html
2.http://www.bear.kiel...95&sName=s10040
W katalogu części orginalna pompa daje 3,5bara np do BMW525D, 730D itd...
Ta z pozycji 1. wg goscia z Allegro daje 2 bary czy to oby nie za mało????:confused:
Tą z Kielc poleca mi kolega Womis1, On też mił podobny problem i wymiana pompy pomogła.
Z technicznej strony to jak to wygląda?
Odkręcam osłone, wyciągam wtyczkę, wymontowywuje pompe i wkladam nową?
Musze sie o coś martwić? Coś mi jest potrzebne?? Np. coś by dobrze podłączyć (szczelnie) przewody paliwowe??
ON będzie się lał z wężyków, nie zapowietrzy się po tym układ???
#2
OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2008 - 15:08
Mysle, ze sprawnosc Twojej pompy mozna sprawdzic kompem. Powinien byc mozliwy odczyc cisnienia paliwa w ukladzie za ta podejzana pompa. Niestety to tylko moje domysly, nie cwiczylem nigdy tego rodzaju diagnostyki.
Jezeli chodzi o wymiane (znowu bede teoretyzwoal), to powinno wygladac dokladnie jak napisales. Z odpowietrzeniem nie bedzie problemu (to juz sam testowalem przy wymianie filtra). Po zmontowaniu wlaczasz zaplon i zostawiasz tak na okolo minute. Pompa wtedy pracuje, a pod maska slychac przeplyw zapowietrzonego paliwa - po kilku sekundach robi sie cicho. Po minucie z wlaczonym zaplonem uklad uznajemy za odpowietrzony i normlanie zapalamy.
Daj znac jak efekty Twoich zmagan!
Barted
#3
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2008 - 12:11
pisze w tym watku, bo chyba mam ten sam problem.
Zona jezdzi Omega 2.5 DTI w automacie. Auto ma przebieg 180.000 (raczej rzetelny, nic nie wskazuje na krecenie licznika). Jakis tydizen temu zona zglosila, ze cos slychac. I faktycznie z okolic schowka pasazera dochodzi takie jakby to okreslic pierdzenie. Mechanik nie potrafil tego jednoznacznie na sluch zdiagnozowac.
Przy okazji dowiedzialem sie ze w aucie jest webasto.
Okazalo sie takze, ze przy 3800 obr/min auto zaczyna przerywac i po prostu nie wkreca sie wyzej.
Podejrzenie padlo na przeplywomierz, po odpieciu przeplywomierza objawy nie ustapily, wiec wg mechanika to potwierdza padniecie przeplywomierza, ale zalecil podpiecie pod Techa.
Po skasowaniu bledow (wskutek odpiecia przeplywki) Tech wskazal jeden blad - 1260 - zmniejszona dawka paliwa wskutek niskiego cisnienia paliwa.
Facet od Techa (inny mechanik) polecil sprawdzic uklad pradowy pompy paliwa.
Poniewaz objawy (pierdzenie z okolic schowka pasazera i brak mocy) wygladaja podobnie to podejrzewam, ze pompa paliwa odpowiada za problemy.
Chyba ze macie inne pomysly to chetnie poslucham...
W zwiazku z tym mam pytania:
1. Jak upewnic sie czy to jest pompa paliwa?
2. Czy pompy opisane wyzej to sa nowe?
3. Czy pompy te podolaja przy chiptuningu, nad ktorym sie zastanawiam?
4. Rozumiem ze pasowac bedzie oryginalna pompa z BMW 525d, nie ma zadnych problemow z innymi srubami czy cos podobnego?
5. Jezeli mam webasto, to gdzie i jak moge je zaprogramowac?
pozdrawiam
barthus
#4
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2008 - 15:20
Witam,
1. Jak upewnic sie czy to jest pompa paliwa?
2. Czy pompy opisane wyzej to sa nowe?
3. Czy pompy te podolaja przy chiptuningu, nad ktorym sie zastanawiam?
4. Rozumiem ze pasowac bedzie oryginalna pompa z BMW 525d, nie ma zadnych problemow z innymi srubami czy cos podobnego?
5. Jezeli mam webasto, to gdzie i jak moge je zaprogramowac?
Ad 1. Teoria z pompa brzmi sensownie. Nie wiem jakie parametry mozna czytac techem w naszym silniku (mozna wywnioskowac z lektury TISa, do ktorego teraz nie mam dostepu). Byc moze jest do sprawdzenia parametr, ktory jasno odpowie na to pytanie np. ciesnienie za pompa... Wlasciwie to rece opadaja jak gosc dysponujacy TECHem potrafi tylko odczytac kod usterki. Przydalaby sie bardziej wnikliwa diagnostyka.
Ad 2. To pytanie do sprzedawcy.
Ad 3. Jezeli wymienisz pompe na odpowiedni zamiennik to oczywiscie nie bedzie to przeszkoda przy chipowaniu.
Ad 4. Z lektury list samochodow zalaczonych do przytoczonych wczesniej aukcji, wynika ze NIE. Natomiast wg katalogu Intercars, pompa ta jest taka sama jak w 525d (i kupie innych BMW z dieslami common-rail).
Ad 5. Webasto to taka popularna nazwa na dogrzewacz, ktory jest w naszych Omegach zamontowany. Bylo juz sporo na jego temat na forum, wiec odsylam do szukajki. Nic tutaj sie nie programuje. Zalacza sie sam, gdy silnik jest zimny, a temp. zewnetrzna jest nizsza niz 3.5 st. C. Jezeli chcesz go przerobic na ogrzewanie postojowe, to wymaga instalacji dodatkowej pompy wody, zegara... Mozliwe, ale kosztowne.
Koniecznie daj znac jak rozwiazesz problem!
PS. Pozdrawiam Gliwiczanina - to moje rodzinne strony!
Barted
#5
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2008 - 17:39
Ad 1. Teoria z pompa brzmi sensownie. Nie wiem jakie parametry mozna czytac techem w naszym silniku (mozna wywnioskowac z lektury TISa, do ktorego teraz nie mam dostepu). Byc moze jest do sprawdzenia parametr, ktory jasno odpowie na to pytanie np. ciesnienie za pompa... Wlasciwie to rece opadaja jak gosc dysponujacy TECHem potrafi tylko odczytac kod usterki. Przydalaby sie bardziej wnikliwa diagnostyka.
No tutaj trzeba uczciwie powiedziec ze gosc nieco siedzial z tym Techem i na pracujacym silniku sprawdzal parametry. W efekcie stwierdzil, ze silnik pracuje normalnie i dopiero przy 3800 obr/min wystepuje sytuacja ze silnik dostaje za malo paliwa. Sugerowal ze mozliwa jest pompa paliwa w baku, ale nie byl pewien czy w tym silniku ona jest (bo 2.5 TD byla). Wiec powiedzial ze powinna byc i mozliwe ze to tamta pompa cos szwankuje i po prostu za malo paliwa daje.
Podkreslic nalezy ze do 3800 obr/min auto normalnie chodzi i w pelni ciagnie. Stad zona zauwazyla to dopiero teraz jak wyjechala za miasto. A ten odglos pierdzenia z okolic schowka pasazera pojawil sie raptem kilka dni wczesniej.
A jak moge sprawdzic czy to pompa paliwa?
Jesli to pompa paliwa (ten odglos z okolic schowka pasazera) to rozumiem ze nie jest to pompa w baku (jak sugerowal mechanik od Techa).
Ad 4. Z lektury list samochodow zalaczonych do przytoczonych wczesniej aukcji, wynika ze NIE. Natomiast wg katalogu Intercars, pompa ta jest taka sama jak w 525d (i kupie innych BMW z dieslami common-rail).
Znalazlem porzadna pompe:
http://moto.allegro....51600_nowa.html
przy tej bede mial pewnosc, ze da sobie rade przy chipie. Jeszcze wymiana turbiny na nowa i wtedy chyba bezpiecznie bede mogl zonie chipa zafundowac...
Koniecznie daj znac jak rozwiazesz problem!
Poinformuje was jak dojde co to jest tak naprawde.
PS. Pozdrawiam Gliwiczanina - to moje rodzinne strony!
Barted
pozdrawiam
barthus
#6
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2008 - 18:14
BTW. Gdzie byles na tej diagnostyce?
Barted
#7
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2008 - 18:39
Sugerowal ze mozliwa jest pompa paliwa w baku, ale nie byl pewien czy w tym silniku ona jest (bo 2.5 TD byla).
czesc Kobyła!

pompa paliwa w baku nie ma za bardzo znaczenia w czasie jazdy bo ona pracuje tylo przez ok 20 sek. jako wspomaganie zapalania a potem paliwo z baku ciagnie juz sobie pompa wtryskowa... przynajmniej tak jest w TD
pozdr
maryan
`97 2,5 TD
kle, kle, kle
#8
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2008 - 20:20
#9
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2008 - 22:33
Na Techu bylem u Ryby w bocznej ulicy od Sliwki, zaraz za wiaduktem w Gliwicach.
pozdrawiam
barthus
PS. Witaj Doktor. Tutaj pierwszy raz sie spotykamy...
#10
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2008 - 00:06
wiec filterek to mi raczej nie padł...
Ja błędów na kompie nie miałem ,choć może ktoś w ASO prostu nie umie szczytywac danych z pracy podzespołów. Jak im sie błąd nie wyświetli to błedu nie ma....

Wymieniłem intercooler - i nie pomogło. Dobze ze sam to zrobiłem bo wynoiosło mnie to 350 zł ze wszystkim,a w ASO bym beknął 1400...
W poniedziałek zamawiam pompe z Kielc. Zobaczymy...
Troche jednak mnie przeraza jej wymiana. Z IC było łatwiej.
Dzis sie troche nad nią pogimnastykowałem.
Sa tam dwa pierscienie zaciskowe ,które chyba da sie zdjac sróbokretem płaskim.
Nie wiem czy potem je założe spowrotem,czy musze miec nowe...
Pozatym trudno ja wyciagnąć bo osłony w warunkach "domowych "zdjąć niesposób .Trzeba wpierw wyciągnąć samą pompę

Mozna ja wywlec miedzy podwoziem a osłoną ale trzeba by wszystkie przewody poluzować, full roboty dość męczocej mając samochód 5 cm nad nosem....
Zona jezdzi Omega 2.5 DTI w automacie. Auto ma przebieg 180.000 (raczej rzetelny, nic nie wskazuje na krecenie licznika). Jakis tydizen temu zona zglosila, ze cos slychac. I faktycznie z okolic schowka pasazera dochodzi takie jakby to okreslic pierdzenie. Mechanik nie potrafil tego jednoznacznie na sluch zdiagnozowac.
1. Jak upewnic sie czy to jest pompa paliwa?
2. Czy pompy opisane wyzej to sa nowe?
3. Czy pompy te podolaja przy chiptuningu, nad ktorym sie zastanawiam?
4. Rozumiem ze pasowac bedzie oryginalna pompa z BMW 525d, nie ma zadnych problemow z innymi srubami czy cos podobnego?
5. Jezeli mam webasto, to gdzie i jak moge je zaprogramowac?
pozdrawiam
barthus
Tak u mnie najpierw było słychać buczenie ktore w kabinie wydaje sie ze dochodzi ze schowka przed pasazerem. Wpierw sporadycznie potem po dłuższej jezdzie ,a na koniec non - stop.
Teraz nic nie buczy...:evil: Nie wiem czemu dałem sie namówić na ten IC...
Ad1. Uklęknąć obok drzwi pasażera, nich ktoś załączy zapłon, jak buczy to znaczy ze powoli kona. Pompa powinna drżeć i lekko "cicho buczeć" W kabinie nie słyszalne.
Ad2. Tak nowe. Na pewno ta z Kielc jest nowa. Kolega Womis 1 miał identyczne objawy jak ja. Kupił te pompe i śmiga.
Ad3.hmm- pewnie tak. Koszt taki ze mozna zmieniac co 2 lata, jak siadzie.
Ad4. Bankowo. W zamiennikach pompy sa robione głownie dla BMW.
Zasada taka. Pompa musi dawac zbliżone cisnienie do oryginału,nigdy mniejsze,ale moze dawac troche wieksze. Np do BMW X5 daje 5 barów i bedzie dobra, bo potrzebne jest 3,5bara
Ad5. Nie wiem bo mam tylko syfowy dogrzewacz Eberspachera czy jakoś tak...
#11
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2008 - 10:29
Odebrał ktoś bardzo kompetentny. Szacunek i pozdrawiam Pana:piwo:.
Dowiedziałem sie kilku ciekawych rzeczy.
Po 1.
http://www.autosklep...n,397341,0.html
To jest org. pompa jaka mamy w autach.
W sklepie http://www.bear.kielce.pl też ją mają bo sa dystrybutorem i jest tam troche tansza bo 530zł
Dowiedziałem sie tez ze pompa pracuje w orginale z cisnieniem 1.8 bara. Tzn. Jest tam zawór który reguluje właśnie takie ciśnienie. Pompa ma 180l przepustowosci. Ew. zamiennik powinien miec taka specyfikacje.
Po 2. NIE KUPOWAC POMP Z ALLEGRO BO TO CHINSKIE OSZUSTWO
Człowiek który ze mna rozmawiał wyjasnił mi to i owo. Zapytał mnie czy chce sprzedac auto czy jezdzic. Ja mu na to ze jezdzic ,to on odrazu powiedzial ze trzeba kupic PIERBURG-A org. pompe.
Naklął sie przy tym, ale słychac bylo ze jest szczery i sfustrowany chinskimi podrubami.
Bardzo lubie takich ludzi bo Pan odradzil mi zakup towaru ,którym sami handluja.
Wszedzie mozna Pierburga kupic za ok 600zł ,nawet w ASO ,wiec raczej nie zalezało mu na reklamie drogiego oryginału.
To co oni"BEAR" maja za 200zł to niestety tez chińszczyzna i te wszystkie "MTM robine z Delphi" to jeszcze wiekszy pic na wode wart 2$ bo Delphi to nigdy pomp nie robiło.
Przykladowo osoba na Allegro z Nickiem natalia fs,jest niedosłyszaca i nie ma do niej nr.tel. wiec z reklamacja bedzie ciezko.
chinczycy robia wzystko MADE IN GERMANY czy nawet USA jak im maszyna tylko literki wybije na obudowie.
Ciezki temat mnie dopadł.

#12
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2008 - 11:41
Przykladowo osoba na Allegro z Nickiem natalia fs,jest niedosłyszaca i nie ma do niej nr.tel. wiec z reklamacja bedzie ciezko.
fakt jest nieslyszaca( kontakt byl tlko mailowy, ale bez zastrzezen), bo sam od niej kupowalem pompe paliwa... taka chinska bez nazwy za psie pieniadze... i wiecie co? nie zepsula sie, dziala, wprawdzie auta juz nie mam ale troche na niej pojezdzilem... wiec roznie to bywa
pozdr
maryan
`97 2,5 TD
kle, kle, kle
#13
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2008 - 11:46
#14
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2008 - 22:47
Dzwoniłem do Kielc.
Odebrał ktoś bardzo kompetentny. Szacunek i pozdrawiam Pana:piwo:.
Dowiedziałem sie kilku ciekawych rzeczy.
Po 1.
http://www.autosklep...n,397341,0.html
To jest org. pompa jaka mamy w autach.
W sklepie http://www.bear.kielce.pl też ją mają bo sa dystrybutorem i jest tam troche tansza bo 530zł
Dowiedziałem sie tez ze pompa pracuje w orginale z cisnieniem 1.8 bara. Tzn. Jest tam zawór który reguluje właśnie takie ciśnienie. Pompa ma 180l przepustowosci. Ew. zamiennik powinien miec taka specyfikacje.
Po 2. NIE KUPOWAC POMP Z ALLEGRO BO TO CHINSKIE OSZUSTWO
Człowiek który ze mna rozmawiał wyjasnił mi to i owo. Zapytał mnie czy chce sprzedac auto czy jezdzic. Ja mu na to ze jezdzic ,to on odrazu powiedzial ze trzeba kupic PIERBURG-A org. pompe.
Naklął sie przy tym, ale słychac bylo ze jest szczery i sfustrowany chinskimi podrubami.
Bardzo lubie takich ludzi bo Pan odradzil mi zakup towaru ,którym sami handluja.
Wszedzie mozna Pierburga kupic za ok 600zł ,nawet w ASO ,wiec raczej nie zalezało mu na reklamie drogiego oryginału.
To co oni"BEAR" maja za 200zł to niestety tez chińszczyzna i te wszystkie "MTM robine z Delphi" to jeszcze wiekszy pic na wode wart 2$ bo Delphi to nigdy pomp nie robiło.
Przykladowo osoba na Allegro z Nickiem natalia fs,jest niedosłyszaca i nie ma do niej nr.tel. wiec z reklamacja bedzie ciezko.
chinczycy robia wzystko MADE IN GERMANY czy nawet USA jak im maszyna tylko literki wybije na obudowie.
Ciezki temat mnie dopadł.
Jesli potwierdze ze to pompa, to sie chyba skusze na ta pompe (tez u nich w ofercie) http://allegro.pl/it...51600_nowa.html
wydajnosc 200 l/h i cisnienie wieksze, wiec bedzie zapas pod chipa.
A co do przygod z autkiem zony, to nowe fakty zaistnialy, ktore utwierdzaja mnie ze to pompa.
Auto odmowilo zonie odpalenia. Przekrecam kluczyk, auto kreci i nic. Ale w aucie cisza. Po kilku probach, slysze buczenie i juz wiem ze odpali. A jakze odpalil. Czyli nie odpalal bo pompa nie wlaczala sie.
Zastanaiwam sie nad teoria mechanika od Techa, ktory pwiedzial zeby sprawdzic uklad pradowy pompy paliwa. Moze to nie jest kwestia samej pompy, tylko jakiegos dupsa, co powoduje ze ona nie zawsze sie wlacza...
Choc z drugiej strony buczenie wskazuje ze i tak sie konczy, bo wczesniej nie bylo tego odglosu.
Jutro telefoniczna konsultacja i ewentualne zamowienie pompy.
jak rozwiaze problem to dam znac czy to byla pompa
pozdrawiam
barthus
#15
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2008 - 00:55
Ty miałeś konkretny błąd na komputerze czy też mechanik odczytał ze wskazań problem z pompą??
Ja pod domem mam maleńki sklepik z częściami, w którym Pan ściągnie mi org. Pierburga za 550zł.
Wstrzymam sie jednak troszke bo maja mi wywlec pompe w Koszalinku
(przy okzaji wymiany termostatu) i dadza ja na manometr do sprawdzenia.
Troche się pośpieszyłem z tą ceną 600zł w ASO.
W Szczecinie u Bogackiego 2400zł :zdziwnienie: :smiech2:
W Koszalinie 1000zł :nu_nu:
Nie wiem skad oni te ceny biorą....:guns:
#16
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2008 - 08:05
Barhus Walbro to jeden z tych producentów co rzeczywiście ma dobrą markę, i robi konkretny dobry sprzęt.
Ty miałeś konkretny błąd na komputerze czy też mechanik odczytał ze wskazań problem z pompą??
Tech wskazal jeden blad - nr 1260 - zmniejszona dawka paliwa wskutek niskiego cisnienia paliwa.
Facet od Techa polecil sprawdzic uklad pradowy pompy paliwa.
pozdrawiam
barthus
#17
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2008 - 20:57
I jak tam Wasze zmagania z pompami?
Pytam z ta wieksza ciekawoscia, ze dzisiaj i moja zaczla meczaco brzeczec.
Dajcie znac co u Was, jak idzie z wymiana, ktora kupic i czy faktycznie pomoglo.
Pozdrawiam swiatecznie!
Barted
#18
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2008 - 22:33
Na kompie znowu klucha wylądowała...błędów ni ma.
Wyciagneli pompę i dali ją na manometr.
Odczyt był taki ze pompka generuje 3.7 bara... Co jest dosc dziwne bo wsumie powinna dawac 1.8.
Czujnik pompy natomiast podaje ze jest 2.9 bara...
Dziwne. Czy ak czy siak pompa jest sprawna jak juz to jej sterowanie jest dupne...
Ale tego nie mozna udowodnic w zaden sposób.
Narazie jestem w kropce.

#19
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2008 - 22:54
Jezeli Tobie komputer podaje 2.9, to cos tutaj nie gra. Z piszesz tez, ze wymontowana i mierzona cisnieniomierzem pompa daje tyle ile powinna (wg danych z TISa przynajmniej), zatem moze czujnik cisnienia w instalacji niedomaga?
Barted
#20
OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2008 - 16:25
Cyba nie pozostaje mi nic innego jak kupic na próbe jakas chinke i podmienic.
Inaczej tego nie zdiagnozuje chyba...
200 zł w plecy nawyzej bede, a jak trafie to pojezdze na tej ile da rade ,a potem kupie pierburga jak bedzie trzeba,bo chinka padnie.
Od razu na orginał pchał sie nie bede. 600zl zawsze zdaze wydac.
Powoli jednak zaczynam sie zastanawiac czy to oby nie pompa wtryskowa...
Oh no please no:pad: