Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jakie paliwo PB98 czy PB95?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
34 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 08 lutego 2011 - 15:58

O tym też myślałem. Generalnie chodzi o to, czy ma to sens, czy nie. Czy się będzie opłacało. Nie chodzi tylko o moje dobre samopoczucie ;)


tylko czemu pytasz o to w dziale o LPG?

#22 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lutego 2011 - 16:08

tylko czemu pytasz o to w dziale o LPG?

Mnie się wyświetla dział "OPEL OMEGA KLUB POLSKA - FORUM > Technika > Oleje, Smary, Paliwo i Chemia samochodowa". O co kaman ??

#23 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 08 lutego 2011 - 16:13

Mnie się wyświetla dział "OPEL OMEGA KLUB POLSKA - FORUM > Technika > Oleje, Smary, Paliwo i Chemia samochodowa". O co kaman ??


moderator juz przeniosl we wlasciwe miejsce...

#24 OFFLINE   michauu

michauu
  • 182 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 08 lutego 2011 - 16:28

w omedze nie zauwazylem zadnej roznicy w osiagach, spalaniu i czymkolwiek....jedynie spaliny verwy smierdza lakierem na zimnym silniku, tak samo hummery :D

jezeli chodzi o v power racing, znana mi celica 7mka od nowosci jezdzona wlasnie na tym paliwie miala czysta koncowke tlumika, pozniej wlasciciel zaczal lac byle jakie 95 i koncowka zaczela zarastac sadza...widac racing jest czystrzym paliwem

Wielokrotne niezalezne testy udowodnily, ze rakietowe paliwo nic nie zmienia.

Wieksza roznice odczujesz w rakietowym dieslu i lepszej jakosci lpg.

Kiedys lalem tylko 98, a teraz doroslem do tego, ze nie ma roznicy i jezdze na 95, mysle, ze wszyscy kiedys do tego dorosniemy.

pozdr

#25 OFFLINE   Orkan

Orkan
  • 161 postów
  • Dołączył: 15-03-2009
  • Skąd: Mikołów/Łaziska Górne
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lutego 2011 - 17:50

Zagadka dla Itora: kiedy się używa Pb do uruchomienia i rozgrzania silnika?

A: kiedy używamy jako paliwa głównego LPG?

B: kiedy jesteśmy posiadaczem 10 ha i jeździmy tylko kombajnem i ciągnikiem rolniczym?

C: marchewka

Moderator niepotrzebnie zasugerował się Twoim ( jakże wiele wnoszącym do tematu) postem.

Wracając do tematu, napiszę wyraźnie. Chodzi o uruchomienie silnika, i jego rozgrzanie do temperatury przełączenia na gaz.

#26 OFFLINE   Tyczol

Tyczol

    Kluskowo-Pyzowy Fanatyk

  • 86 postów
  • Dołączył: 29-05-2008
  • Skąd: Gorzow Wlkp.

Napisany 08 lutego 2011 - 21:19

Dorzuce moje 3 grosze.
Mianowicie, kwestia nie jest co tankujesz, a gdzie tankujesz. Kluska x20xev tankowana przez 2 lata w poznaniu zwykla 95 na BP smigala jak szalona. Po pol roku tankowania tez na BP w Gorzowie Wlkp. zamulila sie. Moi mechanicy nic nie znalezli, powiedzieli zebym zatankwal vpowera i przegnal ja jakies 20km na szybko. Szczescie, ze musialem sie znowu w poznaniu pojawic, gdzie na powrot zatankowalem caly bak. Juz w polowie drogi bylo czuc roznice, a kluska rwala sie do pozerania kolejnych czasowstrzymywaczy...
Kamil.
--------------------------------------------------------
Omega to wspaniale auto...

#27 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 08 lutego 2011 - 21:26

jest potwierdzone że paliwo 98 nam nie pomaga a w niektórych przypadkach efekt jest odwrotny do zamierzonego. Tak jak napisał Chomiczek, nasze auta zalecane mają PB95.

#28 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lutego 2011 - 21:37

Wracając do tematu, napiszę wyraźnie. Chodzi o uruchomienie silnika, i jego rozgrzanie do temperatury przełączenia na gaz.


Myślę, że lutlampa taniej by wyszła i nadaję się do tego:p

#29 OFFLINE   Orkan

Orkan
  • 161 postów
  • Dołączył: 15-03-2009
  • Skąd: Mikołów/Łaziska Górne
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lutego 2011 - 21:41

O, to już coś. Ja praktycznie zawsze lałem 95, a jak raz zalałem do pełna V-Powera, to się skończyło wymianą uszczelek pod głowicą :p

#30 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lutego 2011 - 22:29

O, to już coś. Ja praktycznie zawsze lałem 95, a jak raz zalałem do pełna V-Powera, to się skończyło wymianą uszczelek pod głowicą :p


Ciężko okiełznać taką moc V-powera;)

#31 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lutego 2011 - 22:35

Trochę bez sensu dublować tematy jak już jeden identyczny jest... Po za tym proponuję przeczytać ten temat od początku bo rozwiązuje pewne wątpliwości...

#32 OFFLINE   Orkan

Orkan
  • 161 postów
  • Dołączył: 15-03-2009
  • Skąd: Mikołów/Łaziska Górne
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2011 - 08:15

Ziutek, chyba nie sugerujesz, że nie szukałem...? Daj linka.

#33 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 lutego 2011 - 11:09

Dorzucę swoje 5 groszy, kiedyś jak zakładałem swój pierwszy LPG zrobiłem konkretne testy spalania Pb. Jeździłem na tak zwane zatarcie pompy, ten sam CPN czyli BP.

Moja oma spaliła:

Pb 95: 15,7 l/100km
Pb 98: 12,3 l/100km
LPG: 16,3 l/100km

O Shell Power Racing nie będę się wypowiadał, raz zalałem do pełna i nigdy więcej.

Moim zdaniem trzeba pamiętać że Pb 95 nie ma 95 oktanów tak jak Pb 98 nie ma 98.

Co do spalania kto chce niech wierzy a kto nie to nie. Ja tankuje Pb 98 które pewnie ma z 95 lub 96 oktanów. A i tak powiem wam ze Shell-owe 100 oktanów ni jak się ma do niemieckiego Pb 95.

#34 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2011 - 11:24

Orkan tego nie napisałem... temat wczoraj połączyłem z istniejącym dlatego pisałem by przeczytać od początku... Nie mogę zlokalizować jeszcze jednego na temat liczby oktanowej paliw, co to tak naprawdę jest i dla czego jest podawany... Jak znajdę ten post to zamieszczę link ;)




-----------------------edit-------------------------------------

To jeszcze nie ten post którego szukam, ale może się przydać http://forum.omegakl...82&postcount=41

#35 OFFLINE   Pruszynski81

Pruszynski81

    Zamiast serca Turbina

  • 58 postów
  • Dołączył: 21-12-2010
  • Skąd: STADEN BELGIA

Napisany 09 lutego 2011 - 18:59

Witam panow podlacze sie do rozwazan na temat paliwa Pb.W moim przypadku mialem omege 2.0 8v + lpg i a co mnie w niej zadziwilo to ze na pb95 silnik kulał i skakałna obrotach postanowilem wtedy zatankowac pb 98 i problem znikl jak reka odja wiec niewiem w czym byla przyczyna ale w moim przypadku paliwo Pb98 okazalo sie lepszym rozwiazaniem .Tankowane zawsze na PKN Orlen.Pozdrawiam