

Jakie paliwo PB98 czy PB95?
#1
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2008 - 11:25
Mam takie pytanko jaką benzynkę lać do mojej omci? Od początku (znaczy 2 tygodnie) leje 98. A tu wczoraj rozmawiałem ze znajomym że to wcale może nie być najlepsze rozwiązanie. Nie które silniki nie powinny widzieć 98 ? Jak to jest? Jaki jest naprawdę i czy ta 98 faktycznie coś daje ?
#2
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2008 - 14:30
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2008 - 18:20
#5
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2008 - 22:03
Producent zaleca do wszystkich silnikow benzynowych "Super 95".Mam takie pytanko jaką benzynkę lać do mojej omci?


#6
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2008 - 22:16
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#7
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2008 - 10:48

#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2008 - 20:04
#10
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2008 - 20:22
Chyba lotnicze

99 oktanow

#11
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2008 - 20:59
jezeli masz 3 litry to powinno cie stac na jazde omega i tez 20 gr za litr wiecej lepszego paliwa gozej mu tym nie zrobisz a roznica sam wieszCzyli nie ma sensu przepłacać za PB98?
roznica jest tylko w zależności gdzie tankujesz sam chyba wiedz co polak moze zrobic dla kasy 98 jest bardziej kaloryczne niz 95 i tez male prawdopodobienstwo powstania detonacjiPanowie nie ważne co zatankujecie to i tak wam czujnik spalania stukowego zmieni mapę wtrysku
a o gniazda zaworow to sie nie musisz martwic te silniki sa juz przystosowane
#12
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2008 - 21:23
jezeli masz 3 litry to powinno cie stac na jazde omega i tez 20 gr za litr wiecej lepszego paliwa gozej mu tym nie zrobisz a roznica sam wieszCzyli nie ma sensu przepłacać za PB98?
bzdury kolego - bez urazy.
98 nie jest lepsze od 95. Jest inne. Przeznaczone do innych silników niż 95. Nowsze (teraz już prawie wszytskie) konstrukcje mają coś takiego jak czujnik spalania stukowego, ktory wychwytuje "oktanowość" zalanego paliwa na podstawie rodzaju spalania mieszanki i tak ją dawkuje, zeby bylo dobrze. Kiedy nie bylo takowych czujników w silnikach .. należało lać paliwo przeznaczone do danego rodzaju silnika.
Różnice pojawiają sie przy paliwach z dodatkami (VERVA, V-Power itp). Te paliwa różnią sie od zwykłych 95, 98
A teraz clue - zapytam wprost - jak śmiesz oceniac zasobność czyjegoś portfela na podstawie tego jaki silnik ma w samochodzie?!
Czy powiesz mi, ze skoro mialem MV6 i założyłem doń LPG to jestem biedak, albo, ze mnie nie stać na trzylitrowy silnik?
Troche ostrożności w wypowiedziach nie zawadzi...
#13
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2008 - 10:47
Ostatnio troche polatalem na V-power 99 SHELL i jest naprawde roznica w jezdzie jak i w cenie
taaaaa chyba tylko z tego ze masz lzejszy portfel.
przy seryjnym wolnossacym silniku im wyzsza liczba oktanowa tym paliwo spokojniej sie spala a za tym nie idzie przyrost mocy. silnik bedzie pracowal kulturalniej. zeby byla wieksza moc to 92 tyle ze jest ryzyko spalania stukowego.
reasumujac - lej 95
#14
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2008 - 19:09
przy seryjnym wolnossacym silniku im wyzsza liczba oktanowa tym paliwo spokojniej sie spala a za tym nie idzie przyrost mocy.
A kto pisal o mocy

Przy 2.0 16V

silnik bedzie pracowal kulturalniej.
I tak pracowal a co za tym idzie nie szarpal
Ale i tak leje 95

beast, troszke sie ponasmiewales wiec masz :piwo:
#15
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2008 - 01:20
Jest dokładnie odwrotnie98 jest bardziej kaloryczne niz 95
Bez komentarzajezeli masz 3 litry to powinno cie stac na jazde omega i tez 20 gr za litr wiecej lepszego paliwa
#16
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2008 - 09:23
producent wyrabia benzynkę i dodaje do niej oktany najprościej mówiąc.
czyli do benzynki 98 musi dodać więcej tego niż do 95 - czyli Pb98 będzie miało mniej benzyny w benzynie - czyli moc autka będzie mniejsza!

chyba że mówimy o paliwach typu Vpower czy Verwa - tam producenci dodają substancje które uwalniają przy spalaniu paliwa tlen przez co mamy więcej tlenu - więcej mocy z silnika, z tym że wg mnie dodanie tych substancji na dobrą sprawę kompensuje tylko to że jest mniej benzyny w benzynie.
#17
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2008 - 18:25
Nie ważne jaki mam portfel :bad: pytałem jakie rozwiązanie jest lepsze?
Bo skoro nie widać różnicy to po co przepłacać? Żebym miał nie wiem jak gruby portfel to i tak nie ma sensu lać PB98!
Do tej pory lałem 98 dziś zalałem 95 i nie czuje żadnej różnicy. A więc zostaję przy 95.


#18
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2011 - 14:23
#19
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2011 - 14:26
#20
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2011 - 14:34
