Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

sprzęgło ciągnie a nie slizga-pompa sprzęgła czy wysprzeglik


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 lutego 2012 - 08:59

Jest prosty test na sprawdzenie, czy docisk rozłącza poprawnie.
wariant 1- wciskamy sprzęgło i czekamy nawet ok 10 sek, żeby dać czas skrzyni na wytracenie obrotów jeśli I-ka wtedy wchodzi - sprzęgło ciągnie nieznacznie, można jeszcze troche pojeździć, ale docisk padnięty
wariant 2 - wciskam sprzęgło, na moment przyciągam wajche do II-ki bez zapinania i od razu jedynka, jeśli wchodzi wtedy, znaczy docisk umiera,
Oczywiście trzeba mieć pewność, że układ rozłączający (linka albo hydraulika działają poprawnie)
Wyższe biegi zawsze wchodza łatwiej.

#22 OFFLINE   piotreksz4

piotreksz4
  • 35 postów
  • Dołączył: 08-08-2011
  • Skąd: Gorzów Wlkp:)

Napisany 10 lutego 2012 - 10:27

Tak czy siak kolega musi zrzucić skrzynie.Innego wyjscia niestety nie ma:(

#23 OFFLINE   misiek0889

misiek0889
  • 189 postów
  • Dołączył: 23-09-2010
  • Skąd: Kwidzyn

Napisany 10 lutego 2012 - 10:30

Jest prosty test na sprawdzenie, czy docisk rozłącza poprawnie.
wariant 1- wciskamy sprzęgło i czekamy nawet ok 10 sek, żeby dać czas skrzyni na wytracenie obrotów jeśli I-ka wtedy wchodzi - sprzęgło ciągnie nieznacznie, można jeszcze troche pojeździć, ale docisk padnięty
wariant 2 - wciskam sprzęgło, na moment przyciągam wajche do II-ki bez zapinania i od razu jedynka, jeśli wchodzi wtedy, znaczy docisk umiera,
Oczywiście trzeba mieć pewność, że układ rozłączający (linka albo hydraulika działają poprawnie)
Wyższe biegi zawsze wchodza łatwiej.


Hm skoro w sierpniu wymieniane mialem sprzeglo, przejechane kolo 10,000 km i dopiero teraz w zimie Cięzko wchodzi mi sama dwojka i to czasem , to myslisz ze docisk padniety po tylu kilometrach ?

#24 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 lutego 2012 - 10:48

Cięzko wchodzi mi sama dwojka i to czasem ,

Trudności przy przełączaniu z I na II są spowodowane na ogół zestopniowaniem skrzyni. Są bardziej odczuwalne przy zimnej skrzyni. Jeśli jest zapięta I-ka ta to zazębione "na sztywno" są koła I-go biegu, koła pozostałych biegów osadzone na wałku głównym i pośrednim, który połączony jest ze zdawczym-sprzęgłowym wraz z piastami i tulejami synchronizatorów i synchronizatorami obracają się swobodnie z minimalnym oporem i prędkością zbliżoną do prędkości obracania się kół I-go biegu. Przy włączaniu II go biegu synchronizator wyrównuje prędkości obrotowe b. szybko i bieg wchodzi gładko. W praktyce opory wewnętrzne i zużyte synchronizatory wydłużają nadmiernie czas wyrównywania prędkości pomiędzy kołami zmienianych biegów. Najbardziej odczuwalne to jest na przejściu pomiędzy biegami I i II oraz I i R. Rada to przede wszystkim zmiana oleju najlepiej na syntetyk. Jeśli to nie pomaga, trzeba albo wrzucać II bieg na dwa razy jak w nie synchronizowanych skrzyniach, albo wyczuć obroty tak jak to się robi przy jeździe bez sprzęgła do chwili, gdy olej w skrzyni sie dobrze rozgrzeje i opory znacznie się zmniejszą..
W ostateczności naprawiać skrzynię lub wymieniać na sprawną.
Jeśli łożyskowanie piast, kół i wałków oraz olej jest ok, a zużyte synchronizatory, to przy zmianie biegów będą zgrzyty. Trudne włączanie biegu bez zgrzytania oznacza opory wewnętrzne.

#25 OFFLINE   piotreksz4

piotreksz4
  • 35 postów
  • Dołączył: 08-08-2011
  • Skąd: Gorzów Wlkp:)

Napisany 10 lutego 2012 - 10:54

Kolego a jak chodziła skrzynia przed wymianą sprzęgła??

#26 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 lutego 2012 - 11:00

Skrzynia sychronizowana więc po co zbaczać z tematu.. teoria teorią a w praktyce 12 letnia skrzynia może działać trochę bardziej oporowo...
sprawa jest prosta, przy odpalonym silniku jest problem z wbiciem biegu - albo wysprzęglik/pompka sprzęgła nie wysprzęgla do końca albo są opory na wałku - zużyte łożysko igiełkowe...
praktycznie nowy docisk i reszta kompletu sprzęgła, nowy olej w skrzyni...
gdybanie i szklana kulę zostawmy dla magików..
tu potrzeba dzień wolnego i zwalić skrzynie...

ja sprzęgło zmieniałem bo zaczęło huczeć łożysko oporowe...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#27 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lutego 2012 - 11:12

wariant 1- wciskamy sprzęgło i czekamy nawet ok 10 sek, żeby dać czas skrzyni na wytracenie obrotów

tylko jak masz zapieczone łożysko wałka sprzęgłowego (to w wale korbowym) to możesz nie doczekać się tego wytracenia obrotów bo wałek będzie cały czas obracał się z wałem korbowym

gdybanie i szklana kulę zostawmy dla magików.. tu potrzeba dzień wolnego i zwalić skrzynie...


dokładnie :yes:

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#28 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 lutego 2012 - 11:23

Odrobina teorii bywa pomocna w zrozumieniu problemu. Nie zastępuje decyzji i działań, a ma w nich pomóc. Tylko tyle i aż tyle.

#29 OFFLINE   misiek0889

misiek0889
  • 189 postów
  • Dołączył: 23-09-2010
  • Skąd: Kwidzyn

Napisany 10 lutego 2012 - 19:24

A jezeli problem z "2" jest na cieplym i zimnym silinku ? Fakt zdarzy sie to rzadko ale zdarzy, pierwsza mysl ze moze łapa od skrzyni jest do d...y wiec dlatego czasem ciezej wchodzi...

#30 OFFLINE   indianin

indianin
  • 7 postów
  • Dołączył: 06-02-2012

Napisany 10 lutego 2012 - 21:47

ja tez mialem problem z wbijaniem biegow,dzis zwalilem skrzynie i okazalo sie ze docisk walniety a cala reszta dobra.Auto teraz stoi a ja szukam samego docisku do mojej omy,panowie moze wiecie kogos kto takie cos moze miec moze byc uzywka docisk i najlepiej z woj.slaskiego,bo na nowe sprzeglo mnie nie stac hehe

#31 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 11 lutego 2012 - 00:25

A jezeli problem z "2" jest na cieplym i zimnym silinku ?


Myślę, że na pewno wymieniłbym olej w skrzyni. Zrobiłem to niedawno profilaktycznie w swojej, mimo, że działa dobrze i stwierdzam, że łatwiej wchodzą biegi. Potem sprawdziłbym elementy pomiędzy lewarkiem a dźwignią wybieraka na skrzyni, czy tam nie ma jakichś luzów czy uszkodzeń.

#32 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 12 lutego 2012 - 21:33

Ja mam tak,że przeważnie biegi wchodzą ciężko ;(a jak z 2 na 1 to tragedia a jak nie raz coś jej odbije to wszystkie biegi wchodzą super leciutko.Co sądzicie o tym?

#33 OFFLINE   indianin

indianin
  • 7 postów
  • Dołączył: 06-02-2012

Napisany 13 lutego 2012 - 22:25

mi tez biegi iezko wlazily i czy na ieplym czy na zimnym zawsze bylo tak samo.Zwalilem skrzynie i okazalo sie ze docisk walniety,zalozylem nowke z luka czyli tylko tarcze i docisk i lozysko(jak dobze poszukacie to zestaw wyrwiecie za 500zl)oplaca sie bo na luka daja dwa lata gwarancji.Biegi teraz wskakuja paznokietkiem.Jezeli z pod pompki pedalu sprzegla niema wycieku i jak zwalicie skrzynie i wysprzeglik tez jest suhy to znaczy ze jest dobrze wszystko, u mnie tak bylo.noi sprawdzcie lozysko igielkowe bo faktycznie moze byc zatarte,wystarczy sprawdzic palcem.Takze nie martwcie bo skrzynie zwalic to jest ok 2 godz roboty,noi przydalo by sie miec nasadki torksowe bo u mnie docisk byl przykrecony na srobki wlasnie te torksowe,,.Po zlozeniu szystkiego trzeba odpowietrzyc sprzeglo,trzeba podac hydrol przez odpowietrznik ktory jest na skrzyni(zbiorniczek wyrownawczy musi byc prawie pusty)wtedy hydrol wyjdzie gora i wszystkie powietrze tez.Cala taka operacja trwa kilkanascie minut,tylko trzeba miec jakikolwiek kompresor bo strzykawka to nieda rady.Odpowietrzanie wyglada tak-zakladamy na odpowietrznik wezyk,musi miec okolo 1,5 metra dlugosci,biezemy czysta butelke np.po wodzie mineralnej,wlewamy jedna butelke hydrolu do niej,wkladamy ten wezyk od odpowietrznika do niej az do samego spodu,pozniej biezemy pistolet taki np.do przedmuhiwania filtrow,uszczelniamy butelke szmata i podajemy cisnienie tak przez okolo 2 minutki az powietrze wyjdzie i zbiorniczek sie napelni prawie do samego korka,to wszystko na dzis.Wrazie jakih kolwiek pytan piszcie na pw.:p