

sprzęgło ciągnie a nie slizga-pompa sprzęgła czy wysprzeglik
#21
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 08:59
wariant 1- wciskamy sprzęgło i czekamy nawet ok 10 sek, żeby dać czas skrzyni na wytracenie obrotów jeśli I-ka wtedy wchodzi - sprzęgło ciągnie nieznacznie, można jeszcze troche pojeździć, ale docisk padnięty
wariant 2 - wciskam sprzęgło, na moment przyciągam wajche do II-ki bez zapinania i od razu jedynka, jeśli wchodzi wtedy, znaczy docisk umiera,
Oczywiście trzeba mieć pewność, że układ rozłączający (linka albo hydraulika działają poprawnie)
Wyższe biegi zawsze wchodza łatwiej.
#22
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 10:27
#23
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 10:30
Jest prosty test na sprawdzenie, czy docisk rozłącza poprawnie.
wariant 1- wciskamy sprzęgło i czekamy nawet ok 10 sek, żeby dać czas skrzyni na wytracenie obrotów jeśli I-ka wtedy wchodzi - sprzęgło ciągnie nieznacznie, można jeszcze troche pojeździć, ale docisk padnięty
wariant 2 - wciskam sprzęgło, na moment przyciągam wajche do II-ki bez zapinania i od razu jedynka, jeśli wchodzi wtedy, znaczy docisk umiera,
Oczywiście trzeba mieć pewność, że układ rozłączający (linka albo hydraulika działają poprawnie)
Wyższe biegi zawsze wchodza łatwiej.
Hm skoro w sierpniu wymieniane mialem sprzeglo, przejechane kolo 10,000 km i dopiero teraz w zimie Cięzko wchodzi mi sama dwojka i to czasem , to myslisz ze docisk padniety po tylu kilometrach ?
#24
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 10:48
Trudności przy przełączaniu z I na II są spowodowane na ogół zestopniowaniem skrzyni. Są bardziej odczuwalne przy zimnej skrzyni. Jeśli jest zapięta I-ka ta to zazębione "na sztywno" są koła I-go biegu, koła pozostałych biegów osadzone na wałku głównym i pośrednim, który połączony jest ze zdawczym-sprzęgłowym wraz z piastami i tulejami synchronizatorów i synchronizatorami obracają się swobodnie z minimalnym oporem i prędkością zbliżoną do prędkości obracania się kół I-go biegu. Przy włączaniu II go biegu synchronizator wyrównuje prędkości obrotowe b. szybko i bieg wchodzi gładko. W praktyce opory wewnętrzne i zużyte synchronizatory wydłużają nadmiernie czas wyrównywania prędkości pomiędzy kołami zmienianych biegów. Najbardziej odczuwalne to jest na przejściu pomiędzy biegami I i II oraz I i R. Rada to przede wszystkim zmiana oleju najlepiej na syntetyk. Jeśli to nie pomaga, trzeba albo wrzucać II bieg na dwa razy jak w nie synchronizowanych skrzyniach, albo wyczuć obroty tak jak to się robi przy jeździe bez sprzęgła do chwili, gdy olej w skrzyni sie dobrze rozgrzeje i opory znacznie się zmniejszą..Cięzko wchodzi mi sama dwojka i to czasem ,
W ostateczności naprawiać skrzynię lub wymieniać na sprawną.
Jeśli łożyskowanie piast, kół i wałków oraz olej jest ok, a zużyte synchronizatory, to przy zmianie biegów będą zgrzyty. Trudne włączanie biegu bez zgrzytania oznacza opory wewnętrzne.
#25
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 10:54
#26
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 11:00
sprawa jest prosta, przy odpalonym silniku jest problem z wbiciem biegu - albo wysprzęglik/pompka sprzęgła nie wysprzęgla do końca albo są opory na wałku - zużyte łożysko igiełkowe...
praktycznie nowy docisk i reszta kompletu sprzęgła, nowy olej w skrzyni...
gdybanie i szklana kulę zostawmy dla magików..
tu potrzeba dzień wolnego i zwalić skrzynie...
ja sprzęgło zmieniałem bo zaczęło huczeć łożysko oporowe...

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#27
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 11:12
tylko jak masz zapieczone łożysko wałka sprzęgłowego (to w wale korbowym) to możesz nie doczekać się tego wytracenia obrotów bo wałek będzie cały czas obracał się z wałem korbowymwariant 1- wciskamy sprzęgło i czekamy nawet ok 10 sek, żeby dać czas skrzyni na wytracenie obrotów
gdybanie i szklana kulę zostawmy dla magików.. tu potrzeba dzień wolnego i zwalić skrzynie...
dokładnie :yes:
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#28
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 11:23
#29
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 19:24
#30
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 21:47
#31
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2012 - 00:25
A jezeli problem z "2" jest na cieplym i zimnym silinku ?
Myślę, że na pewno wymieniłbym olej w skrzyni. Zrobiłem to niedawno profilaktycznie w swojej, mimo, że działa dobrze i stwierdzam, że łatwiej wchodzą biegi. Potem sprawdziłbym elementy pomiędzy lewarkiem a dźwignią wybieraka na skrzyni, czy tam nie ma jakichś luzów czy uszkodzeń.
#32
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2012 - 21:33
#33
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2012 - 22:25