

Porozmawiajmy o oponach letnich....
#21
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2008 - 18:31
#22
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2008 - 21:53
J
W kwietniu tego roku przyszedl czas na nowe gumy, a jako ze chce sobie wyrobic zdanie o innych firmach zdecydowalem sie na zakup Good Year'ow Excellence (rozmiar ten sam). Wszystko bylo jak najbardziej ok, spisywaly sie rowniez swietnie, ale po przejechaniu okolo 10 tys. km zaczely sie problemy. Zaczely "bic", a w dodatku nie szlo ich wywazyc. Jak sie okazalo po wizycie u wulkanizatora na 3 z nich pojawily sie tez wybrzuszenia w czesci gdzie jest bieznik, co skutkowalo glosnym stukaniem juz od predkosci 30 km/h. W tej chwili jestem w trakcie ich reklamacji i zobaczymy co z tego wyniknie.
Nie chce psuc opinii tej oponie, moze to tylko kwestia wypadku losowego. Na pewno na forum sa inni koledzy, jak np. Mr. N3mo, ktorzy rowniez jezdza na Excellence'ach i sobie je chwalą.
.
Coś w tym jest... Rzeczywiscie... Post kolegi przypomniał mi o pewnym fakcie;)
Wydaje mi sie ze opony nie sa zbyt wytrzymałe na uszkodzenia. Ja wpadłem w dziure ,dosc solidna. Poskutkowało to bąblem na granicy bieżnik ,a bok opony. Zrobiłem tak juz kiedys w innej oponie,najeżdzając z duza predkoscia na płytke chodnikową lezaca luzem...
Exellency tez pewnie swoje wady maja jednak trakcyjnie jestem zadowolony...
Wcześniej miałem CONTINENTALE i potwierdzam są ok :ok: , a teraz mam MICHELINY i niestety są gorsze od poprzednich oponek .
Też miałem Micheliny ZERRO czy jakos tak i strasznie szybko sie zużywały, nierówno i były b.twarde.
#23
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2008 - 03:32
Po pierwsze, kupiłem kluskę na letnich (jakiś shit) szerokość 225 - i okazało się że drą o mcpershony i sprężyny :czerwona_kartka: - więc za szeroka, z tego wniosek. Ponoć producent łopla podaje: 15-195, 16-205 (zasłyszane).
Po drugie, słyszałem opinię od wulkanizatora, że te asymetryczne oponki, to w sumie trochę pic na wodę, że nie warto się tym jakoś szczególnie interesować. A ponieważ zbliża mi się zakup letnich kapci, to chciałbym wiedzieć wreszcie - co mam zakupić :hmm: Nie chcę kupować jakiegoś paździajstwa na jeden sezon, ale z drugiej strony koszty takich dużych gum też niskie nie są. Wiem że nie ma złotego środka, ale może ktoś coś doradzi?

#24
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2008 - 10:36
Dołączę się.
Po pierwsze, kupiłem kluskę na letnich (jakiś shit) szerokość 225 - i okazało się że drą o mcpershony i sprężyny :czerwona_kartka: - więc za szeroka, z tego wniosek. Ponoć producent łopla podaje: 15-195, 16-205 (zasłyszane).
Po drugie, słyszałem opinię od wulkanizatora, że te asymetryczne oponki, to w sumie trochę pic na wodę, że nie warto się tym jakoś szczególnie interesować. A ponieważ zbliża mi się zakup letnich kapci, to chciałbym wiedzieć wreszcie - co mam zakupić :hmm: Nie chcę kupować jakiegoś paździajstwa na jeden sezon, ale z drugiej strony koszty takich dużych gum też niskie nie są. Wiem że nie ma złotego środka, ale może ktoś coś doradzi?
...dla Omegi B producent podaje 195/65 R15 lub 205/65 R 15. W przypadku B FL dla wersji z silnikami 3.0 i 5.7:cool: dochodzą większe rozmiary. A propos opinii wulkanizatora - podejrzewam, ze porozmawiasz z np. trzema i raczej każdy z nich doradzi Ci coś innego - to jest prawda stara jak świat, a i tak to nam przychodzi później jeździć na tych oponach, i po ewentualnej wtopie (odpukać!), to wulkanizator ładnie rączki od tego umyje...
Jeżeli jest to tylko możliwe, to sam staram się na oponach nie oszczędzać, bo kiedyś tak zrobiłem i kupiłem dwie nowe, a dwie zostawiłem bo nie były takie złe i po niecałym roku te nowe tak zgubiły bieżnik, ze przecierałem oczy ze zdziwienia. Wyglądały gorzej od starych!
Co do konkretnej firmy i modelu opony, to jest juz kwestia subiektywna - jedni preferują te, inni wolą tamte. Grunt to szerokim lukiem omijać tandetę

#25
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2008 - 11:47
Prędzej za wysoka, albo ET felgi niewłaściwe.Po pierwsze, kupiłem kluskę na letnich (jakiś shit) szerokość 225 - i okazało się że drą o mcpershony i sprężyny :czerwona_kartka: - więc za szeroka, z tego wniosek.
Zmień lepiej wulkanizatora :zdziwnienie:Po drugie, słyszałem opinię od wulkanizatora, że te asymetryczne oponki, to w sumie trochę pic na wodę, że nie warto się tym jakoś szczególnie interesować.
Jaki rozmiar chcesz teraz zakładać ?Nie chcę kupować jakiegoś paździajstwa na jeden sezon, ale z drugiej strony koszty takich dużych gum też niskie nie są
#26
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2008 - 00:30
#27
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2008 - 10:10
#28
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2008 - 10:42
Opona musi być dobra skoro producent nie zmienia modelu już od paru dobrych lat. Cały czas robią tą samą oponę.
Bridgedtone Turanza ER300 jest naprawdę OK.
#29
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2009 - 07:12
Moja omka jeździła juz na:
-Goodyear F1 bardzo szybko się skończyły,
-Michelin Pilot Primacy calkiem dobrze się sprawowały, dobre trzymanie i nie głośne,
-Falken FK542 cholernie twarde i na mokrym lekko traciły trakcję, hałasowały tez trochę
-Continental Continental ContiSportContact 3 te używam obecnie, latem oczywiście, i jestem bardzo zadowolony, cicha, miekka na tyle że nie czuć najmniejszych dziur i co najważniejsze trzyma się asfaltu, jednym słowem polecam.
Acha wszystkie oponki w rozmiarze 235/45/R17
#30
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2009 - 13:33
#31
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2009 - 13:36
#32
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2009 - 15:49
#33
OFFLINE
#34
OFFLINE
#35
OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2009 - 00:20
Ja proponuję takie oponki Opony Letnie Goodyear NCT5
Opony Letnie Goodyear NCT5 205/50R15 86 V trochę niskie do Golfa II jak znalazł
a do Omegi 205/65 R15 lub 225/55 R16
#36
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2009 - 16:18
Teraz przymierzam sie do 235/45 R17 Continental ContiSportContact 3 - pażiwiom uwidim.
Na http://www.opony.pl/ można poczytać sporo opinii użytkowników więc odsyłam też tam.
GoodYear Eagle F1 GSD3 to też opona kierunkowa, ale o zwartej budowie wiec ząbkować nie powinna za to daje naprawdę extra osiągi, choć użytkownicy troche narzekają na hałas.
Pozdrawiam

Sasik
#37
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2009 - 21:04
#38
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2009 - 22:24
Jezeli chcesz zmienic na wezsze bo nosci cie na koleinach to powiem ci, ze na 215 nic sie nie zmieni. 225 , 215 jak i 235 jest tak samo. Dopiero na oponach 185 lub 195 nie nosi auta.Teraz jeżdżę na kapciach 225/55 R16 i jak dla mnie za szerokie... myślę o założeniu 215/60 lub nawet 215/65 tylko boję się, że te o profilu 65 mogą nie podejść za bardzo.
Co do zmiany szerokosci i dopasowania profilu to poszukaj w googlach kalkukatora do przeliczania i wszystko bedzie jasne. Chyba na naszym forum tez gdzies bylo podane linki do tych przelicznikow.
#39
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2009 - 23:39
#40
OFFLINE
Napisany 17 marca 2009 - 10:45
Czy ktoś z kolegów ma opony Nokian H lub V albo Barum Bravuris 2?
Jeśli tak to jaka jest Wasza opinia na ich temat?
Myślę o oponach w rozmiarze 205/60/R16 na felgi opel 7Jx16 (ET 39 mm), ale mam wątpliwości czy nie będą za wąskie (czy bok opony za bardzo się nie wyprostuje) bo powinno być 225/55/R16. Czy ktoś ma taki zestaw 205/60/R16 i jak to wygląda i najważniejsze jak się zachowuje na drodze?