Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Kolektory rurowe V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
465 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   sasek

sasek

    Zbanowany

  • 92 postów
  • Dołączył: 27-09-2008
  • Skąd: krzeszowice

Napisany 16 października 2009 - 21:57

no to trzeba żeby ktoś podesłał auto albo wzorzec

#102 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 października 2009 - 22:01

barany to trzeba koniecznie zakładać na wyjętym silniku inaczej się po prostu nie da...
jak pewnie zauważyliście nawet immo się poddał choć ma oryginalne baranki i V'kę :D


jak sobie zrobiłem rozpoznanie to do tego nie wystarczy sprzęt tłumikarzy, tutaj trzeba gościa co robi np. poręcze, a najlepiej kowala artystycznego... :p

#103 OFFLINE   sasek

sasek

    Zbanowany

  • 92 postów
  • Dołączył: 27-09-2008
  • Skąd: krzeszowice

Napisany 16 października 2009 - 22:03

jak tam chcecie ja zaproponowałem że mam takiego kogoś kto już robił takie kolektory nie raz i nie będzie z tym żadnego problemu u niego... wybór należy do was

#104 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 października 2009 - 22:08

jak robił kolektory do V'ki to pewnie wie co i jak...

tu masz fotki: http://forum.omegakl...317&postcount=1

wydrukuj i zapytaj czy to nie problem, ułożenie rur powinno być jak najbardziej identyczne...

jak co to mam silnik na ziemi dla testów...

#105 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 października 2009 - 23:02

wybór należy do was

Pokaż panu tłumikarzowi. Jak nie wymięknie to będę pierwszy na liście z dwoma kompletami.

#106 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 17 października 2009 - 06:47

trzeba kolektory zrobic tak azeby nie trzeba bylo wyjmowac silnika bo wg mnie taka opcja deko mija sie z celem
pozdrawiam
astra v6
serducho gsi irmscher

#107 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 października 2009 - 08:27

henry a czy ty widziałeś ile jest miejsca w omedze po obu stronach... ? ? ?

oryginalny kolektor jest sporo mniejszych gabarytów, a jest duży problem aby go wyjąć.

#108 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 października 2009 - 08:30

ALI nie mógł widzieć pisząc te słowa.

#109 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 października 2009 - 08:39

nie rozumiem...

uważasz że da się założyć kolektor rurowy na "samochodzie" ? ? ?

#110 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 października 2009 - 10:51

uważasz że da się założyć kolektor rurowy na "samochodzie" ? ? ?

na moje to trzeba silnik przynajmniej podniesc a to prawie tyle samo roroty co wyjac :)

#111 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 października 2009 - 11:10

ALI sorry ale źle się wyraziłem (błąd składni tzw.)
Mialem na myśli to, że pewnie henry nie do końca wie jak wygląda dostęp do kolektora skoro pisze o ich założeniu na aucie.

#112 OFFLINE   sasek

sasek

    Zbanowany

  • 92 postów
  • Dołączył: 27-09-2008
  • Skąd: krzeszowice

Napisany 17 października 2009 - 11:19

Więc tak, potrzebny na dwa trzy dni kolektor rurowy na około 3 dni i temat będzie do zrobienia :D

#113 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 października 2009 - 11:26

Kto da na wzór? A może ALI udałoby Ci się pospawać chociaż szablonowo, żeby była orientacyjnie bryła jako wzór pod ostateczne wykonawstwo ?

#114 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 17 października 2009 - 12:01

na moje to trzeba silnik przynajmniej podniesc a to prawie tyle samo roroty co wyjac :)



do odwaznych swiat nalezy
ale skoro uwazasz ze samo podniesienie (jak tak piszesz) to to samo co wyjecie silnika
to sory ale jakies bledne masz myslenie
twierdze ze moge sie podjac zrobic rurowe do omegi v6

i to nie sa jakies szablonowe przymiarki ale mase przymiarek , to ma pasowac a tym bardziej jak nie ma miejsca zbytnio na nie
pozdrawiam
astra v6
serducho gsi irmscher

#115 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 października 2009 - 13:32

zrobienie szablonu to trudniej niż zrobienie kolektora :D

nie dam głowy odciąć ale jestem prawie pewien że nie ma szans na założenie kolektora rurowego na samochodzie, fabryczny kolektor ma jakieś 30cm długości i są duże problemy żeby wymienić uszczelkę, a co dopiero jak kolektor ma ~70cm i jest stosunkowo rozbudowany na grubości, samo uniesienie silnika nic nie da, chyba że powykręca się wszystkie szpilki i zastąpi się je śrubami co w przypadku kolektora wydechowego nie powinno mieć miejsca...

#116 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 17 października 2009 - 13:36

lepiej niech te szpilki zostana bo pozniej moga byc problemy z gwintami w glowicy badz srubami,widze na fotkach ze te rurowe calkowicie zaslaniaja niektore nakretki i robiac takie trzeba zdecydowanie klasc nacisk na to, spobujemy przekonamy sie i zobaczymy,
trzeba probowac a nie sie poddawac i krakac
pozdrawiam

edit
takie ogladalem life i ladnie sie prezentuja
astra v6
serducho gsi irmscher

#117 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 października 2009 - 15:04

do odwaznych swiat nalezy
ale skoro uwazasz ze samo podniesienie (jak tak piszesz) to to samo co wyjecie silnika
to sory ale jakies bledne masz myslenie
twierdze ze moge sie podjac zrobic rurowe do omegi v6

zeby silnik na tyle podniesc aby miec wystarczajaco miejsca do zdjecia i zalozenia kolektorow rurowych to itak trzeba zdjac częsc osprzetu , odkrecic skrzynie , albo od skrzyni , spuscic plyn chlodniczy odlrecic poduszki , a stamtąd to juz niedaleko do wyciagniecia silnika , no chyba zeby zamontowac rury przy okazji zmiany uszczelek pod glowicami...

#118 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 18 października 2009 - 22:38

Tak przeglądając allegro znalazłem to http://allegro.pl/it...ru_impreza.html może by przerobić flansze dogiąć trochę rury palnikiem i by wyszło ???? Kurde szkoda że sprzedałem stary blok na złom dobry był by do przymiarki.......

#119 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 października 2009 - 09:24

Dało by się silnik zostawić na sankach, a nadwozie dźwignąc wydaję mi się mniej roboty.

#120 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 października 2009 - 09:49

Dało by się silnik zostawić na sankach, a nadwozie dźwignąc wydaję mi się mniej roboty.

jak ma sie podnosnik...