Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

pulsujące hamowanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 listopada 2008 - 09:16

no coz dyskusja , dyskusja , a ja ze swojego doswiadczenie, przekonalem sie ze jest to objaw kiepskiej jakosci , albo wadliwych klockow hamulcowych
juz kilka razy w roznych samochodach tak mialem i problem zawsze dotyczyl przodu

#22 OFFLINE   rafalsky

rafalsky
  • 26 postów
  • Dołączył: 08-09-2008

Napisany 09 listopada 2008 - 13:02

Tak dla pewności: wymieniłeś WSZYSTKIE 4 tarcze 2 razy? Czy może tylko przód? Jeżeli tylko przód, to wymień również tył i problem zniknie.


Wymieniłem wszystkie 4.


Wielkie dzieki za podpowiedzi, poprobuje cos z tym plynem zrobic i piastami, zobaczymy jak bedzie.

#23 OFFLINE   Krzysztof P

Krzysztof P
  • 48 postów
  • Dołączył: 04-11-2008
  • Skąd: Kraków

Napisany 09 listopada 2008 - 14:02

do mnie pijesz?? zreszta mniejsza w to

Ja w ogóle nie pijam alkoholu :mrgreen:

poprobuje cos z tym plynem zrobic i piastami

Wyeliminuj jedno (płyn, przewody), później weź się za drugie (piasta). Ja wymienisz płyn to sprawdź dokładnie przewody elastyczne przy kołach. Niech ktoś mocno wciska i puszcza hamulec (przy uruchomionym silniku) a drugi niech sprawdza, czy któryś z przewodów nie zachowuje się dziwnie, np. nie pęcznieje za bardzo w całości lub czy nie robi na swojej długości "gulki", zamiast "dążyć" do prostowania "dąży" do wykrzywiania się (skręcania "świńskiego ogonka") etc.

Jak będziesz miał podniesiony samochód to krzywiznę piast, czy krzywiznę tarcz szybko zweryfikujesz nawet bez ściągania kół. Trzeba tylko wcisnąć pedał hamulca, na tyle mocno żeby układ (tłoczek zacisku) zadziałał, a na tyle lekko żeby nie zblokował koła. Wtedy kręcąc kołem (szybko/wolno) przy pełnym obrocie możesz stwierdzić, czy w którymś miejscu nie ma większego oporu kręcenia.

Życzę powodzenia :)
Od 15 listopada 2008 jestem off-line :)

#24 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 listopada 2008 - 21:51

nie pęcznieje za bardzo w całości lub czy nie robi na swojej długości "gulki", zamiast "dążyć" do prostowania "dąży" do wykrzywiania się (skręcania "świńskiego ogonka") etc.


poprostu czy sa drozne- pisz zrozumiale
najlepiej odkrecic przewod od zacisku i patrzec jak leci plyn jesli szybko kapie to ok jesli powoli jak by ch cial a niemogl to :pupa:

#25 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 listopada 2008 - 23:52

Tak dla pewności: wymieniłeś WSZYSTKIE 4 tarcze 2 razy? Czy może tylko przód? Jeżeli tylko przód, to wymień również tył i problem zniknie.


Wymieniłem wszystkie 4.


Wielkie dzieki za podpowiedzi, poprobuje cos z tym plynem zrobic i piastami, zobaczymy jak bedzie.


W takim razie stawiam na odkształconą piastę, może nawet nie jedną. Przyczyna? Dokręcanie kół "brechą na chama".
No i jeszcze jedna możliwość, całkowicie trywialna: powierzchnia styku piasty z tarczą powinna być wyczyszczona "na błysk" przed założeniem tarczy, ale 9 na 10 naprawiaczy się tym nie przejmuje i potem są jaja.
Znaczenia płynu w tym przypadku jest zerowe - sam z siebie nie spowoduje pulsowania.
Ciekawe jak się to skończy.
Pozdro.

#26 OFFLINE   Krzysztof P

Krzysztof P
  • 48 postów
  • Dołączył: 04-11-2008
  • Skąd: Kraków

Napisany 11 listopada 2008 - 10:05

poprostu czy sa drozne- pisz zrozumiale
najlepiej odkrecic przewod od zacisku i patrzec jak leci plyn jesli szybko kapie to ok jesli powoli jak by ch cial a niemogl to :pupa:

Pisałem o tym jak sprawdzić czy przewód hamulcowy nie ma pękniętej plecionki lub nie jest "sparciały" a nie o tym czy jest drożny. Czytaj ze zrozumieniem!

#27 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 listopada 2008 - 06:44

taaak temat nie ostygl a u mnie podobna przypadlosc
kupilem klocki Delphi Lockheed , zalozylem i wszystko ok , tyle ze po jakims czasie podczas hamowania wszystko pulsowalo , jakby tarcze krzywe, ale z wczesniejszych doswiadczen , jak pisalem wyzej zawsze byla to wina klockow.
Teraz przyjzalem sie temu blizej i okazalo sie ze na klockach jest naklejona blaszka , nie wiem po co , bo na niej tylko nazwa firmy i jakies tam napisy sa ,ktora ulegla przesuniecu /pewno od temperatury /
klocki w jarzach sie ukladaly nierowno i mialem efekt dodatkowego ABS-u
acha , im wieksza szybkosc przy hamowaniu to wiecej szarpalo , przy malych szybkosciach tylko pulsowanie bylo czuc

#28 OFFLINE   Kamildg

Kamildg
  • 4 postów
  • Dołączył: 09-03-2009

Napisany 09 marca 2009 - 23:59

mam podobny problem jak jade i mocniej wcisne hamulec to samochód dziwnie się zachowuje od jakiegoś czasu jakby nim żucało pedał chamulca tak dziwnie pulsuje dodam wyłączyłem ABS i dalej tak się zachowuje niewiem co to jest narazie jeżdże z tym

#29 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 10 marca 2009 - 07:47

Od tygodnia tez mam to samo!Im szybciej jade i potem chamuje to zaczyna drgac kierownica.Klocki zmienialem jeszcze w zeszlym roku i bylo Ok! do teraz.Mysle jednak ze to cos z klockami,bo jak sa zimne tarcze to jest Ok,a po rozgrzaniu drga.

#30 OFFLINE   cdmcrp

cdmcrp
  • 42 postów
  • Dołączył: 28-09-2006
  • Skąd: Wieluń

Napisany 27 sierpnia 2009 - 12:44

Powiem wam że miałem podobny problem z pulsującym, wręcz "walącym" hamowaniem. Przyczyną okazał się wymieniony niepotrzebnie wspornik układu kierowniczego ( wymieniłem z dobrego na nowy - niedobry). Guma użyta w sporniku była zbnyt miękka i wszystko podczas hamowania waliło..... warto zajrzeć pod koło i sprawdzić czy czasami za bardzo nie "lata"
FLY OR DIE

#31 OFFLINE   Piter_polo

Piter_polo
  • 140 postów
  • Dołączył: 09-06-2008
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 listopada 2009 - 20:35

witam wszystkich, przeczytałem całą dyskusję na ten temat i nie widzę rozwiązania problemu, mam podobny problem bo podczas hamowania przy większej prędkości trzęsie aż autem. Wymieniałaem nie dawno gumy wahacza( te większe), przejechałem na nich około 2000 km i na początku ok, ale teraz jest coraz gorzej.Myślałem o tarczach hamulcowych ale pewności nie mam, dodam jeszcze że kiera nie drga,może ktoś ma jakiś pomysł.

#32 OFFLINE   krist79

krist79
  • 4 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: k/gdańska

Napisany 13 listopada 2009 - 20:36

dzięki koledzy właśnie szukałem tej odpowiedzi !!! zacznę od wymiany płynu hamulcowego bo wszystkie inne czynności zrobiłem a hamulec w mojej omci robi dokładnie to samo co koledze z forum pozdrawiam .
:p

#33 OFFLINE   shaft1973

shaft1973
  • 3 postów
  • Dołączył: 18-12-2011

Napisany 27 grudnia 2011 - 13:10

witam wszystkich, przeczytałem całą dyskusję na ten temat i nie widzę rozwiązania problemu, mam podobny problem bo podczas hamowania przy większej prędkości trzęsie aż autem. Wymieniałaem nie dawno gumy wahacza( te większe), przejechałem na nich około 2000 km i na początku ok, ale teraz jest coraz gorzej.Myślałem o tarczach hamulcowych ale pewności nie mam, dodam jeszcze że kiera nie drga,może ktoś ma jakiś pomysł.


Mam to samo i musze wymienić tylne tarcze hamulcowe

#34 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 grudnia 2011 - 15:28

Krzywe tarcze hamulcowe :)

#35 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 13 lutego 2012 - 15:30

Ja dzisiaj zmieniłem tarcze i klocki na nowe i jest spokój :D

#36 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 marca 2012 - 14:10

Miałem (mam) podobny problem.
Zaczęło się od "chrupania" a potem coraz bardziej było wyczuwalne bicie pedału hamulca. Sądzę, że tarcza się wykrzywiła i wymieniłem na nową. Po wymianie uspokoiło się ale na jakiś miesiąc. Na nowych tarczach to samo - "chrupanie" czyli zaczątki problemu.
Poszedłem do mechaniora aby dokładnie wyczyścił prowadnice zacisków.
Po czyszczeniu i konserwacji spokój ale znów na miesiąc.

Doszedłem do wniosku, że prowadnice są do wymiany ponieważ w jednej jest delikatny luz, który jest konieczny do swobodnego poruszania się trzpienia prowadnicy w tulei wbitej w kopyto. W drugiej natomiast luz jest większy i moim zdaniem tutaj jest problem ponieważ zbyt duży luz powoduje zacinanie się i mniejszą siłę docisku klocka po przeciwnej stronie tłoczka.
Może ktoś z Was wie jaka jest fabryczna różnica między średnicą zewnętrzną trzpienia (na rysunku "1") a średnicą wewnętrzną tulei wbitej w kopyto (na rysunku "2").

#37 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 marca 2012 - 14:53

U mnie przy 140 km w czasie hamowania miałem odczucie młota pneumatycznego w rękach i pulsowanie na pedale hamulca. Jeszce podczas trasy na której to wyczułem zamieniłem koła przód na tył. Objaw podobny lecz nie wyczuwalny na kierownicy. Okazało się że jeden kapeć nadawał się już do śmieci. Nowe kapcie i spokój.

#38 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 marca 2012 - 20:54

irzyk nie wiem czy wyrobiona śruba lub to gniazdo ma wpływ na bicie przy hamowaniu ale u mnie jest problem stukania zacisku/jarzma kiedy jadę po nierównościach. Więc może spróbuj od wymiany tej śruby?? Są dostępne zestawy naprawcze. Kiedyś gdzieś pytałem i pisałem o tym ale nie dostałem odpowiedzi...
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd