

pulsujące hamowanie
#21
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2008 - 09:16
juz kilka razy w roznych samochodach tak mialem i problem zawsze dotyczyl przodu
#22
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2008 - 13:02
Tak dla pewności: wymieniłeś WSZYSTKIE 4 tarcze 2 razy? Czy może tylko przód? Jeżeli tylko przód, to wymień również tył i problem zniknie.
Wymieniłem wszystkie 4.
Wielkie dzieki za podpowiedzi, poprobuje cos z tym plynem zrobic i piastami, zobaczymy jak bedzie.
#23
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2008 - 14:02
Ja w ogóle nie pijam alkoholu :mrgreen:do mnie pijesz?? zreszta mniejsza w to
Wyeliminuj jedno (płyn, przewody), później weź się za drugie (piasta). Ja wymienisz płyn to sprawdź dokładnie przewody elastyczne przy kołach. Niech ktoś mocno wciska i puszcza hamulec (przy uruchomionym silniku) a drugi niech sprawdza, czy któryś z przewodów nie zachowuje się dziwnie, np. nie pęcznieje za bardzo w całości lub czy nie robi na swojej długości "gulki", zamiast "dążyć" do prostowania "dąży" do wykrzywiania się (skręcania "świńskiego ogonka") etc.poprobuje cos z tym plynem zrobic i piastami
Jak będziesz miał podniesiony samochód to krzywiznę piast, czy krzywiznę tarcz szybko zweryfikujesz nawet bez ściągania kół. Trzeba tylko wcisnąć pedał hamulca, na tyle mocno żeby układ (tłoczek zacisku) zadziałał, a na tyle lekko żeby nie zblokował koła. Wtedy kręcąc kołem (szybko/wolno) przy pełnym obrocie możesz stwierdzić, czy w którymś miejscu nie ma większego oporu kręcenia.
Życzę powodzenia


#24
OFFLINE
Napisany 10 listopada 2008 - 21:51
nie pęcznieje za bardzo w całości lub czy nie robi na swojej długości "gulki", zamiast "dążyć" do prostowania "dąży" do wykrzywiania się (skręcania "świńskiego ogonka") etc.
poprostu czy sa drozne- pisz zrozumiale
najlepiej odkrecic przewod od zacisku i patrzec jak leci plyn jesli szybko kapie to ok jesli powoli jak by ch cial a niemogl to

#25
OFFLINE
Napisany 10 listopada 2008 - 23:52
Tak dla pewności: wymieniłeś WSZYSTKIE 4 tarcze 2 razy? Czy może tylko przód? Jeżeli tylko przód, to wymień również tył i problem zniknie.
Wymieniłem wszystkie 4.
Wielkie dzieki za podpowiedzi, poprobuje cos z tym plynem zrobic i piastami, zobaczymy jak bedzie.
W takim razie stawiam na odkształconą piastę, może nawet nie jedną. Przyczyna? Dokręcanie kół "brechą na chama".
No i jeszcze jedna możliwość, całkowicie trywialna: powierzchnia styku piasty z tarczą powinna być wyczyszczona "na błysk" przed założeniem tarczy, ale 9 na 10 naprawiaczy się tym nie przejmuje i potem są jaja.
Znaczenia płynu w tym przypadku jest zerowe - sam z siebie nie spowoduje pulsowania.
Ciekawe jak się to skończy.
Pozdro.
#26
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2008 - 10:05
Pisałem o tym jak sprawdzić czy przewód hamulcowy nie ma pękniętej plecionki lub nie jest "sparciały" a nie o tym czy jest drożny. Czytaj ze zrozumieniem!poprostu czy sa drozne- pisz zrozumiale
najlepiej odkrecic przewod od zacisku i patrzec jak leci plyn jesli szybko kapie to ok jesli powoli jak by ch cial a niemogl to
#27
OFFLINE
Napisany 25 listopada 2008 - 06:44
kupilem klocki Delphi Lockheed , zalozylem i wszystko ok , tyle ze po jakims czasie podczas hamowania wszystko pulsowalo , jakby tarcze krzywe, ale z wczesniejszych doswiadczen , jak pisalem wyzej zawsze byla to wina klockow.
Teraz przyjzalem sie temu blizej i okazalo sie ze na klockach jest naklejona blaszka , nie wiem po co , bo na niej tylko nazwa firmy i jakies tam napisy sa ,ktora ulegla przesuniecu /pewno od temperatury /
klocki w jarzach sie ukladaly nierowno i mialem efekt dodatkowego ABS-u
acha , im wieksza szybkosc przy hamowaniu to wiecej szarpalo , przy malych szybkosciach tylko pulsowanie bylo czuc
#28
OFFLINE
Napisany 09 marca 2009 - 23:59
#29
OFFLINE
Napisany 10 marca 2009 - 07:47
#30
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2009 - 12:44
#31
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2009 - 20:35
#32
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2009 - 20:36


#33
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2011 - 13:10
witam wszystkich, przeczytałem całą dyskusję na ten temat i nie widzę rozwiązania problemu, mam podobny problem bo podczas hamowania przy większej prędkości trzęsie aż autem. Wymieniałaem nie dawno gumy wahacza( te większe), przejechałem na nich około 2000 km i na początku ok, ale teraz jest coraz gorzej.Myślałem o tarczach hamulcowych ale pewności nie mam, dodam jeszcze że kiera nie drga,może ktoś ma jakiś pomysł.
Mam to samo i musze wymienić tylne tarcze hamulcowe
#34
OFFLINE
#35
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2012 - 15:30

#36
OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 14:10
Zaczęło się od "chrupania" a potem coraz bardziej było wyczuwalne bicie pedału hamulca. Sądzę, że tarcza się wykrzywiła i wymieniłem na nową. Po wymianie uspokoiło się ale na jakiś miesiąc. Na nowych tarczach to samo - "chrupanie" czyli zaczątki problemu.
Poszedłem do mechaniora aby dokładnie wyczyścił prowadnice zacisków.
Po czyszczeniu i konserwacji spokój ale znów na miesiąc.
Doszedłem do wniosku, że prowadnice są do wymiany ponieważ w jednej jest delikatny luz, który jest konieczny do swobodnego poruszania się trzpienia prowadnicy w tulei wbitej w kopyto. W drugiej natomiast luz jest większy i moim zdaniem tutaj jest problem ponieważ zbyt duży luz powoduje zacinanie się i mniejszą siłę docisku klocka po przeciwnej stronie tłoczka.
Może ktoś z Was wie jaka jest fabryczna różnica między średnicą zewnętrzną trzpienia (na rysunku "1") a średnicą wewnętrzną tulei wbitej w kopyto (na rysunku "2").
#37
OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 14:53
#38
OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 20:54
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)
Zapraszam! Info na PW
Odpicuj swoją omegę xd