

Problem z LPG przy niskiej temperaturze silnika
#21
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2010 - 03:50
#22
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2010 - 10:11
Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. O ile stopni takie podgrzewacze wtryskiwaczy podgrzeja gaz? Taki gaz ciągle płynie a te grzałki przecież nie sa jakieś duże. Chociaż zaraz po zapaleniu samochodu puki jeszcze pracuje na Pb to jest troche czasu na podgrzanie i płynniejsze przejście na LPG.
Te podgrzewacze pewnie nawet nie wyłączą się tylko będą działać bez przerwy skoro sie wyłączają przy 50 60 st bo nie wydaje mi sie by podgrzały gaz z 10 20 st.
#23
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2010 - 13:24
Pozwole podbiąć się pod wątek ponieważ mam podobne problemy na zimnym silniku co koledzy. Mam nową (8 miesięcy) instalację sekwencyjną ELPIGAZu, mój opis będzie bardzo obrazowy ponieważ jestem komp[letnie zielony w temacie gazu. Od kilku miesięcy walcze z nastepującymi objawiami. Jak samochód postoi dłużej (ponad 8 godzin) to po przełączeniu sie na gaz (po osiągnięciu odp temperatury) samochód albo gaśnie albo ma problemy z wejściem na wyższe obroty (powyżej 2000) przes kilka minut. Dla testu poczekałem na pełne rozgrzanie samochodu (90 stopni) i wtedy przełączyłem na gaz. Efekt był ten sam. Gazownik wymienił już parownik i dwa razy wtryskiwacze. (pierwsze dwa miałem czarne teraz mam zielone). Wymiana parownika nic nie pomogła natomiast wymiana wtryskiwaczy pomagała na ok 2 tygodnie. Na początku przez miesiąc walczyli z róznymi ustawieniami, nic nie pomagało. Przy ostatniej wymianie wtryskiwaczy zauważyłem że oprócz ustawień, które robili do tej pory robili coś co sie nazywało AUTOKALIBRACJA. Więc jak ostatnio zaczęły się problemy pojechałem do nich i powiedziałem, że nie maja wymieniać wtryskiwaczy tylko zrobili tą autokalibrację. No i super pomogło, oczywiście na kolejne dwa tygodnie. Teraz znowu zaczynają się jaja i nie wiem co im kazać zrobić bo jak powiedziałem, żeby wymienili sterownik to mi odpowiedzieli, że nie możliwe jest aby sterownik tracił ustawienia, a na moje pytanie co jest w takim razie, powiedzieli że nie wiedzą. Zanim zaczne kłucić sie z nimi o wymianę całej istalacji (jednak prze pól rok było OK) może mi ktos podpowie co jeszcze moge im zasugerować do zrobienia. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
#24
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2010 - 23:19
#25
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2010 - 08:46
Powodów może być kilka:
-za słabe wtryskiwacze do twego auta,
-małostabilny ciśnieniono reduktor,
-kiepska elektronika,
-brak porzadnej regulacji w czasie jazdy
Pozdro.
#26
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2010 - 14:54
Po mojemu rozjerzdżają ci się mapy i temu sie tak dzieje.
Powodów może być kilka:
-za słabe wtryskiwacze do twego auta,
-małostabilny ciśnieniono reduktor,
-kiepska elektronika,
-brak porzadnej regulacji w czasie jazdy
Pozdro.
Sama mapa wtrysków jest OK. Od tego zaczynali i po ustawieniu mapy na nowo bylo bez zmian. Regulacji w czasie jazdy nigdy nie robili jednak przez 7 miesięcy było OK. Według mnie siadła elektronika (wszystko inne juz wymienili) jednak nie mam pojęcia jak ich zmusic do wymiany sterownika. Mam już wbite w książke 5 napraw więc powoli zabieram się do napisania oficjalnego pisma o wymiane całej instalacji. Co o tym myślicie?
#27
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2010 - 15:48
zabieram się do napisania oficjalnego pisma o wymiane całej instalacji. Co o tym myślicie?
Bardzo słuszna decyzja, jak nie umieja sobie poradzić z instalacja to niech ją sobie zabieraja i oddają Ci kasę.
#28
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2010 - 01:06