Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z LPG przy niskiej temperaturze silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   adampoznan

adampoznan
  • 18 postów
  • Dołączył: 13-12-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 19 grudnia 2010 - 03:50

ale tez zamarznac potrafi jezeli zelastwo jest naprawde mocno zmarzniete czy tak?

#22 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 19 grudnia 2010 - 10:11

Mam stary czujnik temp który był przy starych listwach valtek, może jakoś wrócę do niego tylko potrzebuję taką złączkę fi 12mm która ma króciec podciśnieniowy i gwint pod czujnik.Widziałem takie korpusy czujników na allegro. Może coś lepiej będzie pokazywać, ale w sumie czy jest sens skoro teraz po czyszczeniu wtryskiwczy ładnie przełącza na LPG.
Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. O ile stopni takie podgrzewacze wtryskiwaczy podgrzeja gaz? Taki gaz ciągle płynie a te grzałki przecież nie sa jakieś duże. Chociaż zaraz po zapaleniu samochodu puki jeszcze pracuje na Pb to jest troche czasu na podgrzanie i płynniejsze przejście na LPG.
Te podgrzewacze pewnie nawet nie wyłączą się tylko będą działać bez przerwy skoro sie wyłączają przy 50 60 st bo nie wydaje mi sie by podgrzały gaz z 10 20 st.

#23 OFFLINE   maciejrutkowski

maciejrutkowski
  • 63 postów
  • Dołączył: 08-12-2009
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 20 grudnia 2010 - 13:24

Witam

Pozwole podbiąć się pod wątek ponieważ mam podobne problemy na zimnym silniku co koledzy. Mam nową (8 miesięcy) instalację sekwencyjną ELPIGAZu, mój opis będzie bardzo obrazowy ponieważ jestem komp[letnie zielony w temacie gazu. Od kilku miesięcy walcze z nastepującymi objawiami. Jak samochód postoi dłużej (ponad 8 godzin) to po przełączeniu sie na gaz (po osiągnięciu odp temperatury) samochód albo gaśnie albo ma problemy z wejściem na wyższe obroty (powyżej 2000) przes kilka minut. Dla testu poczekałem na pełne rozgrzanie samochodu (90 stopni) i wtedy przełączyłem na gaz. Efekt był ten sam. Gazownik wymienił już parownik i dwa razy wtryskiwacze. (pierwsze dwa miałem czarne teraz mam zielone). Wymiana parownika nic nie pomogła natomiast wymiana wtryskiwaczy pomagała na ok 2 tygodnie. Na początku przez miesiąc walczyli z róznymi ustawieniami, nic nie pomagało. Przy ostatniej wymianie wtryskiwaczy zauważyłem że oprócz ustawień, które robili do tej pory robili coś co sie nazywało AUTOKALIBRACJA. Więc jak ostatnio zaczęły się problemy pojechałem do nich i powiedziałem, że nie maja wymieniać wtryskiwaczy tylko zrobili tą autokalibrację. No i super pomogło, oczywiście na kolejne dwa tygodnie. Teraz znowu zaczynają się jaja i nie wiem co im kazać zrobić bo jak powiedziałem, żeby wymienili sterownik to mi odpowiedzieli, że nie możliwe jest aby sterownik tracił ustawienia, a na moje pytanie co jest w takim razie, powiedzieli że nie wiedzą. Zanim zaczne kłucić sie z nimi o wymianę całej istalacji (jednak prze pól rok było OK) może mi ktos podpowie co jeszcze moge im zasugerować do zrobienia. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.

#24 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2010 - 23:19

zmień gazownika na takiego który wie co robi bo po tym co piszesz to jacyś amatorzy którzy uczą się na twoim aucie , tylko jestem ciekaw kto pierwszy polegnie oni czy silnik:D

#25 OFFLINE   pysiek

pysiek
  • 16 postów
  • Dołączył: 31-05-2010

Napisany 21 grudnia 2010 - 08:46

Po mojemu rozjerzdżają ci się mapy i temu sie tak dzieje.
Powodów może być kilka:
-za słabe wtryskiwacze do twego auta,
-małostabilny ciśnieniono reduktor,
-kiepska elektronika,
-brak porzadnej regulacji w czasie jazdy
Pozdro.

#26 OFFLINE   maciejrutkowski

maciejrutkowski
  • 63 postów
  • Dołączył: 08-12-2009
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 22 grudnia 2010 - 14:54

Po mojemu rozjerzdżają ci się mapy i temu sie tak dzieje.
Powodów może być kilka:
-za słabe wtryskiwacze do twego auta,
-małostabilny ciśnieniono reduktor,
-kiepska elektronika,
-brak porzadnej regulacji w czasie jazdy
Pozdro.


Sama mapa wtrysków jest OK. Od tego zaczynali i po ustawieniu mapy na nowo bylo bez zmian. Regulacji w czasie jazdy nigdy nie robili jednak przez 7 miesięcy było OK. Według mnie siadła elektronika (wszystko inne juz wymienili) jednak nie mam pojęcia jak ich zmusic do wymiany sterownika. Mam już wbite w książke 5 napraw więc powoli zabieram się do napisania oficjalnego pisma o wymiane całej instalacji. Co o tym myślicie?

#27 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2010 - 15:48

zabieram się do napisania oficjalnego pisma o wymiane całej instalacji. Co o tym myślicie?


Bardzo słuszna decyzja, jak nie umieja sobie poradzić z instalacja to niech ją sobie zabieraja i oddają Ci kasę.

#28 OFFLINE   Div

Div
  • 30 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: Kraków

Napisany 23 grudnia 2010 - 01:06

Pisz o wymianę instalacji, fakt braku kalibracji w czasie jazdy świadczy o ich braku wiedzy na ten temat. Jazda to zupełnie inne warunki dla silnika niż postój i dodanie gazu.