2.5 DTI problem z dymieniem
#1 OFFLINE
Napisany 16 października 2008 - 08:43
#2 OFFLINE
Napisany 16 października 2008 - 14:19
#3 OFFLINE
Napisany 17 października 2008 - 18:16
Mam już dość "fachowców" potrafiących tylko statycznie odczytać błedy z kompa i powiedzieć, że wszystko jest ok.
Drodzy forumowicz, polećcie kogoś! Może firmy zajmujące się chip tuningiem podejmą się takiej diagnostyki? Taki Masters np? Ktoś ma doświadczenia?
Co do falowania przy delikatnym przyspieszaniu - u mnie okazało się, że poziom oleju w skrzyni jest za niski. Po uzupełnieniu (1.5l brakowało) przestało... nie wiem na jak długo. Olej jaki należy lać do tej skrzyni to Texaco Texamatic 7045E. Pewnie warto zafundować sobie pełną wymianę zamiast dolewki.
Pozdrawiam i melduj o ewentualnych postępach.
Barted
#4 OFFLINE
Napisany 18 października 2008 - 09:25
Mój tata opisując problem pomylił się w spalaniu bo w mieście wcale nie stojąc specjalnie w korkach pali 12,5L/100km
Scalilem posty >> Kolego uzywaj funkcji edytuj!!
#5 OFFLINE
Napisany 18 października 2008 - 14:45
Midymi podczas przyspieszania
ale jak sie juz trzyma wyoka predkosc obrotowa to juz mniej dymi
Samo dodanie gazu
i czarno od sadzy sie robi
mialem wtryski sprawdzane 6000 km temu
skasowali 160 zl i powiedzieli ze jest ok
Falowania obrotow czy spadku mocy nie ma
pozdrawiam
#6 OFFLINE
Napisany 18 października 2008 - 16:08
#7 OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2008 - 16:46
Czy ktos poczynil jakies postepy w dziedzinie zmniejszenia dymienia w 2.5 DTI? Ja od dluzeszego czasu jestem wyjechany, ale w planach mam czyszczenie dolotu (intercooler, kolektor) i dokladne sprawdzenie jego szczelnosci oraz kontrola katalizatorow.
Z tego co udalo mi sie ustalic, to w tej wersji silnkowej katalizatory sa dwa: jeden zaraz za turbina, a drugi juz pod samochodem, plaski i nieco wiekszy.
Dowiedzialem sie tez, ze ten pierwszy zostal przez "mechanika" zakwalifikowany jako zatkany i wybity, o drugim natomiast nie wiem nic. Pewnie "spece" nie mieli swiadomosci jego istnienia i nie byl sprawdzony. Znajac przeszlosc mojego silnika, to pewnie tez juz jest zatkany... co moze wplywac na prace turbiny i ostatecznie wplywac na przydymianie.
Obiecuje dac znac o ew. postepach. Jezeli to co wypisuje to glupoty, to prosze o korekte!
Pozdrawiam
Barted
#8 OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2008 - 17:56
#9 OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2008 - 19:59
dymienie i szarpanie na wolnych obrotach: czy to może być wina pierścieni na tłokach lub pęknięcie na tłoku ? Ponieważ takie objawy mogą powodować nierówne ciśnienie i spalanie w cylindrach.
Nie wiem jaki to ma zwiazek z tematem watku... ale w Twoim przypadku Aronie, trzeba zaczac od podstawowej diagnostyki. Czemu podejzewasz od razu uklad korbowo-tlokowy? Niech sie wypowidza spece od silnia 2.5 TD, bo ja nie czuje sie kompetentny.
Pozdrawiam i proponuje dokladniej opisac problem, najlepiej w innym watku.
Barted
#10 OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2008 - 20:51
Nie koniecznie u Kerma może być to samo, ale chciałem w tym wątku jakoś pomóc.
#11 OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2008 - 22:11
Nie koniecznie u Kerma może być to samo, ale chciałem w tym wątku jakoś pomóc.
W takim razie przepraszam. Zupelnie zle zrozumialem Twojego posta . Mysle tez, ze w tym wypadku mowimy o znacznie mniej powaznych usterkach. Gratuluje tez postawienia Omegi na nogi!
Barted
#12 OFFLINE
Napisany 16 kwietnia 2012 - 19:25
#13 OFFLINE
Napisany 16 kwietnia 2012 - 19:45
#14 OFFLINE
Napisany 16 kwietnia 2012 - 20:02
A może końcówki wtryskiwaczy mają już dosyć? Albo pompa wysokiego ciśnienia/zawór na listwie powoli niewydalają??
Właśnie te wtryskiwacze jakoś tak odpycham na 2 gi plan sugerując się tym że dobrze pali i paliła zimą...faktycznie po odpaleniu jest dziwny zapach spalin..i też dymi tak dziwnie,myślałem że to olej z dolotu bo trochę go tam było...topserwis a duży problem jest z wymianą tego zaworu na pompie??Czy całą pompę trza dać do sprawdzenia...niby nie ma problemu z mocą,do 200 się też rozpędza dość energicznie..
#15 OFFLINE
Napisany 16 kwietnia 2012 - 20:17
a zrób taki manewr na jakąś ekspresówkę i zbutuj go i zobacz czy po czasie jak bedziesz deptał czy będzie kopcił u mnie jest tak że jak długo jeżdże po mieście na emeryta to potem na autostradzie pierwsze gwałtowne przyspieszanie kopci ale już następne nie bo wydmucha wszystko z kata i jest okWłaśnie te wtryskiwacze jakoś tak odpycham na 2 gi plan sugerując się tym że dobrze pali i paliła zimą...faktycznie po odpaleniu jest dziwny zapach spalin..i też dymi tak dziwnie,myślałem że to olej z dolotu bo trochę go tam było...topserwis a duży problem jest z wymianą tego zaworu na pompieCzy całą pompę trza dać do sprawdzenia...niby nie ma problemu z mocą,do 200 się też rozpędza dość energicznie..
#16 OFFLINE
Napisany 16 kwietnia 2012 - 20:25
#17 OFFLINE
Napisany 16 kwietnia 2012 - 20:28
Myślę, że dla spokoju sumienia i kieszeni najlepiej przyjąć, że ten typ tak ma. Lej, jeździj i się nie przejmuj. Problemy same Cię znajdą, nie szukaj ich na siłę.
Barted
#18 OFFLINE
Napisany 16 kwietnia 2012 - 22:03
Właśnie te wtryskiwacze jakoś tak odpycham na 2 gi plan sugerując się tym że dobrze pali i paliła zimą
Nie odpychaj sprawdzenia wtrysków, inaczej będziesz odpychał całą Omegę :szpital:
"Moja" przed sprawdzeniem też dobrze paliła, a jeden wtrysk lał w cylinder.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#19 OFFLINE
Napisany 17 kwietnia 2012 - 07:41
#20 OFFLINE
Napisany 17 kwietnia 2012 - 12:26