Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 DTI problem z dymieniem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
47 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Kerm

Kerm
  • 12 postów
  • Dołączył: 11-12-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 16 października 2008 - 08:43

Witam mam problem z dymieniem mojej omegi 2.5 DTI automat,przebieg 160000 ,podczas przyspieszania zostawia za sobą chmurę szarego dymu. Ostatnio dolałem do paliwa dosyć mocną dawkę płynu do czyszczenia wtrysków STP tj. dwie porcje na zbiornik a po następnym tankowaniu jeszcae jedną , tak mi poradzili koledzy. Oczyściłem EGR ale niewiele to pomogło ,w kolektorze dolotowym widziałem ,że jest dużo sadzy. Nie traci mocy ,choć przy delikatnym gazie zaczyna falować (szarpie) Ostatnio zaczeło się nasilać .Przy jeźdie ciągłej w trasie tego nie widać. Spalanie ma ok.10,5 /100 przy kołach 235/45/R17 w mieście i 9,5 w trasie.

#2 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 października 2008 - 14:19

Do sprawdzenia przepływomierz ( na luzie i pod obciążeniem), koniecznie.

#3 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 17 października 2008 - 18:16

Kolego, mam to samo i też już skończyły mi się pomysły.
Mam już dość "fachowców" potrafiących tylko statycznie odczytać błedy z kompa i powiedzieć, że wszystko jest ok.

Drodzy forumowicz, polećcie kogoś! Może firmy zajmujące się chip tuningiem podejmą się takiej diagnostyki? Taki Masters np? Ktoś ma doświadczenia?

Co do falowania przy delikatnym przyspieszaniu - u mnie okazało się, że poziom oleju w skrzyni jest za niski. Po uzupełnieniu (1.5l brakowało) przestało... nie wiem na jak długo. Olej jaki należy lać do tej skrzyni to Texaco Texamatic 7045E. Pewnie warto zafundować sobie pełną wymianę zamiast dolewki.

Pozdrawiam i melduj o ewentualnych postępach.

Barted

#4 OFFLINE   Kerm

Kerm
  • 12 postów
  • Dołączył: 11-12-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 18 października 2008 - 09:25

Rozmawiałem z Rogalottim na temat diagnozy i po dłuższym namyśle powiedział ze będzie to dużo kosztowało ale nie określił kwoty oraz ze samochód trzeba by było zostawić na cały dzień. Dzwoniłem też do Mastersa i zostałem bardzo nie mile zlany mówiąc ze on nie będzie się takimi rzeczami zajmować :evil: Biorą grubą kasę za 1h roboty i im się w du.... poprzewracało
Mój tata opisując problem pomylił się w spalaniu bo w mieście wcale nie stojąc specjalnie w korkach pali 12,5L/100km


Scalilem posty >> Kolego uzywaj funkcji edytuj!!


#5 OFFLINE   Rysiek 2054

Rysiek 2054
  • 59 postów
  • Dołączył: 06-04-2008
  • Skąd: dzierzoniów/dolnośląskie

Napisany 18 października 2008 - 14:45

A nikt nie myslal o lejacych wtryskach ???

Midymi podczas przyspieszania
ale jak sie juz trzyma wyoka predkosc obrotowa to juz mniej dymi

Samo dodanie gazu
i czarno od sadzy sie robi

mialem wtryski sprawdzane 6000 km temu
skasowali 160 zl i powiedzieli ze jest ok

Falowania obrotow czy spadku mocy nie ma

pozdrawiam

#6 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 października 2008 - 16:08

Jeszcze może być zapchany filtr powietrza lub nieszczelność przy kolektorze dolotowym (na linii filtr powietrza - dolot) - poluźniopna opaska metalowa na przewodach lub nieszczelny przewód (np. pęknięty, który puszcza powietrze). No i zasyfiony dolot i / lub egr.

#7 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 09 grudnia 2008 - 16:46

Pozwole sobie odgrzebac ten topic.

Czy ktos poczynil jakies postepy w dziedzinie zmniejszenia dymienia w 2.5 DTI? Ja od dluzeszego czasu jestem wyjechany, ale w planach mam czyszczenie dolotu (intercooler, kolektor) i dokladne sprawdzenie jego szczelnosci oraz kontrola katalizatorow.

Z tego co udalo mi sie ustalic, to w tej wersji silnkowej katalizatory sa dwa: jeden zaraz za turbina, a drugi juz pod samochodem, plaski i nieco wiekszy.

Dowiedzialem sie tez, ze ten pierwszy zostal przez "mechanika" zakwalifikowany jako zatkany i wybity, o drugim natomiast nie wiem nic. Pewnie "spece" nie mieli swiadomosci jego istnienia i nie byl sprawdzony. Znajac przeszlosc mojego silnika, to pewnie tez juz jest zatkany... co moze wplywac na prace turbiny i ostatecznie wplywac na przydymianie.

Obiecuje dac znac o ew. postepach. Jezeli to co wypisuje to glupoty, to prosze o korekte!

Pozdrawiam
Barted

#8 OFFLINE   Aron

Aron
  • 51 postów
  • Dołączył: 16-06-2008
  • Skąd: Lubin

Napisany 10 grudnia 2008 - 17:56

dymienie i szarpanie na wolnych obrotach: czy to może być wina pierścieni na tłokach lub pęknięcie na tłoku ? Ponieważ takie objawy mogą powodować nierówne ciśnienie i spalanie w cylindrach.

#9 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 grudnia 2008 - 19:59

dymienie i szarpanie na wolnych obrotach: czy to może być wina pierścieni na tłokach lub pęknięcie na tłoku ? Ponieważ takie objawy mogą powodować nierówne ciśnienie i spalanie w cylindrach.


Nie wiem jaki to ma zwiazek z tematem watku... ale w Twoim przypadku Aronie, trzeba zaczac od podstawowej diagnostyki. Czemu podejzewasz od razu uklad korbowo-tlokowy? Niech sie wypowidza spece od silnia 2.5 TD, bo ja nie czuje sie kompetentny.

Pozdrawiam i proponuje dokladniej opisac problem, najlepiej w innym watku.
Barted

#10 OFFLINE   Aron

Aron
  • 51 postów
  • Dołączył: 16-06-2008
  • Skąd: Lubin

Napisany 10 grudnia 2008 - 20:51

Barted mój problem juz rozwiazany. Kerm pisał że silnik ma nierówną prace i że dymi. Więc zapytałem sie was czy to możliwe żeby takich przyczyn doszukiwać sie w tłokach. Ja właśnie miałem poczatkowo taki sam problem, nierówna praca po odpaleniu ( szarpanie silnikiem ), po 2 tyg pojawilo sie dymienie, nastepnie ubywało płynu chłodniczego i troche oleju. W końcu oddałem do mechanika i jak sie okazało miałem dwa tłoki pęknięte ( nie chodzily mi ) i głowice pęknieta w 3 miejscach.
Nie koniecznie u Kerma może być to samo, ale chciałem w tym wątku jakoś pomóc. :)

#11 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 grudnia 2008 - 22:11

Nie koniecznie u Kerma może być to samo, ale chciałem w tym wątku jakoś pomóc. :)


W takim razie przepraszam. Zupelnie zle zrozumialem Twojego posta :). Mysle tez, ze w tym wypadku mowimy o znacznie mniej powaznych usterkach. Gratuluje tez postawienia Omegi na nogi!

Barted

#12 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 kwietnia 2012 - 19:25

Odgrzeję trochę temat.Poradziłeś sobie z tym dymieniem??? U mnie właśnie też zaczął dymić.Niby wszystko ok,dolot,egr,przepływomierz,a jednak...ładnie się zbiera ale dymi raz mocniej,raz mniej....może to być wina paliwa??Bo ostatnio leje made in Tesco...

 


#13 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 16 kwietnia 2012 - 19:45

A może końcówki wtryskiwaczy mają już dosyć? Albo pompa wysokiego ciśnienia/zawór na listwie powoli niewydalają??

#14 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 kwietnia 2012 - 20:02

A może końcówki wtryskiwaczy mają już dosyć? Albo pompa wysokiego ciśnienia/zawór na listwie powoli niewydalają??


Właśnie te wtryskiwacze jakoś tak odpycham na 2 gi plan sugerując się tym że dobrze pali i paliła zimą...faktycznie po odpaleniu jest dziwny zapach spalin..i też dymi tak dziwnie,myślałem że to olej z dolotu bo trochę go tam było...topserwis a duży problem jest z wymianą tego zaworu na pompie??Czy całą pompę trza dać do sprawdzenia...niby nie ma problemu z mocą,do 200 się też rozpędza dość energicznie..

 


#15 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2012 - 20:17

Właśnie te wtryskiwacze jakoś tak odpycham na 2 gi plan sugerując się tym że dobrze pali i paliła zimą...faktycznie po odpaleniu jest dziwny zapach spalin..i też dymi tak dziwnie,myślałem że to olej z dolotu bo trochę go tam było...topserwis a duży problem jest z wymianą tego zaworu na pompieCzy całą pompę trza dać do sprawdzenia...niby nie ma problemu z mocą,do 200 się też rozpędza dość energicznie..

a zrób taki manewr na jakąś ekspresówkę i zbutuj go i zobacz czy po czasie jak bedziesz deptał czy będzie kopcił u mnie jest tak że jak długo jeżdże po mieście na emeryta to potem na autostradzie pierwsze gwałtowne przyspieszanie kopci ale już następne nie bo wydmucha wszystko z kata i jest ok

#16 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 16 kwietnia 2012 - 20:25

Po objawach stawiam jednak na końcówki wtryskiwaczy :( Uważaj, bo któregoś dnia skończy się to dziurą w tłoku, czego nikomu nie życzę. A odnośnie samych końcówek - ja wszystkim polecam wymianę wszystkich na oryginały Boscha + ustawienie wtryskiwaczy w wyspecjalizowanym zakładzie, niezależnie czy to stary szrot z komorą wstępną/wirową, czy bezpośredni wtrysk dowolnego rodzaju. Fachowiec przy okazji ma możliwość sprawdzić i pompę.

#17 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 16 kwietnia 2012 - 20:28

U mnie największą redukcję dymienia dała jednak regenereacja wtryskiwaczy - wymiana końcówek. Nadal nie jest to jednak silnik bezdymny. Jest też tak jak mówi Damian. Najgorzej wcisnąc w podłogę po dłuższym odcinku korka/miasta/emeryckiej jazdy.

Myślę, że dla spokoju sumienia i kieszeni najlepiej przyjąć, że ten typ tak ma. Lej, jeździj i się nie przejmuj. Problemy same Cię znajdą, nie szukaj ich na siłę.

Barted

#18 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 828 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 kwietnia 2012 - 22:03

Właśnie te wtryskiwacze jakoś tak odpycham na 2 gi plan sugerując się tym że dobrze pali i paliła zimą


Nie odpychaj sprawdzenia wtrysków, inaczej będziesz odpychał całą Omegę :szpital:
"Moja" przed sprawdzeniem też dobrze paliła, a jeden wtrysk lał w cylinder.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#19 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 kwietnia 2012 - 07:41

Dziękuję koledzy za odzew.....wracam i pędzę na sprawdzenie wtrysków.Byłem u gościa jak ją kupiłem,ale zostawiłem auto u niego i jak wróciłem to powiedział że wtryski ok,fakt że nie miał bogato wyposażonego warsztatu ale polecił go znajomy...

 


#20 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 17 kwietnia 2012 - 12:26

Jeśli nie ma stołu do wtryskiwaczy CR, to nie masz po co jechać. Sprawdzanie na przelew wcale nie musi wykazać rozbieżności (równomiernie, ale ponadmiarowo zużyte wszystkie wtryskiwacze).