Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jak podłączyć 3 światło STOP ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
41 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   zbysio

zbysio

    srebrna strzała

  • 225 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: Ząbki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 października 2008 - 17:41

Jak w temacie. Nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie więc sam zakładam temat. Chodzi o to, że zakupiłem dodatkowe światło STOP i nie mam pojęcia jak je podłączyć. Na kostce mam 4 kable. Zdjęcie poniżej

http://www.fotosik.p...5843e995ed.html

A na dodatkowym świetle mam dwa kable (czarny i biało-czarny). Powiedzcie który do którego bo jeśli chodzi o elektrykę to jestem antytalent

http://www.fotosik.p...92777c06cb.html
BIAŁA STRZAŁA

#2 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 października 2008 - 18:09

ja nie podłączałem pod wtyczkę, ale bezpośrednio pod żarówkę.. masa z budy.

#3 OFFLINE   zbysio

zbysio

    srebrna strzała

  • 225 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: Ząbki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 października 2008 - 18:13

A że ja laikiem jestem w sprawach elektrycznych to powiedz jak podpiąć kabel po żarówkę i który , a który do budy? Bo do budy to chyba nawet pod jakąś śrubę mogę się podpiąć?
BIAŁA STRZAŁA

#4 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 października 2008 - 18:19

Poprostu ciągniesz kabel i wciskasz pomiedzy żarówkę a gniazdo, a masę tak jak piszesz, pod śrubkę albo coś.

#5 OFFLINE   zbysio

zbysio

    srebrna strzała

  • 225 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: Ząbki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 października 2008 - 18:25

Dzięki wicek za podpowiedź. A który to masa, a który to ten pod żarówkę to rozumiem, że mam dwa wyjścia :mrgreen: . Jutro się za to wezmę i dam znać czy mi pomogło.
BIAŁA STRZAŁA

#6 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 października 2008 - 18:28

Czarny to masa, biały między żarówkę, ale boczną ściankę, nie spód.

#7 OFFLINE   siwy873

siwy873

    Byly klu.owicz - do czasu

  • 526 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 października 2008 - 19:18

rozumiem ze w b kombi robimy tak samo..?? bo tez chce jutro podlaczyc takie cudo.. :twisted:

#8 OFFLINE   zbysio

zbysio

    srebrna strzała

  • 225 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: Ząbki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 października 2008 - 19:49

Jeszcze jedna sprawa. Jak podepnę pod żarówkę to będzie tylko świeciło po wciśnięciu pedału ha,mulca? Bo przecież to jest żarówka z dwoma żarnikami
BIAŁA STRZAŁA

#9 OFFLINE   siwy873

siwy873

    Byly klu.owicz - do czasu

  • 526 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 października 2008 - 19:56

pytania brzmia:
rozumiem ze w b kombi robimy tak samo..?? bo tez chce jutro podlaczyc takie cudo :mrgreen:

Jeszcze jedna sprawa. Jak podepnę pod żarówkę to będzie tylko świeciło po wciśnięciu pedału ha,mulca? Bo przecież to jest żarówka z dwoma żarnikami

#10 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 października 2008 - 07:53

a czy ciężko jest wziąć próbówkę, zablokować nożny kołkiem o kierownice i znaleźć we wtyczce odpowiedni przewód ? masa na wtyczce to z reguły czarny lub brązowy (zależnie od rocznika)

roboty z tym nie ma wiele więcej niż kombinować z wkładaniem przewodu pod żarówkę :smiech:

#11 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 października 2008 - 09:07

Jak tak podłączy

Poprostu ciągniesz kabel i wciskasz pomiedzy żarówkę a gniazdo, a masę tak jak piszesz, pod śrubkę albo coś.

to bedzie mógł napisać nowy wątek :Spaliła mi się omega - nie wiecie dla czego? " :smiech: :smiech:

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#12 OFFLINE   patric

patric
  • 1 647 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 października 2008 - 09:39

Ja ostatnio podpinalem oryginalne ale nie mialem pociagnietych przewodow oryginalnie. :bad:
Wpialem sie do kostki od lampy- o ile dobrze pamietam to 2i4 przewod patrzac od gory i jest git. Dziala.



 


#13 OFFLINE   siwy873

siwy873

    Byly klu.owicz - do czasu

  • 526 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 października 2008 - 17:32

dobra ja juz mam nie wiem jak wy.. :twisted:

#14 OFFLINE   zbysio

zbysio

    srebrna strzała

  • 225 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: Ząbki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 października 2008 - 18:46

Podłączyłem dzisiaj trzeci stop i jest git. Z dodatkowej lampy podłączyłem kabel czarno biały do kabla czarno zielonego z lampy (akurat u mnie ten dawał napięcie) a masa czyli kabel czarny z dodatkowej lampy podpiąłem do śruby mocującej lampę i świeci :mrgreen: :peace: :driver: . Może się komuś przyda
BIAŁA STRZAŁA

#15 OFFLINE   siwy873

siwy873

    Byly klu.owicz - do czasu

  • 526 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 października 2008 - 19:34

ja tam bez srubek mam wzmaka pod ta sruba a swiatlo dalem beposrednio do kostki i plus i minus..zaizolowalem i nie bede zakladal niedlugo watku

Spaliła mi się omega - nie wiecie dla czego? "


:hehe: :hehe: :nabijacz: :nabijacz:

#16 OFFLINE   nesfor

nesfor

    :)

  • 121 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Skąd: Tczew

Napisany 30 czerwca 2009 - 11:34

A czy z kostki x23 nie sluzy do tego kabelek nr 9 ( czarno-zolty) ?
nei wiem czy dobrze odczytalem schemat (mam kombi).
A i mam pytanei czy ta kosta x23 jest ulokowana w klapie tylnej czy szukac jej gdzies w okolic tylnych swiatel ???

#17 OFFLINE   Pan Jurek

Pan Jurek
  • 60 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Skąd: Rawa Mazowiecka

Napisany 13 września 2009 - 19:21

Koledzy właśnie wczoraj próbowałem podłączyć trzeci stop w mojej Omie B. Zrobiłem tak: na krótko między żarówkę a płytkę. No i zniknęły mi kierunki i stop. buhaha.
Pół godziny szukałem bezpiecznika, wstyd. Pozdrawiam ;-)
"-Popełnił ksiądz bardzo poważne przestępstwo – powiedział major.
-Jakie przestępstwo?
-Jeszcze nie wiemy – powiedział pułkownik. – Ale dowiemy się. I jesteśmy pewni, że to coś bardzo poważnego”.
Joseph Heller "Paragraf 22"

#18 OFFLINE   kamracik

kamracik
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-12-2009

Napisany 10 marca 2010 - 22:08

Ja dziś właśnie podłączałem 3 stop i zero problemu, Najprościej w punktach dla przyszłych pokoleń. W moim przypadku (Omega B Sedan z '96) 3 stop ma kable brązowy oraz czarny. Ponieważ nie mam fabrycznie poprowadzonej wiązki do podsufitówki, pociągniemy kable do tylnej lewej lampy. Wszystko robimy na lewej części samochodu (po stronie kierownicy). Całość podłączenia zajmuje około 30 minut.

Sprzęt:
Śrubokręt z końcówkami krzyżak (Philips) oraz Torx
Nożyk lub mały płaski śrubokręt (jedynie do podważania zaślepek oraz listwy)
Szczypce (do rozwarcia pinów)
Drut (do wyciągnięcia pin'ów z kostki tylnej lampy)
Lutownica (aby zalutować piny dla trwałości)

Jeśli nie masz pociągniętej instalacji jak ja potrzeba:
2-3m kabla dwu-żyłowego, dobierz odpowiednią oporność. Jeśli jesteś laikiem dobierz po prostu mniej więcej tej samej grubości kabel co są w tylnej lampie.
Kostka 4 pinowa - chodzi o zrobienie złączki do światła stopu, nie chciałem ciąć i niszczyć dobrej części, a nie miałem w domu złączki identycznej jak ta w lampie, więc wykorzystałem 4-pin'ową kostkę z zasilacza komputerowego do dodatkowego zasilania procesora. Pasuje na wcisk do tej złączki w 3 stopie.

Kostkę połączyłem z kablem otrzymując potrzebną wiązkę.

1. Zdjąć listwę podsufitkową, najlepiej podważyć delikatnie śrubokrętem ,trzyma się na 3-5 metalowych klinach, pod odpięciu wszystkich klinów najprościej jest złapać na środku i delikatnie nagiąć tak, żeby nie złamać, ale na tyle, żeby dało się zdjąć z jedej strony ze słupka bocznego.
2. Zdemontować lewy uchwyt nad drzwiami, 2 wkręty ukryte pod rączką i zaślepkami (podważanymi śrubokrętem).
3. Zdjąć ze słupka 2 zaślepki i odkręcić 2 wkręty (torx'y)
4. Delikatnie podważyć słupek tak, żeby metalowe kliny wyszły, nie ma potrzeby demontażu całego słupka.
5. przeciągnąć kabel do światła od sufitu (miejsca gdzie zaczepia się listwa) do dołu. Kabel powinien wyjść tuż za boczkiem kanapy, wystarczy go lekko odchylić ręką, nie ma potrzeby demontażu kanapy.
6. Opuść lewą stronę oparcia tylnej kanapy i przeciągnij kabel za boczkiem kanapy do bagażnika idąc tak jak wiązka główna, na tym etapie można zmontować wnętrze, zamontować listwę ze światłem i przejść od tyłu samochodu do bagażnika, radzę jednak zrobić to na samym końcu kiedy przetestujemy czy światło na pewno działa (kabel mógł się przetrzeć, ukrychnąć przy przeciąganiu etc.)
7. Przeciągnij w bagażniku kabel obkręcając go wokół wiązki głównej, aż do lewej lampy.
8. Wyjmij wkład lampy z klosza, zatrzask na górze. Zablokuj np. młotkiem, kluczem itp. pedał hamulca, sprawdź czy napewno się świecą światła stopu.
9. Mając kabelek podciągnięty pod lampę dotknij końcami odpowiednich styków przy żarówce stopu. W moim przypadku był to brązowy od 3 stopu do brązowego kabla oraz czarny do czarno-żółtego, układ blaszek nie jest skomplikowany i można dojść, który styk jest od czego. Jeśli zapaliła się lampa i komputer nie zgłosił błędów, możemy śmiało zmontować środek jeśli jeszcze tego nie zrobiliście. Listwę ze światłem ciężej się ugina, aby weszła więc trzeba naprawdę uważać, aby jej nie złamać (z moich doświadczeń zaobserwowałem, że ciężko byłoby ją złamać, ale po co kusić los).
10. Odpinamy kostkę od wkładu lampy tylnej i sztywnym drutem bądź mały śrubokrętem wyjmujemy z kostki pin z kablem czarno-żółtym oraz brązowym.
11. Szczypcami rozwieramy piny i dokładamy do nich dodatkowy kabel od 3 stopu. Brązowy do brązowego, a czarny do czarno-żółtego (przynajmniej w moim przypadku)
12. Zaciskamy pin'y, dobrze byłoby je podlutować dla pewności.
13. Wkładamy piny na swoje miejsce, montujemy kostkę do wkładu, montujemy lampę i cieszymy się 3 stopem.

#19 OFFLINE   jarecky

jarecky

    ## za miedzą :-( ##

  • 286 postów
  • Dołączył: 03-11-2009
  • Skąd: Jelcz-laskowice

Napisany 10 marca 2010 - 22:22

kamracik bardzo ładnie to opisałeś to sie nadaje do "sprawdzonych porad":brawo:
Oddam 3,2 v6 w dobre ręce :D

#20 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 marca 2010 - 22:27

mozna by było encyklopedie napisac :) tylko ze to stary post :)