

Olej do 2.5TD
#1
OFFLINE
Napisany 10 października 2008 - 13:09
#2
OFFLINE
Napisany 10 października 2008 - 15:10
Na dieslach sie nie znam, ale skoro byl OW30 to ja nie zmienilbym chyba na 10W 40 bo to zmiana z pelnego syntetyka na polsyntetyk.
Chyba, ze nie wierzysz w ta kartke pod maska.
#3
OFFLINE
Napisany 10 października 2008 - 17:52
#4
OFFLINE
Napisany 13 października 2008 - 08:41
Z opisu wynika że jest to olej przeznaczony do samochodów ciężarowych; nowoczesnych niskoemisyjnych silników
Chodzi o to że ten olej mi leży w garażu, a olej muszę wymienić u siebie w wozie ale nie chce by okazało się po wlaniu tego oleju że padnie coś w silniku

Szukałem na forum tematów o olejech i troche się naczytałem ale już sam niewiem czy go moge użyć czy nie? HELP
#5
OFFLINE
Napisany 13 października 2008 - 16:34
Jeżeli wcześniej miałeś wlany jakiś pełny syntetyk 0W-30, to oczywiście możesz wlać teraz 10W-40 tylko po co

Jak ci nie ubywa oleju w nadmiarze, nie stukają popychacze to zostań przy 0W-30(najlepsze i niestety najdroższe oleje), auto na takim oleju lepiej odpala zimą, ma lepsze smarowanie, jest szybsze i mniej pali no i katalizator nie dostaje tak bardzo po d

Natomiast jeżeli silnik zaczyna mocno klekotać, to polecam VALVOLINE MAXLIFE 5W-40
A jeżeli koniecznie chcesz przejść na półsyntetyk 10W-40 to czy nie lepiej kupić oryginalny olej GM za 50zł/5l

#6
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2011 - 16:35
Dziesiątki tematów było na temat właściwego doboru oleju do silnika :neutral:
Przed każdą wymianą warto wypłukać silnik, żeby pozbyć się wszystkich szlamów i osadów z silnika, i pamiętaj w U25TD/X25TD wymiana oleju co 7,5tys. km
Ile 7.5 tys?? U mnie już 14 tys od ostatniej wymiany dobije, ale już przymierzam się do nastepnej wymiany.
#7
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2011 - 17:17
no a potem sa tematy typu coś mi klepie w silniku co to moze byc itd. wymieniaj i to szybciutko. to są bardzo czułe na olej silniki.Ile 7.5 tys U mnie już 14 tys od ostatniej wymiany dobije, ale już przymierzam się do nastepnej wymiany.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem
http://figop.digart.pl/
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2011 - 13:22
ale olej w 2.5 td wymiana co 10 000km
Z przepływką co 10 bez co 7,5. Ale w praktyce ja dolatuję do 12 i nic się nie dzieje... bez przesady, po 7500 to musiałbym co 2 miesiące olej wymieniać... ;/
#10
OFFLINE
#11
OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2011 - 18:35
Ja tam leje castrola 15w40 i co 10 tys. I bez problemów
nic sie nie dzieje poza tym ze powoli wykanczasz silnik . Opel zabrania stosowania do tych silnikow olejów mineralnych, w ostatecznosci przyzwoity syntetyk 10W40, a najlepiej full syntetyk, bo do takiego silnika jest przystosowany 2.5TD w Oplu.. (wrazliwe Turbo i rozbudowana hydraulika głowicy..)
#12
OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2011 - 18:37

już zakupiony zestawik:
filtra KNECHT + ELF Competition 10W40

#13
OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2011 - 19:56
i musze przyznac ze jest o wiele lepiej
po odpaleniu na zimno silnik chodzi ciszej niz na castrolu po rozgrzaniu tak samo
nastepna wymiana chyba zaryzykuje pelny syntetyk
bo oleju mi nie podbiera
wyciekow nie mam wiec mysle ze krzywda sie mu nie stanie
#14
OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2011 - 20:15
ja tak samo mam. nic oleju nie ubywa a mam mobila 10w40 i chyba wymienię na 5w40nastepna wymiana chyba zaryzykuje pelny syntetyk
bo oleju mi nie podbiera
wyciekow nie mam wiec mysle ze krzywda sie mu nie stanie
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem
http://figop.digart.pl/
#15
OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2011 - 20:23
przejezdzilem na nim zaledwie 6 tys bo mi silnika bylo szkoda
w silniku byl taki zegot jakby napierdzialal lyzka o dno garczka
silnik po rozgrzaniu klepal jak zimny
na castrolu wyrazna poprawa byla
jak mi sie silnik rozgrzal to tak przyzwoicie klokotal jakby mi ktos auto podmienil
#16
OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2011 - 21:07
#17
OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2011 - 21:16
za to na zachodzie reklamuja go tak samo czesto jak mobil, castrol czy u nas jakis orlen
#18
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2011 - 06:41
#19
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2011 - 09:01
najlepiej kupic plyn do mycia silnika w celu wyplukania dziadostwa (w marketach na dziale z olejami takie sa)
zalac 10w40 chocby jakims sredniej jakosci, zrobic jakies 1-2 tys i zmienic na wlasciwy
i do tego filtry dobrej jakosci nie jakis najtanszy
ja ostatnio jezdze na boschu juz kilka wymian i jestem zadowolony
raz mialem filtrona i przy wymianie sie okazalo ze sie potargal jakims cudem
#20
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2011 - 09:55