Przepływomierz - sprawdziłem pracę AB-COM coś nie teges...
#1 OFFLINE
Napisany 05 października 2008 - 22:37
Dziś podczas jazdy zapaliła mi się żółta kontrolka, po chwili zgasła.
Przejechałem jeszcze kawałek i po zatrzymaniu autko zgasło, odpaliłem i jeździ ok choć czasem oboty spadną dość nisko.
Odpaliłem kompa i odczytałem błędy : 0100 przepływomierz.
Odpaliłem sprawdzenie wartości rzeczywistych i ujrzałem takie cuś:
na wolnych obrotach przepływomierz pokazuje 0,39V i 5,4kg/h
do około 2500obr napięcie rośnie w miarę płynnie do 0,9V natomiast cały czas jest 5,4kg/h chyba nie dobrze ?
pow. 2500 obr. wskakuje 32kg/h a napięcie spada do 0,7V i powoli rośnie w miarę zwiekaszania obrotów 32kg/h się utrzymują.
po puszczeniu gazu wskazanie spada od razu na 5,2kg/h
Czy są 2 czujniki - bo tu to wygląda jak by jeden działał a drugi tylko otwarty zamknięty?
Kompletnie nie wiem jak to zinterpretować i co z tym zrobić?
#2 OFFLINE
Napisany 05 października 2008 - 22:40
#3 OFFLINE
Napisany 05 października 2008 - 22:57
jak wyglądają parametry podczas pracy, proszę o jakąś analizę tego co zaobserwowałem.
Wymieniać każdy potrafi tylko czy jest potrzeba
#4 OFFLINE
Napisany 06 października 2008 - 07:35
oklamuje komp auta o obciazeniu. Jesli dobrze odczytales to ta przeplyuwka klamie w ten sposob ze pokazuje za male obciazenie
[B]
#5 OFFLINE
Napisany 06 października 2008 - 19:38
Tak chyba nie powinno być? Muszę jakoś kompa zresetować?
#6 OFFLINE
Napisany 06 października 2008 - 20:00
[B]
#7 OFFLINE
Napisany 07 października 2008 - 11:38
#8 OFFLINE
Napisany 07 października 2008 - 13:19
#9 OFFLINE
Napisany 07 października 2008 - 16:32
sam powinien załapać, jak masz dostęp do opelscannera to warto chyba zresetować ecu
od przeplywki nie sa w pamieci adaptacyjnej ale skasowanie wartosci nie zaszkodzi.
#10 OFFLINE
Napisany 07 października 2008 - 17:43
#11 OFFLINE
Napisany 07 października 2008 - 19:53
Moje doswiadczenie w tym wzgledzie jest takie ze mialem przypadek wx20xev ze po wymianie przeplywki motor w momencie pieknie chodzil ale check swiecil - dopiero kasowanie bledu i check zgasl
[B]
#12 OFFLINE
Napisany 09 października 2008 - 22:07
Problem jest na gazie do 5000 rpm jest git powyżej cośjak odcięcie - szarpie dławi
z tego co zaobserwowałem pojawiają sie czasy wtrysków 100ms z górką czyli
silnik jest zalewany - tak przynajmniej to intepretuje, jak napisałem na benie nic takiego nie ma miejsca.
Macie pomysł co to może być? Przy walniętej przepływce ciągnąłem do oporu i się dało.
Instalacja ESGI wtryski Valtek żółty, ciśnienie reduktora na jałowym 1.17 bar, ponad połowa zbiornika gazu.
Najlepiej by było programowo ograniczyć czas wtrysku max na np 35ms i bym śmiagał ażmiło tylko nie wiem czy takie cuś możliwe
#13 OFFLINE
Napisany 10 października 2008 - 10:50
[B]
#14 OFFLINE
Napisany 10 października 2008 - 12:46
Dzięki za pomoc!