Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

biały dym z wydechu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
101 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dawid_100

dawid_100
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-11-2006
  • Skąd: Mielno

Napisany 01 listopada 2006 - 14:31

2.0 16V biały dym z wydechu i ubywa dużo wody z układu chłodzącego , olej czysty ani nie ubywa ani nie przybywa . Dym po jakimś czasie robi się w miare normalny ale po przyłożeniu szyby do wydechu robi sie na niej chyba woda ? co może być ?? tylko nie mówcie że w najlepszym wypadku uszczelka a w najgorszym blok albo głowica Dodany obrazek



#2 OFFLINE   marcin

marcin
  • 345 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: z Bazin :)

Napisany 01 listopada 2006 - 14:33

niestety mówię:
"w najlepszym wypadku uszczelka a w najgorszym blok albo głowica"

#3 OFFLINE   aniolmaciej

aniolmaciej
  • 468 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Łęknica

Napisany 01 listopada 2006 - 15:30

ostatnio jak bylem w odwiedzinach (odziwo) u mojego mechesa to wlasnie konczyl jedna i zaczynal druga z tymi samymi obiawami co Ty masz tzn. woda idzie na wydech czyt, j**nieta uszczelka . w obu tych omciach byl taki silnik ja Ty masz i glowice w ksztalcie banana ! pozdrawiam

#4 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 listopada 2006 - 15:44

tak czy inaczej, trzeba to sprawdzic i cos z tym robic, jak najszybciej...


 


#5 OFFLINE   dawid_100

dawid_100
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-11-2006
  • Skąd: Mielno

Napisany 01 listopada 2006 - 16:14

czyli uszczelka i głowica do planowania ?? Dodany obrazek

#6 OFFLINE   dawid_100

dawid_100
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-11-2006
  • Skąd: Mielno

Napisany 01 listopada 2006 - 16:22

oprócz tego jest jeszcze błąd 0130 czyli coś z sondą , ale to właśnie może być przez to że leci woda w wydech i sonda głupieje ??? Dodany obrazek

#7 OFFLINE   dawid_100

dawid_100
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-11-2006
  • Skąd: Mielno

Napisany 01 listopada 2006 - 16:23

jeszcze jedna fotka Dodany obrazek

#8 OFFLINE   dawid_100

dawid_100
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-11-2006
  • Skąd: Mielno

Napisany 01 listopada 2006 - 16:24

i jeszcze jedna Dodany obrazek

#9 OFFLINE   lyda

lyda
  • 59 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Poznań

Napisany 01 listopada 2006 - 17:53

OT. no omcia musze przyznać naprawde ładna :D
z chęcią bym się zamienił :p

#10 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 listopada 2006 - 18:40

czyli uszczelka i głowica do planowania ??

Mówi samo przez sie, że jak demontaż uszczelki to trzeba zrobic planowanie głowicy.
Odrazu niech ci sprawdzą zawory i uszczelki popychaczy.
Przy tych objawach co opisujesz to na twoim miejscu zrobiłbym to jak najszybciej, bo szkoda silnika.

#11 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 01 listopada 2006 - 20:55

nie sądzę żeby padła ci uszczelka,biały dym sie robi bo jest zimno,to normalne bo w ukł wydechowym skrapla się woda na zimnym silniku,zresztą piszesz że jak sie nagrzeje to jest ok.Po drugie piszesz że olej jest czysty a to drugi argument przeciwko uszczelce.Moim zdaniem sprawdz wycieki bo myśle że spiernicza ci płyn którędyś a w wielu omegach to norma że ubywa a nie wiadomo jak i gdzie, sam tak mam

#12 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 listopada 2006 - 09:52

jesli woda pojdzie gdzies na cylindry , to napewno musisz zauwazyc powietrze w zbiorniku wyruwnawczym , na goracym silniku , jesli ucieka gdzies na kolektor wydechowy , a wielu pisalo ze tez tam gdzies uszczelka pada to w zbiorniku mozesz nic nie zauwazyc , w niektorych stacjach maja przyzad do sprawdzania plynu chlodzacego czy czegos tam nie ma , i wtedy teoretycznie wykluczaja uszczelke
poczytaj dobrze forum ktoredy innym uciekala woda z ukladu i sprawdz u siebie
a to ze na zimnym silniku na poczatku idzie para z wydechu to fakt i nie ma nic wspolnego z ukladem chlodzenia :), szcegolnie teraz gdy dosc chlodno jest
aa , a jesli gubisz plyn z ukladu , to czasem teraz mozesz sobie narobic wiekszych szkod jak go bedzie ,niz sama uszczelka :)

#13 OFFLINE   MIK41

MIK41
  • 32 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Świdnica

Napisany 02 listopada 2006 - 12:52

Ja kiedyś miałem podobnie i ani ojeju w płynie ani na odwrót tylko dym i ciśnienie w układzie chłodzenia dośc spore ale to nie była omega . Przy tym słabe ogrzewanie wnętrza. Jeżdziłem tak około miesiąca zanim całkiem, się sypło i okazało się że popękana głowica

#14 OFFLINE   Twaróg

Twaróg
  • 378 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Kobyłka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 listopada 2006 - 18:16

mi kiesys w cieniasie 900 padła uszczelka to nic sie nie mieszało płyn z olejem ani na odwrót tylko ciśnienie w zbiorniczku sie wytwarzało i samohód zaczynał sie gotowac teraz w omci płynu nie ubywa nic sie nie gotuje czyli wszystko ok a biały dymek (bardziej para niż dym) leci z wydechu bo zimno na dworzu i to chyba normalne jest. tylko powiedzcie mi czemu w niektórych nie leci dym a w niektóych leci?? jesli miała by sie skraplac tam woda tu chyba we wszystkich a nie co drugim??

#15 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 listopada 2006 - 18:20

nie sądzę żeby padła ci uszczelka,biały dym sie robi bo jest zimno,to normalne bo w ukł wydechowym skrapla się woda na zimnym silniku,zresztą piszesz że jak sie nagrzeje to jest ok.Po drugie piszesz że olej jest czysty a to drugi argument przeciwko uszczelce.Moim zdaniem sprawdz wycieki bo myśle że spiernicza ci płyn którędyś a w wielu omegach to norma że ubywa a nie wiadomo jak i gdzie, sam tak mam

Oczywiscie ze teraz przy takich temperaturach to kazdemu bedzie szedł na początku biały dymek, bo wiadomo ze woda skrapla sie w układzie wydechowym, ale jesli kolega napisał, ze mu znika płyn chłodniczy, a nie ma innych wycieków to nic innego jak tylko uszczelka. Druga sprawa to woda czy plyn chłodniczy dostnie sie tylko wtedy do oleju jak poleci uszczelka przy kanalikach olejowych. Wystarczy ze poleci uszczelka w innym miejscu i juz nie bedzie leciec do oleju. Jesli by mu płyn nie znikał z układu to wtedy mógłbym powiedziec ze ma duzo wody w paliwie to dlatego mu dymi na biało, ale jesli jednak płyn mu znika z układu chłodzenia, a nie ma innych wycieków płynu to jednak pozostaje tylko uszczelka pod głowicą. I taka jest prawda. :mrgreen:

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 listopada 2006 - 20:02

nie sądzę żeby padła ci uszczelka,biały dym sie robi bo jest zimno,to normalne bo w ukł wydechowym skrapla się woda na zimnym silniku,zresztą piszesz że jak sie nagrzeje to jest ok.Po drugie piszesz że olej jest czysty a to drugi argument przeciwko uszczelce.Moim zdaniem sprawdz wycieki bo myśle że spiernicza ci płyn którędyś a w wielu omegach to norma że ubywa a nie wiadomo jak i gdzie, sam tak mam

Oczywiscie ze teraz przy takich temperaturach to kazdemu bedzie szedł na początku biały dymek, bo wiadomo ze woda skrapla sie w układzie wydechowym, ale jesli kolega napisał, ze mu znika płyn chłodniczy, a nie ma innych wycieków to nic innego jak tylko uszczelka. Druga sprawa to woda czy plyn chłodniczy dostnie sie tylko wtedy do oleju jak poleci uszczelka przy kanalikach olejowych. Wystarczy ze poleci uszczelka w innym miejscu i juz nie bedzie leciec do oleju. Jesli by mu płyn nie znikał z układu to wtedy mógłbym powiedziec ze ma duzo wody w paliwie to dlatego mu dymi na biało, ale jesli jednak płyn mu znika z układu chłodzenia, a nie ma innych wycieków płynu to jednak pozostaje tylko uszczelka pod głowicą. I taka jest prawda. :mrgreen:



dokladnie. U mnie woda szla na zewnatrz silnika. na poczatku powoli a pod koniec litr na 10 km.




 


#17 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 listopada 2006 - 23:49

Odnośnie białego dymu.. ja u siebie zaobserwowałem, że na benzynie nie kopci tak bardzo na biało, ale widać to na LPG.. oczywiście, że ma tutaj pewnie znaczenie temperatura, ale czy może też mieć na to wpływ np. za bogata mieszanka (z tego co mi ostatnio gazownik powiedział to ja mam właśnie troche za bogatą)... /qr** mieszanka za bogata a w portfelu za biednie :/ /
ale nie miałem czasu zostać u niego na regulacje

#18 OFFLINE   marcin

marcin
  • 345 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: z Bazin :)

Napisany 04 listopada 2006 - 13:32

Jesli by mu płyn nie znikał z układu to wtedy mógłbym powiedziec ze ma duzo wody w paliwie to dlatego mu dymi na biało

Waldi chyba sobie żartujesz???

#19 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 listopada 2006 - 08:53

przy gazie zawsze idzie wiecej pary z wydychu i malo prawdopodobne zeby ktokolwiek cos na to poradzil , dlatego miedzy innymi przy instalacji gazowej trzeba sie liczyc z czestszymi wymianami wydechu z tego co mi gazownik kiedys powiedzial to nie pomoze na to ani swiety boze wiecej pary musi isc przy gazie i tlumiki trzeba czesciej wymieniac , ot taki koszt uboczny :)
pozdrawiam

#20 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 listopada 2006 - 18:58

Cytat:

Jesli by mu płyn nie znikał z układu to wtedy mógłbym powiedziec ze ma duzo wody w paliwie to dlatego mu dymi na biało

Waldi chyba sobie żartujesz???

nuiestety obawiam sie ze Pan Waldemar nie zartuje. moze byc i tak. mialem kilka lat temu taki przypade ze ojcec nalal do poldusia benzyny z CPNu dokladnie ORLEN i w zimie pojawil sie problem z odpaleniem. niedochodzila benzyna z baku do gaznika. filtr (przezroczysty) suchy. przyczyna: woda w baku, ktora zamarzla a lod zatkal przewody paliwowe... :neutral: