Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czkawka w TD'sie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   filipm87

filipm87
  • 3 postów
  • Dołączył: 04-10-2008
  • Skąd: Inowrocław

Napisany 04 października 2008 - 22:17

Jest to mój pierwszy post na Waszym forum, więc przy okazji chciałbym pozdrowić wszystkich użytkowników tego portalu :mrgreen: [ wazelinka] :mrgreen:
Przechodząc do tematu... Posiadam Omesie 2.5 TD z 1996 roku. Cieszę się nią już od ponad roku i muszę przyznać, że jestem nią zachwycony pod względem małej awaryjności [ oby dalej tak się trzymała :looz: ]
Otóż ostatnio zauważyłem, że przy ruszaniu z miejsca na rozgrzanym czy też nie silniku Omesia dostaje czkawki :mad: 1 bieg nie się nie dzieje... 2.... powyżej 2.5 tys obrotów silnik silnika zaczyna się "krztusić"..... na 3,4 i 5 biegu idzie żwawo jak na taką staruszkę :mrgreen:
Z ojcem doszliśmy do wniosku, że to wina zawalonego już filtra paliwa....
Fakt.. filtr nie był w pięknym stanie :twisted:
Lecz owa czkawka nie ustąpiła co mnie już trochę zdenerwowało. Więc postanowiłem dobrać się jej do " :razz: tyłka". Czyli zbiornika paliwa. Okazało się, że spod końcówki ssącej w baku był zawalony "ceratką" z wszelkich możliwych syfów :shock: cały bałagan w baku został posprzątany... :mrgreen:
Tak więc wsiadłem w Omesie i fruuu... zobaczyć jaka reakcja...
Po tych zabiegach mogę powiedzieć, że jazda stała się płynniejsza, a przy tym satysfakcja też się pojawiła.. Na drugi dzień jechałem załatwić parę spraw do miasta i muszę przyznać z bólem serca, że Opla nadal coś boli... na 2 biegu ma huśtawkę... czyli silnik ciągnie, nie ciągnie jakby co chwile mu paliwa brakowało.... i tak w kółko... Na kolejnych biegach nie ma już tego obłędnego huśtania...

Tak więc kieruje teraz pytanie do Was, bo mi już "macki" opadają :evil:

#2 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 października 2008 - 22:59

filipm87, sprawdz szczelnosc dolotu i podcisnienia..

#3 OFFLINE   arielekb

arielekb
  • 352 postów
  • Dołączył: 01-11-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 05 października 2008 - 06:34

zczytaj bledy moze cos pokarze

#4 OFFLINE   filipm87

filipm87
  • 3 postów
  • Dołączył: 04-10-2008
  • Skąd: Inowrocław

Napisany 05 października 2008 - 07:37

Właśnie jeszcze wczoraj polazłem do garażu sprawdzić błędy... i żadnych nie wykryło...
<Edit>
W czasie gdy ja byłem na wykładach ojciec zabrał się za przeglądanie silnika.
Nie zauważył on żadnych niepokojących nieszczelności. Przy okazji wymienił filtr powietrza na nowy.
Przed chwilą odbyłem kolejną jazdę próbną i muszę stwierdzić, że Omega zmuliła się niesamowicie. Na 2 biegu po wduszeniu gazu do dechy samochód w ogóle nie przyspiesza :sad: Co ciekawe jak popuszczam pedał gazu czuć przyspieszenie... Teraz mułek jest na każdym biegu i osiągniecie 100km/h graniczy z cudem... Samochód nie kopci w przewodach nie chlapie olejem więc chyba zła prace turbiny można skreślić....
Boję się, że powodem może być niewydolność pompy wtryskowej co wiązało by się z wpakowaniem sporej sumy w regeneracje.... A to już mało ciesząca wiadomość :censored:

#5 OFFLINE   filipm87

filipm87
  • 3 postów
  • Dołączył: 04-10-2008
  • Skąd: Inowrocław

Napisany 06 października 2008 - 17:03

Dobra... Sprawa rozwiązana :peace:
Ojciec pojechał dziś do poleconego pąpiarza... Kazał sprawdzić filtr paliwa, przedmuchać przewody paliwowe sprężarką i odpowietrzyć...
Filtr został wymieniony i układ paliwowy odpowietrzony... Kamień mi z serca spadł jak poczułem powrót mocy do kochanej Omegi :mrgreen:
..::Get Rich or Die Tryin'::..

#6 OFFLINE   zbysio

zbysio

    srebrna strzała

  • 225 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: Ząbki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 października 2008 - 08:52

filipm87 pisze się "pOMpiarza" :twisted:
A ja też się dopiszę do tego wątku. U mnie zauważam coraz częściej, że przy przełączaniu z jedynki na dwójkę szarpie samochodem i mignie kontrolka silnika :bad: Żadne błędy nie wyskakują. Jaka przyczyna?
BIAŁA STRZAŁA