powiem tak kontrolka świec mi się świeci czy lato czy zima z podobnym czasem, porównując do astry ojca z silnikiem 1,7 CDTI tam to trwa sekundę może krócej, co do kręcenia nie patrze na zegarek po prostu pali od strzała ile to trwa nie wiem może sekundę może dwiehmmm na pewno u was 2-3 sek. Sprawdźcie dokładniej, bo 2-3 sek kręcenia silnika to dosyć sporo. U mnie jest max 1,5sek czy jest +20 czy -20 jest prawie tak samo( zimą o ułamek sek może dłużej).


Swiece zarowe w omce 2.5 dti y25dt
#21
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2010 - 19:32
#22
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2010 - 23:48
#23
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2010 - 19:20
powiem tak kontrolka świec mi się świeci czy lato czy zima z podobnym czasem, porównując do astry ojca z silnikiem 1,7 CDTI tam to trwa sekundę może krócej, co do kręcenia nie patrze na zegarek po prostu pali od strzała ile to trwa nie wiem może sekundę może dwie
hmmm to ciekawe który z nas ma z tym coś nie tak:p bo u mnie po całej nocy poniżej około + 3-5 stopni dopiero zagrzeje świece, a nawet jak jest niska temp. i odstępy miedzy odpaleniami nawet 4h też świece się nie zapalają. I za każdym razem pali tak samo:)
#24
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2010 - 21:14
#25
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2010 - 11:27
#26
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 23:24
#27
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 06:09
u mnie jest jeszcze jeden problem który zauważyłem przez przypadek kiedyś podpiołem auto pod OPa i przed zapaleniem silnika popatrzylem na wskazania temp przez czujnik cieczy przy temp +10 on pokazał -7 i to moze byc przyczyna czujnik juz mam ale musze zrzucic kolektor aby go wymienic.wydaje mi się że w lato po nocy kontrolka nie powina się zapalć bo po co
#28
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 10:02
u mnie jest jeszcze jeden problem który zauważyłem przez przypadek kiedyś podpiołem auto pod OPa i przed zapaleniem silnika popatrzylem na wskazania temp przez czujnik cieczy przy temp +10 on pokazał -7 i to moze byc przyczyna czujnik juz mam ale musze zrzucic kolektor aby go wymienic.
DamianSz, to ja Ci podstawię jeszcze swoją


#29
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 21:55
u mnie jest jeszcze jeden problem który zauważyłem przez przypadek kiedyś podpiołem auto pod OPa i przed zapaleniem silnika popatrzylem na wskazania temp przez czujnik cieczy przy temp +10 on pokazał -7 i to moze byc przyczyna czujnik juz mam ale musze zrzucic kolektor aby go wymienic.
to napewno ta przyczyna czujnik oszukuje dlatego grzeją w lato
#30
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2010 - 06:49
też tak przypuszczam wczoraj na zegarze miałem 83 stopnie a płyn w zbiorniku wyrównawczym miał 87 stopni (mierzone termometrem rtęciowym) no a jak wiadomo płyn w zbiorniku ma niższą temperaturę.to napewno ta przyczyna czujnik oszukuje dlatego grzeją w lato
#31
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2013 - 14:44
#32
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2013 - 16:00
tam gdzie w każdym dieslu w głowicy, trzeba ściągnąć podszybie i cały kolektor.A czy ktoś wie gdzie znajdują sie świece żarowe w 2.5 dti? i czy jest dużo rozbierania?
#33
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2013 - 16:12
tam gdzie w każdym dieslu w głowicy, trzeba ściągnąć podszybie i cały kolektor.
Podszybie trzeba stargać??
Ja tam w swoim sobie radze bez ale mam TD

#34
OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2013 - 11:38
tak nawet cały mechanizm wycieraczek bo inaczej kolektora nie podniesieszPodszybie trzeba stargać
#35
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2013 - 15:13
tak nawet cały mechanizm wycieraczek bo inaczej kolektora nie podniesiesz
O żeś kufa no to przeje....e

#36
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2013 - 11:40
O żeś kufa no to przeje....e
ja wymieniałem w 2,5 TD i nie wymontowywałem mechanizmu wycieraczek...w 2.5 DTI trzeba?
kolektor tak,ale podszybie?
#37
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2013 - 11:51
ja wymieniałem w 2,5 TD i nie wymontowywałem mechanizmu wycieraczek...w 2.5 DTI trzeba?
kolektor tak,ale podszybie?
w 2.5 Dti podszybie,mechanizm wycieraczek musi być wywalony...kolektora ze szpilek nie zdejmiesz...
O żeś kufa no to przeje....e
na spokojnie temat do ogarnięcia bez problemu ...mowa o kolektorze i wycieraczkach...na temat ze świecami różnie bywa.
O żeś kufa no to przeje....e
i tak zapobiegawczo wymień sobie przewody podciśnień bo pod kolektorem znajduje się cała centrala podciśnień i przeczyść filtr w zaworze egr..
#38
OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2014 - 22:36
Bezpieczniki główne w porządku, sprawdzałem miernikiem przejście między masą a przewodami zasilającymi od świec i jest przejście, podpinałem pod kompa i wywala błąd brak podgrzania wstępnego itp. Po skasowaniu dalej wywala błąd.
Rano po wlączeniu zapłonu nie świeci kontrolka świec żarowych, a kiedyś zawsze świeciłą gdy temperatura spadała poniżej 3st.
Rozmawiałem z DamianemSZ i czy możliwe jest, że spalona żarówka na desce rozdzielczej ma wpływ na grzanie świec?
Co można jeszcze sprawdzić ??