Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Swiece zarowe w omce 2.5 dti y25dt


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2010 - 19:32

hmmm na pewno u was 2-3 sek. Sprawdźcie dokładniej, bo 2-3 sek kręcenia silnika to dosyć sporo. U mnie jest max 1,5sek czy jest +20 czy -20 jest prawie tak samo( zimą o ułamek sek może dłużej).

powiem tak kontrolka świec mi się świeci czy lato czy zima z podobnym czasem, porównując do astry ojca z silnikiem 1,7 CDTI tam to trwa sekundę może krócej, co do kręcenia nie patrze na zegarek po prostu pali od strzała ile to trwa nie wiem może sekundę może dwie

#22 OFFLINE   stary49

stary49
  • 135 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 07 stycznia 2010 - 23:48

a w moim tylko przy minusowych kontr. świec się zapala, a kręci 2-3 sek ,świece przy okazji blaszek były ok.

#23 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 08 stycznia 2010 - 19:20

powiem tak kontrolka świec mi się świeci czy lato czy zima z podobnym czasem, porównując do astry ojca z silnikiem 1,7 CDTI tam to trwa sekundę może krócej, co do kręcenia nie patrze na zegarek po prostu pali od strzała ile to trwa nie wiem może sekundę może dwie


hmmm to ciekawe który z nas ma z tym coś nie tak:p bo u mnie po całej nocy poniżej około + 3-5 stopni dopiero zagrzeje świece, a nawet jak jest niska temp. i odstępy miedzy odpaleniami nawet 4h też świece się nie zapalają. I za każdym razem pali tak samo:)

#24 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 08 stycznia 2010 - 21:14

u mnie przy ok 3-5 stopniach na plusie grzanie świec nie włącza się, a auto pali "na strzała". Problem mam mały przy niższyszch temperaturach. Wtedy włącza się grzanie (kontrolka się zapala na pare sekund) i muszę pokrecić ok 3-5 sek. Ta sytuacja ma miejsce tylko i wyłącznie po nocce. W ciagu dnia po pierwszym odpaleniu, nie grzeje już, a silnik pali idealnie. Nawet przy minus 12-15.

#25 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2010 - 11:27

nie no u mnie z paleniem niema problemu w lato po nocy kontrolka sie zapali od swiec a potem z ciagu dnia juz nie np jak rano jade do pracy to sie zapali a jak wracam po 8 godzinach to juz nie i niemam problemu z kreceniem czy +25 czy minus -15 tak samo kreci i pali.

#26 OFFLINE   borek

borek
  • 59 postów
  • Dołączył: 26-03-2009
  • Skąd: gdzieś

Napisany 10 stycznia 2010 - 23:24

wydaje mi się że w lato po nocy kontrolka nie powina się zapalć bo po co

#27 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 stycznia 2010 - 06:09

wydaje mi się że w lato po nocy kontrolka nie powina się zapalć bo po co

u mnie jest jeszcze jeden problem który zauważyłem przez przypadek kiedyś podpiołem auto pod OPa i przed zapaleniem silnika popatrzylem na wskazania temp przez czujnik cieczy przy temp +10 on pokazał -7 i to moze byc przyczyna czujnik juz mam ale musze zrzucic kolektor aby go wymienic.

#28 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 11 stycznia 2010 - 10:02

u mnie jest jeszcze jeden problem który zauważyłem przez przypadek kiedyś podpiołem auto pod OPa i przed zapaleniem silnika popatrzylem na wskazania temp przez czujnik cieczy przy temp +10 on pokazał -7 i to moze byc przyczyna czujnik juz mam ale musze zrzucic kolektor aby go wymienic.


DamianSz, to ja Ci podstawię jeszcze swoją :D... jak już zabierzesz się za kolektor u siebie, to w biegu zajmiesz sie i moim :p

#29 OFFLINE   borek

borek
  • 59 postów
  • Dołączył: 26-03-2009
  • Skąd: gdzieś

Napisany 11 stycznia 2010 - 21:55

u mnie jest jeszcze jeden problem który zauważyłem przez przypadek kiedyś podpiołem auto pod OPa i przed zapaleniem silnika popatrzylem na wskazania temp przez czujnik cieczy przy temp +10 on pokazał -7 i to moze byc przyczyna czujnik juz mam ale musze zrzucic kolektor aby go wymienic.


to napewno ta przyczyna czujnik oszukuje dlatego grzeją w lato

#30 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 stycznia 2010 - 06:49

to napewno ta przyczyna czujnik oszukuje dlatego grzeją w lato

też tak przypuszczam wczoraj na zegarze miałem 83 stopnie a płyn w zbiorniku wyrównawczym miał 87 stopni (mierzone termometrem rtęciowym) no a jak wiadomo płyn w zbiorniku ma niższą temperaturę.

#31 OFFLINE   majkelvtr

majkelvtr
  • 5 postów
  • Dołączył: 12-03-2013

Napisany 20 grudnia 2013 - 14:44

A czy ktoś wie gdzie znajdują sie świece żarowe w 2.5 dti? i czy jest dużo rozbierania?

#32 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2013 - 16:00

A czy ktoś wie gdzie znajdują sie świece żarowe w 2.5 dti? i czy jest dużo rozbierania?

tam gdzie w każdym dieslu w głowicy, trzeba ściągnąć podszybie i cały kolektor.

#33 OFFLINE   Pudzian_Puławy

Pudzian_Puławy
  • 64 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: Puławy

Napisany 24 grudnia 2013 - 16:12

tam gdzie w każdym dieslu w głowicy, trzeba ściągnąć podszybie i cały kolektor.


Podszybie trzeba stargać??
Ja tam w swoim sobie radze bez ale mam TD :p

#34 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 grudnia 2013 - 11:38

Podszybie trzeba stargać

tak nawet cały mechanizm wycieraczek bo inaczej kolektora nie podniesiesz

#35 OFFLINE   Pudzian_Puławy

Pudzian_Puławy
  • 64 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: Puławy

Napisany 28 grudnia 2013 - 15:13

tak nawet cały mechanizm wycieraczek bo inaczej kolektora nie podniesiesz


O żeś kufa no to przeje....e :/

#36 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 grudnia 2013 - 11:40

O żeś kufa no to przeje....e :/


ja wymieniałem w 2,5 TD i nie wymontowywałem mechanizmu wycieraczek...w 2.5 DTI trzeba?

kolektor tak,ale podszybie?
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#37 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 grudnia 2013 - 11:51

ja wymieniałem w 2,5 TD i nie wymontowywałem mechanizmu wycieraczek...w 2.5 DTI trzeba?

kolektor tak,ale podszybie?


w 2.5 Dti podszybie,mechanizm wycieraczek musi być wywalony...kolektora ze szpilek nie zdejmiesz...

O żeś kufa no to przeje....e :/


na spokojnie temat do ogarnięcia bez problemu ...mowa o kolektorze i wycieraczkach...na temat ze świecami różnie bywa.

O żeś kufa no to przeje....e :/


i tak zapobiegawczo wymień sobie przewody podciśnień bo pod kolektorem znajduje się cała centrala podciśnień i przeczyść filtr w zaworze egr..

 


#38 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 stycznia 2014 - 22:36

Może macie jakieś pomysły, bo mi świece też przestały grzać ??
Bezpieczniki główne w porządku, sprawdzałem miernikiem przejście między masą a przewodami zasilającymi od świec i jest przejście, podpinałem pod kompa i wywala błąd brak podgrzania wstępnego itp. Po skasowaniu dalej wywala błąd.
Rano po wlączeniu zapłonu nie świeci kontrolka świec żarowych, a kiedyś zawsze świeciłą gdy temperatura spadała poniżej 3st.
Rozmawiałem z DamianemSZ i czy możliwe jest, że spalona żarówka na desce rozdzielczej ma wpływ na grzanie świec?
Co można jeszcze sprawdzić ??