Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Swiece zarowe w omce 2.5 dti y25dt


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mawrowicz

mawrowicz
  • 26 postów
  • Dołączył: 23-08-2008
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 18 września 2008 - 22:47

Witam.
koledzy czy ktoś mi odpowie czy twierdzenie "mojego mechanika "ze w omce 2.5 dti kontrolka świec żarowych nie zapala mi się poniewaz świece nie są grzane powyżej 0*C tj. przy temp dodatniej :???:

#2 OFFLINE   akarczma

akarczma
  • 51 postów
  • Dołączył: 07-09-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 19 września 2008 - 08:21

powiedz mu niech robote zmieni, i zmien mechanika
zla Buka

#3 OFFLINE   Pingwin

Pingwin
  • 23 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 19 września 2008 - 11:04

U mnie jest tak samo jak jest zimno to się zapala kontrolka od świec jak jest ciepło to nie. Ale to ze się nie zapala to nie znaczy ze nie dogrzewają. Poczekaj jak temp trochę spadnie i sam zobaczysz no chyba ze masz problem z odpalaniem to na kompie tez Ci chwyci błąd, jeżeli któraś by była walnięta.

#4 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2008 - 15:09

Przy pierwszym odpaleniu muszą się grzac. Mi przy 30 stopniach na dworze też grzał, krócej jak teraz, ale grzał. Gdy silnik jest ciepły, to zdarza się, że grzeje, ale nie zawsze.

#5 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 września 2008 - 18:56

akarczma, wicek, bzdury piszecie... i w ten sposób wprowadzacie w błąd mawrowicz. Test na spostrzegawczość Panowie: co jest napisane w podpisie pod nickiem po słowach "silnik" ? ;)

#6 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2008 - 19:19

No DTi, czyli diesel, a diesel ma świece żarowe, które się rozgrzewają przed odpaleniem, więc w jaki błąd wprowadzamy?

#7 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 19 września 2008 - 19:52

No DTi, czyli diesel, a diesel ma świece żarowe, które się rozgrzewają przed odpaleniem, więc w jaki błąd wprowadzamy?


Tak, ale twierdzisz, że MUSZĄ się rozgrzać przed pierwszym uruchomieniem co jest błędem.

Otóż w tych silnikach NIE MUSZĄ jeśli temperatura jest powyżej bodajże 5 st C..

I diesel nie jest dieslowi równy.. Zasada może ta sama, ale w X25DT miałeś komorę wstępną i świece zawsze grzały - w DTI (Y25DT) masz bezpośredni wtrysk i potrzeba podgrzania świec występuje tylko przy niskich temperaturach..

#8 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2008 - 20:05

A to przepraszam.

#9 OFFLINE   Misiups

Misiups
  • 28 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: Krosno

Napisany 21 września 2008 - 23:48

Z tymi świecami to jest zagadka. U mnie jak mam auto a kupione w lutym to tylko ponoć raz zaświeciły jak auto postało dzień na mrozie taki dobrym, a tak to tato mówił ze w garażu czy jak stało a było leciutko na - to nic bez świec obrót i chodzi i zaraz biały dym z debasco .

#10 OFFLINE   mawrowicz

mawrowicz
  • 26 postów
  • Dołączył: 23-08-2008
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 22 września 2008 - 10:50

Dzięki omegarules,za potwierdzenie z wyjaśnieniem merytorycznym, jednak mechanika nie będę zmieniał, :grin: bo miał chłop racje,co z resztą wydawało mi się prawdziwe bo mimo że kontrolka nie zapala się z odpaleniem auta nie mam najmniejszego problemu nawet gdy temp.spadała poniżej 3*C,jedyne dlaczego miałem wątpliwości to moja powierzchowna wiedza na temat nowoczesnego diesla.(w starych konstrukcjach świece były nieodzownym elementem)A dla tych co mają watpliwości ze nie zapala się bo świece szwankują to powiem że wymieniłem komplet w kwietniu,razem z kolektorem dolotowym,turbiną zaworem egr i paroma jeszcze drobiazgami niestety :sad:

#11 OFFLINE   jdarecki

jdarecki
  • 5 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: łódź

Napisany 24 września 2008 - 13:35

to musiało boleć. Kolektor kupiłeś nowy czy znalazłeś używkę? Napisz ile kosztowały poszczególnle części.

#12 OFFLINE   mawrowicz

mawrowicz
  • 26 postów
  • Dołączył: 23-08-2008
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 25 września 2008 - 13:34

Oj bolało chociaż nie aż tak bardzo jakby mogło,gdyby nie odrobina szczęścia w tym całym "niescęściu".Kolektor używany udało mi się wyrwać za 800zł gdzie nadal obowiązują ceny od 1400 do 1700,turbina 1700 od 3 litrowej bmki,tak mi bynajmniej powiedzieli fachowcy którzy majstrowali przy motorze,świece po ok 100 jak dobrze pamiętam,do tego dwa razy uszczelki pod pokrywę zaworów te metalowo gumowe co nie było tanie i uszczelka ta duża z którą był problem bo nigdzie nie było do tego prawie 2000 za robotę.Był mega problem z wykręceniem świec,poukręcały się tak fatalnie że konieczne było ściąganie głowicy itd itp.

P.S ogólnie jakbyś czegoś potrzebował to podaje nr do gościa z allegro który ma siedem sztuk tych 2.5dti i ma wszystkie części i jest w porządku 504 933 622

#13 OFFLINE   Rysiek 2054

Rysiek 2054
  • 59 postów
  • Dołączył: 06-04-2008
  • Skąd: dzierzoniów/dolnośląskie

Napisany 28 września 2008 - 17:16

kolego a jakie byly objawy
dlaczego wymieniales swiece

ja mam taki problem

z samego rana jak jade do roboty
* temp powietrza 8 stopni kontrolka swiec sie nie swieci - rozrusznik kreci 2 sek i odpala
* temp 5 stopni kontrolka sie zapalila na 1 sek - rozrusznik odpalaq na dotyk
* temp 9 stopni kontrolka migla na ulamek sekundy - rozrusznik odpala na dotyk
* temp 7 stopni kontrolka sie nie zapala - rozrusznik kreci 2 sek
i dzisiaj
* temp 2 stopnie kontrolka sie nie zapala - rozrusznik kreci 3 sek i odpala

sprawa jest taka
przewaznie kontrolka sie nie zapala
tzn 1 raz na 10 sie zaswieci
problem tylko rano

po wymianie blaszek swiece byly sprawdzane

jedna nie jazyla

to wymienilem
cena 46 zł

moze jakas lipna ta swieca
bo nigdy przed tem problemow takich nie mialem

i druga sprawa
za***iscie mnie nurtuje

podczas uruchamiania w momencie jak silnik zaskakuje jest stukniecie
raz glosnie raz slabiej

i podczas gaszenia takze :censored:

bez roznicy czy silnik cieply czy zimny

stuka o kazdej porze
tylko jak pojechalem do warsztatu i odpalalem i gasilem ze 20 razy to ani razu nie stuklo

co to moze byc

wsciec sie idzie :guns:

moze ktos ma podobnie

pozdrawiam

#14 OFFLINE   mawrowicz

mawrowicz
  • 26 postów
  • Dołączył: 23-08-2008
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 29 września 2008 - 07:49

Świece wymieniałem przy okazji wymiany kolektora.Apropos u mnie kontrolki jeszcze ani razu nie widziałem,mam omke od maja co prawda,ale z tym kręceniem jest podobnie,po prostu zawsze kręci te 2-3 sekundy i nie mam pojęcia dlaczego.Może ktoś wie z forumowiczów. :roll: W silnikach 2.5 td przyczyną takiego stanu rzeczy była przeważnie pompa wtryskowa. :sad:
Pozdrawiam

#15 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 września 2008 - 18:24

Rysiek 2054, musisz sprawdzić temperaturę silinka kompem, a nie sugerować się odczytami z czujnika temp zewn lub termometru ;). Panowie, sprawa jest banalnie prosta, tylko trzeba trochę pomyśleć :). Wszstko zależy od tego, o której kończyliście jeździć wieczorem i jaką mieliście wtedy temp. silnika. Temp na zewnątrz nie są jeszcze tak niskie aby silnik przez kilka godzin ostygł do temp. otoczenia rano...

#16 OFFLINE   akarczma

akarczma
  • 51 postów
  • Dołączył: 07-09-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 02 października 2008 - 10:45

zwracam honor
zla Buka

#17 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 06 stycznia 2010 - 21:10

czy wymieniał ktoś świece w 2,5 dti bez ściągania kolektora? Da rade? Jak z dostepem? Mam wyciągniety mechanizm od blaszek, wiec miejsca pod kolektorem powinno być wiecej.
Chyba któraś ze świec padła, a zupełnie nie mam ochoty ściągać znowu cały kolektor.
Będę wdzięczny za porady i sugestie.
Czy przy wymianie potrzebne są jakieś podkładki termiczne, czy świece są wkręcone bezpośrednio w głowice?

#18 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2010 - 06:13

Chyba któraś ze świec padła, a zupełnie nie mam ochoty ściągać znowu cały kolektor.
Będę wdzięczny za porady i sugestie.
Czy przy wymianie potrzebne są jakieś podkładki termiczne, czy świece są wkręcone bezpośrednio w głowice?

oj chyba niedasz rady bez sciagania kolektora za ciasno i za głęboko są świece a podkładek nie potrzebujesz swieca bezposrednio w glowice on jest uszczelniana na koncowce swiecy.

#19 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 07 stycznia 2010 - 17:01

oj chyba niedasz rady bez sciagania kolektora za ciasno i za głęboko są świece a podkładek nie potrzebujesz swieca bezposrednio w glowice on jest uszczelniana na koncowce swiecy.


No to lipa. Daję sobie na razie z tym spokój w takim razie :pokoj:

#20 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 07 stycznia 2010 - 17:38

Świece wymieniałem przy okazji wymiany kolektora.Apropos u mnie kontrolki jeszcze ani razu nie widziałem,mam omke od maja co prawda,ale z tym kręceniem jest podobnie,po prostu zawsze kręci te 2-3 sekundy i nie mam pojęcia dlaczego.Może ktoś wie z forumowiczów. :roll: W silnikach 2.5 td przyczyną takiego stanu rzeczy była przeważnie pompa wtryskowa. :sad:
Pozdrawiam


hmmm na pewno u was 2-3 sek. Sprawdźcie dokładniej, bo 2-3 sek kręcenia silnika to dosyć sporo. U mnie jest max 1,5sek czy jest +20 czy -20 jest prawie tak samo( zimą o ułamek sek może dłużej).