Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wysokie obroty


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   groupwix

groupwix
  • 2 postów
  • Dołączył: 28-10-2006
  • Skąd: GTC

Napisany 30 października 2006 - 05:59

Proszę o pomoc.
Mam problem z moją Omegą 2L,16V, 94r. b/Gaz- holenderski. Wyczyściłem
s. krokowy w/g przeczytanej instrukcji na forum, ponieważ obroty były pływające i wchodził czasami na 2tyś obrotów a nawet wyżej do 3tyś.
Gdy wypucowałem cały krokowiec, aż się błyszczał (nie rozciągałem sprężyny, ponieważ domykał się i nie przepuszczał powietrza dmuchanego w dziurkę) zainstalowałem go na jego miejscu, odpaliłem i okazało się, że obroty są stabilne nie pływają, lecz nadal wchodzi na wysokie obroty dochodzą płynnie nawet do 3.2tyś. Jestem zły, bo teraz prawie przy każdym ruszeniu autem obroty zostają wysokie, chyba, że szybko wyłączę stacyjką zapłon i załączę go na nowo to chodzi prawidłowo do momentu, gdy znowu przyspieszę lub czasami, gdy stoję na skrzyżowaniu rosną powoli do 3tyś.
Proszę o pomoc, wymieniłem filtr powietrza przeczyściłem wlot powietrza wraz z komorą filtra. Nie ruszałem przepustnicy i nic w tym miejscu, żadnych regulacji itp.
Czy jest możliwe, że świece/ przewody mają wpływ na wysokie obroty? Auto odpala na dotyk spalanie LPG to 16l. Trochę mnie to martwi -lecz nie wiem jak będzie teraz, bo wymieniłem filtr powietrza, który był zawalony strasznie nawet miał plamy od oleju- nie wiem, dlaczego jedynie mogę się domyślać, że to z rurki, która jest połączona z pokrywą zaworów, która ktoś przełożył z góry do komory filtra powietrza a w jego miejsce wstawił rurę od instalacji gazowej. Czy takie rozwiązania są prawidłowe- przecież do filtra powietrza bardzo łatwo może dostać się olej tym bardziej ze jest niżej położony do pokrywy.

Ciekawi mnie moja instalacja gazowa podobno jest oryginalna- tak bardzo, że nawet nie mogłem doszukać się filterka gazu! Parownik jest zainstalowany z prawej strony pod przednim zderzakiem.

Jeśli ktoś ma więcej informacji na temat instalacji holenderskich proszę o jakieś link lub cokolwiek, co mogłoby mi pomóc w rozwiązaniu niektórych problemów.
Np.w samodzielnym przeglądzie instalacji wymiany filtra gazu lub sprawdzeniu szczelności itp.



#2 OFFLINE   szwed25

szwed25
  • 22 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: kielce

Napisany 06 maja 2007 - 20:25

miałem to samo w swojej pytanie swieci sie kontrolka błedu ??ja wymieniełem przepływomierz czujnik wałka rozrzadu górny i sonde lambda i pomogło na 3 miesiace teraz czasami wskakuje na 2 tys obrotów ale zaraz spada teraz wyczysciłem krokowy i jest ok ale jak kupiłem to wyła jak głupia na swiatłach i na postoju ja miałem niby orginalna instalacie ale okazało sie potem ze nie .A przewody doprowadzajace gaz ida ci do kolektora zsacego to znaczy czy to sekwencia czy waz z gazem wchodzi do tej gumowej ruru co doprowadza powietrze do silnika >Ja tam ma m przeeobiona a z kolektora zsacego wystaja przewody z wtryskami od cholenderskiej sekwencji zobacz czy nic ci tam nie zwisa jakies cztery przewody bo u wielu moich znajomych tak sie spotkałem z taka przeróbka mi tez zaciagała lewe powietrze tymi wtryskami i miała wyzsze obroty takze sprawdz to pozdro i napisz co było jak dojdziesz
:peace:
szwed

#3 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 06 maja 2007 - 22:00

groupwix to nie jest wina instalacji gazowej tylko silnika krokowego... niestety czeka Cię wymiana na nowy :roll:

#4 OFFLINE   groupwix

groupwix
  • 2 postów
  • Dołączył: 28-10-2006
  • Skąd: GTC

Napisany 27 maja 2007 - 11:18

Naprawiłem te wysokie obroty - okazało się, że po wyczyszczeniu s.krokowego dokręciłem go za mocno i urwałem gwint . Nie zauważyłem tego do czasu gdy parę dni później był tak luźny że wchodził na 3tyś obrotów i więcej. WYNIK - łapał lewe powietrze.
Po naprawie chodził równo jak zegarek, ale znowu zauważyłeś że zaczyna coś się dziać!

Czy całe czas trzeba grzebać przy tych silnikach, wlotach powietrza itp. co parę miesięcy go czyścić bo inaczej ma fochy?

Ostatnio wyczyściłem wlot gazu o który się <szwed25> pytałeś jest bardzo podobnie jak w gaźnikowych instalacjach, mam go zainstalowany nad przepustnicą. Rurka która wchodziła do kolanka gumowego nad przepustnicą biegnąca z klawiatury została przełożona do filtra powietrza.
Nie wiem czy to fajny pomysł bo brudzi mi olejem filtr powietrza chodź oleju jest niewielka ilość ale jednak go brudzi. Przeinstalowałem go z nad filtra pod filtr nie wiem czy to ok -ale umilknąłem częstej wymiany filtra powietrza.

Ciekawi mnie ta wtyczka, która jest rozłączona nie przypominam ile jest tam przewodów 4lub3 jest ona ulokowana koło amortyzatora lewego patrząc na otwarty silnik. Czy ktoś wie co to jest - kiedyś słyszałem, że tam był czujnik- ale jaki?
Jeszcze jedna sprawa czy sonda lambda obniżyła Ci zużycie gazu- też słyszałem wiele różnych opinii, jak faktycznie jest ciężko określić - biorąc pod uwagę, że ona jest podłączona do kompa i steruje mieszanką może jednak coś pomoże...... można wiele tak gdybać do czasu kiedy samemu się nie kupi i nie sprawdzi- ciekawi mnie gdzie można dostać taką sondę za rozsądne pieniądz i jakiej firmy?

#5 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 29 maja 2007 - 09:06

Ciekawi mnie ta wtyczka, która jest rozłączona nie przypominam ile jest tam przewodów 4lub3 jest ona ulokowana koło amortyzatora lewego patrząc na otwarty silnik. Czy ktoś wie co to jest - kiedyś słyszałem, że tam był czujnik- ale jaki?


Jeżeli dysponujesz aparatem to cyknij jakąś fotkę lub jakiś rysuneczek - będzie lepiej odszyfrować co to za kabel.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to wtyczka od czujnika położenia przepustnicy lub wtyczka od instalacji gazowej - ale zależy gdzie masz zamontowaną (emulator i kontrola sondy lambda)

eszcze jedna sprawa czy sonda lambda obniżyła Ci zużycie gazu- też słyszałem wiele różnych opinii, jak faktycznie jest ciężko określić - biorąc pod uwagę, że ona jest podłączona do kompa i steruje mieszanką może jednak coś pomoże...... można wiele tak gdybać do czasu kiedy samemu się nie kupi i nie sprawdzi- ciekawi mnie gdzie można dostać taką sondę za rozsądne pieniądz i jakiej firmy?


Przeważnie jak sonda "wyszła" to spalanie wzrasta, na benzynie może gasnąć podczas jazdy lub na wolnych obrotach oraz powinna palić się pomarańczowa kontrolka silnika (Check Engine).

Sonda w X20XEV jest 4 przewodowa i 5V.

Dostać ją możesz np. na allegro u sprzedawcy rafaellin, Opel-Shop.pl lub w sklepie motoryzacyjnym.