Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Katalizator a trzesienie silnikiem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 września 2008 - 15:51

najbradziej konstruktywna rade to jednak craven zapodal zlosliwe paskudztwo z niego

I za to mnie wszyscy kochają :mrgreen:

siem polecam :twisted:

EOT

#22 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 września 2008 - 01:07

pewnie wymieniales, ale napisze. swiece, kable. jezeli nie robiles tego to warto sprobowac. przepustnica czysta?
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#23 OFFLINE   cris007

cris007
  • 116 postów
  • Dołączył: 04-11-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 05 września 2008 - 06:21

przepustnica i gardziel czysta ale na dnie jak zajrzec do niej to jest troche sufu i jakby mokro. kable i swiece zmieniane, iskra wszedzie jest, swiece czyste.
dodam moze ze czasami jak jade i daje mocno gazu to przy okolo 3500 obrotow jest male szarpniecie.. nie zawsze ale od czasu do czasu. nie mniej jednak silnik trzesie sie od o wiele dluzszego czasu niz wystepuje to szarpniecie..
Kocham moje auto... :D

#24 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 08 września 2008 - 18:09

CRIS 007 jak sie z tym uporasz to daj znac bo ja mam podobnie tyle ze nic nie szrpie,silnik chodzi równo ale sie trzesie (brzmi to idiotycznie nie :mrgreen: )ale tak jest.Ja podejrzewam zapchaną dysze przy przespustnicy albo tak jak ty katalizator(bo chyba jest wypruty) .Jak bede wymieniał niedługo wydech to musze sprawdzić czy mam kata czy nie .Jak połapie to szybciej niż ty dam znać

#25 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 września 2008 - 18:28

Mam podobny problem z trzesieniem silnika. bylem w serwisie opla na kompie i pokazalo bledy. nie pamietam co dokladnie ale cos z kablami od wtryskow. to moze byc praktycznie kazdy kabelek ktory ma jakiekolwiek powiazanie z wtryskiem. moze wygladac dobrze a w srodku izolacji byc przepalony. moim zdaniem jak autko jezdzi dobrze to nie ma sensu sie w to bawic. gdyby gasl na niskich obrotach to polecam zrobic ta czynnosc:
Kliknij TU

#26 OFFLINE   cerat

cerat
  • 23 postów
  • Dołączył: 05-06-2007
  • Skąd: Polska

Napisany 19 września 2008 - 14:43

hej!!! mam wlasnie na probe wypiety katalizator bo cos mi zamula silnik.na jego miejscu zapialem zwykla rure.ruznicy w jezdzie nie ma.moze zadam glupie pytanie ale to z niedowiedzy.czy mozna jakos profilaktycznie wyczyscic katalizator jakims preparatem albo benzyna? czyms go zalac na jakis czas? nie uszkodze w nim czegos?dzieki i pozdrawiam :smile:

#27 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2008 - 08:22

nie uszkodzisz jak wymoczysz w benzynie - na własną odpowiedzialność



 


#28 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 września 2008 - 13:47

sprobuj pojezdzic troche bez katalizatora. zrob z 300-500 km. u mnie tez od razu nie bylo roznicy

#29 OFFLINE   cerat

cerat
  • 23 postów
  • Dołączył: 05-06-2007
  • Skąd: Polska

Napisany 20 września 2008 - 14:15

dzieki za porady.zaleje katalizator benzyna na jakis czas.w temacie"Przepływomierz-objawy zabrudzenia,czyszczenie..." opisalem jeszcze jeden problem(na samym koncu) jak mozecie zerknijcie na to i poradzcie bo mi juz brak pomyslow.na chybil trafil mozna kase na czesci wydawac a efektow nie ma.pozdrowienia i dzieki bardzo.

#30 OFFLINE   iggor18

iggor18
  • 48 postów
  • Dołączył: 21-10-2007
  • Skąd: Golęczewo

Napisany 10 maja 2009 - 22:02

Witam wszystkich . bardzo prosze o porade. probowalem wszystkiego co pisaliscie zeby wyeliminowac trzesienie silnikiem na wolnych obrotach.. bezskutecznie.. ostatnie co mi juz przychodzi do glowy ze to moze wina katalizatora. i stad moje pytania: czy katalizator zapchany, uszkodzony czy jakikolwiek moze powodowac trzesienie silnikiem na wolnych obrotach (obroty raczej nie faluja i sa stabilne), i dwa: czy normalne jest ze powietrze z tlumika koncowego wylatuje fazami a nie jest ciagłe i stałe, tzn u mie wylatuje w czestotliwosci okolo 2 do 3 dmuchniec na sekunde takimi cichymi pierdnięciami. (tlumik wymieniany , sprawdzany i to nie jego wina ) pomozcie bo mi juz rece opadaja. z gory serdecznie dziekuje.


I co było przyczyną? Mam identyczną sytuacje od jakiegoś czasu.

#31 OFFLINE   orlando

orlando
  • 4 postów
  • Dołączył: 09-03-2009
  • Skąd: Żory

Napisany 10 maja 2009 - 23:08

witam!

całkiem niedawno robiłem u siebie uszczelnienie pokrywy chłodnicy oleju w swojej mv6, jak wiadomo do tego trzeba porozkręcać cały wtrysk i powiem tak:

Przed rozebraniem całego wtrysku silnik też nierówno chodził, powymieniałem cewkę, kable, przewody (w sumie to i tak były zużyte a auto przestało palić na jeden gar z winy cewki), ale oprócz powrotu do normalnej pracy na wyższych obrotach to i tak silnik się "jąkał" na wolnych...

Przy rozbieraniu aby dostać się do chłodnicy oleju, rozebrałem cały wtrysk w mak i poczyściłem wszystko, po oględzinach okazało się, że silnik łapie lewe powietrze prawie wszędzie :p Jakiś kolo mechaniorololo poskładał przy pierwszej próbie uszczelnienia pokrywy chłodnicy hermetic'em za 2 zł (bez powodzenia, lał się płyn chłodniczy po bloku ze wszystkich stron) NA STARYCH USZCZELKACH.... Stare wyglądały jak sprzed powstania warszawskiego

Powymieniałem wszystkie uszczelki na ori z aso, numerów już nie pamiętam, ale było tego sporo: oringi pod górny kol. ssący 6 sztuk, dwa oringi pod przepustnice, uszczelki podwójne nad dolny ssący kol 3szt, uszczelki pod dolny ssący kol potrójne 2 szt, gumę przy krokowcu 1 szt (koszt wszystkich ok 550-600zł chyba, gdzie indziej pytałem, nie do dostania, tylko w aso :/) sprawdziłem szczelność dolotu między przepływką a wtryskiem i jak ręką odjął.... Silnik nie szarpie już, widać u mnie było to właśnie przez nieszczelności...