

Czujnik temperatury gazu
#1
OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2008 - 22:41
Mam problem z instalacja gazowa(sekwencja).Po zakupie auta pojechalem do gazownika przestawic przelaczenie sie benzyny na gaz powniewaz bardo pozno sie przelacza przy ponad 90 stopniach.Co sie okazalo po podpieciu pod komputer ze temperatura gazy jest -4 stopnie a ustawiona byla na 40 stopni.Gazownik szykal czujnika temperatury gazu i powiedzial ze wisza tylko kable.Po podpieciu czujnika temp. okazolo sie ze instalacja woglule przestata sie zalaczac piszczala na przelaczniku.czy ktos mi moze powiedziec gdzie powinien znajdowac sie ten czujnik lub jaki czujnik zamontowac???
Moja intalacja to:
elektozawor RIVER
wierozawor BRC EUROPA
Reduktor GENIUS SEQUENT BRC
urzadzenie wtrysku gazu STEP HS
system wtrysku lub kontroli Lambda MAXI LAMBDA
Dodam tyle ze gazownik powiedzial ze nie powina sie przelaczac bez tego czujnika a koszt naprawy to 2000-2500zl
PROSZE POMOZCIE
#2
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2008 - 06:18
#3
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2008 - 06:46
za tyle to masz nowa instalację bez montażuDodam tyle ze gazownik powiedzial ze nie powina sie przelaczac bez tego czujnika a koszt naprawy to 2000-2500zl
#4
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2008 - 06:01
#5
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2008 - 08:11
wydaje mi się że mogą a to zależeć może jedynie od producenta elektroniki która może wymagać 2 czujnikówa powiedzcie mi czy w instalaji moga byc dwa czujniki temperatury gazu?????????????
#6
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2008 - 09:36
a powiedzcie mi czy w instalaji moga byc dwa czujniki temperatury gazu?????????????
moga. ja mam 2. jeden a reduktorze - podaje temperature reduktora, drugi na listwie wtryskowej - podaje temp gazu
#7
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2008 - 12:49
[B]
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2008 - 19:25
Czujnik temp gazu w fazie lotnej najczeciej jest zintegrowany z dysza dzieki ktorej instalka odczytuje cisnienie na listwie (lub w przewodzie gazowym)
[B]
#10
OFFLINE
#11
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2008 - 18:09
czarna slrzyneczka (PS - 01 w Twoim przypadku):
- Wiazka elektryczna do wtyczki ktora prowadzi do komputera gazowego
- krociec PS-O1 z opisem MAP ma byc podlaczony z kolektorem ssacym i parownikiem (dzieki zastosowaniu trojnika)
trojnik mosiezny z czujnikiem, i wtyczka 2 przewodową:
- Krocce duze : z jednej strony wlot gazu w fazie lotnej z drugiej strony wyjscie gazu w fazie lotnej
- maly dolny krociec - cisnienie gazu ktore wpinasz do PS-O1 krociec z opisem pressure
[B]
#12
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2008 - 19:17
a wiec:
czarna slrzyneczka (PS - 01 w Twoim przypadku):
- Wiazka elektryczna do wtyczki ktora prowadzi do komputera gazowego
- krociec PS-O1 z opisem MAP ma byc podlaczony z kolektorem ssacym i parownikiem (dzieki zastosowaniu trojnika)
trojnik mosiezny z czujnikiem, i wtyczka 2 przewodową:
- Krocce duze : z jednej strony wlot gazu w fazie lotnej z drugiej strony wyjscie gazu w fazie lotnej
- maly dolny krociec - cisnienie gazu ktore wpinasz do PS-O1 krociec z opisem pressure
a wiec tak u mnie z listwy wryskowej gaz wychodzi jeszcze waz, idzie bezpostednio do tej skrzyneczki PS-O1 z wyjscia PS-O1 rozchodzi sie wlasnie na kolektor ssacy i reduktor.Szykalem mosieznego trojnika ale nigdzie nie znalazlem.Podejzewam ze powinien znajdowac sie na tym wezy dodatkowym z z listwy wtryskowej tylko co dalej te przewody by mi nie pasowaly
czy ktos ma jakies foto jak ma to byc zamatowane????
Czy w tym trojniku jest czujnik temperatury????poniewaz obok PS-O1 wisza mi kable jakby z czujnika temperatury kolor rozowy i czarny takie kolory mam przy czujniku w reduktorze
#13
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2008 - 19:54
ps-o1 to nie jest urzadzenie ktore mierzy cisnienie gazu oraz cisnienie bezwzgledne w kolektorze ssacym
czujnik tem gazu i dysza dzieki kotrej ps-01 odczytuje cisnienie gazu to trojnik mosiezny ktory jest na Twoim zdjeciu.................
wysle Ci schemta polaczenia staga 300 z ps-01 - zrob sobie powiekszenie i wszystko zobaczysz
[B]
#14
OFFLINE
#15
OFFLINE
#16
OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2008 - 21:55
#17
OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2008 - 10:22
[B]
#18
OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2008 - 14:25
#19
OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2008 - 16:13
A Ty masz wtryski typu matrix ktore maja otwor (boczny ) wlasnie przystosowany do podpiecia wezyka podcisnieniowego dzieki ktoremu centralka sterujaca wie jakie jest cisnienie gazu w stanie lotnym. Jeden z wezykow w listwie wtryskowej jest zaslepiony poniewaz masz silnik w ukladzie V i na jednej glowicy jest 3 tloki wiec potrzebne jest 3 wtryski a ktos zastosowal listwe na 4 wtryski (wiec jedna zaslepil) W drugiej listwie oprocz zaslepionego jednego wtrysku zaslepiony jest tez boczny otwor na przewod podcisnienoowy, poniewaz nie jest juz potrzebna informacja o cisnieniu gazu bo to informacje instalacja bierze z 1 listwy . A wiec:
twoj schemat polaczenia powinien wygladac nastepujaco
jeden wezyk: listwa wtryskowa - czujnik MAP(myslamem ze masz ps-o1 ale widze ze masz inny ale to nie jest istotne)
drugi wezyk: kolektor ssacy - parownik - czujnik (ten ktory ja myslame ze jest ps-01)
i to tutaj , przy tym wezyku nalezy zastosowac trojnik plastikowy zeby na jednym podcisnieniu pracowala dysz wkrecona w kolektor, parownik i czujnik MAP)
Ale wiedze na jednym ze zdjec za wlasnie tak masz polaczone
jest jeszcze inna opcja polaczenia ale ona wystepuje wtedy gdy sa dwa czujniki map - jeden dla cisnienia gazu w stanie lotnym a drugi czujnik dla cisnienia bezwzglednego kolektra ssacego. jednak u Ciebie czujnik MAP ma dwa koncowki na wezyk co oancza ze jego zasada dzialania jest taka jak opisywany ps-01
W tym wszystkim wazne jest do ktorego koncowki czujnika ma byc podlaczony dany wezyk. Jesli kots powiedzmy do 1 koncowki podlaczyl wezyk z kolektora i parownika a tam ma byc wezyk z listwy (w Twoim przypadku) no to nie bedzie to dobrze dzialac....
W poprzednich postach napisalem do ktorych koncowek ma byc podlaczony dany wezyk
[B]
#20
OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2008 - 18:46
Dodam na komputerze pokazuje non stop temperature -4 stopnie(chyba temperature gazu tak mi powiedzial gazownik)
Czy jest mozliwosc przepiecia instalacji jak stag bu podpiac czujnik cisniecia gazu z termostatem moze wkoncu zacznie normalnie jezdzic poniewaz z benzyny na gaz przelacza sie dobiero po przejechaniu ok 6km