

Tłumiki 2.2 16V
#1
OFFLINE
Napisany 23 lipca 2008 - 22:32
Mam Omegę B FL 1999 (RM 2000) z silnikiem Y22XE czyli 2.2 16V.
Szperając w danych katalogowych EPC oraz postach na tym forum dowiedziałem się że powinienem mieć dwa tłumiki środkowe. Wszystko pięknie do momentu gdy wszedłem pod samochód. Okazało się że jest tylko jeden tłumik środkowy. Mechanik podrzucił mi katalog Bosala w którym dowiedziałem się że pojedyncze tłumiki były stosowane w X20XEV do 12.1999r. Ja mam samochód z około 10.1999r. no ale z silnikiem Y22XE a wydech wygląda na identyczny z tym z X20XEV. Katalog Bosala podaje że posiadają w ofercie tłumiki do Y22XE ale dopiero od 06.2000r... nic już nie rozumiem.
Wróciłem do domu, odpalam EPC i jak wół jest napisane że we wszystkich silnikach Y22XE w samochodach Y1000001 - ... czyli RM2000 są stosowane wydechy z dwoma tłumikami środkowymi. Patrzę do internetowego katalogu Bosala i jest że do Y22XE są podwójne jednak od 06.1999r. (w papierowym wydaniu jest błąd?). Patrzę do Walkera i potwierdza wersję o dwóch tłumikach środkowych od 06.1999r.
Czy to możliwe że poprzedni właściciel założył wydech od X20XEV? Czy wieszaki powinny były pasować?
Tak przy okazji, to patrząc na podwozie to tam już nie ma miejsca na drugi tłumik. Czy te podwójne były mniejsze i/lub jakoś inaczej poprowadzone? Szkoda że nie przyjrzałem się czy są jakieś drugie wieszaki na drugi tłumik środkowy...
#2
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 07:17
Mam takie same auto z 10.1999 i mam dwa tłumiki środkowe.
#3
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 07:39
a czy wielkim problemem jest przespawanie wieszaków ? raczej nie bo ja miałem ostatni tłumik od ... astryCzy to możliwe że poprzedni właściciel założył wydech od X20XEV? Czy wieszaki powinny były pasować?
#4
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 09:39
Dlaczego ktos tak zrobil? Bo tlumiki do 2.2 byly (moze i dalej sa) trudno dostepne poza serwisem i pewnie ze 2 razy drozsze od 2.0.
Pamietaj jednak ze jesli chcesz zalozyc wydech od 2.2 to do wymiany srodkowe puszki i tylna bo w 2.2 2 rury wchodza do ostatniego tlumika.
#5
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 11:02
Wiem już też że musiałbym zmienić też końcowy bo ma inne "wejście".
Mam jeszcze pytanie, bo oczywiście nigdzie tych tłumików nie widać w sklepach internetowych. Może orientujecie się jaki może być koszt (w przybliżeniu) kompletu, tzn 2x środkowe + końcowy? Oczywiście zamienników, np Bosala albo Walkera? Chyba że jakaś inna firma też produkuje i są godne polecenia?
#6
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 11:22
Sprawdz, moze Polmostrow ma takie, a jak nie to poszukaj uzywanych.
Dalej nie moge edytowac postow - do 2.0 Bosal jest za 99 FUntow plus 17.5% VAT, gdzie za 100 Funtow mam tlumik w salonie.
Niestety znalezienie tlumikow Walkera w UK graniczy z cudem. Nigdzie ich nie sprzedaja, a jedyna firma ktora zrobila oferte zaproponowala 120 Funtow + VAT za Walkera (chyba sciaganego z kontynentu)
Scalilem i przypominam o funkcji Edytuj zamiast pisac jednego posta pod drugim.
#7
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 11:42
http://allegro.pl/it..._najtaniej.html
Gościu teoretycznie sprzedaje 17.590 i 17.591 po 97 zł, czyli komplet wyjdzie 214 z przesyłką. Oby to była prawda.
Pozostaje kwestia ostatniego tłumika, ale ten jest podobny do tych stosowanych w 2.5 i 3.0, możliwe to? Ostatecznie jeden tłumik przeżyję z ASO, ale 3 to by była lekka przesada.

#8
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 11:44
#9
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 17:55
zamienniki są mniej trwałe i trochę głośniejsze za to kosztują grosze w porównaniu z tłumikiem z ASOZ drugiej strony wsadzanie dwóch zamienników i oryginału... Kurcze, muszę to jeszcze przemyśleć.
#10
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 20:57
Teraz na pewno też mam zamienniki, bo jak ktoś oszczędzał i wstawił zestaw X20XEV, to nie sądzę że jest to zestaw z ASO. Więc w sumie jak wsadzę cokolwiek przeznaczone do Y22XE to i tak będzie ciszej niż jest teraz.
Natomiast co do cen, nie wiem jak jest w UK, może jest jakaś lepsza jakość że jest tak drogo, ale Intercars sprzedaje Bosala do 2.0 16V za 230 zł końcowy i 240 zł środkowy (czyli 470zł komplet i to już BRUTTO). O dziwo mają też końcowy do 2.2 16V Bosala i ten kosztuje, uwaga... 170zł. :shock: Nic tylko jechać i kupować, do tego środowe z Polmostrowa i mam komplet za 400zł. Mimo wszystko nie pasuje mi Polmostrow i będę szukał Bosala. Zapytam z zaprzyjaźnionym sklepie za ile sprowadzą komplet Bosala. Dam znać.
#11
OFFLINE
Napisany 25 lipca 2008 - 07:58
#12
OFFLINE
Napisany 25 lipca 2008 - 09:19


Jak widać w magazynie jest 0 szt, wczoraj była jeszcze jedna sztuka, więc ktoś już sprzątnął.
Tłumik końcowy
BOSAL
185-713
Tłumik końcowy
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: BOS185-713
Cena brutto: 169,10 zł
nazwa: Tłumik układu wydechowego, tylny
opis : BOSAL tłumik tylny OPEL OMEGA B 2,2i 99-03
producent: BOSAL
W MAGAZYNIE: 0 - Sprawdź zamienniki!
Ograniczenia
Opcja wyposażenia: 2.2i
Kod silnika: Y2.2XE
Kod silnika: Z2.2XE
#13
OFFLINE
Napisany 25 lipca 2008 - 09:22
Jak sprawdzasz ceny Bosala w IC? Na stronie?
#14
OFFLINE
Napisany 25 lipca 2008 - 09:40
Później "Dane elektroniczne" --> "E-katalog i sklep internetowy" --> "eKatalog" i później pojawia się formularz wyboru samochodu.
#15
OFFLINE
Napisany 27 lipca 2008 - 21:32
#16
OFFLINE
Napisany 27 lipca 2008 - 21:53
Jak nie będą miały to nie jest Bosal. Jestem trochę zaskoczony ceną bo wiele produktów można kupić tu w tych samych cenach jak w PL.
#17
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2008 - 21:37
Wcześniej siedziały jakieś no-name jakby od 2.0 16V, ale zespawane razem. Postanowiłem wymienić, ponieważ dźwięk wydawał mi się nieco za głośny, poza tym delikatnie rezonował w okolicach akurat 90 km/h, pomyślałem też że dobrze by było jakby siedział oryginalny układ (2 środkowe + 1 końcowy). Podczas wymiany okazało się elastyczne złącze jest rozwalone, więc także wspawano mi nowe. Odebrałem samochód i... jest głośniej niż wcześniej! Niemożliwe, podjechałem z powrotem, popatrzyli, przejechaliśmy się i mówią że tak ma być. Natomiast ja na starych tłumikach z rozwalonym złączem miałem ciszej.
I teraz, albo:
1. tłumiki to jednak nie bosale, ale chyba nie, ponieważ powyżej 2000 tyś obrotów jest jakby lepiej, najgorzej jest poniżej 2000, taki basowy pomruk którego wcześniej nie było. Na zewnątrz jest ciszej niż wcześniej, ale w środku niestety głośniej.
2. nieprawidłowy montaż - co mogli zepsuć? montowałem w zwykłym zakładzie (nie u specjalistów od tłumików), ale dość zaufanym. Źle wstawili elastyczną złączkę? Jakiś rezonans?
3. To są Bosale, ale mają być takie głośne. Tylko co ja mogłem mieć wcześniej że mi w układzie 1+1 z uszkodzoną złączką w środku było cichutko (tylko na zewnątrz lekko pierdziało).
4. Wymiana złączki spowodowała że cały układ rezonuje i buczy. Może ta rozwalona lepiej tłumiła drgania...
Jutro jeszcze jadę do fachowca od tłumików i będę wiedział więcej, ale już teraz bardzo żałuję że ruszałem wydech jak był, okazuje się, ok. A przecież od dawna wiadomo ze lepsze jest wrogiem dobrego...
#18
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2008 - 23:13
Wywaliłem prawie pusty tłumik środkowy i po kilku dniach znów jest głośno. Może nie głośno ale jak u Ciebie - na zewnątrz stojąc koło przejeżdżającego auta nic nie słychać, ale w środku od ok 1000 do 2000 obrotów słychać takie mocno basowe buczenie.
Z tyłu mam Bosala, w środku jakiś badziew, ale spodziewałem się, że pełny badziew bedzie dużo lepszy od pustego oryginału ( w Polsce wstawię Bosala). Zdziwiłem się jednak. Na postoju tylny tłumik buczy jednak basowo. Nie jak pusty tłumik, bardziej buczenie.
Chętnie posłucham co to może być, a do tej pory wydaje mi sie, że to może być połączenie kolektora i dwururki, które pod naprężeniem się odgina i wypuszcza spaliny lub wpuszcza powietrze do środka. Albo jest to buczenie od spalin, albo od nadmiaru paliwa (przez oszukanie sondy) które sie nie dopala do końca.
U mnie złącze elastyczne nie było ruszane i wydech nie jest głośny, nie ma dziur. Wszystko jakby buczało w środku. Nie wydaje mi się, aby to był dźwięk wywalonego katalizatora, bo wtedy raczej silnik ryczy.
#19
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2008 - 13:43
Byłem u "magika" od tłumików, który to jednak również niewiele zwalczył.
1. To nie jest rezonans.
2. Katalizatory są ok.
3. Występują nieszczelności na łączeniach których to nieszczelności bardzo trudno się pozbyć. Na wewnętrznej części rury która powinna po włożeniu przylegać do drugiej rury były ranty na 1-2 mm i to prawdopodobnie powodowało największe przedmuchy, ale po zeszlifowaniu i ponownym złożeniu i wysmarowaniu pastą nadal są przedmuchy...
4. Jest nieco lepiej, ale charakterystyczny basik nadal słychać podczas przyśpieszania i hamowania silnikiem. Podczas jazdy ze stałą prędkością jest już prawie jak na starym wydechu. Mechanik stwierdził że tylny tłumik nie wydala (pracuje jak "sportowy"), ale prawdopodobnie TTTM i nic się nie da z tym zrobić. Mówił że Bosal ostatnio bardzo się popsuł jeśli chodzi o jakość i on montuje tłumiki Polmostrowa które wg niego mają bardzo dobry stosunek jakość/ceny.
Ostatecznie zdecydowałem że jutro zakładam stary zestaw. Zobaczymy jak będzie.
Czym można tymczasowo uszczelnić nieszczelności na złączach dosłownie na kilka kilometrów / kilkanaście minut pracy żeby wykluczyć że to przez nieszczelności jest hałas? Poxipol? Jakaś taśma?
Znając swoją słabość do ciszy w samochodzie przypuszczam że w końcu zainwestuję w oryginalny zestaw tłumików z ASO, chociaż koszty przerażają (włączając w to koszy jakie już poniosłem). :roll:
PS. Może ktoś chce kupić zestaw tłumików Bosala do 2.2 16V (Y22XE)? Sprzedam prawie nowe, mało używane. :mrgreen:
#20
OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2008 - 07:57
Do laczenia uzywam specjalnej pasty, ktora puchnie przy temperaturze.
Nie wiem jak wg mechanika tuklad “nie wydala” a Polmostrow pomoze, skoro oni robia mniejsze puszki… Wg mnie zestaw jest albo zle zalozony, albo nie sciagniety ponownie po nagrzaniu.