Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Tłumik - jak sprawdzić ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   BosSs

BosSs

    Omega A Sportive 2.0

  • 62 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Wodzisław Śląski
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 lipca 2008 - 06:59

Na wstępie "Siema" Wszystkim czytającym forum, przeglądającym oraz piszącym jak i Klubowiczom :)

Jest to mój post gdyż zaliczam się do osób, które forum czytają. Z prostego powodu : mam Omegę dopiero rok a w dodatku wersję A, a więc za dużo nie mogę napisać ;) Bo albo zostało napisane albo nie mam takowej wiedzy ....

w wielu albo raczej w większości wypadków korzystam/korzystałem z wyszukiwarki, w której rzecz jasna można znależć wszystko albo prawie wszystko ( w końcu forum nie jest od wczoraj :mrgreen: )

Ogólnie to od roku mam Omegę i dzięki forum zaosczędziłem naprawdę kupę forsy ... dla tego problemu nie znalazłem odpowiedzi w wyszukiwarce, a jest dużo tematów na ten temat jak i dość sporo przejrzałem - ale nie odnalazłem.

Tzn. Mam Omeszkę z 89 roku, ma 115 Koniaczy do tego Gaz bodajże II generacji. Mój ojciec ma to samo tylko z roku 90 i gaz generacja I oraz Brat z roku 94 generacja II. Wydaję mi, że moja jest zdecydowanie bardziej mułowata oraz ma dziwny dzwięk w rurze wydechowej, którego za bardzo nie można opisać ...

kable, świece, filtry wszystko jest wymienione i stawiam właśnie na wydech ... na początku był posypany katalizator i bebechy zostały wyjęte ... teraz nie wiem czy to w 100% wydech dlatego takie pytanie czy jest jakaś możliwość sprawdzenia/przetestowania Wydechu?

Aha ... na kompie bylem i wszystko git tzn. nie wykazał żadnych błędów z tamtych rejonów:)

A i takie pytanie nie z tego działu, ale nie chcę nowego wątka zakładać : czy nagrzewnicę można skleić znaczy załatać dziury oprócz płynu uszczelniającego ?


Z góry dzięki za odpowiedz i pozdrawiam

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lipca 2008 - 11:42

czy nagrzewnicę można skleić znaczy załatać dziury oprócz płynu uszczelniającego ?

nie za bardzo bo długo nie wytrzyma

czy jest jakaś możliwość sprawdzenia/przetestowania Wydechu?

możesz go wyjąć z auta i wtedy wyjdzie czy jeszcze jest ok czy w środku rdza zatkała już wszystko

#3 OFFLINE   ramus

ramus
  • 43 postów
  • Dołączył: 20-03-2008
  • Skąd: Nowogard

Napisany 22 lipca 2008 - 21:27

Witam. Też miałem problem tego typu. Moja oma jakby straciła lekuchno na mocy, a odgłos wydobywający się z wydechu był bardzo dziwny. Otóż okazało się, że mam urwaną szpilkę pod kolektorem wydechowym. Po usunięciu usterki wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam.
ramus

#4 OFFLINE   BosSs

BosSs

    Omega A Sportive 2.0

  • 62 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Wodzisław Śląski
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 lipca 2008 - 22:40

Taa ... coś tam czytałem o szpilce, ale z tego co wyczytałem to chyba dotyczy się to Omegi B, nie?

#5 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lipca 2008 - 07:01

BosSs, może ci jeszcze sonda padać ... i te będą takie objawy

#6 OFFLINE   BosSs

BosSs

    Omega A Sportive 2.0

  • 62 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Wodzisław Śląski
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 lipca 2008 - 21:08

Byłem 3 tygodnie temu u Elektryka - sprawdził i okazało się, że wszystko jest ok - za wyjątkiem Sondy Lambdy ... stwierdził również, że jest to "tania" instalacja, która nie potrzebuje sondy lambdy, a więc tym samym nie ma sensu wymieniać.

Hmmm ... nie wiem czy z gazem ma coś wspólnego, ale pewnie to, że jak zapalam to łapie dopiero od drugiego razu tak! Tzn. zapalam raz ... zapali ale gaśnie ... przy drugim razie ( czasem 3) już bez problemu ...

A ma Sonda coś wspólnego z wydechem ? ( tego nie wyczytałem ;) )

Pozdrawiam.

#7 OFFLINE   kreciklove

kreciklove
  • 28 postów
  • Dołączył: 07-08-2007
  • Skąd: Świętochłowice

Napisany 05 października 2008 - 12:23

Byłem 3 tygodnie temu u Elektryka - sprawdził i okazało się, że wszystko jest ok - za wyjątkiem Sondy Lambdy ... stwierdził również, że jest to "tania" instalacja, która nie potrzebuje sondy lambdy, a więc tym samym nie ma sensu wymieniać.

Hmmm ... nie wiem czy z gazem ma coś wspólnego, ale pewnie to, że jak zapalam to łapie dopiero od drugiego razu tak! Tzn. zapalam raz ... zapali ale gaśnie ... przy drugim razie ( czasem 3) już bez problemu ...

A ma Sonda coś wspólnego z wydechem ? ( tego nie wyczytałem ;) )

Pozdrawiam.



Cześć

Mam również omegę serii A z 1993 roku i też miałem problemy z elektryką. Okazało się że musiałem zrobić mostek z alternatora na masę. Problem z zapłonem minął. Co do sondy to jest ona w ogóle w tym aucie?? Bo mnie elektryk powiedział, że to zbyt stare auto na sondę :bad: Może i stare ale odpowiedzi brak.

Znalazłem coś takiego:

:arrow: Silnik gaźnikowy 18NV ma katalizator potrójnego działania bez regulacji zwrotnej, natomiast silnik z wtryskiem C20N E ma katalizator potrójnego
działania z sondą lambda.

:arrow: W razie wyposażenia samochodu w układ wylotowy spalin z katalizatorem
i sondą lambda zakres informacji jest uzupełniany sygnałami sondy.
System sterujący wykonuje następujące funkcje:
- reguluje prędkości obrotowe biegu jałowego silnika,
- reguluje wzbogacanie mieszanki podczas rozruchu, nagrzewania silnika
i przyspieszania,
- odcina dopływ paliwa, gdy silnik jest napędzany toczącymi się kołami
samochodu, na przykład podczas hamowania silnikiem.

:idea: Gdybyś potrzebował więcej informacji to podaj w wiadomości prywatnej swój e-mail to prześlę Ci w pdf książkę do opla omegi A. (11,7MB)

Pozdrawiam
Kreciklove

#8 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 października 2008 - 19:58

teraz nie wiem czy to w 100% wydech dlatego takie pytanie czy jest jakaś możliwość sprawdzenia/przetestowania Wydechu?

podjedz do mechanika ktory sie tym zajmuje sa w stanie to sprawdzic...

Co do sondy to jest ona w ogóle w tym aucie?? Bo mnie elektryk powiedział, że to zbyt stare auto na sondę Może i stare ale odpowiedzi brak.

oczywiscie ze jest... miedzy kolektorem a katalizatorem na wysokosci laczenia skrzyni z silnikiem mniej wiecej...

u gory sama prawda... lecz u mnie mechanik wszedl pod omege popukal w srodkowy tlumik i odrazu powiedzial dwie stowki... mowil ze tlumika srodkowego to juz nie mam...


Hmmm ... nie wiem czy z gazem ma coś wspólnego, ale pewnie to, że jak zapalam to łapie dopiero od drugiego razu tak! Tzn. zapalam raz ... zapali ale gaśnie ... przy drugim razie ( czasem 3) już bez problemu ...

ale po przelaczeniu na LPG gasnie czy na benzynie? jesli na LPG to wszysko jest do ustawienia...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ