Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

KOMUNIKATY


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
109 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   demon79

demon79
  • 152 postów
  • Dołączył: 08-06-2006
  • Skąd: Gliwice

Napisany 24 czerwca 2006 - 21:47

Funkcje informacyjne

Komputer pokładowy wyświetla następujące funkcje, w tym przypadku w języku niemieckim (kolejność porządkowa):

Mom. Verbr - chwilowe zużycie paliwa. Wskazanie wyrażane jest w l/h przy prędkości poniżej 13 km/h ( w przypadku wskazań gal/h - do 8 mil/h); w l/100 km przy prędkości powyżej 13 km/h ( mil/gal - pow. 8 mil/h). Przy wyłączonym dopływie paliwa wyświetlacz wskazuje 0.0/100 km lub 999,9mil/gal.

Verbrauch - średnie zużycie paliwa. Funkcję obliczania średniego zużycie paliwa można w każdej chwili uruchomić od nowa, wciskając przycisk R. Wskazanie w l/100 km.

Abs. Verbr - całkowite zużycie paliwa. Pomiar można w każdej chwili uruchomić od nowa przyciskiem R.

Geschw - średnia prędkość. Funkcję tę można w każdej chwili uruchomić od nowa wciskając przycisk R. Przerwy w podróży przy wyłączonym zapłonie nie są uwzględniane. Wskazanie w km/h.

Weastrecke - liczba przejechanych kilometrów. Pomiar można rozpocząć od nowa naciskając R. Wskazanie w km.

Reichweite - zasięg jazdy powyżej 50 km. Zasięg jazdy jest obliczany na podstawie aktualnej ilości paliwa w zbiorniku i średniego jej zużycia na odcinku ostatnich 20-30 km. Po zatankowaniu paliwa wciskając przycisk R można uzyskać nową wartość zasięgu jazdy bądź też wyświetla się ona automatycznie po przejechaniu niewielkiego odcinka drogi. Wskazanie w km.

Reichweite - zasięg jazdy poniżej 50 km. Wskazanie przełącza się na "Reichweite" bez wciśnięcia przycisku S, gdy ilość paliwa w zbiorniku starcza na mniej niż 50 km. Wskazanie miga. Funkcję tę wyłącza wybranie innej funkcji. Ponowne automatyczne przełączenie na wskazanie zasięgu jazdy następuje po przerwie w podróży. Wskazanie w km.

Stoppuhr - stoper. Kolejne wciskanie przycisku R powoduje: start - stop - zerowanie ... . Określenie czasu jazdy: wyłączenie zapłonu powoduje zatrzymanie stopera. Po włączeniu zapłonu stoper znów zaczyna działać.

Aussentemp. - temperatura otoczenia. Na spadek temperatury czujnik reaguje natychmiast, na jej wzrost z pewnym opóźnieniem. Po włączeniu zapłonu wskazanie przełącza się automatycznie na temperaturę zewnętrzną. W celu ostrzeżenia przed oblodzeniem nawierzchni w temperaturze otoczenia poniżej 3şC wskazanie temperatury włącza się automatycznie i zaczyna migać. W temperaturze otoczenia poniżej -5şC wskazanie świeci się w sposób ciągły.

Funkcje kontrolne

Układ kontroli nadzoruje poziomy płynów, grubości okładzin hamulcowych przednich hamulców tarczowych, działanie automatycznej skrzyni biegów i ważniejsze żarówki oświetlenia zewnętrznego włącznie z przewodami i bezpiecznikami. Przy kontroli żarówek usterka jest wskazywana tylko wtedy, gdy dane obwód elektryczny jest włączony. Po włączeniu zapłonu układ samokontroli sprawdza wszystkie funkcje i jednocześnie pojawia się literka F koło wskazania czasu oraz napis CHECK zostaje podświetlony. W razie usterki, na wyświetlaczu pojawia się odpowiedni komunikat i nadal świeci się literka F oraz napis CHECK. Jeżeli wystąpiło kilka usterek, wyświetlane są one po kolei. Niektóre komunikaty wyświetlane są w formie skróconej.

W razie zgłoszenia usterki, wskazania komputera zostają zablokowane. Potwierdzamy przyjęcie komunikatu do wiadomości wciskając przycisk S lub R. Jeżeli wystąpiło kilka usterek, trzeba je akceptować po kolei. Po wykonaniu tej operacji komunikat znika z wyświetlacza i mogą się na nim pojawić wskazania komputera pokładowego. Napis CHECK z lewej strony wyświetlacza i literka F koło czasu nadal się świecą przypominając o wystąpieniu jednej lub kilku usterek.

Komunikaty:

Bremslicht - światła hamowania, Bremslicht Sicherung - bezpiecznik świateł hamowania, Abblendlicht - światła mijania, Rücklicht - światła pozycyjne.

Automatik Getriebe - automatyczna skrzynia biegów, nie przełącza się automatycznie. Przełączamy biegi ręcznie. Po skasowaniu usterki należy zgłosić się do serwisu.

Bremsbelag - okładzina hamulcowa zużyta. Należy ją jak najszybciej wymienić.

Waschwasser Stand - za niski poziom płynu w spryskiwaczu szyb.

Motoröl Stand - poziom oleju silnikowego jest za niski. Należy bezwzględnie uzupełnić poziom oleju.

Ölmangel - brak oleju. Należy natychmiast wyłączyć silnik i uzupełnić olej do normalnej wartości. Zgłosić się do serwisu celem ustalenia miejsca i przyczyny usterki.

Kühlmittel Stand - poziom płynu chłodzącego za niski. Uzupełnić poziom płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym do normalnej wartości. Zgłosić się do serwisu celem ustalenia miejsca i przyczyny usterki.


[center:646156a98e]R.I.P[/center:646156a98e]
[center:646156a98e]NAS NIE DOGONIET[/center:646156a98e]

#2 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lipca 2006 - 10:51

DOskonały opis, właśnie podłączam MIDa do swojej białej sraki i nie jest to takie trudne... w zasadzie do podłączenia około 13 kabli z tymże największa trudność w tym że niektóre trzeba poprowadzić od silinka pod kokpit, reszta działa....

a teraz wiem co oznaczają te szwabskie komunikaty dopóki nie zmienie języka w moim midzie... pozdrawiam!!

#3 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipca 2006 - 10:55

a teraz wiem co oznaczają te szwabskie komunikaty dopóki nie zmienie języka w moim midzie... pozdrawiam!!


nie ma co zmieniac języka, jak dla mnie bardziej precyzyjne sa niemieckojęzyczne niz angielskie :)


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#4 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lipca 2006 - 11:05

no co ty, po 5 lata filologi angielskiej i zero niemieckiego od noworodka to ten język do mnie nie przemawia... choć takie komunikaty jak oil stand, brake licht są w miare zrozumiałe... ale VERBRAUCH i inne??? o co chodzi??? :shock: :mrgreen:

#5 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipca 2006 - 11:07

no co ty, po 5 lata filologi angielskiej i zero niemieckiego od noworodka to ten język do mnie nie przemawia... choć takie komunikaty jak oil stand, brake licht są w miare zrozumiałe... ale VERBRAUCH i inne??? o co chodzi??? :shock: :mrgreen:


jeden lubi pomarańcze, drugi jak mu nogi śmierdzą :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#6 OFFLINE   Gradz

Gradz
  • 714 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Siedlce/ Warszawa

Napisany 29 lipca 2006 - 11:10

a ja nie lubie mandarynek bo mnie uszy bolą :wink:

#7 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lipca 2006 - 11:11

jak to skończe to powiem reszcie jak załopżyć szybko MIDa dla wersji TID, nie jest to wogóle trudne bo 80% instalacji pokrywa się z TID...

#8 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipca 2006 - 13:39

jak to skończe to powiem reszcie jak załopżyć szybko MIDa dla wersji TID, nie jest to wogóle trudne bo 80% instalacji pokrywa się z TID...


czekamy z niecierpliwością, mam nadzieje, że dział porady szybko sie rozwinie


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#9 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 29 lipca 2006 - 20:14

a mógłby ktoś zamieścić opisy komunikatów w wersji angielskiej?byłbym wdzięczny :grin:

#10 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 lipca 2006 - 08:32

wypisz je to Ci przetłumacze

#11 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 30 lipca 2006 - 11:24

na razie nic sie nie wyświetla więc nie moge ich wypisać a chciałbym wiedzieć co oznaczają jak mi coś wyskoczy
p.s raz mi cos wyskoczyło wash..coś tam,domyśliłem sie że chodzi o płyn do spryskiwaczy-za mało

#12 OFFLINE   GARY

GARY
  • 472 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Wrocław/Sulmierzyce

Napisany 30 lipca 2006 - 13:01

@wolf z tego co widze w instrukcji sa takie komuniaty,
skopiowalem opisy @demon79 bo nie chcialo mi się pisać, jak jest jakiś błąd to poprawcie mnie.

engine oil level - poziom oleju silnikowego jest za niski. Należy bezwzględnie uzupełnić poziom oleju

coolant level - poziom płynu chłodzącego za niski. Uzupełnić poziom płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym do normalnej wartości. Zgłosić się do serwisu celem ustalenia miejsca i przyczyny usterki.

automatic transmission - automatyczna skrzynia biegów, nie przełącza się automatycznie. Przełączamy biegi ręcznie. Po skasowaniu usterki należy zgłosić się do serwisu.

headlamp range adjustment driving lamp

brake pad - okładzina hamulcowa zużyta. Należy ją jak najszybciej wymienić.

brake lamp fuse - bezpiecznik lamp stopu

break light check - sprawdzić światła stopu

headlight tail light - ...

wash fluid level - za niski poziom płynu w spryskiwaczu szyb

#13 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 30 lipca 2006 - 19:27

dzięki :smile:

#14 OFFLINE   adam1986

adam1986

    bmw e39 520i

  • 21 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Łysomice / Toruń

Napisany 18 sierpnia 2006 - 00:41

a teraz wyzwanie dla odwaznych mi komunikaty wyswietlaja sie po WLOSKU i to jest dopiero czarna magia bo po niemiecku to obleci

livello req. i cos tam dalej i za diabla nie wiem o co biega jak ktos moze wie to bede wdzieczny

#15 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 sierpnia 2006 - 11:02

livelo to jest level - poziom

oleju, wody w spryskiwaczu, bądź chłodniczy

#16 OFFLINE   DaQla

DaQla
  • 252 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 20 sierpnia 2006 - 09:58

Motoröl Stand - poziom oleju silnikowego jest za niski. Należy bezwzględnie uzupełnić poziom oleju.


U mnie wyświetla: Oelstand prufen (albo prufung niepamietam). Podejrzewam że chodzi o to samo :roll: Stan oleju ok 1/3 na bagnecie, komunikat wyświetla tylko przy wiekszych przechyłach np: jazda po rondzie, dłuższy zakręt . Czy to napewno chodzi o to samo??
129KM@183nm Cześć [you:bd5ccc2ae1]

#17 OFFLINE   marcin

marcin
  • 345 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: z Bazin :)

Napisany 22 sierpnia 2006 - 16:05

no dobra, może ktoś zna zakręcony holenderski????
Komunikat: 'koelvloeistofpeil'
oraz 'peil ruite sproeire'

#18 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 sierpnia 2006 - 18:34

koelvlos.... mało wody w spryskiwaczu na 100%, koel = cool zimno - lvl = level poziom...

to samo co kohlmitelstand - bo jest to dokładnie zbiorniczek na zimowy płyn spryskiwaczy... takie leksykalne bzdło...


drugiego już nie rozpracuje

#19 OFFLINE   Maniurka78

Maniurka78

    Omega Driver

  • 102 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Chocianów

Napisany 22 sierpnia 2006 - 20:28

Mam takie laickie pytanko: Czy są "bogatsze" wersje i "biedniejsze" kompa w Omedze B ?? Tak sobie dojrzałem ten watek i brakuje mi dwóch ustawień : Abs. Verbr oraz Weastercke. Czy to norma???

#20 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 sierpnia 2006 - 20:39

są różne wersje, przed 97 rokiem były MIDy które miały 2 oddzielne wtyczki, komunikaty radia na górze w kodowaniu 8 cyfrowym, reszta na dole, podświetlają go dwie duże żarówki, ten mid nie posiada pamięci stałych oprócz błędu AUTOMATIK GETRIEBE.

po 97 MID miał 1 dużą wtyczke, poprawiona została estetyka - lepsza rozdzielczość, zgrabniejsze literki. Informacje radia posżły na dół - kodowanie tym razem 10 cyfrowe. na górze inne info. DOstał też dwie dodatkowe funkcji o których piszesz a nie ma ich przed 97. Ma też inne rzerczy np kontrole komputerka poziomującego od ksenonów. MIDa oświetlają już 4 małe żarówki.

Jego wadą jest stała pamięć większości błędów - trzeba jechać i kasować techem.

Nie ma problemu wsadzić MIDa po 97 roku do wersji przed. Trzeba miec tylko wtyczki i z 2 wtyczek wpakować wszystko do jednej...