

KOMUNIKATY
#1
OFFLINE
Napisany 24 czerwiec 2006 - 21:47
Komputer pokładowy wyświetla następujące funkcje, w tym przypadku w języku niemieckim (kolejność porządkowa):
Mom. Verbr - chwilowe zużycie paliwa. Wskazanie wyrażane jest w l/h przy prędkości poniżej 13 km/h ( w przypadku wskazań gal/h - do 8 mil/h); w l/100 km przy prędkości powyżej 13 km/h ( mil/gal - pow. 8 mil/h). Przy wyłączonym dopływie paliwa wyświetlacz wskazuje 0.0/100 km lub 999,9mil/gal.
Verbrauch - średnie zużycie paliwa. Funkcję obliczania średniego zużycie paliwa można w każdej chwili uruchomić od nowa, wciskając przycisk R. Wskazanie w l/100 km.
Abs. Verbr - całkowite zużycie paliwa. Pomiar można w każdej chwili uruchomić od nowa przyciskiem R.
Geschw - średnia prędkość. Funkcję tę można w każdej chwili uruchomić od nowa wciskając przycisk R. Przerwy w podróży przy wyłączonym zapłonie nie są uwzględniane. Wskazanie w km/h.
Weastrecke - liczba przejechanych kilometrów. Pomiar można rozpocząć od nowa naciskając R. Wskazanie w km.
Reichweite - zasięg jazdy powyżej 50 km. Zasięg jazdy jest obliczany na podstawie aktualnej ilości paliwa w zbiorniku i średniego jej zużycia na odcinku ostatnich 20-30 km. Po zatankowaniu paliwa wciskając przycisk R można uzyskać nową wartość zasięgu jazdy bądź też wyświetla się ona automatycznie po przejechaniu niewielkiego odcinka drogi. Wskazanie w km.
Reichweite - zasięg jazdy poniżej 50 km. Wskazanie przełącza się na "Reichweite" bez wciśnięcia przycisku S, gdy ilość paliwa w zbiorniku starcza na mniej niż 50 km. Wskazanie miga. Funkcję tę wyłącza wybranie innej funkcji. Ponowne automatyczne przełączenie na wskazanie zasięgu jazdy następuje po przerwie w podróży. Wskazanie w km.
Stoppuhr - stoper. Kolejne wciskanie przycisku R powoduje: start - stop - zerowanie ... . Określenie czasu jazdy: wyłączenie zapłonu powoduje zatrzymanie stopera. Po włączeniu zapłonu stoper znów zaczyna działać.
Aussentemp. - temperatura otoczenia. Na spadek temperatury czujnik reaguje natychmiast, na jej wzrost z pewnym opóźnieniem. Po włączeniu zapłonu wskazanie przełącza się automatycznie na temperaturę zewnętrzną. W celu ostrzeżenia przed oblodzeniem nawierzchni w temperaturze otoczenia poniżej 3şC wskazanie temperatury włącza się automatycznie i zaczyna migać. W temperaturze otoczenia poniżej -5şC wskazanie świeci się w sposób ciągły.
Funkcje kontrolne
Układ kontroli nadzoruje poziomy płynów, grubości okładzin hamulcowych przednich hamulców tarczowych, działanie automatycznej skrzyni biegów i ważniejsze żarówki oświetlenia zewnętrznego włącznie z przewodami i bezpiecznikami. Przy kontroli żarówek usterka jest wskazywana tylko wtedy, gdy dane obwód elektryczny jest włączony. Po włączeniu zapłonu układ samokontroli sprawdza wszystkie funkcje i jednocześnie pojawia się literka F koło wskazania czasu oraz napis CHECK zostaje podświetlony. W razie usterki, na wyświetlaczu pojawia się odpowiedni komunikat i nadal świeci się literka F oraz napis CHECK. Jeżeli wystąpiło kilka usterek, wyświetlane są one po kolei. Niektóre komunikaty wyświetlane są w formie skróconej.
W razie zgłoszenia usterki, wskazania komputera zostają zablokowane. Potwierdzamy przyjęcie komunikatu do wiadomości wciskając przycisk S lub R. Jeżeli wystąpiło kilka usterek, trzeba je akceptować po kolei. Po wykonaniu tej operacji komunikat znika z wyświetlacza i mogą się na nim pojawić wskazania komputera pokładowego. Napis CHECK z lewej strony wyświetlacza i literka F koło czasu nadal się świecą przypominając o wystąpieniu jednej lub kilku usterek.
Komunikaty:
Bremslicht - światła hamowania, Bremslicht Sicherung - bezpiecznik świateł hamowania, Abblendlicht - światła mijania, Rücklicht - światła pozycyjne.
Automatik Getriebe - automatyczna skrzynia biegów, nie przełącza się automatycznie. Przełączamy biegi ręcznie. Po skasowaniu usterki należy zgłosić się do serwisu.
Bremsbelag - okładzina hamulcowa zużyta. Należy ją jak najszybciej wymienić.
Waschwasser Stand - za niski poziom płynu w spryskiwaczu szyb.
Motoröl Stand - poziom oleju silnikowego jest za niski. Należy bezwzględnie uzupełnić poziom oleju.
Ölmangel - brak oleju. Należy natychmiast wyłączyć silnik i uzupełnić olej do normalnej wartości. Zgłosić się do serwisu celem ustalenia miejsca i przyczyny usterki.
Kühlmittel Stand - poziom płynu chłodzącego za niski. Uzupełnić poziom płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym do normalnej wartości. Zgłosić się do serwisu celem ustalenia miejsca i przyczyny usterki.
[center:646156a98e]NAS NIE DOGONIET[/center:646156a98e]
#2
OFFLINE
Napisany 29 lipiec 2006 - 10:51
a teraz wiem co oznaczają te szwabskie komunikaty dopóki nie zmienie języka w moim midzie... pozdrawiam!!
#3
OFFLINE
Napisany 29 lipiec 2006 - 10:55
a teraz wiem co oznaczają te szwabskie komunikaty dopóki nie zmienie języka w moim midzie... pozdrawiam!!
nie ma co zmieniac języka, jak dla mnie bardziej precyzyjne sa niemieckojęzyczne niz angielskie

"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#4
OFFLINE
Napisany 29 lipiec 2006 - 11:05
#5
OFFLINE
Napisany 29 lipiec 2006 - 11:07
no co ty, po 5 lata filologi angielskiej i zero niemieckiego od noworodka to ten język do mnie nie przemawia... choć takie komunikaty jak oil stand, brake licht są w miare zrozumiałe... ale VERBRAUCH i inne??? o co chodzi??? :shock: :mrgreen:
jeden lubi pomarańcze, drugi jak mu nogi śmierdzą :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#6
OFFLINE
#7
OFFLINE
Napisany 29 lipiec 2006 - 11:11
#8
OFFLINE
Napisany 29 lipiec 2006 - 13:39
jak to skończe to powiem reszcie jak załopżyć szybko MIDa dla wersji TID, nie jest to wogóle trudne bo 80% instalacji pokrywa się z TID...
czekamy z niecierpliwością, mam nadzieje, że dział porady szybko sie rozwinie
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#9
OFFLINE
Napisany 29 lipiec 2006 - 20:14
#10
OFFLINE
#11
OFFLINE
Napisany 30 lipiec 2006 - 11:24
p.s raz mi cos wyskoczyło wash..coś tam,domyśliłem sie że chodzi o płyn do spryskiwaczy-za mało
#12
OFFLINE
Napisany 30 lipiec 2006 - 13:01
skopiowalem opisy @demon79 bo nie chcialo mi się pisać, jak jest jakiś błąd to poprawcie mnie.
engine oil level - poziom oleju silnikowego jest za niski. Należy bezwzględnie uzupełnić poziom oleju
coolant level - poziom płynu chłodzącego za niski. Uzupełnić poziom płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym do normalnej wartości. Zgłosić się do serwisu celem ustalenia miejsca i przyczyny usterki.
automatic transmission - automatyczna skrzynia biegów, nie przełącza się automatycznie. Przełączamy biegi ręcznie. Po skasowaniu usterki należy zgłosić się do serwisu.
headlamp range adjustment driving lamp
brake pad - okładzina hamulcowa zużyta. Należy ją jak najszybciej wymienić.
brake lamp fuse - bezpiecznik lamp stopu
break light check - sprawdzić światła stopu
headlight tail light - ...
wash fluid level - za niski poziom płynu w spryskiwaczu szyb
#13
OFFLINE
#14
OFFLINE
Napisany 18 sierpień 2006 - 00:41
livello req. i cos tam dalej i za diabla nie wiem o co biega jak ktos moze wie to bede wdzieczny
#15
OFFLINE
Napisany 18 sierpień 2006 - 11:02
oleju, wody w spryskiwaczu, bądź chłodniczy
#16
OFFLINE
Napisany 20 sierpień 2006 - 09:58
Motoröl Stand - poziom oleju silnikowego jest za niski. Należy bezwzględnie uzupełnić poziom oleju.
U mnie wyświetla: Oelstand prufen (albo prufung niepamietam). Podejrzewam że chodzi o to samo :roll: Stan oleju ok 1/3 na bagnecie, komunikat wyświetla tylko przy wiekszych przechyłach np: jazda po rondzie, dłuższy zakręt . Czy to napewno chodzi o to samo??
#17
OFFLINE
Napisany 22 sierpień 2006 - 16:05
Komunikat: 'koelvloeistofpeil'
oraz 'peil ruite sproeire'
#18
OFFLINE
Napisany 22 sierpień 2006 - 18:34
to samo co kohlmitelstand - bo jest to dokładnie zbiorniczek na zimowy płyn spryskiwaczy... takie leksykalne bzdło...
drugiego już nie rozpracuje
#19
OFFLINE
Napisany 22 sierpień 2006 - 20:28
#20
OFFLINE
Napisany 22 sierpień 2006 - 20:39
po 97 MID miał 1 dużą wtyczke, poprawiona została estetyka - lepsza rozdzielczość, zgrabniejsze literki. Informacje radia posżły na dół - kodowanie tym razem 10 cyfrowe. na górze inne info. DOstał też dwie dodatkowe funkcji o których piszesz a nie ma ich przed 97. Ma też inne rzerczy np kontrole komputerka poziomującego od ksenonów. MIDa oświetlają już 4 małe żarówki.
Jego wadą jest stała pamięć większości błędów - trzeba jechać i kasować techem.
Nie ma problemu wsadzić MIDa po 97 roku do wersji przed. Trzeba miec tylko wtyczki i z 2 wtyczek wpakować wszystko do jednej...