

Czujnik położenia przepustnicy.
#1
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2008 - 13:07
Omega 2.5 V6 (1995 rok).
Czy sprawdzenie oporności pomiędzy danymi pinami (1,2,3) da jakiś pogląd na jego zużycie/uszkodzenie?
Z góry dzięki za opowiedzi.
Tylko głupcy marzą o tym, czego nie mogą mieć ... - król Artur.
Sprzedam Ome-4900zł (uszkodzona ASB i TPS)
#2
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2008 - 13:28
Czy ktoś mógłby podać wartości pomiarowe dla czujnika przepustnicy?
Omega 2.5 V6 (1995 rok).
Czy sprawdzenie oporności pomiędzy danymi pinami (1,2,3) da jakiś pogląd na jego zużycie/uszkodzenie?
Z góry dzięki za opowiedzi.
przeciez ci rano wyslalem screena z autodaty na gg. na tps nie zmierzysz opornosci tylko napiecie we wtyczce w zaleznosci od otwarcia
#3
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2008 - 13:32

Tylko głupcy marzą o tym, czego nie mogą mieć ... - król Artur.
Sprzedam Ome-4900zł (uszkodzona ASB i TPS)
#4
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2008 - 18:47
#5
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2008 - 20:52
Czujnik polozenia przepustnicy w 2,5 to stanardowy czujnik ktory wraz ze wzrostem kata otwarcia amniejsza swoja opornisc czyli tzw tps rosnacy a wiec
na Podpietej wtyczce i przekreconym zaplonie sprawdzasz napiecie miedzy pinami 2 a 3 i na puszczonym pedal gazu ma byc okolo 0,5 V (nie moze byc wiecej niz 0,7V) a na pedale wcisnietym w podloge 4,5 - 5 V . Chodzi tez o to zeby napiecie szlo plynnie razem z wciskaniem gazu czyli dodajesz powoli gaz a napiecie rowno rosnie z tego 0,5 do 5V trzeba patrzec zeby nie bylo skoków typu idzie do 2 V a nagle 5 i czy jest 3/4 przepustnicy otwarte czy cala na max to jest 5V
Auto data podaje pedal puszczony 0,1-0,6 pedal w podloge 3,9 - 4,8V
Przy okazji sprawdz czy miedzy pinem 1 a 2 na wtyczce pojawia sie 5V po przekreceniu zaplonu
thats all
[B]
#6
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2008 - 22:24
http://www.bosch.com...tleposition.pdf
Jak ciezko zmierzyc napiecie to wymontuj caly i omomierz w reke.
miedzy 1 a 2 powinienes miec okolo 2k omow.
Na slizgaczu kolo 900 w skrajnych polozeniach. Krec powoli srubokretem i patrz czy nie szaleje.
Pozdr
#7
OFFLINE
Napisany 01 maja 2012 - 22:28
na Podpietej wtyczce i przekreconym zaplonie
Powitał. No właśnie dziś po browarze , diabeł mnie podkusił żeby się w to pobawić. Niestety opisu nie bardzo pamiętałem , więc odpiąłem wtyczkę i na wtyczce sprawdzałem napięcie :banan2: .Robiłem to na chybił trafił , łącząc piny ze sobą , jak i do masy . Pół godziny temu leciałem do domu i wyskoczył mi błąd 21 czujnik przepustnicy wysokie napiecie . Po ponownym odpaleniu awaria już się nie świeciła , za to pojawiły się pytania.
1 Mogłem w ten sposób uwalić coś w sterowniku ?
2 Może to zbieg okoliczności i czujnik pada?
3 Jeśli padnie definitywnie , czy da się nim turlać chociaż w trybie awaryjnym?
Sprawę dodatkowo zamula fakt , że jakiś miesiąc temu , padł mi mostek prostowniczy w altku i zanim uporałem się z tym problemem , ponad tydzień jeździłem na wskazania miernika i 4-5 razy nie upilnowałem napięcia - skok do 18-19V i świecące wszystkie kontrolki na desce.
Wcześniej , zwłaszcza po dłuższej trasie , zdarzało mu się dość często , że po wrzuceniu na luz obroty zawieszały się na kilka sekund w okolicach 2 ts obr/min
#8
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2012 - 00:11

#9
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2012 - 07:00
#10
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2012 - 12:32
Jezeli to dotyczy auta ktore masz wpisane w profilu to jest zle odczytany blad bo powinny byc kody 4-ro cyfrowe.Witam, przepraszam że odgrzebuje, otóż w kompie wyskakuje mi błąd 021 i do tego samochód na gazie zaczął być nie do zniesienia dławi się, przy ruszaniu kopci w bardzo znaczących ilościach, co dziwne jeżeli odłączałem akumulator na cala noc przez kilka godzin potrafił normalnie chodzić i znów jest to samo wiec postanowiłem kupić czujnik położenia przepustnicy tak ja to komputer wskazywał, dziś go kupiłem zamontowałem i niestety jeszcze gorsza porażka na dodanie gazu reaguje dopiero po kilku sekundach i jest strasznie zamulony, kopci itd moje pytanie brzmi czy może to być wina tego ze kupiłem zamiennik a nie taki jak był czyli oryginalny Boscha dodam że komunikat o błędzie 021 nadal nie znikną wiec już nie wiem czy to winna gazu czy czujnika, bardzo prosze o pomoc
#11
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2012 - 20:11
Dokładnie jest to auto które mam wpisane w profil, tylko ja odczytywałem błąd nie metodą na spięcie pinów pod kierownicą tylko po przez wciśniecie na raz dwóch przycisków od komputera które są na przełączniku od wycieraczek i nie mam pojęcia czy jest to dobra metoda ale w każdym razie wyświetliło mi taki błąd jak mam na zdjęciuJezeli to dotyczy auta ktore masz wpisane w profilu to jest zle odczytany blad bo powinny byc kody 4-ro cyfrowe.

#12
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2012 - 20:21
No to odczytales numer oprogramowania wyswietlacza kompa pokladowego a nie bledy zapisane w ECU silnikaDokładnie jest to auto które mam wpisane w profil, tylko ja odczytywałem błąd nie metodą na spięcie pinów pod kierownicą tylko po przez wciśniecie na raz dwóch przycisków od komputera które są na przełączniku od wycieraczek i nie mam pojęcia czy jest to dobra metoda ale w każdym razie wyświetliło mi taki błąd jak mam na zdjęciu

#13
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2012 - 20:45


#14
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2012 - 20:56
Blad moze byc bo jest czujnik uszkodzony albo zostal zapamietany jak odpiales wtyczke od czujnika i stacyjka byla na zaplonie. Bledy skasujesz tylko kompem. A TPSa mozna zmierzyc miernikiem czy dobry.teraz odczytałem błąd metodą na spinacz i wyszło 0120 czyli tez czujnik położenia przepustnicy z tym ze dziś go odłączałem i zmieniałem na inny a potem znów zmieniłem na stary nie resetując kompa w samochodzie, czy to może przez to wystąpił ten błąd ? bo poza tym błędem innego nie odczytałem.
#15
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2012 - 21:07
#16
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2012 - 22:15
X20XEV ma bardzo dobra pamiec i odlaczenie aku nic nie da. Do serwisu jechac niemusisz, wystarczy ze pojedziesz gdzies maja opcoma/opelscannera. Jak kontrolka silnika sie nie pali gdy silnik pracuje to znaczy ze nie ma aktywnych bledow (ewentualnie sa tylko stare bledy zapamietane i one sie beda wyswietlac na spinaczu lub na kompie dopuki sie ich nie skasuje recznie).Aha czyli nie skasuje błędów odłączając aku na cała noc tylko muszę jechać z tym do
#17
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2012 - 22:27

#18
OFFLINE
Napisany 29 lutego 2016 - 22:24
#19
OFFLINE
Napisany 01 marca 2016 - 15:25
nie zamienia się skrajnych.
Wogóle to zmieniałeś kolektor z długiego na krótki? Dlaczego TPS odwrotnie pokazuje?