Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ja usunąc błędy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ryhub

ryhub
  • 40 postów
  • Dołączył: 26-04-2008
  • Skąd: Kraków

Napisany 11 lipca 2008 - 09:42

Witam,

mam pytanie - jak usunąć błędy z omegi z silnikiem 2,0 16V X20xev 1998 rok.
jezeli jest to pomocne to wlasnie odczytalem jakis nr z wyswietlacza
010 3
24060
Radio (wyswietla stacje radiowa)

czy reset wystarczy (odlaczenie akum na 30 min) czy niestety tylko zlacze diagnostyczne.
jak cos to szukam kogos z krakowa kto zna sie dobrze na omegach (posiadam kilka klopotow z autem i poszukuje porady)

pozdr.

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 lipca 2008 - 09:59

Witam,

mam pytanie - jak usunąć błędy z omegi z silnikiem 2,0 16V X20xev 1998 rok.
jezeli jest to pomocne to wlasnie odczytalem jakis nr z wyswietlacza
010 3
24060
Radio (wyswietla stacje radiowa)

czy reset wystarczy (odlaczenie akum na 30 min) czy niestety tylko zlacze diagnostyczne.
jak cos to szukam kogos z krakowa kto zna sie dobrze na omegach (posiadam kilka klopotow z autem i poszukuje porady)

pozdr.


numer z wyswietlacza nic nie ma do bledow.




 


#3 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lipca 2008 - 10:00

Jakie błędy

To co podałęś to oprogramowanie wyświetlacza



 


#4 OFFLINE   ryhub

ryhub
  • 40 postów
  • Dołączył: 26-04-2008
  • Skąd: Kraków

Napisany 11 lipca 2008 - 10:08

bledy mam np 0100, 340 ,355 itp
podalem nr wyswietlacza dla pomocy w ocenie oprogramowania kompa
z tego co sie orietowalem i mi powiedzieli to ze w tym silniku nie ma takiego czegos jak reset bledow poprzez odlaczenie akumul i tylko poprzez podlaczenie do kompa - czy to prawda?

#5 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lipca 2008 - 10:55

0100 - przepływomierz powietrza
0340 - czujnik położenia wałków rozrządu
0355 - tego nie znalazłem

jeśłi chodzi o oprogramowanie kompa to nie interesuje cie co na wyświetlaczu a raczej co masz pod maską, a tam w twoim wypadku siedzi Simtec 56.5 (wnioskuje że masz auto po 96 roku). Czy coś się dzieje z autem, czy się krztusi itd. Wygląda na to że przpeływomierz i czujnik halla leżą, ale żeby to sprawdzić polecam:
http://forum.omegakl...ead.php?t=12120
Pomierz wartości tych czujników zgodnie ze schematem dla Simtec 56.1 (jest bardzo podobny), jeżeli natomiast awarie już usunąłeś wcześniej, błędy powinny same zniknąć po 10 odpaleniach auta na beznynie, a jeśli nie to należy udać się na adaptację sterownika ECU do najbliższego serwisu gdzie mają komputer diagnostyczny tech2



 


#6 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lipca 2008 - 18:21

355- cewka (jedna z sekcji powoli sie konczy albo sie skonczyla, swieca , przewod WN) - moze byc powiazany z czujnikiem polozenia walkow rozzradu - wiec najpierw blad 0100 i 0340
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#7 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lipca 2008 - 21:35

http://forum.omegakl...ghlight=#203590

Przesyłam link do ostatniego tematu związanego z problemami kolegi, bo w natłoku informacji gdzieś mi umknął 0 tamtego zamykam



 


#8 OFFLINE   ryhub

ryhub
  • 40 postów
  • Dołączył: 26-04-2008
  • Skąd: Kraków

Napisany 15 lipca 2008 - 06:05

Wracajac do http://forum.omegakl...ghlight=#203590
wczoraj jeszcze razy wymienilem kable WN bo wczesniej kupilem JAMOR i stierdzilem ze moze to one tez sa cos .... - kupilem NGK i nadal usterka nie minela, nawet zauwazylem ze jest coraz gorzej.
Wczoraj rowniez zczytalem jeszcze raz bledy - i oprocz poprzednich doszly 0351 oraz 0352. Czy mozliwe ze bledy wyszly przez to ze jak wymienilem kable to potem na pracujacym silniku zdejmowalem pokolei kabelki ze swiec sprawdzajac czy pali mi na wszystkie gary?
A czy moze to cos z cewka?
Dzis rano jak jechalem do pracy to autko juz na zimnym silniku (dawniej tylko an goracym) wariowalo - ja mu chce dodac gaz a go dusi i wskazowka szaleje oraz jak potem jechalem z gorki i hamowalem silnikiem bylo to samo (dodam ze dzis rano w krakowie byla b/duza wilgotnosc bo pada deszcz).
W piatek jade do ASO bo juz nie radze sobie na podlaczenie pod kompa zczytac bledy, skasowac i moze zrobic reset kompa.
Mam prosbe - powidzcie mi co to moze byc bo nie chce zeby chlopcy z ASO zaczeli mi wymieniac pol auta szukajac uterki.

#9 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2008 - 07:15

ryhub, niech nie wymieniają tylko podadzą wartości poszczególnych czujników i sprawdzą jak różnią się od norm przyjętych

Kurde masz tyle błędów i problemów że śmiem twierdzić iż twój ECU odmawia posłuszeństwa



 


#10 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2008 - 07:16

PROSZĘ USUNĄĆ

#11 OFFLINE   ryhub

ryhub
  • 40 postów
  • Dołączył: 26-04-2008
  • Skąd: Kraków

Napisany 15 lipca 2008 - 09:10

wreszcie dorwalem wolny seriws Opla co moze mi zrobic diagnoze - jade jutro do nich
Opel ASO - MARIMEX - Kraków ul. Zakopiańska - czy ma ktos jakies opinie o nich - czy robia sensownie i dobrze czy lepiej omijac ich duzym łukiem?

no to omeszka oddana w rece ...hmmm... okaze sie w jakie.
Ale niezle sie zapowiada - szpenie z ASO oczywiscie na dzien dobry bez podlaczenia pod kompa czy tez ogladniecia autka stawiaja werdykt - ze to wina instalacji gazowej i zebym jechal do gazownikow a nie do nich. Po dluzszej rozmowie zaczynaja sie przekonywac ze nie koniecznie gaz. Dopiero po dyskusjach z jakims doswiadczonym mechesem (przyjmowal mnie jakis praktykant) doszlismy do jakis konkretow i beda szukac przyczyny moich usterek (chodz nadal nie wiem jakie one sa).
Chlopcy z ASO powiedzieli ze jak im starczy czasu dzis to jeszcze popatrza a jak nie to jutro od samego rana beda szukac - czy w kazdym ASO jest taka spychologia?
Wiec teraz czekam na werdykt i na wiesci ile mnie skrobnie po kieszeni.

#12 OFFLINE   ryhub

ryhub
  • 40 postów
  • Dołączył: 26-04-2008
  • Skąd: Kraków

Napisany 16 lipca 2008 - 12:48

no to sie zaczyna - panowie z ASO przed chwila dzownili do mnie i tak:
- wg nich (po diagnozie komputerowej) czasniety jest czujnik walkow rozrzadu, proponuja mi wymiane czujnika (koszt 400 zl + robocizna) oraz dalsza diagnoze czy faktycznie pomoglo.
podobno diagnoze robili na Techu - czy jest mozliwy wydruk wskazan pomiarow - panowie z ASO mowia mi ze nie ma takiej mozliwosc - prawda?
ale co ciekawe - robilem wczesniej pomiar rezystancji tego czujnika i wg opisow na forum odczyty rezystancji na tym czujniku byly ok - wiec dziwi mnie diagnoza ASO.

#13 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lipca 2008 - 13:42

jesli po wymianie cZujnika dalej bedzie to samo , to niech sobie ten czujnik wezma i szukaja dalej. Co oni w statki graja i mysla a moze sie uda........
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 lipca 2008 - 13:42

no to sie zaczyna - panowie z ASO przed chwila dzownili do mnie i tak:
- wg nich (po diagnozie komputerowej) czasniety jest czujnik walkow rozrzadu, proponuja mi wymiane czujnika (koszt 400 zl + robocizna) oraz dalsza diagnoze czy faktycznie pomoglo.
podobno diagnoze robili na Techu - czy jest mozliwy wydruk wskazan pomiarow - panowie z ASO mowia mi ze nie ma takiej mozliwosc - prawda?
ale co ciekawe - robilem wczesniej pomiar rezystancji tego czujnika i wg opisow na forum odczyty rezystancji na tym czujniku byly ok - wiec dziwi mnie diagnoza ASO.



bo mozesz miec uszkodzony kabel a nie sam czujnik. jesli pomiary sa prawidlowe ( i na zimnym i na cieplym ) to nie czujnik - tylko jego obwod.

o czujnik zapytaj tu
www.gsi-goszczynski.pl




 


#15 OFFLINE   ryhub

ryhub
  • 40 postów
  • Dołączył: 26-04-2008
  • Skąd: Kraków

Napisany 16 lipca 2008 - 18:04

Wlasnie jestem po wizycie w ASO, wiec:
podlaczyli przy mnie Techa2 i diagozowalismy go raz jeszcze, chłopcy wykasowali wszystkie błedy, zrobili reset kompa.
Odpalili silnik - OK - poczekalismy jak sie zagrzeje - OK.
Zgasilismy silnik - zapalamy ponownie - CHECK ENGINE - bład jest - 0340 - czujnik walka rozrzadu. Zrobilismy experyment i jak sie palila kontrolka i blad byl aktywny - dochodzi do 4,5 tys obr i koniec - dalej niepojdzie.
I tak klka prob itp. Zadnych wiecej bledow nie bylo.
Dodatkowo sprawdzilismy odczyty innych urzadzen:
- przepływomierz (na zimnym silniku) 0,25-0,34 V, (8-9kg/h), na ciepłym 6-21 kg/h
- stosunek impulsow EGR 0-45%
- sonda lambda 39mV - 4100 mV
- sonda lamda na LPG - 34-39mV
Jak przelaczylismy na LPG w autku pojawily sie błedy 0130 oraz 1690.
No i jak napisalem wczesniej lambda wowwczas dawala zly odczyt.
Ponownie usuniecie bledow i po jakims czasie znowu 0340.
Narazie jeszcze na PB i pobserwuje autko.
Po tych calych exper zauwazylem za autko ma teraz nizsze obroty (756-800 - takie byly na tech'u) ale tez moge powiedziec ze jakos lagodniej-plyniej jezdzi.
Jak narazie (po wyjechaniu z ASO i zrobineiu ok 20km) nie mialem zadnych problemow chodz przez wizyta w ASO tez czasami tak bylo ze jezdizlem 2-3 dni i bylo ok.
Wiec teraz prosze o porade - zmienic czujnik?
tydzien temu robilem pomiar i jego wyniki byly:
tuz po wylaczneiu zaplonu pomiar 55 ohm / 13,9 ohm, po 1-2 min pomiar 0,4/13,8 ohm i tak juz potem caly czas.
kabel sprawdzalem na odcinku od wtyczki do miejsca gdzie wchodzi w glowna wiazke - dalej wole nie grzebac bo jeszcze moge bardziej popieprzyc.
Jak mozna jeszczcze sprawdzic kabelek? jakies porady?
Czy zmienic czujni? znalazlem kilka na allegro - warte to cos?
http://www.allegro.p...ra_calibra.html
http://www.allegro.p...pel_vectra.html
http://www.allegro.p...oryginal_g.html

jeszcze jutro sprawdze wg zalecen beast'a na www.gsi-goszczynski.pl

czy wymiana w/w czujnika to cos skaplikowanego?
w ASO licza sobie 160 za robote i 460 za czujnik i po tym wszystkim znowu 100 za podlaczenie pod kompa i usuniecie bledow.

#16 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lipca 2008 - 18:24

objawy wskazuja na walniety czujnik lub jego przewod

jesli chodzi o prace lambdy na lpg to jest zla i jeszcze raz zla. Powod : zle wpieta sonda w uklad lub zle ustawiona instalacja. Dluzsza jazda na lpg z takim stanem bedzie podowala trudnosci w odpaleniu auta , check na benzynie i na lpg z bledem sondy,
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#17 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 lipca 2008 - 19:09

Wlasnie jestem po wizycie w ASO, wiec:
podlaczyli przy mnie Techa2 i diagozowalismy go raz jeszcze, chłopcy wykasowali wszystkie błedy, zrobili reset kompa.
Odpalili silnik - OK - poczekalismy jak sie zagrzeje - OK.
Zgasilismy silnik - zapalamy ponownie - CHECK ENGINE - bład jest - 0340 - czujnik walka rozrzadu. Zrobilismy experyment i jak sie palila kontrolka i blad byl aktywny - dochodzi do 4,5 tys obr i koniec - dalej niepojdzie.
I tak klka prob itp. Zadnych wiecej bledow nie bylo.
Dodatkowo sprawdzilismy odczyty innych urzadzen:
- przepływomierz (na zimnym silniku) 0,25-0,34 V, (8-9kg/h), na ciepłym 6-21 kg/h
- stosunek impulsow EGR 0-45%
- sonda lambda 39mV - 4100 mV
- sonda lamda na LPG - 34-39mV
Jak przelaczylismy na LPG w autku pojawily sie błedy 0130 oraz 1690.
No i jak napisalem wczesniej lambda wowwczas dawala zly odczyt.
Ponownie usuniecie bledow i po jakims czasie znowu 0340.
Narazie jeszcze na PB i pobserwuje autko.
Po tych calych exper zauwazylem za autko ma teraz nizsze obroty (756-800 - takie byly na tech'u) ale tez moge powiedziec ze jakos lagodniej-plyniej jezdzi.
Jak narazie (po wyjechaniu z ASO i zrobineiu ok 20km) nie mialem zadnych problemow chodz przez wizyta w ASO tez czasami tak bylo ze jezdizlem 2-3 dni i bylo ok.
Wiec teraz prosze o porade - zmienic czujnik?
tydzien temu robilem pomiar i jego wyniki byly:
tuz po wylaczneiu zaplonu pomiar 55 ohm / 13,9 ohm, po 1-2 min pomiar 0,4/13,8 ohm i tak juz potem caly czas.
kabel sprawdzalem na odcinku od wtyczki do miejsca gdzie wchodzi w glowna wiazke - dalej wole nie grzebac bo jeszcze moge bardziej popieprzyc.
Jak mozna jeszczcze sprawdzic kabelek? jakies porady?
Czy zmienic czujni? znalazlem kilka na allegro - warte to cos?
http://www.allegro.p...ra_calibra.html
http://www.allegro.p...pel_vectra.html
http://www.allegro.p...oryginal_g.html

jeszcze jutro sprawdze wg zalecen beast'a na www.gsi-goszczynski.pl

czy wymiana w/w czujnika to cos skaplikowanego?
w ASO licza sobie 160 za robote i 460 za czujnik i po tym wszystkim znowu 100 za podlaczenie pod kompa i usuniecie bledow.



te czujniki z allegro to chinszczyzna i napewno zaden z nich to nie oryginal. zagadaj z goszczyskim. z tego co pamietam ma zamienniki dobre po chyba (ale reki nie da uciac) 160 pln




 


#18 OFFLINE   ryhub

ryhub
  • 40 postów
  • Dołączył: 26-04-2008
  • Skąd: Kraków

Napisany 17 lipca 2008 - 06:35

odnosnie czujnika walku to jeszcze sie wstrzymuje bo chce sprawdzic kabelek.
Posiada on nieiwelkie zagiecie tuz przy wtyczce (jeszcze na grubej izolacji od wtyczki) i moze tam cosik jest.
Rowniez chce przesledzic cala trase tego kable - powiedzcie mi gdzie on idzie?
U mnie urywa sie okolicy wtryskiwaczy i nie wiem gdzie idzie dalej.

Dodatkowo dzis bede chcial podjechac do gazownikow (od instalacji BRC) zeby mi sprawdzili ustawienia i podlaczenia instalacji (prawdopodobnie cos pomieszane bo sanda pokazuje 0,3V stale na gazie)

p.s.
chcialem dodac zdjecia komory silnika pokazujacy kabel ale nie udaje mi sie dołaczyc? co robie zle?

#19 OFFLINE   ryhub

ryhub
  • 40 postów
  • Dołączył: 26-04-2008
  • Skąd: Kraków

Napisany 17 lipca 2008 - 11:54

te czujniki z allegro to chinszczyzna i napewno zaden z nich to nie oryginal. zagadaj z goszczyskim. z tego co pamietam ma zamienniki dobre po chyba (ale reki nie da uciac) 160 pln


cena sie zgadza 160 PLN - sprzedajacy twierdzi ze to zamiennik taki co daje sie do oryginalów (siemens), ale to jest ten sam czujnik co http://www.allegro.p...ra_calibra.html a o 90 PLN tanszy i to samo pisze co mowili mi w gsi.....
Czy kupowal ktos od tego alegrowicza? Czy np fotki maja jako siemensa a wysylaja jakies inne badziewie?
A moze jest ktos z lublina i moze mi go sprawdzic i np kupic?

#20 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 lipca 2008 - 12:09

te czujniki z allegro to chinszczyzna i napewno zaden z nich to nie oryginal. zagadaj z goszczyskim. z tego co pamietam ma zamienniki dobre po chyba (ale reki nie da uciac) 160 pln


cena sie zgadza 160 PLN - sprzedajacy twierdzi ze to zamiennik taki co daje sie do oryginalów (siemens), ale to jest ten sam czujnik co http://www.allegro.p...ra_calibra.html a o 90 PLN tanszy i to samo pisze co mowili mi w gsi.....
Czy kupowal ktos od tego alegrowicza? Czy np fotki maja jako siemensa a wysylaja jakies inne badziewie?
A moze jest ktos z lublina i moze mi go sprawdzic i np kupic?


u tego goscia raczej nikt nie kupowal bo nie ma sprzedazy. z tymi tanszymi - kolega tez mowil ze jest ten sam. kupil - nie dzialal, odeslal wymienili. nie dziala, wymienili, nie dziala - kupil w koncu w gsi i od tamtej pory go nie widzialem. a szkoda bo zostawil 160 pln u mnie na kompie :mrgreen: