

Stall test
#41
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2011 - 23:22
Po za tym nie trudno obliczyc jakie obciazenie ma skrzynia na biegu jalowym a jakie przy 2000obr min stojac w miejscu. Gdyby to bylo takie piekne to dlaczego niby nie wolno robic stall testu dluzej niz 30sek ? Postojcie sobie tak przez 1,5min i zobaczycie efekt.
Na pewno dostane odpowiedz ze olej sie rozgrzeje i zagotuje sie skrzynia. Zgadza sie, ale w wyniku czego sie rozgrzeje ? Tarcia tarcz ciernych, no bo przecież że nie od sprężania przez pompę, prawda ? A później olej po zlaniu będzie czarny jak smoła i do tego pełen świecących opiłków ze skrzyni...
#42
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2011 - 00:18
Generalnie jednak test ten nie polega na pałowaniu skrzyni przez pół godziny a po prostu trzmasz hamulec - deptasz gaz i patrzysz na obroty. Całość dla każdego biegu trwa 2 sek, czyli nieco więcej niż przy zwykłym ruszaniu. Nie ma co przesadzac i siać paniki.
#43
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2011 - 10:00
Ruszenie automatem z hamulca czasami nie zabije go, lepiej przyśpieszy.
U mnie są równo 2tyś obrotów(skrzynie sam naprawiałem i wszystko w środku jest w bardzo dobrym stanie)
W dieslu nie wiem, skrzynia ta sama ale sprzęgło hydrokinetyczne może inne.
#44
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2011 - 11:55
Bo skrzynia grzeje tak olej, ze uklad chlodzenia silnika moze go nie schlodzic i doprowadzic do spienienia. A dlaczego kazda hamownia ma ogromne wentylatory?...Gdyby to bylo takie piekne to dlaczego niby nie wolno robic stall testu dluzej niz 30sek ? Postojcie sobie tak przez 1,5min i zobaczycie efekt.
...Na pewno dostane odpowiedz ze olej sie rozgrzeje i zagotuje sie skrzynia. Zgadza sie, ale w wyniku czego sie rozgrzeje ? Tarcia tarcz ciernych, no bo przecież że nie od sprężania przez pompę, prawda ? A później olej po zlaniu będzie czarny jak smoła i do tego pełen świecących opiłków ze skrzyni...
Absulutnie nieprawda. Przy wlaczonym biegu tarczki sie NIE RUSZAJA wzgledem siebie. Jakby tak bylo to skrzynia po 5 minutach bylaby do naprawy.
Uslizg przy STALL TEST jest TYLKO na KONWERTERZE i ten test sprawdza prawidlowe cisnienie oleju, poprawna prace konwertera oraz wszystko co na cisnienie moze miec wplyw (zawory, pompa itp). Jezeli silnik jest "silniejszy" od skrzyni i uda mu sie obroty podniesc to znaczy, ze cisnienie oleju w skrzyni jest za niskie i wtedy tarczki sie zaczynaja slizgac.
Konwerter nie ma elementow tracych o siebie i taki test nie powoduje szybszego zuzycia niczego ani zaczernienia oleju.
To o czym piszesz dzieje sie kiedy lozysko oporowe jest uszkodzone i skrzynia nie podaje prawidlowego cisnienia. Wtedy jest uslizg i olej czernieje. Tu jest ladny przyklad http://www.freddiest...bander_bmw.html
A ponizej zdjecia tarczek. Dobrych, wyjetych z mojej bylem Omegi (na gorze) i spalonych/bardziej uszkodzonych (na dole). Ponoc sa z auta "TheBoy" (kto zna ten zna)

Uploaded with ImageShack.us
#45
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2011 - 12:45
#46
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2011 - 12:45
#47
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2011 - 12:59
Ok teraz wszystko jasne i zwracam honor. Ale tak na dłuższą metę ruszanie z hamulca ma jakis sens ? I czy nie uszkadza to skrzyni ? Zakladajac ze w tygodniu zdarzy mi sie 2-3razy tak wystartowac.
Ale jak ruszanie "z hamulca"?
Tu filmik o konwerterze:
Tu o zepsutym konwerterze
#48
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2011 - 20:29
#49
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2011 - 20:36
Kolega BSJE27 pisał że jak musi wystartować szybciej to wciska hamulec z gazem jak do stall testu i startujeAle jak ruszanie "z hamulca"?
Tu filmik o konwerterze:
Tu o zepsutym konwerterze


#50
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2011 - 20:38
Kolega BSJE27 pisał że jak musi wystartować szybciej to wciska hamulec z gazem jak do stall testu i startuje
W sumie ja dzisiaj tak spróbowałem to rzeczywiście odejście jest przyzwoite !
szkoda że tak jest tylko przez chwilkę

#51
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2011 - 22:10
#52
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2011 - 20:41
Każde następne OT będzie skutkować ostrzeżeniem bez kolejnego ostrzeżenia.
#53
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2011 - 13:52
D--2500obr/m
1--2500obr/m
R--2500obr/m
#54
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2011 - 23:47
X30XE
R-2000
D-2000
1-2000
przed naprawą i po bez zmian(spalone tarcze 2biegu i elektrozawór)
Inne X30XE
D-2000
X20XEV
D-2000
W Senatorze A2 tak robiłem,(lepiej z miejsca się odpychał) też coś koło 2tyś ale nie pamiętam dokładnie.
#55
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2011 - 00:13
Śnieżynka uruchomi 2., a R - wsteczny. Więcej się nie da, chyba żeby wprowadzić skrzynię w tryb awaryjny, to można jeszcze uruchomić 4. bieg.
Warto jeszcze dodać, że D i "1" przy poruszaniu się z niewielką prędkością nie oznaczają dokładnie tego samego. W trybie "1" skrzynia zblokowuje "wolne koło" w konwerterze i dzięki temu hamowanie silnikiem jest znacznie skuteczniejsze niż na D. Dokładnie nie wiem o co chodzi ale jakoś tak mniej więcej to działa.
#56
OFFLINE
#57
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2011 - 03:53
Sent from my Desire HD using Tapatalk
#58
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2011 - 10:01
na awaryjnym:
Dla 4L30E:
D - 4. bieg
3 - 4. bieg
2 - 3. bieg
1. - 1. bieg
Dla 5L40E:
D - 5. bieg,
2,3,4 - 4 bieg.
#59
OFFLINE
Napisany 05 marca 2012 - 19:05
"D" -2600
"R" -2700
"1" -2700

#60
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2012 - 15:50
U mnie jest normalnie cool :
"D" -2600
"R" -2700
"1" -2700i to na LPG
Czy te wyniki są prawidłowe?