Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

objawy zużytych tarczek w automacie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Dave

Dave
  • 47 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 16 czerwca 2008 - 17:09

Witam!

Proszę Was o przedstawienie mi objawów zużytych tarczek. Ponieważ już mam 3 raz w przeciągu 2 miechów problem z automatem najpierw było to urwanie blachy przekazującej napęd a później zawalony filtr oleju skrzyni a za każdym razem mechanior mówił (i to nie jeden) że trzeba walić cały remont skrzyni i nie inaczej było i tym razem: stwierdził że padnięte tarczki. Samochód poprostu jak by cały czas jechał na pół sprzęgle, podkreślam iż wymieniony był filtr i tylko olej ze skrzyni bo dopiero po wymianie raczyli mnie poinformować że dobrze by było wymienić całość, z całego układu... ZGROZA!!!! z kowala robi się nagle wielki kur** go m** mechanik... z góry przepraszam za słownictwo ale tu już normalnie ręce opadają jak się do tych głąbów jeździ....
Moja "Menia" :D
Nie sztuką jest wcisnąć gaz na prostej.............tylko na zakręcie... :)

#2 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 czerwca 2008 - 17:44

najpierw trzeba zczytać błedy szkrzyni...

poźniej można zajrzeć tu...
http://www.automat.pl/news.php

albo tu

http://myomega.ovh.org/
pozdro

#3 OFFLINE   jarasomega

jarasomega
  • 3 postów
  • Dołączył: 16-06-2008
  • Skąd: oborniki

Napisany 16 czerwca 2008 - 18:19

witam mam pytanko mam problemy skrzynia automat jak włączam wsteczny to bardzo ciężko rusza musze dac duzo gazu żeby ruszyc :bad:

#4 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 czerwca 2008 - 19:36

witam mam pytanko mam problemy skrzynia automat jak włączam wsteczny to bardzo ciężko rusza musze dac duzo gazu żeby ruszyc

prawdopodobnie pompa ASB pada... to jest jeden z pierwszych objawów...

#5 OFFLINE   TomekSS

TomekSS
  • 167 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 16 czerwca 2008 - 19:47

Witam.

To i ja dołączę sie do tematu o ASB.

Również mam problem ze wstecznym ale objawiający się tym że nie mogę cofnąć pod górkę. Wystarczy lekkie wzniesienie można gazować a auto stoi.
Na równym jedzie dobrze chociaż po wrzuceniu wstecznego jaki i pozycji D trzeba poczekać kilka sekund zanim da się jechać.

Jaka tu może być diagnoza ??.

Pozdrawiam.
Była: Omega B 2.5TD , Aktualnie: Skoda Felicja 1.3

#6 OFFLINE   Dave

Dave
  • 47 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 16 czerwca 2008 - 19:48

teraz to ja mam tak na wstecznym i na D tak samo. jutro się okaże jak pojade na kompa i ewentualnie ściągnąć miche i zobaczyć czy skrzynia się nie posypała lub czy znowu filtr nie jest zawalony
Moja "Menia" :D
Nie sztuką jest wcisnąć gaz na prostej.............tylko na zakręcie... :)

#7 OFFLINE   Dave

Dave
  • 47 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 17 czerwca 2008 - 13:10

a więc:

olej czarny i do tego z opiłkami więc radzę wszystkim na przyszłość jeżeli zmieniacie to całość z całego układu a nie samą skrzynie

po ściągnięciu miski dużej kupe opiłków malutkich a więc normalne zużycie

za to w misce małej opiłki duże co świadczy o rozleceniu się czegoś...

skrzynia jest w trakcie z zrzucania i rozbiórki co będzie dalej to się okaże ale poinformowano mnie że remont się bardziej opłaci niż nowa skrzynia bo nie kupuje wtedy kota w worku i dodatkowo będzie ponoć taniej...

będę informował na bieżąco co i jak - może się komuś to kiedyś przyda :)
Moja "Menia" :D
Nie sztuką jest wcisnąć gaz na prostej.............tylko na zakręcie... :)

#8 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 czerwca 2008 - 15:25

Dave – troche Cie ta skrzynia wyniesie ;) To raczej nie byl zapchany filtr, tylko konczenie sie skrzyni. Wymiana oleju zlagodzila troche uszkodzenie.
Jezeli chodzi o diesle to Opel stosowal zbyt slabe skrzynie AR25 w ktorych padaly tarczki przy ok 300.000km. Przy ostrym traktowaniu szybciej, ale najczesciej jezeli auto nie ciagalo przyczep to uszkodzenie taczek to przebig blizej 300 tys. W ten sposob mozna tez okreslic przebieg auta.
Jezeli sa uszkodzone tarczki to w oleju beda male kawalki materialu jak klocki hamulocwe – to resztki okladziny ktora odrywa sie jak tarczki sie koncza. Co do samych objawow to kazdy ma troche inne, ale najczesciej jest problem z ruszeniem.
Zestaw naprawczy (tarczki, przekladki I uszczelki, bez tasmy,ktora jednak warto wymienic) kosztuje mniej niz 1000zl w zakupie detalicznym (ja zaplacilem 150 Funtow bez zadnych znizek). Sama procedura wymiany jest dosc prosta.

P.S. W skrzyni moze byc tylko szary mulek na magnesia. Poza tym jakiekolwiek opilki swiadcza o uszkodzeniu skrzyni.

#9 OFFLINE   Dave

Dave
  • 47 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 17 czerwca 2008 - 19:22

Niestety, ale będzie kosztowało... zapewne właśnie tarczki się posypały ale dopiero jutro bedzie rozbierana skrzynka i będzie wiadomo co i jak... trzeba mieć nadzieję że mnie to do końca nie zeżre.

P.S.
może ktoś wie jaka jest żywotność takiej skrzyni po remoncie?? bo nie wiem co do końca później robić z Omką, czy jeździć czy sprzedawać??
Moja "Menia" :D
Nie sztuką jest wcisnąć gaz na prostej.............tylko na zakręcie... :)

#10 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 czerwca 2008 - 21:47

Jezeli porzadnie zrobiona to kolejne 300.000km :)

#11 OFFLINE   Dave

Dave
  • 47 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 19 czerwca 2008 - 18:21

a więc tak: przez zawalony olej rozwaliła się cała skrzynia koszt naprawy: 3000-4000 tyś. zł. ze starej zostanie tylko obudowa... gwarancja na rok jeżli w terminie będę wymieniał olej. tak więc nie słuchajcie nikogo kto mówi że oleju się nie zmienia... zmienia się i to często - co około 50.000 bo inaczej kończy się przemieleniem całej skrzyni tym syfem... tak jak to było u mnie. Ale pocieszam się że w poniedziałek wraca do mnie Omcia :wink:
Moja "Menia" :D
Nie sztuką jest wcisnąć gaz na prostej.............tylko na zakręcie... :)

#12 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2008 - 08:15

A co znaczy "rozwalona skrzynia"?
Czy to znaczy, ze poszly kosze, tarcze, wszystkie elementy? Sciema mechanika...
To ze skrzynia padla oznacza, ze auto ma spokojnie 300.000km. Po drugie padla nie z powodu niewymienianego oleju a z powodu jego braku. Ktos wczesniej jezdzil i gubil olej. Przypalil skrzynie na niskim stanie i olej zaczal zaklejac (byl spalony). Potem dolales, ale bylo juz za pozno... Wszystko

Przy takich naprawach do wymiany sa taczki i kilka elementow skrzyni (800-1000zl), pompa (50-100zl) i tasma (100zl). Jezeli nawet doliczysz TC to jest kwota ok 400zl (nowy w UK).

Mechanicy sprowadzaja czesci z USA za grosze (ok 200$ kosztuje zestaw naprawczy), potem daja 100% narzuty i do tego 1500za robocizne ktora trwa kilka godzin. Z netu mozna sobie sciagnac nawet za darmo opisy jak zregenerowac swoja skrzynie. Kurde, chyba wroce do Polski i bede naprawial ludziom skrzynie!!

#13 OFFLINE   pysio81

pysio81
  • 32 postów
  • Dołączył: 07-06-2007
  • Skąd: pszczyna

Napisany 22 czerwca 2008 - 21:39

witam ja mam taki problem wyskakyuje mi komunikat getriebe automatik i auto nie umie jechac spada z obrotow s nie wchodzi i to wszystko po jakims kilometrze jazdy i to po wymianie oleju w skrzyni przed wymiana tego nie było :?: :roll:
czas to pieniadz im wiecej kasy tym mniej czasu

#14 OFFLINE   Dave

Dave
  • 47 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 23 czerwca 2008 - 06:53

jedź na kompa. Pokazuje ewidentnie u ciebie jakiś błąd i skrzynia może wchodzić w awaryjny tryb. U mnie był problem bo nie było żadnego komunikatu i nie dało się zdiagnozować na kompie za to u ciebie od razu coś powinno pokazać o co chodzi.

Powodzenia... :wink:
Moja "Menia" :D
Nie sztuką jest wcisnąć gaz na prostej.............tylko na zakręcie... :)

#15 OFFLINE   Dave

Dave
  • 47 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 26 czerwca 2008 - 11:48

a więc tak: jestem już po robocie skrzyni wyniosło mnie to 3400 peelenów wsio śmiga jak trza tylko już coś wymyślają że turbina daje olej do kolektora... zobaczymy jak to się potoczy. jak narazie jeździ co będzie dalej zobaczymy czas pokaże...
Moja "Menia" :D
Nie sztuką jest wcisnąć gaz na prostej.............tylko na zakręcie... :)

#16 OFFLINE   Priam

Priam
  • 8 postów
  • Dołączył: 02-07-2008
  • Skąd: KWIDZYN

Napisany 02 lipca 2008 - 10:55

Witam.
Parę dni temu nabyłem piękną Omkę 2,5 V6 z 96 roku. Niestety dzieje się z nia coś złego - chodzi o skrzynię. Generalnie nie ma kopa na starcie, tak jakby ruszała z drugiegi biegu tj. stopnia. Jednak czasami ruszy normalnie i aż w fotel wciska. komp. nic nie pokazuje a diody selektora pracują prawidłowo. Czy ktoś spotkał sie kiedyś z czymś podobnym ?
Problem drugi: Kiedy jeżdżę po mieście i manipuluję pedałem przyspieszacza, zdarza się, że skrzynia ustawi się jakby pomiędzy stopniami 1 i 2 tak jakby została wysprzęglona. Po zmianie obrotów autko ponownie zaczyna ciągnąć - jednak jak już wcześniej wspomniałem bez specjalnego efektu. Proszę o pomoc - boję się, że będę musiał wymienić skrzynię.
Priam

#17 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 02 lipca 2008 - 14:12

Witam.
Parę dni temu nabyłem piękną Omkę 2,5 V6 z 96 roku. Niestety dzieje się z nia coś złego - chodzi o skrzynię. Generalnie nie ma kopa na starcie, tak jakby ruszała z drugiegi biegu tj. stopnia. Jednak czasami ruszy normalnie i aż w fotel wciska. komp. nic nie pokazuje a diody selektora pracują prawidłowo. Czy ktoś spotkał sie kiedyś z czymś podobnym ?
Problem drugi: Kiedy jeżdżę po mieście i manipuluję pedałem przyspieszacza, zdarza się, że skrzynia ustawi się jakby pomiędzy stopniami 1 i 2 tak jakby została wysprzęglona. Po zmianie obrotów autko ponownie zaczyna ciągnąć - jednak jak już wcześniej wspomniałem bez specjalnego efektu. Proszę o pomoc - boję się, że będę musiał wymienić skrzynię.


Stary.. Ile razy będziesz się pytał o to samo?? Poza tym - używaj SZUKAJ :guns: :boks:

#18 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lipca 2008 - 15:01

Witam.
Parę dni temu nabyłem piękną Omkę 2,5 V6 z 96 roku. Niestety dzieje się z nia coś złego - chodzi o skrzynię. Generalnie nie ma kopa na starcie, tak jakby ruszała z drugiegi biegu tj. stopnia. Jednak czasami ruszy normalnie i aż w fotel wciska. komp. nic nie pokazuje a diody selektora pracują prawidłowo. Czy ktoś spotkał sie kiedyś z czymś podobnym ?
Problem drugi: Kiedy jeżdżę po mieście i manipuluję pedałem przyspieszacza, zdarza się, że skrzynia ustawi się jakby pomiędzy stopniami 1 i 2 tak jakby została wysprzęglona. Po zmianie obrotów autko ponownie zaczyna ciągnąć - jednak jak już wcześniej wspomniałem bez specjalnego efektu. Proszę o pomoc - boję się, że będę musiał wymienić skrzynię.


Stary.. Ile razy będziesz się pytał o to samo?? Poza tym - używaj SZUKAJ :guns: :boks:

Juz mi sie nie chce podawac linkow - szukaj w poradach.

#19 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 lipca 2008 - 15:10

Priam,
przestan dublowac swoj temat.

http://forum.omegakl...p=206162#206162




 


#20 OFFLINE   Dave

Dave
  • 47 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 04 lipca 2008 - 11:30

stary krótka rada co do automatu. podjedź na podnośnik i sprawdź stan oleju i nie chodzi tu tylko o jego ilość ale i o jakość jeżeli są w nim malutkie opiłki takie jak pyłek to w miare luz oczywiście jeżeli nie ma ich za dużo. jeżeli są duże to szykuj się na remont. a tak na marginesie polecał bym wymiane oleju tak czy owak razem z filtrem. aha i jeszcze jedno jak masz problem ze skrzynią to lepiej ją zregenerować niż kupować drugą poprostu wtedy wiesz na czym jeździsz a nie wsadzisz i pojeździsz 2 miechy i znowu padnie następna...
Moja "Menia" :D
Nie sztuką jest wcisnąć gaz na prostej.............tylko na zakręcie... :)