Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

dolot i odma przeróbka


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   zybelek

zybelek
  • 17 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 24 maja 2008 - 22:56

Witam!
Temat tyczy się połączenia odmy z dolotem przy silniku x20xev 2.0 16V . Mam zlikwidowane to połączenie od roku i nie mam problemów z silniczkiem krokowym który kupiłem na allegro i się nie zasyfia. Teraz się zastanawiam czy dobrze to zrobiem.... dolot podciśnienia zaślepiłem a odme z głowicy wyprowadziłem wężem pod silnik i założyłem na końcu filterek co by syf nie dostawał się do układu olejowego. Czy dobrze zrobiłem ze zaślepiłem dolot ? może też założyć rurę fi 20mm i filterek stożkowy i dać to do grila co by zimne powietrze zasysać??? Ten dolot jest między przepływką a przepustnicą a dokładniej na kolanku nad przepustnicą i ma średnicę około 20mm .....

#2 OFFLINE   siwy873

siwy873

    Byly klu.owicz - do czasu

  • 526 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 maja 2008 - 23:23

hmmm mozesz zapodac fote jak ty zes te odme potraktowal..?? najlepiej foty na pw daj

#3 OFFLINE   zybelek

zybelek
  • 17 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 24 maja 2008 - 23:36

Tak jak na rsunku ale coś nie mogę dodac pliku załącznika więc wysłałem Ci na email foteczkę z opisem jak to zrobiłem....

#4 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 25 maja 2008 - 01:06

Dobrze zrobiłeś, że zaślepiłeś.. Jeśli założysz tam filterek pozwolisz zasysać powietrze to silnik zgłupieje - będzie dostawał "lewe" powietrze niezmierzone przez przepływomierz..

Tak więc według mnie jest ok..

#5 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 maja 2008 - 07:12

omegarules - jakie zasysanie przez odme????
Silnik nie bedzie lapal lewego powietrza bo zaslepiles otwor w dolocie i to jest najwazniejsze. Odme dales pod spod samochodu i dobrze to stary myk z duzych fiatow i poldkow ktore jak mialy skonczony motor to pchaly odma olej do przepustnicy i tak syfilo przepustnice ze sie zacierala , nie mowiac juz o filtrze powietrza zamonotwanym na gorze przepustnicy. Ogolnie patent stary jak swiat i sprawdzony.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#6 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 25 maja 2008 - 08:40

Gdzie ja napisałem "zasysanie przed odmę" ?

Z tego co wiem to odma jest przeważnie połączona z kanałem prowadzącym do kolektora ssącego (tam panuje podciśnienie).. Miejsce wpięcia kanału z odmy jest już za przepływomierzem..

Teraz kolega się pyta czy dobrze zrobił, że zaślepił przewód prowadzący od odmy do kanału kolektora ssącego - bo może tam filterek założyć, żeby dać "extra" zimne powietrze do silnika:

Teraz się zastanawiam czy dobrze to zrobiem.... dolot podciśnienia zaślepiłem (...) Czy dobrze zrobiłem ze zaślepiłem dolot ? może też założyć rurę fi 20mm i filterek stożkowy i dać to do grila co by zimne powietrze zasysać??? Ten dolot jest między przepływką a przepustnicą a dokładniej na kolanku nad przepustnicą i ma średnicę około 20mm


To odpowiedziałem, że musi być zaślepione, bo jeśli nie to silnik dostanie niezmierzone przez przepływomierz powietrze i będą cyrki - i gdzie kczech widzisz problem?

#7 OFFLINE   zybelek

zybelek
  • 17 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 25 maja 2008 - 09:01

Tak też myślałem..... że to będzie niezmierzone powietrze przez przepływkę. Pytałem bo mam tak zdrobione już od roku .... przepustnica i silniczek krokowy z allegro za 90zł do dziś jest czyściutki, a obroty są idealne na jałowym i zapomniałem co to czyszczenie krokowca.

Ale kilka dni temu gdzieś na stronie www wyczytałem że można podać te lewe powietrze przez stożek .... zdziwiłem się właśnie dlatego zapodałem temat na forum.

Zastanawiam się teraz jak to jest po roku z tym filterkiem na odmie i czy się już nie zapierdzielił od środka??? bo jesli tak to bedzie efekt zatkanej odmy..... Z oględzin wynika ze w odmie jest nadciśnienie więc po co filterek? niech dymi w asfalt bez filterka?

#8 OFFLINE   chrup

chrup
  • 48 postów
  • Dołączył: 15-10-2007
  • Skąd: Zduńska Wola

Napisany 25 maja 2008 - 14:11

A czy kolega Zybelek mógłby te fotki tutaj zamieścić oficjalnie, zamiast rozsyłać po pw. Nie ukrywam, że też chętnie bym zobaczył jak to wygląda po przeróbce.
Silniczek rozkrokowy

#9 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 maja 2008 - 15:26

chrup, Jak każdy



 


#10 OFFLINE   zybelek

zybelek
  • 17 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 25 maja 2008 - 17:53

Witam!

Musiałem znaleść jakiegoś darmowego FTP bo dodawanie zdjęć na forum coś nie trybi. Nie chciało mi się schodzić do garażu więc posłużę się fotką z innego postu na którym narysowałem o co biega.
Fotkę można zobaczyć tu: przeróbka odmy
Pozdrawiam

#11 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 maja 2008 - 18:43

nie zrozumielismy sie omegarules:
Odpowiedz dla zybelek:
zrobiles bardzo dobrze
nie trzeba filterka niech pcha syf na asfalt
odma to inaczej odpowietrzenie skrzyni korbowej i tylko dltaego odma idzie do przepuistnicy bo ochrona srodowiska tego wymaga. To powietrze z odmy nie jest mierzone przez przeplywomierz. A nawet jak jest (np fordy czy niektore japonczyki gdzie odma jest wpieta do obudowy filtra powietrza - to odpiecie nic zmieni na gorzej - nie ma tego powietrza to przeplywka tego nie mierzy i koniec. Tak trzymac . pozdrawiam
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#12 OFFLINE   zybelek

zybelek
  • 17 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 25 maja 2008 - 18:55

Jak by jakiś czyściciel krokowców;) chciał to przerabiać a wiem z autopcji to nie osczędzać na długości węża (koszt węza mnie kosztował 14zł/mb i jest to średnica fi18mm) bo za krótki wąż = smród w aucie ..... wentylator nawiewu bedzie pompował opary do kabiny w czasie jazdy. Ja mam założone jakieś 1,5m i tak prawie pod silnik starcza a w kabienie mam tylko zapach z drzewka zapachowego he he he.

#13 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 maja 2008 - 19:15

zybelek, ale możesz zrobić zdjęcia jak to u ciebie wygląda?? chyba że sie wstydzisz silnika pokazać??



 


#14 OFFLINE   zybelek

zybelek
  • 17 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 25 maja 2008 - 19:43

he he he he
Oki wrzucę ale jutro bo dziś to już muszę odmę sprawdzić u żonki bo właśnie prysznic bierze;) he he he
A wstydzić się silnika???? no coś ty.. Jest brudny na maksa bo ta omega zarabia na siebie i nie jeżdzę nią dla wygody he he he. Pilnuje przeglądów, robię drobne naprawy to wszystko co robię przy motorku;)

Przegroda z kratki między komorą bagażnika a tylną kanapą sprawdza się też jako uchwyt dla kobiety jak chcesz się zabawić na tylnej kanapie;)

Jedno jest pewne wolę omege jak Partnera czy kango;) a dlaczego B a nie C ??? Bo B ma styl w środku a nie plastik;)

A w ogóle to czytam te wszystkie posty i jesli chodzi o fotki z silnikami, które są w postach to mam pytanie he he he czy wy czyścicie te motory ze są takie czyste??? he he he
Ja ma przekręcone już 290tyś z tego 130 na gazie i komora jest zarąbana na maksa ale nie olejem tylko kurzem i syfem po zimie i solance....

#15 OFFLINE   chrup

chrup
  • 48 postów
  • Dołączył: 15-10-2007
  • Skąd: Zduńska Wola

Napisany 25 maja 2008 - 23:45

Nie nie...my używamy pronto antystatyczne i kurz nie osiada :) A tak serio to może jakaś mała anomalia, bo ja swojego motorka nie czyściłem ani razu, a faktycznie wygląda jak myty. Widocznie to ten "głogowski pył" tak lubi oplowskie silniki...he he;)


Wracając do głównego tematu...
W sumie racja....po co wracać tym przepalonym syfem do dolotu...najchętniej zrobiłbym to samo z kultową, wielką odmą po prawej stronie ;)
Silniczek rozkrokowy

#16 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 maja 2008 - 12:47

W sprawnym silniku odma nie jest problemem. Jezeli silnik mocno dymi to znaczy, ze jest do remontu. Wyciagniecie rury pomoze tylko w tym, zeby puszczac sobie dosc trujace opary pod nogami do wdychania (np bezwonny tlenek wegla - proponuje poczytac jak pieknie laczy sie we krwi i po jakim czasie sie wydala z organizmu) oraz usmarowac podwozie w oleju. Tam gdzie staniesz, zostawisz tez prawie zawsze plame oleju.

Mam odolejacz I nie mialem problemow z obrotami wiec nigdy bym sie nie bawil w takie kombinowanie.

#17 OFFLINE   8siem3

8siem3
  • 61 postów
  • Dołączył: 29-12-2008
  • Skąd: NMR

Napisany 12 marca 2009 - 16:41

A czy ktoś moze zrobić to w V6 i zamieścić tutaj fotki ?

#18 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 23 kwietnia 2009 - 06:05

a czy da się coś zrobić bez kierowania odmy pod auto by nie waliło olejem na przepustnice i krokowca ?

#19 OFFLINE   oskar33

oskar33
  • 5 postów
  • Dołączył: 15-02-2009

Napisany 17 sierpnia 2009 - 22:14

Jestem w trakcie naprawy urwanych szpilek przy kolektorze wydechowym,przy okazji tkz.robię remont góry taki całkiem gruntowny,zastanawia mnie jedno-czy jest sposób filtrowania odmy?przepustnica,kolektor jak i pokrywa zaworów zostały przywrócone do fabrycznej świetności,jak zapobiec zasyfieniu tego wszystkiego ponownie.Dodatkowy komin pod autem odpada,czy ktoś ma inne pomysły?

#20 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 17 sierpnia 2009 - 22:57

Jestem w trakcie naprawy urwanych szpilek przy kolektorze wydechowym,przy okazji tkz.robię remont góry taki całkiem gruntowny,zastanawia mnie jedno-czy jest sposób filtrowania odmy?przepustnica,kolektor jak i pokrywa zaworów zostały przywrócone do fabrycznej świetności,jak zapobiec zasyfieniu tego wszystkiego ponownie.Dodatkowy komin pod autem odpada,czy ktoś ma inne pomysły?


uwazam ze jesli raz do roku przeprowadzisz zabieg czyszczenia odmy to wystarczy, zamiast kombinowac z jakimis udogodnieniami