dolot i odma przeróbka
#1 OFFLINE
Napisany 24 maja 2008 - 22:56
Temat tyczy się połączenia odmy z dolotem przy silniku x20xev 2.0 16V . Mam zlikwidowane to połączenie od roku i nie mam problemów z silniczkiem krokowym który kupiłem na allegro i się nie zasyfia. Teraz się zastanawiam czy dobrze to zrobiem.... dolot podciśnienia zaślepiłem a odme z głowicy wyprowadziłem wężem pod silnik i założyłem na końcu filterek co by syf nie dostawał się do układu olejowego. Czy dobrze zrobiłem ze zaślepiłem dolot ? może też założyć rurę fi 20mm i filterek stożkowy i dać to do grila co by zimne powietrze zasysać??? Ten dolot jest między przepływką a przepustnicą a dokładniej na kolanku nad przepustnicą i ma średnicę około 20mm .....
#2 OFFLINE
Napisany 24 maja 2008 - 23:23
#3 OFFLINE
Napisany 24 maja 2008 - 23:36
#4 OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 01:06
Tak więc według mnie jest ok..
#5 OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 07:12
Silnik nie bedzie lapal lewego powietrza bo zaslepiles otwor w dolocie i to jest najwazniejsze. Odme dales pod spod samochodu i dobrze to stary myk z duzych fiatow i poldkow ktore jak mialy skonczony motor to pchaly odma olej do przepustnicy i tak syfilo przepustnice ze sie zacierala , nie mowiac juz o filtrze powietrza zamonotwanym na gorze przepustnicy. Ogolnie patent stary jak swiat i sprawdzony.
[B]
#6 OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 08:40
Z tego co wiem to odma jest przeważnie połączona z kanałem prowadzącym do kolektora ssącego (tam panuje podciśnienie).. Miejsce wpięcia kanału z odmy jest już za przepływomierzem..
Teraz kolega się pyta czy dobrze zrobił, że zaślepił przewód prowadzący od odmy do kanału kolektora ssącego - bo może tam filterek założyć, żeby dać "extra" zimne powietrze do silnika:
Teraz się zastanawiam czy dobrze to zrobiem.... dolot podciśnienia zaślepiłem (...) Czy dobrze zrobiłem ze zaślepiłem dolot ? może też założyć rurę fi 20mm i filterek stożkowy i dać to do grila co by zimne powietrze zasysać??? Ten dolot jest między przepływką a przepustnicą a dokładniej na kolanku nad przepustnicą i ma średnicę około 20mm
To odpowiedziałem, że musi być zaślepione, bo jeśli nie to silnik dostanie niezmierzone przez przepływomierz powietrze i będą cyrki - i gdzie kczech widzisz problem?
#7 OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 09:01
Ale kilka dni temu gdzieś na stronie www wyczytałem że można podać te lewe powietrze przez stożek .... zdziwiłem się właśnie dlatego zapodałem temat na forum.
Zastanawiam się teraz jak to jest po roku z tym filterkiem na odmie i czy się już nie zapierdzielił od środka??? bo jesli tak to bedzie efekt zatkanej odmy..... Z oględzin wynika ze w odmie jest nadciśnienie więc po co filterek? niech dymi w asfalt bez filterka?
#8 OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 14:11
#9 OFFLINE
#10 OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 17:53
Musiałem znaleść jakiegoś darmowego FTP bo dodawanie zdjęć na forum coś nie trybi. Nie chciało mi się schodzić do garażu więc posłużę się fotką z innego postu na którym narysowałem o co biega.
Fotkę można zobaczyć tu: przeróbka odmy
Pozdrawiam
#11 OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 18:43
Odpowiedz dla zybelek:
zrobiles bardzo dobrze
nie trzeba filterka niech pcha syf na asfalt
odma to inaczej odpowietrzenie skrzyni korbowej i tylko dltaego odma idzie do przepuistnicy bo ochrona srodowiska tego wymaga. To powietrze z odmy nie jest mierzone przez przeplywomierz. A nawet jak jest (np fordy czy niektore japonczyki gdzie odma jest wpieta do obudowy filtra powietrza - to odpiecie nic zmieni na gorzej - nie ma tego powietrza to przeplywka tego nie mierzy i koniec. Tak trzymac . pozdrawiam
[B]
#12 OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 18:55
#13 OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 19:15
#14 OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 19:43
Oki wrzucę ale jutro bo dziś to już muszę odmę sprawdzić u żonki bo właśnie prysznic bierze;) he he he
A wstydzić się silnika???? no coś ty.. Jest brudny na maksa bo ta omega zarabia na siebie i nie jeżdzę nią dla wygody he he he. Pilnuje przeglądów, robię drobne naprawy to wszystko co robię przy motorku;)
Przegroda z kratki między komorą bagażnika a tylną kanapą sprawdza się też jako uchwyt dla kobiety jak chcesz się zabawić na tylnej kanapie;)
Jedno jest pewne wolę omege jak Partnera czy kango;) a dlaczego B a nie C ??? Bo B ma styl w środku a nie plastik;)
A w ogóle to czytam te wszystkie posty i jesli chodzi o fotki z silnikami, które są w postach to mam pytanie he he he czy wy czyścicie te motory ze są takie czyste??? he he he
Ja ma przekręcone już 290tyś z tego 130 na gazie i komora jest zarąbana na maksa ale nie olejem tylko kurzem i syfem po zimie i solance....
#15 OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 23:45
Wracając do głównego tematu...
W sumie racja....po co wracać tym przepalonym syfem do dolotu...najchętniej zrobiłbym to samo z kultową, wielką odmą po prawej stronie
#16 OFFLINE
Napisany 27 maja 2008 - 12:47
Mam odolejacz I nie mialem problemow z obrotami wiec nigdy bym sie nie bawil w takie kombinowanie.
#17 OFFLINE
Napisany 12 marca 2009 - 16:41
#18 OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2009 - 06:05
#19 OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2009 - 22:14
#20 OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2009 - 22:57
Jestem w trakcie naprawy urwanych szpilek przy kolektorze wydechowym,przy okazji tkz.robię remont góry taki całkiem gruntowny,zastanawia mnie jedno-czy jest sposób filtrowania odmy?przepustnica,kolektor jak i pokrywa zaworów zostały przywrócone do fabrycznej świetności,jak zapobiec zasyfieniu tego wszystkiego ponownie.Dodatkowy komin pod autem odpada,czy ktoś ma inne pomysły?
uwazam ze jesli raz do roku przeprowadzisz zabieg czyszczenia odmy to wystarczy, zamiast kombinowac z jakimis udogodnieniami