Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Brak pradu w pompie paliwa Opel Omega B 2.5TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   djkat

djkat
  • 11 postów
  • Dołączył: 17-05-2008
  • Skąd: kepno

Napisany 17 maja 2008 - 12:23

Tydzien temu wymieniłem pompke paliwa w swoim oplu teraz walcze z dziwnym zjawiskiem bo zginal mi prad ktory powinien byc w pompce paliwa w momencie gdy rano odpalam auto a jego nie ma. Z tego co wiem to pompka paliwowa załacza sie w momencie gdy zaczynaja grzac swiece zarowe ale u mnie tak nie jest.

#2 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 maja 2008 - 17:02

Że co :?: :?: :?:

#3 OFFLINE   Robertos

Robertos
  • 318 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Jasienica Mazowiecka

Napisany 17 maja 2008 - 17:03

:nie_wiem: :nie_wiem: :nie_wiem:

#4 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 maja 2008 - 17:43

Wszystkie kolejne posty nie wnoszace nic do tematu beda usuwane i poleca warny.

#5 OFFLINE   Monsteer

Monsteer
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 maja 2008 - 18:47

Ostatnio przerabiałem ten temat u siebie. A jest tak, jak włączam zapłon to prąd jest przez kilka sekund (czyli tak jakby z grzaniem świec), później odcina a po odpaleniu silnika znowu jest i to cały czas. A jak sprawdzałeś czy jest prąd? Multimetrem czy tylko na słuch czy pompka chodzi. Powiem ci tak, że u mnie pompka tak cichutko chodzi, że przy włączonym silniku za cholerę jej nie usłyszysz a na zgaszonym trzeba mieć ucho przy samym zbiorniku i najlepiej jak ktoś inny włączy zapłon. Jeśli faktycznie prąd nie dochodzi to albo bezpiecznik (sprawdź przyrządem bo już się raz spotkałem, że na "oko" wygląda ok a był do d*py) albo przekaźnik (pod maską w skrzynce po lewej u samej góry, i też sprawdź czy zwiera styki bo to, że klika nic jeszcze nie znaczy), albo przerwa w kablach i trza szukać :sad: .
Powodzenia

#6 OFFLINE   djkat

djkat
  • 11 postów
  • Dołączył: 17-05-2008
  • Skąd: kepno

Napisany 19 maja 2008 - 16:03

kiedyś gdy mi pompka nie działała to przy 20 litrach paliwa dopiero był problem z odpalaniem,a teraz nawet przy 40 litrach nie mogę go rano zapalić.Przekaznik znajduje się koło akumulatora i prond dochodzi do niego ale nie wychodzi z niego na włączonym zapłonie dopiero po uruchomieniu silnika zaczyna iść prod na pompkę.Nie wiem dlaczego nawet jak mam 40 litrów paliwa to i tak po dłuższym postoju wszystko mi wraca z filtra z powrotem do baku przecież nie powinno tak być chyba bo jak wróci to muszę go wtedy rano odpowietrzać przy filtrze.

#7 OFFLINE   Monsteer

Monsteer
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 maja 2008 - 19:21

Może masz uszkodzony któryś gumowy wężyk w baku. Ja bym to sprawdził. Coś mi się jeszcze kojarzy, że tam powinien być jakiś zaworek żeby paliwo nie wracało z powrotem. Ale niech mnie ktoś poprawi jak się mylę. Ogólnie, rozbierz to jeszcze raz i sprawdź wszystko. Roboty dużo nie ma.

poczytaj:
http://forum.omegakl... paliwa zaworek

#8 OFFLINE   djkat

djkat
  • 11 postów
  • Dołączył: 17-05-2008
  • Skąd: kepno

Napisany 19 maja 2008 - 22:26

no tak ale co ma wężyk do tego że nie mam prądu w pompce.Bardziej wygląda mi to na jakiś czujnik który nie pozwala pompce sie włączyć są przecież jakieś przy filtrze.

#9 OFFLINE   Monsteer

Monsteer
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 maja 2008 - 22:58

Zgadza się, są 2 czujniki i nie mam pojęcia do czego. Podejrzewam, że jeden to temperatura paliwa a drugi ciśnienie ale to tylko moje przypuszczenia. Poza tym jak pisałem parę postów wyżej prąd dochodzi przez kilkanaście sekund po przekręceniu kluczyka (bez odpalania silnika) a już po zapaleniu prąd jest cały czas i pytanie czy tak jest też u ciebie? Mierzyłeś napięcie na kostce przy baku, pierwszy i drugi kabelek od lewej? Trzeci i czwarty jest od pływaka i lepiej pozostawić je wpięte bo może jak komp załapie brak paliwa to nie uruchomi pompki.
Zrób tak. Wyciąg te dwa kable z wtyczki (1 i 2 z lewej). musisz włożyć kawałek sztywnego drucika od strony styków i wychodzi bez problemów. Wepnij wtyczkę żeby podpiąć pływak i teraz odpalaj auto i mierz prądy. Wcześniej może spróbuj odpowietrzyć filtr. Ja podpinałem do prostownika na krótko pompkę (trochę się nagimnastykowałem żeby nie zrobić zawarcia bo dostęp do gniazda kijowy ) Jak już pompeczka mi pracowała to odkręcałem (troszkę) tą śrubkę na klucz 10 na filtrze aż wylezie całe powietrze.

Powodzenia i pisz co dalej.

#10 OFFLINE   djkat

djkat
  • 11 postów
  • Dołączył: 17-05-2008
  • Skąd: kepno

Napisany 22 maja 2008 - 00:26

dotarłem do przekazników na akumulatorze prawdo podobnie tam tkwi problem mały czarny przekaznik na samej górze skrzynki z niego wychodzi czerwono niebieski kabel który idzie do zbiornika paliwa tylko ze prad pojawia sie w nim dopiero po odpaleniu auta.jeśli możesz to sprawdz ten przekaznik u siebie i napisz mi czy pojawia ci sie prad w chwili przekręcenia zapłonu czy dopiero po odpaleniu masz fotke,do przekaznika idzie tez czerwony kabelek w którym jest prąd po włączeniu zapłonu

#11 OFFLINE   djkat

djkat
  • 11 postów
  • Dołączył: 17-05-2008
  • Skąd: kepno

Napisany 22 maja 2008 - 23:55

dziś wybadałem jeszcze ze na dodatek nie grzeją mi świece żarowe,nawet jak kontrolka od podgrzewania świec sie świeci na liczniku to ani jedna w tym momencie nie grzeje,bezpiecznik pod maską 80A jet dobry więc co może być tego przyczyną.

#12 OFFLINE   Monsteer

Monsteer
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 maja 2008 - 23:10

A prąd do bezpieczników dochodzi?

#13 OFFLINE   djkat

djkat
  • 11 postów
  • Dołączył: 17-05-2008
  • Skąd: kepno

Napisany 26 maja 2008 - 15:07

dochodzi

#14 OFFLINE   Barteq

Barteq
  • 84 postów
  • Dołączył: 10-09-2010
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 11 lutego 2011 - 23:50

Witam
Skorzystam z tego posciku i zadam taką zagadkę :?)
Jadę autem 40 km i jest wszystko ok,lecz po tam jakimś czasie prawdopodobnie nie dochodzi mi paliwo do filtra i....gaśnie mi auto.Po odczekaniu kilku min.przez chwilkę jest ok.Jak przekręcam kluczyk to nie słyszę pompki,ale na zimnym silniku np.rano jest wszystko ok. Co może tu być grane ? :)

#15 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lutego 2011 - 00:06

W zbiorniku poniżej 20l? Pewnie pompka w zbiorniku na wykończeniu i daje tak o sobie znać. Powyżej 20l powinno być ok.

#16 OFFLINE   Barteq

Barteq
  • 84 postów
  • Dołączył: 10-09-2010
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 12 lutego 2011 - 09:24

W zbiorniku poniżej 20l? Pewnie pompka w zbiorniku na wykończeniu i daje tak o sobie znać. Powyżej 20l powinno być ok.


W tym problem iż mam pełny bak.Jak jechałem i sam zmieniałem biegi i na 4 przy obrotach 1500 auto się toczyło lecz przy dodaniu gazu szarpie autem i gaśnie.Więc też stawiacie na pompkę ? Jaką proponujecie ? 2.5TD

#17 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 lutego 2011 - 13:03

ja myślę ze to nie pompka ja bym stawiał na zapowietrzanie układu lub przytkany filtr paliwa..ale pompę z baku wyciąg i oblukaj

#18 OFFLINE   tomus123

tomus123
  • 4 postów
  • Dołączył: 03-02-2012

Napisany 03 lutego 2012 - 22:52

witam wszystkich ...mam problem z omega 2,5td ,gdy przekrecam zaplon pali mi bezpiecznik w skrzynce kolo bateri jest tak jagby poloczony z przekaznikiem tylko niewiem od czego on jest ......jest problem z odpaleniem tak jakby pompka nie podawala paliwa ,w wezyku ktory podaje paliwo do filtra pojawia sie podczas krecenia rozrusznikiem a gdy przerwie krecenie to paliwo cofa sie spowrotem do baku i przytym wylatuja babelki powietrza bardzo prosze o pomoc w uzyskaniu jakich kolwiek wskazowek ...bardzo prosze

#19 OFFLINE   Gato

Gato
  • 80 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 04 lutego 2012 - 10:55

djkat
...zadam Ci, może głupie, pytanie :) czy przy wkładaniu pompki, kiedy już przykręcałeś dekiel na baku i podłączyłeś wężyki nie pomyliłeś rzeczonych ze sobą? tzn. przelew z zasilaniem?
Będziesz miał wtedy taki sam efekt jak opisujesz. Ewentualnie zsunął się wężyk z samej pompki, wisi wtedy w baku powyżej poziomu 20-30 litrów paliwka :D
Pompa wtryskowa ma taką "siłę", że "pokona" opór pompki w baku, nawet całkowicie zapieczonej lub chodzącej "w drugą stronę"

...co do świec żarowych? skąd wiesz, że nie działają? sprawdziłeś napięcie na nich bezpośrednio, w momencie rozruchu? jak nie ma napięcia, to dopiero wtedy sprawdzasz szczegółowo przekaźnik, jak dochodzi do niego prąd a nie wychodzi na poszczególne świeczki to znaczy się padł a Ty poległeś na parę stówek :( . Jak nie masz miernika to dwa przewody i żarówka 12V...

#20 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 04 lutego 2012 - 10:56

ile masz paliwa w baku? Pompka zapewne nie działa i paliwo się cofa, na początek możesz założyć zaworek zwrotny dzięki niemu paliwo nie będzie się cofać ale musisz cały układ zasilania paliwem sprawdzić bo będziesz miał zawsze problem z paleniem