Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Gdzie podpiąć parownik w układ chłodzenia?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Mrozio

Mrozio
  • 235 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: München

Napisany 15 maja 2008 - 11:06

Witam,

Tak jak w temacie. Po zamontowaniu instalacji, silnik zaczoł niebezpiecznie się nagrzewać.
Podejrzewam, że mechanik wpioł sie w złe miejsce w układzie chłodzenia.
Czy ktoś może mi wskazać jak krowie na rowie w które przewody mam się podłączyć.
W załączniku dodaje schemat układu chłodznia. http://forum.omegakl...pdfctmp_116.pdf

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 maja 2008 - 11:09

Witam,

Tak jak w temacie. Po zamontowaniu instalacji, silnik zaczoł niebezpiecznie się nagrzewać.
Podejrzewam, że mechanik wpioł sie w złe miejsce w układzie chłodzenia.
Czy ktoś może mi wskazać jak krowie na rowie w które przewody mam się podłączyć.
W załączniku dodaje schemat układu chłodznia.




wystarczy uzyc szukajki i wszystko masz opisane.
zasilanie parownika MUSI byc wpiete pomiedzy mostkiem wodnym a zaworem trojdroznym, powrot pod odejscie ze zbiorniczka wyrownawczego na metalowe dojscie do bloku.




 


#3 OFFLINE   Mrozio

Mrozio
  • 235 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: München

Napisany 15 maja 2008 - 15:41

kolego, spójrz jak możesz na ten schemacik i powiedz mi które to ten Mostek Wodny...

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 maja 2008 - 15:53

kolego, spójrz jak możesz na ten schemacik i powiedz mi które to ten Mostek Wodny...


mostek wodny masz z tylu miedzy glowicami tam gdzie sa wpiete czujniki temp.
waz numer 3. w tym wypadku. powrot z waz nr.20




 


#5 OFFLINE   majk233

majk233
  • 220 postów
  • Dołączył: 23-07-2007
  • Skąd: Leszno

Napisany 15 maja 2008 - 16:33

przeczytaj dokładnie ten temat:

http://forum.omegakl...0&postorder=asc

co prawda na przykładzie 2.5V6, ale w 3.0 ma być tak samo

Co do tego schematu to tak jak pisał beast, zasilanie parownika wpinasz w krótki wąż wychodzący z tyłu silnika do zaworu trójdrożnego (ten numer 3 jakoś mi nie pasuje), powrót z parownika w wąż numer 20 (wąż łączący tą metalowa magistralę idącą po prawej stronie silnika ze zbiorniczkiem wyrównawczym) też na trójniku.

Jak tak podłączysz to nie powinno być problemów

następnym razem proponuje dobrze poszukać bo sam ten temat już kiedyś dokładnie wałkowałem na forum

myślę że temat jest już wyczerpany

#6 OFFLINE   hbf

hbf
  • 16 postów
  • Dołączył: 26-02-2008
  • Skąd: warszawa

Napisany 24 września 2008 - 14:17

Mam podobny problem w 2,5 V6. Sprawdziłem dołączenie reduktora i jest tak dołączony jak zalecacie. Zainteresował mnie jeden element. Na schemacie w pierwszym poście ma on nr 29. Co to jest i do czego służy? U mnie ten element ma odłączoną / ułamaną kostkę i na pewno nie działa. Podejrzewam też uszkodzony termostat. Czy ktoś może mi wyjasnić gdzie ten termostat się znajduje? Czy uszkodzony termostat (silnik pracuje w przedziale 80 -90 stC)może mieć wpływ na zamarzjący reduktor?

ps. jutro z samego rana mam wizytę u gazownika, więc poszę o w miarę szybką odpowiedź na pytania.

#7 OFFLINE   majk233

majk233
  • 220 postów
  • Dołączył: 23-07-2007
  • Skąd: Leszno

Napisany 24 września 2008 - 14:53

to 29 to dodatkowa pompka obiegu cieczy chłodzącej, załącza się razem z włączeniem zapłonu. Jeśli nie działa to myślę że warto ją naprawić, bo z układem chłodzenia nie ma co iść "na skróty", raz przegrzejesz silnik i kłopoty gwarantowane.

Co do termostatu, to znajduje się on między głowicami z przodu silnika, niestety widać go dopiero po zdemontowaniu kolektora dolotowego. Jeśli wiesz że termostat nie działa, to go i tak wymień, zepsuty termostat ma wpływ na spalanie (niedogrzany silnik), albo jak się całkiem zamknie to się silnik przegrzeje. Termostat to koszt ok 100zł (polecam kupić razem z obudową, a nie tylko sam wkład) gorzej z wymianą, dobrze jest to połączyć np. z wymianą świec i kabli lub uszczelek pod pokrywami (jeśli ciekną) bo za jednym rozbieraniem dolotu masz kilka spraw z głowy.

Jeśli chodzi o ten parownik to napisz czy zamarzał zawsze, czy nagle tak się stało?? I posprawdzaj dokładnie czy masz podpięte tak jak to było opisane wyżej.

W miarę możliwości postaram się ci pomóc, więc pytaj śmiało jak czegoś nie wiesz

#8 OFFLINE   hbf

hbf
  • 16 postów
  • Dołączył: 26-02-2008
  • Skąd: warszawa

Napisany 25 września 2008 - 09:22

miałem podejrzenia że parownik jest wpięty źle w układ. Dlatego szukałem info jak powinien być włączony, i sprawdziłem jak jest u mnie podłączony. Jestem Pewnien, że jest podłączony poprawnie. Szczerze mówiąc, to zamarzający parownik zauważyłem dopiero jakieś 2 tygodnie temu. Jednak zaraz po zainstalowaniu gazu miałem objawy które ignorowałem: smród gazu w kabinie, czasami przy większych prędkościach silnik przerywał, palił benzynę.
Jakieś 2-3 tygodnie temu (kiedy zaczeły się zmina dni) zauważyłem też, że silnik ma mniejszą temperaturę. Wcześniej temp w normalnych warunkach to było ok 92-94st. C, a teraz to 80 - 90st. C. Stąd podejrzenie na termostat. Intryguje mnie ta pompa. aki ona może mieć wpływ. Przyznam się, że nie wiem czy ona kiedyś działała czy nie.

#9 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 września 2008 - 09:29

odpal silnik i jak temp na blacie ruszy z 80 stopni a nie osiagnie jeszcze 90 to sprawdz reka chlodnice i gorny i i dolny waz chlodnicy. Jesli cieple/gorace to termostat do wymiany
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#10 OFFLINE   hbf

hbf
  • 16 postów
  • Dołączył: 26-02-2008
  • Skąd: warszawa

Napisany 25 września 2008 - 15:19

odpal silnik i jak temp na blacie ruszy z 80 stopni a nie osiagnie jeszcze 90 to sprawdz reka chlodnice i gorny i i dolny waz chlodnicy. Jesli cieple/gorace to termostat do wymiany

zrobiłem tak. węże i chłodnica były gorące. Ok, termostat mam do wymiany, ale pytanie czy zepsuty termostat może mieć wpływ na zamarzający reduktor?

#11 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 września 2008 - 16:16

no oczywiscie.... jak ma sie zagrzac parownik jesli plyn idzie otwartym termostatem na duzy obieg... ?Temp odparowania propan - butanu to 35 st. Aby taka temp mial gaz to parownik musi miec z 50 st.... to po pierwsze a po drugie parownik jest zamontowany na malym obiegu wody wiec jesli jest otwarty duzy obieg to wiekszosc plynu idzie na chlodnice i tam jest schladzane co powoduje ze parownik nie ma dobrej wymiany plynu a jesli juz ma to plyn jest chlodny. Termostat sprawny zaczyna sie otwierac gdzies przy 92,5 st a konczy przy 107 wiec temp normalna pracy to przy takiej pogodzie : minimum 90 .
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#12 OFFLINE   vestido

vestido
  • 11 postów
  • Dołączył: 24-10-2010
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 22 grudnia 2010 - 18:32

Panowie, czy jest ktoś na formum kto mógłby mi pomóc w kwesti miejsca i sposobu zamontowania parownika gazu w mej omci. silink 2,0 8v, bez klimy. problem tyczy się słabego ogrzwania- wszystko mam wymienione (nagrzewnice, chłodnicę i pompę wody, termostat też) - wszystko wskazuje na gaz a raczej jego wpięcie się w ukłąd chłodzenia. Proszę o POMOC :pokoj:

#13 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 grudnia 2010 - 19:18

Pod zbiorniczkiem.

#14 OFFLINE   dora2470

dora2470
  • 243 postów
  • Dołączył: 03-10-2009
  • Skąd: Bialystok

Napisany 22 grudnia 2010 - 19:29

Panowie, czy jest ktoś na formum kto mógłby mi pomóc w kwesti miejsca i sposobu zamontowania parownika gazu w mej omci. silink 2,0 8v, bez klimy. problem tyczy się słabego ogrzwania- wszystko mam wymienione (nagrzewnice, chłodnicę i pompę wody, termostat też) - wszystko wskazuje na gaz a raczej jego wpięcie się w ukłąd chłodzenia. Proszę o POMOC :pokoj:


napisz jak masz wpięty parownik.

#15 OFFLINE   vestido

vestido
  • 11 postów
  • Dołączył: 24-10-2010
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 22 grudnia 2010 - 20:19

napisz jak masz wpięty parownik.


więc tak, wydaje mi się ze jest to na wyjsciu z nagrzewnicy bo jest to wąż wychodzący z grodzi do przewodu idącego po podłużnicy do dolnego wejscia w chłodnicy, został przecięty i w miejsca przecięcia wpięto poprzez plastikowe kolanka
(90 stopni) parownik no i teraz tak naprawde zgłupiałem czy to jest wyjście z nagrzenicy czy też wejście bo drugi wąż od nagrzewnicy idzie sobie gdzieś za silnik (wejście czy wyjście???)

#16 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2010 - 22:13

wąż od nagrzewnicy idzie sobie gdzieś za silnik (wejście czy wyjście?)


wejście

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#17 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2010 - 23:40

Panowie, czy jest ktoś na formum kto mógłby mi pomóc w kwesti miejsca i sposobu zamontowania parownika gazu w mej omci. silink 2,0 8v, bez klimy. problem tyczy się słabego ogrzwania- wszystko mam wymienione (nagrzewnice, chłodnicę i pompę wody, termostat też) - wszystko wskazuje na gaz a raczej jego wpięcie się w ukłąd chłodzenia. Proszę o POMOC :pokoj:


tu poczytaj http://forum.omegakl...018&postcount=1

#18 OFFLINE   vestido

vestido
  • 11 postów
  • Dołączył: 24-10-2010
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 23 grudnia 2010 - 10:04

tu poczytaj http://forum.omegakl...018&postcount=1


tak ale tu jest opisany układ dla silnika 16v i z trójnikem w układzie, a u mnie nima takowej rzeczy

#19 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2010 - 11:59

tak ale tu jest opisany układ dla silnika 16v i z trójnikem w układzie, a u mnie nima takowej rzeczy


jest opisana zasada montażu do każdego opla:) mógł byś się trochę wysilić

#20 OFFLINE   Barthez

Barthez
  • 519 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Nowe Czarnowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 23 grudnia 2010 - 17:56

tak ale tu jest opisany układ dla silnika 16v i z trójnikem w układzie, a u mnie nima takowej rzeczy


Kolego tam jest wszystko fajnie opisane jak się podłączyć. Podłączasz się pod mostek wodny i już jest elegancko.

Ja u siebie mam troszeczkę inaczej podłączone. Przy moim podłączeniu musisz zastosować redukcje z cienkiego węża na gruby. Ja u siebie parownik mam podłączony pod podgrzewanie przepustnicy. Wiele osób pisze, że to rozwiązanie nie jest dobre, lecz u mnie spisuje się bardzo dobrze. Podgrzewanie przepustnicy jest też na małym obiegu, więc dość szybko wszystko się nagrzewa. Sprawdź u siebie czy masz podgrzewaną przepustnicę i spróbuj się pod to podgrzewanie podpiąć. Nie ma z tym dużo roboty i wszystko jest na wierzchu. Jak będziesz miał czas to sobie z tym pokombinuj, może i u Ciebie takie podłączenie parownika też będzie zdawało egzamin.
Pozdrawiam.