

Gdzie podpiąć parownik w układ chłodzenia?
#1
OFFLINE
Napisany 15 maja 2008 - 11:06
Tak jak w temacie. Po zamontowaniu instalacji, silnik zaczoł niebezpiecznie się nagrzewać.
Podejrzewam, że mechanik wpioł sie w złe miejsce w układzie chłodzenia.
Czy ktoś może mi wskazać jak krowie na rowie w które przewody mam się podłączyć.
W załączniku dodaje schemat układu chłodznia. http://forum.omegakl...pdfctmp_116.pdf
#2
OFFLINE
Napisany 15 maja 2008 - 11:09
Witam,
Tak jak w temacie. Po zamontowaniu instalacji, silnik zaczoł niebezpiecznie się nagrzewać.
Podejrzewam, że mechanik wpioł sie w złe miejsce w układzie chłodzenia.
Czy ktoś może mi wskazać jak krowie na rowie w które przewody mam się podłączyć.
W załączniku dodaje schemat układu chłodznia.
wystarczy uzyc szukajki i wszystko masz opisane.
zasilanie parownika MUSI byc wpiete pomiedzy mostkiem wodnym a zaworem trojdroznym, powrot pod odejscie ze zbiorniczka wyrownawczego na metalowe dojscie do bloku.
#3
OFFLINE
Napisany 15 maja 2008 - 15:41
#4
OFFLINE
Napisany 15 maja 2008 - 15:53
kolego, spójrz jak możesz na ten schemacik i powiedz mi które to ten Mostek Wodny...
mostek wodny masz z tylu miedzy glowicami tam gdzie sa wpiete czujniki temp.
waz numer 3. w tym wypadku. powrot z waz nr.20
#5
OFFLINE
Napisany 15 maja 2008 - 16:33
http://forum.omegakl...0&postorder=asc
co prawda na przykładzie 2.5V6, ale w 3.0 ma być tak samo
Co do tego schematu to tak jak pisał beast, zasilanie parownika wpinasz w krótki wąż wychodzący z tyłu silnika do zaworu trójdrożnego (ten numer 3 jakoś mi nie pasuje), powrót z parownika w wąż numer 20 (wąż łączący tą metalowa magistralę idącą po prawej stronie silnika ze zbiorniczkiem wyrównawczym) też na trójniku.
Jak tak podłączysz to nie powinno być problemów
następnym razem proponuje dobrze poszukać bo sam ten temat już kiedyś dokładnie wałkowałem na forum
myślę że temat jest już wyczerpany
#6
OFFLINE
Napisany 24 września 2008 - 14:17
ps. jutro z samego rana mam wizytę u gazownika, więc poszę o w miarę szybką odpowiedź na pytania.
#7
OFFLINE
Napisany 24 września 2008 - 14:53
Co do termostatu, to znajduje się on między głowicami z przodu silnika, niestety widać go dopiero po zdemontowaniu kolektora dolotowego. Jeśli wiesz że termostat nie działa, to go i tak wymień, zepsuty termostat ma wpływ na spalanie (niedogrzany silnik), albo jak się całkiem zamknie to się silnik przegrzeje. Termostat to koszt ok 100zł (polecam kupić razem z obudową, a nie tylko sam wkład) gorzej z wymianą, dobrze jest to połączyć np. z wymianą świec i kabli lub uszczelek pod pokrywami (jeśli ciekną) bo za jednym rozbieraniem dolotu masz kilka spraw z głowy.
Jeśli chodzi o ten parownik to napisz czy zamarzał zawsze, czy nagle tak się stało?? I posprawdzaj dokładnie czy masz podpięte tak jak to było opisane wyżej.
W miarę możliwości postaram się ci pomóc, więc pytaj śmiało jak czegoś nie wiesz
#8
OFFLINE
Napisany 25 września 2008 - 09:22
Jakieś 2-3 tygodnie temu (kiedy zaczeły się zmina dni) zauważyłem też, że silnik ma mniejszą temperaturę. Wcześniej temp w normalnych warunkach to było ok 92-94st. C, a teraz to 80 - 90st. C. Stąd podejrzenie na termostat. Intryguje mnie ta pompa. aki ona może mieć wpływ. Przyznam się, że nie wiem czy ona kiedyś działała czy nie.
#9
OFFLINE
Napisany 25 września 2008 - 09:29
[B]
#10
OFFLINE
Napisany 25 września 2008 - 15:19
zrobiłem tak. węże i chłodnica były gorące. Ok, termostat mam do wymiany, ale pytanie czy zepsuty termostat może mieć wpływ na zamarzający reduktor?odpal silnik i jak temp na blacie ruszy z 80 stopni a nie osiagnie jeszcze 90 to sprawdz reka chlodnice i gorny i i dolny waz chlodnicy. Jesli cieple/gorace to termostat do wymiany
#11
OFFLINE
Napisany 25 września 2008 - 16:16
[B]
#12
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2010 - 18:32
#13
OFFLINE
#14
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2010 - 19:29
Panowie, czy jest ktoś na formum kto mógłby mi pomóc w kwesti miejsca i sposobu zamontowania parownika gazu w mej omci. silink 2,0 8v, bez klimy. problem tyczy się słabego ogrzwania- wszystko mam wymienione (nagrzewnice, chłodnicę i pompę wody, termostat też) - wszystko wskazuje na gaz a raczej jego wpięcie się w ukłąd chłodzenia. Proszę o POMOC :pokoj:
napisz jak masz wpięty parownik.
#15
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2010 - 20:19
napisz jak masz wpięty parownik.
więc tak, wydaje mi się ze jest to na wyjsciu z nagrzewnicy bo jest to wąż wychodzący z grodzi do przewodu idącego po podłużnicy do dolnego wejscia w chłodnicy, został przecięty i w miejsca przecięcia wpięto poprzez plastikowe kolanka
(90 stopni) parownik no i teraz tak naprawde zgłupiałem czy to jest wyjście z nagrzenicy czy też wejście bo drugi wąż od nagrzewnicy idzie sobie gdzieś za silnik (wejście czy wyjście???)
#16
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2010 - 22:13
wąż od nagrzewnicy idzie sobie gdzieś za silnik (wejście czy wyjście?)
wejście
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#17
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2010 - 23:40
Panowie, czy jest ktoś na formum kto mógłby mi pomóc w kwesti miejsca i sposobu zamontowania parownika gazu w mej omci. silink 2,0 8v, bez klimy. problem tyczy się słabego ogrzwania- wszystko mam wymienione (nagrzewnice, chłodnicę i pompę wody, termostat też) - wszystko wskazuje na gaz a raczej jego wpięcie się w ukłąd chłodzenia. Proszę o POMOC :pokoj:
tu poczytaj http://forum.omegakl...018&postcount=1
#18
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2010 - 10:04
tu poczytaj http://forum.omegakl...018&postcount=1
tak ale tu jest opisany układ dla silnika 16v i z trójnikem w układzie, a u mnie nima takowej rzeczy
#19
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2010 - 11:59
tak ale tu jest opisany układ dla silnika 16v i z trójnikem w układzie, a u mnie nima takowej rzeczy
jest opisana zasada montażu do każdego opla:) mógł byś się trochę wysilić
#20
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2010 - 17:56
tak ale tu jest opisany układ dla silnika 16v i z trójnikem w układzie, a u mnie nima takowej rzeczy
Kolego tam jest wszystko fajnie opisane jak się podłączyć. Podłączasz się pod mostek wodny i już jest elegancko.
Ja u siebie mam troszeczkę inaczej podłączone. Przy moim podłączeniu musisz zastosować redukcje z cienkiego węża na gruby. Ja u siebie parownik mam podłączony pod podgrzewanie przepustnicy. Wiele osób pisze, że to rozwiązanie nie jest dobre, lecz u mnie spisuje się bardzo dobrze. Podgrzewanie przepustnicy jest też na małym obiegu, więc dość szybko wszystko się nagrzewa. Sprawdź u siebie czy masz podgrzewaną przepustnicę i spróbuj się pod to podgrzewanie podpiąć. Nie ma z tym dużo roboty i wszystko jest na wierzchu. Jak będziesz miał czas to sobie z tym pokombinuj, może i u Ciebie takie podłączenie parownika też będzie zdawało egzamin.
Pozdrawiam.