Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Tarcze hamulcowe i klocki firmy ROPER


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   FunkyJB

FunkyJB
  • 24 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: Kielce

Napisany 13 kwietnia 2008 - 21:28

Zamierzam wymienić tarcze i klocki na przedniej osi. Z lektury postów dowiedziałem się, że najlepsze są tarcze Zimmermann, Brembo i ATE. W sklepie sprzedawca zaoferował mi tarcze i klocki firmy ROPER mówiąc, że są to sprawdzone tarcze przez klientów i że na pewno nie będę żałował jak kupię.
Nie chcę ryzykować kupna tych tarcz w ciemno, bo nic o jakości tych tarcz nie wiem.
Może ktoś z klubowiczów ma informacje lub doświadczenie z tymi tarczami.
Pozdrawiam wszystkich.

#2 OFFLINE   FunkyJB

FunkyJB
  • 24 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: Kielce

Napisany 16 kwietnia 2008 - 08:20

Czyżby to była zupełna nowość dla klubowiczów, nikt nic nie wie? Czeski film, ale widziałem tarcze z tej firmy na Allegro ktoś sprzedaje, to może w Polsce ktoś jeszcze handluje tymi tarczami, a nie jest to tylko ciekawostka rynku w Kielcach.
Pozdrawiam i mam nzdzieję, że ktoś się odezwie, choćby po to abym się przekonał, że przy rejestracji na forum i wysyłając to pytanie nie zrobiłem jakiegoś błędu. Jest to mój pierwszy kontakt z forum w internecie. :czesc:

#3 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 kwietnia 2008 - 08:26

Czyżby to była zupełna nowość dla klubowiczów, nikt nic nie wie?


raczej tak bo większość z nas jak juz zmienia tarcze to wybiera

Zimmermann, Brembo i ATE

dlatego ze szkoda ryzykować ponownej wymiany dla kilkudziesięciu zł

#4 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 kwietnia 2008 - 15:49

Zimmermann, Brembo i ATE

dlatego ze szkoda ryzykować ponownej wymiany dla kilkudziesięciu zł

Stara zasada przy kupnie czesci mechanicznych....


 


#5 OFFLINE   FunkyJB

FunkyJB
  • 24 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: Kielce

Napisany 16 kwietnia 2008 - 22:37

Dzięki za odzew dla Lugua i Gachu'a czy Gacha nie wiem jak jest poprawnie. Myślę, że jeszcze nie raz spotkamy się na forum i przyda się komuś moje dświadczenie.
Idę oglądać drugą połówkę meczu Getafe-Valencja. Dobry futbol.
Pozdrawiam.! Funky. :drink:

#6 OFFLINE   janek3422

janek3422
  • 1 postów
  • Dołączył: 14-11-2011

Napisany 14 listopada 2011 - 13:20

witam

Ja tam założyłem Ropera z klockami Steinhof i wszytko gra. Nie widzę żadnej różnicy między Brembo które miałem wcześniej, a przejechałem już 25.000KM.

#7 OFFLINE   barteq91

barteq91
  • 82 postów
  • Dołączył: 30-10-2010
  • Skąd: okolice Lublina

Napisany 04 października 2012 - 10:10

Używał ktoś klocków Roper ?

#8 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 062 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 października 2012 - 11:24

no jest tego duzo na Allegro, i nawet cena przystepna, ale chyba nikt na tym jeszcze nie jezdzi na tyle zeby miec opinie na ten temat, ja tez chce wymienic i szukam, znalazłem Boscha ,komplet na przod za 350 zł....chyba to kupie
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#9 OFFLINE   walkalone

walkalone
  • 112 postów
  • Dołączył: 22-09-2011
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 października 2012 - 16:27

Przepraszam jesli offtop - kupilem komplet na tyl, cena mega ;-) wszystko pasuje poza imbusowa srubka - blokada tarczobebna do piasty ;-) otwor zrobili nie w takim miejscu. Ogolnie ok, przejechane 20kkm i narazie wszystko zyje.

#10 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 062 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 października 2012 - 16:30

ha, zartujesz? ale i tak sruby [5] z koła trzymaja tarcze...tak ze nie ma problemu, ta, to tylko dodatkowa ,trzyma tarcze przy dokręcaniu koł...
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#11 OFFLINE   walkalone

walkalone
  • 112 postów
  • Dołączył: 22-09-2011
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 października 2012 - 16:32

zgadza sie ;-) dlatego sie z tego smieje, niemniej wkurza troche bo trzeba okrecac tarcze przy przykrecaniu kola ;-) no i jak na recznym postawisz i zdejmiesz kolo to tarcza sie okreci automatycznie, wtedy z recznego spuscic i dopiero ustawic ;) przy zaciagnietej lapie tarcza wywiera opor na piascie, gdy puszcza sruby to sie okreci ;)

#12 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 062 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 października 2012 - 16:46

ha,ha ...własnie temu zapobiega dodatkowa srubka...ale ze zle ja zrobili? ...nawiasem mowiac tam powinny byc chyba dwie, druga do regulacji hamulca ręcznego [jak sie nie myle]...tak ze, moze zapomnieli o drugiej?haha...a moze to z innego auta?
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#13 OFFLINE   walkalone

walkalone
  • 112 postów
  • Dołączył: 22-09-2011
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 października 2012 - 18:18

Do recznego masz regulacje pod tarcza - na rozpieraku szczek :-) natomiast otworek do srubki blokujacej tarcze z piasta jest jeden, i jest przesuniety o gdzies 2mm, bo rozwierce ie otworu o 1 rozmiar nic nie dalo, a bardziej nie chcialem ich katowac :)

#14 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 października 2012 - 09:45

Roper - równie dobrze można iść gdzieś na budowę i *********** kawałek styropianu i sobie wyciąć takie na wzór starych. Miałem ropery na tyle jak kupiłem auto, zmieniłem po roku użytkowania na Textary. Teraz wiem dla czego auto nie hamowało, a to był tylko tył.

PS. Dodatkowo jeszcze biły.

#15 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 062 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 30 listopada 2012 - 19:10

Do recznego masz regulacje pod tarcza - na rozpieraku szczek :-) natomiast otworek do srubki blokujacej tarcze z piasta jest jeden, i jest przesuniety o gdzies 2mm, bo rozwierce ie otworu o 1 rozmiar nic nie dalo, a bardziej nie chcialem ich katowac :)


masz moze to co ja znalazłem na Allegro , tylko ze do przodu, facet pisze ze srubka na klucz 13 a nie na imbus...i moze dlatego to przesuniecie?bo to moze z innego auta?:confused:
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#16 OFFLINE   PUBLICK

PUBLICK
  • 1 postów
  • Dołączył: 27-05-2015

Napisany 27 maja 2015 - 14:17

do kolegi wars1977

rozkład siły hamowania w samochodzie to 70% - przód 30% -tył
Także poczytaj troche zanim powiesz coś głupiego

prowadzę warsztat samochodowy na początku byłem sceptyczny odnośnie montowania nieznanych marek jaką niewątpliwie jest ROPER
Jednak przekonała mnie cena
zacząłem od starszych aut typu astra jedynka
potem zacząłem montować w coraz nowszych i większych
i co zaskoczony ...
dwie reklamacje w ciągu roku to chyba nieźle a montuje tylko ROPER`a
no chyba że klient się uprze na coś innego
no ale ...
"klient nasz pan"

pozdrawiam

Sławek

#17 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 maja 2015 - 15:06

montuje tylko ROPER`a

A w zawieszenie idzie Topran i Hart, bo

przekonała mnie cena

:lol:

#18 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 062 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 maja 2015 - 15:32

A w zawieszenie idzie Topran i Chart, bo

:lol:


do tyłu jak najbardziej moze iść Roper.....a co to za firma "Chart"??..
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.