Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

czekacie po odpaleniu auta?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
108 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   misiekzoo

misiekzoo

    zafira i astra 1,8

  • 1 463 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Oborniki śląskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 27 października 2010 - 20:33

No tak jak dziś rano to mi się już ładnie rozgrzał ale trzeba było szybki skrobać :)
[SIGPIC][/SIGPIC]

Moje ople , byłe i obecny .

#82 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 066 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 listopada 2010 - 08:30

nawet mądrzy ludzie doradzaja: po odpaleniu silnika,ruszac zaraz bez zbednej zwłoki,ale nie osiągac wysokich obrotow ,dopoki sie silnik nie zagrzeje,to znaczy 2-3 tys obrotow ,to spokojnie mozna jechac, [chyba ze za rogiem ma sie autostrade,wtedy trzeba poczekac na rozgrzanie,hahaha]
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#83 OFFLINE   umi950

umi950
  • 55 postów
  • Dołączył: 08-10-2010
  • Skąd: Brzeg woj. opolske

Napisany 17 listopada 2010 - 13:12

odpalam i jade nie czekam aż sie zagrzeje nie ma takiej potrzeby.

#84 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 17 listopada 2010 - 15:28

Ja grzecznie na zimnym silniku sobie siedzę i czekam aż ssanie skończy swoje działanie.


Ja dokładnie tak samo postępuję, czekam, aż ssanie się wyłączy i silnik pracuje na niższych obrotach.

Jadąc też nie przekraczam 2,5 - 3 tys obrotów (najczęściej mieszczę się poniżej).

No i z reguły nie spieszy mi się, aż tak do pracy:D

A jeszcze inne pytanie dorzucę: zasłaniacie chłodnicę na zimę?

#85 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2010 - 15:39

A jeszcze inne pytanie dorzucę: zasłaniacie chłodnicę na zimę?

:smiech:

#86 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 066 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 listopada 2010 - 16:28

kolego ,ja widzialem jak w tym czasie złodziej podbiegł i ukradł autko,mial wszystko na tacy,tak wiec uwazaj,
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#87 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 17 listopada 2010 - 20:21

:smiech:


A co w tym takiego śmiesznego?:)

Pytanie czy fakt, że chłodnicę się zasłania?:jump:

kolego ,ja widzialem jak w tym czasie złodziej podbiegł i ukradł autko,mial wszystko na tacy,tak wiec uwazaj,


A w tym czasie oczywiście oczy wkoło głowy mam, szczególnie jak odśnieżam itd.

#88 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 listopada 2010 - 20:24

Pytanie czy fakt, że chłodnicę się zasłania?


i jedno i drugie. przy sprawnym termostacie temp na silniku bedzie sie trzymac w granicach 90 st.c przyslanianie niewiele daje (poza mozliwoscia przegrzania auta :)




 


#89 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 17 listopada 2010 - 20:32

i jedno i drugie. przy sprawnym termostacie temp na silniku bedzie sie trzymac w granicach 90 st.c przyslanianie niewiele daje (poza mozliwoscia przegrzania auta :)


OK. No i właśnie taką odpowiedź chciałem usłyszeć. Dzięki

#90 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 066 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 listopada 2010 - 09:04

fotn...ten tez miał oczy,a pozwolił sobie autko ukrasc,nie dasz rady jak ich jest wiecej,[PS. to była uwaga do postow wyzej, odnosnie odpalania,i zamykania w tym czasie garazu]
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#91 OFFLINE   michauu

michauu
  • 182 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 14 grudnia 2010 - 13:30

Byly dyskusje, czy grzac auto na postoju i czekac, az przelaczy sie na gaz, czy od razu jechac na benzynie i przelaczy sie w trasie.

otoz, codziennie dojezdzam do pracy 15km. Auto trzymam w garazu ok 12 stopni na plusie

Na rozgrzanie silnika na postoju do 60stopni silnik potrzebuje dokladnie 0.2litra. Tyle pokazal mi mid podczas przelaczania na gaz. Twalo to kilka minut, nie mierzylem dokladnie.

Dzis wsiadlem do auta, odpalilem i wyjechalem na ulice. W garazu 12 stopni, na zewnatrz jakies 7/8 na minusie. Po przejechaniu dokladnie jednego kilometra silnik osiagnal temp. 60 stopni i przelaczyl sie na gaz. Mid pokazal 0.3litra.

Teraz koszty, bo na to chcialem zwrocic uwage. W obu przypadkach zakladam spalanie 16litrow/100km cene gazu 2.6zl/litr i benzyny 4.8zl/litr

grzanie auta na postoju: Na przejechanie 15kilometrow auto potrzebuje 2.4litra gazu

2.4X2.6=6.24zl plus 0.2x4.8= 0.96zlotego(koszt benzyny) czyli dojazd do pracy to koszt 7,24zl


jazda zaraz po odpaleniu. jeden kilometr robie na benzynie i potrzebuje na to 0.3litra benzyny wiec 14km robie na gazie.

2.24x2.6=5.82zl plus 0.3x4.8=1.44 dojazd do pracy to koszt 7.26zl

Wiec roznica w kosztach wynosi 2 grosze. Ruszajaz z zaraz po odpaleniu, jestem stratny 2 grosze, ale jedem dokladnie 1 kilometr blizej pracy i kilka minut wczesniej.

Moze moje wyliczenia rozwieja wszelkie watpliwosci...

pozdro

#92 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 grudnia 2010 - 13:37

ja się też nad tym zastanawiałem jakiś czas temu i wyszło mi podobnie, a czasami w ogóle nie włączam LPG tylko przepalam na PB

#93 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 grudnia 2010 - 13:44

koszty paliw kosztami, ja bym bardziej się martwił o to że olej jest gęsty i zanim się rozprowadzi po całym silniku to chwile może cierpieć, dlatego zalecany jest kilku minutowy postój z włączonym silnikiem przed rozpoczęciem podróży...

#94 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 grudnia 2010 - 14:20

zalecany jest kilku minutowy postój


te kilka minut to lekka przesada:) , max 1 min. i w drogę
http://www.motofakty...ie_silnika.html

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#95 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 grudnia 2010 - 14:30

kilka minut na czas odśnieżania auta.

#96 OFFLINE   bartel89

bartel89
  • 275 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: ELC
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 grudnia 2010 - 14:40

Ziutek50 a jak się ma garaż i nie ma co odśnieżać?:p. Ogólnie powinno się postać chwilę aby olej dotarł tam gdzie ma dotrzeć, syntetyk szybko pójdzie a co do jeśli ma się minerała przecież on gęsty a zimny tym bardziej.... Więc jedank tą krótką chwilę powinno sę postać

#97 OFFLINE   OmegaTL

OmegaTL
  • 45 postów
  • Dołączył: 28-07-2010

Napisany 14 grudnia 2010 - 14:48

Pewnie ze powinno sie postac kilka minut, zeby sie wszystko dobrze nasmarowalo... Ja nawet latem mam zasade ze rozgrzewam samochod min. 3 min przed ruszeniem. Teraz zima przed odpaleniem przelaczam na benzyne i zalaczam gaz dopiero przy 80-90 stopni. Wiem ze paru napisze ze szkoda kasy, tylko obliczcie pozniej koszt nowego reduktora ktory na pewno mniej sie zuzyje jak bede go wlaczal tak jak ja...

#98 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 grudnia 2010 - 14:51

ja mam inne zdanie na ten temat.

w zimie, kiedy mamy snieg, to czasem trzeba mocniej depnac na gaz, zeby gdzies wyjechac itp.
gdy to zrobimy kiedy mamy zimny silnik, to raz ze ma gorsze smrowanie, to dwa, gesty olej potrafi narobic niezlego balaganu z siemeringami,
dlatego ja zawsze grzeje auto na postoju dosyc dlugo.

#99 OFFLINE   DAREIOS

DAREIOS

    BMW E39

  • 66 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Dobre
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 grudnia 2010 - 14:55

te kilka minut to lekka przesada:) , max 1 min. i w drogę

zgadzam się z tobą

Dzis wsiadlem do auta, odpalilem i wyjechalem na ulice. W garazu 12 stopni, na zewnatrz jakies 7/8 na minusie. Po przejechaniu dokladnie jednego kilometra silnik osiagnal temp. 60 stopni i przelaczyl sie na gaz. Mid pokazal 0.3litra.


do 60 stopni musisz grzać auto mi ustawili na 26 stopni i stwierdzili że wystarczy wydawało mi się że za mało ale jak wystarczy to wystraczy

#100 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 grudnia 2010 - 14:56

syntetyk szybko pójdzie a co do jeśli ma się minerała przecież on gęsty a zimny tym bardziej...


czy syntetyk czy mineralny konsystencja zimnego oleju jest podobna , o tym że olej dotarł wszędzie gdzie miał dotrzeć informuje nas kontrolka ciśnienia oleju która jest na samym końcu układu smarowania , tu nie chodzi o gęstość tylko o właściwości smarujące które syntetyk osiąga w niższej temperaturze niż mineralny , czyli powinno nam zależeć na szybkim osiągnięciu optymalnej temperatury , taką temp. szybciej osiągniemy od razu ruszając niż na postoju

jeszcze coś z instrukcji omegi

[ATTACH]10231[/ATTACH]

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p