


czekacie po odpaleniu auta?
#81
OFFLINE
Napisany 27 października 2010 - 20:33

Moje ople , byłe i obecny .
#82
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2010 - 08:30
#83
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2010 - 13:12
#84
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2010 - 15:28
Ja grzecznie na zimnym silniku sobie siedzę i czekam aż ssanie skończy swoje działanie.
Ja dokładnie tak samo postępuję, czekam, aż ssanie się wyłączy i silnik pracuje na niższych obrotach.
Jadąc też nie przekraczam 2,5 - 3 tys obrotów (najczęściej mieszczę się poniżej).
No i z reguły nie spieszy mi się, aż tak do pracy:D
A jeszcze inne pytanie dorzucę: zasłaniacie chłodnicę na zimę?
#85
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2010 - 15:39
A jeszcze inne pytanie dorzucę: zasłaniacie chłodnicę na zimę?

#86
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2010 - 16:28
#87
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2010 - 20:21
A co w tym takiego śmiesznego?

Pytanie czy fakt, że chłodnicę się zasłania?:jump:
kolego ,ja widzialem jak w tym czasie złodziej podbiegł i ukradł autko,mial wszystko na tacy,tak wiec uwazaj,
A w tym czasie oczywiście oczy wkoło głowy mam, szczególnie jak odśnieżam itd.
#88
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2010 - 20:24
Pytanie czy fakt, że chłodnicę się zasłania?
i jedno i drugie. przy sprawnym termostacie temp na silniku bedzie sie trzymac w granicach 90 st.c przyslanianie niewiele daje (poza mozliwoscia przegrzania auta

#89
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2010 - 20:32
i jedno i drugie. przy sprawnym termostacie temp na silniku bedzie sie trzymac w granicach 90 st.c przyslanianie niewiele daje (poza mozliwoscia przegrzania auta
OK. No i właśnie taką odpowiedź chciałem usłyszeć. Dzięki
#90
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2010 - 09:04
#91
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2010 - 13:30
otoz, codziennie dojezdzam do pracy 15km. Auto trzymam w garazu ok 12 stopni na plusie
Na rozgrzanie silnika na postoju do 60stopni silnik potrzebuje dokladnie 0.2litra. Tyle pokazal mi mid podczas przelaczania na gaz. Twalo to kilka minut, nie mierzylem dokladnie.
Dzis wsiadlem do auta, odpalilem i wyjechalem na ulice. W garazu 12 stopni, na zewnatrz jakies 7/8 na minusie. Po przejechaniu dokladnie jednego kilometra silnik osiagnal temp. 60 stopni i przelaczyl sie na gaz. Mid pokazal 0.3litra.
Teraz koszty, bo na to chcialem zwrocic uwage. W obu przypadkach zakladam spalanie 16litrow/100km cene gazu 2.6zl/litr i benzyny 4.8zl/litr
grzanie auta na postoju: Na przejechanie 15kilometrow auto potrzebuje 2.4litra gazu
2.4X2.6=6.24zl plus 0.2x4.8= 0.96zlotego(koszt benzyny) czyli dojazd do pracy to koszt 7,24zl
jazda zaraz po odpaleniu. jeden kilometr robie na benzynie i potrzebuje na to 0.3litra benzyny wiec 14km robie na gazie.
2.24x2.6=5.82zl plus 0.3x4.8=1.44 dojazd do pracy to koszt 7.26zl
Wiec roznica w kosztach wynosi 2 grosze. Ruszajaz z zaraz po odpaleniu, jestem stratny 2 grosze, ale jedem dokladnie 1 kilometr blizej pracy i kilka minut wczesniej.
Moze moje wyliczenia rozwieja wszelkie watpliwosci...
pozdro
#92
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2010 - 13:37
#93
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2010 - 13:44
#94
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2010 - 14:20
zalecany jest kilku minutowy postój
te kilka minut to lekka przesada:) , max 1 min. i w drogę
http://www.motofakty...ie_silnika.html
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#95
OFFLINE
#96
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2010 - 14:40

#97
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2010 - 14:48
#98
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2010 - 14:51
w zimie, kiedy mamy snieg, to czasem trzeba mocniej depnac na gaz, zeby gdzies wyjechac itp.
gdy to zrobimy kiedy mamy zimny silnik, to raz ze ma gorsze smrowanie, to dwa, gesty olej potrafi narobic niezlego balaganu z siemeringami,
dlatego ja zawsze grzeje auto na postoju dosyc dlugo.
#99
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2010 - 14:55
zgadzam się z tobąte kilka minut to lekka przesada:) , max 1 min. i w drogę
Dzis wsiadlem do auta, odpalilem i wyjechalem na ulice. W garazu 12 stopni, na zewnatrz jakies 7/8 na minusie. Po przejechaniu dokladnie jednego kilometra silnik osiagnal temp. 60 stopni i przelaczyl sie na gaz. Mid pokazal 0.3litra.
do 60 stopni musisz grzać auto mi ustawili na 26 stopni i stwierdzili że wystarczy wydawało mi się że za mało ale jak wystarczy to wystraczy
#100
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2010 - 14:56
syntetyk szybko pójdzie a co do jeśli ma się minerała przecież on gęsty a zimny tym bardziej...
czy syntetyk czy mineralny konsystencja zimnego oleju jest podobna , o tym że olej dotarł wszędzie gdzie miał dotrzeć informuje nas kontrolka ciśnienia oleju która jest na samym końcu układu smarowania , tu nie chodzi o gęstość tylko o właściwości smarujące które syntetyk osiąga w niższej temperaturze niż mineralny , czyli powinno nam zależeć na szybkim osiągnięciu optymalnej temperatury , taką temp. szybciej osiągniemy od razu ruszając niż na postoju
jeszcze coś z instrukcji omegi
[ATTACH]10231[/ATTACH]
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.