Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z zimną skrzynią automatyczną.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Topek81

Topek81
  • 7 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: Szczecin

Napisany 17 marca 2008 - 21:02

Witam wszystkich jestem tu nowy przeszukalem forum ale takiego problemu nie znalazlem u nikogo a mianowicie:
kiedy auto i skrzynia sa zimne i ruszam to nie chce zmienic biegu na 2 dopiero jak sie rozgrzeje albo jak gwaltownie przyspiesze i obroty dojda do 3500-4000 wtedy zmieni i juz po klopocie jak juz przelaczy raz to pozniej jest super nie szarpie i plynnie zmienia a do rana jak znowu jest zimny.
filtr i olej wymienilem na nowy nic nie pomoglo.
prosze podpowiedzcie co to moze byc bo jak to skrzynia do naprawy to sie zalamie.
z gory dziekuje za kazda podpowiedz
pozdrawiam

poprawiłem tytuł
Topek

#2 OFFLINE   Robertos

Robertos
  • 318 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Jasienica Mazowiecka

Napisany 17 marca 2008 - 22:00

Normalne zjawisko u mnie tez tak jest :razz:

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 marca 2008 - 22:02

Witam wszystkich jestem tu nowy przeszukalem forum ale takiego problemu nie znalazlem u nikogo a mianowicie:
kiedy auto i skrzynia sa zimne i ruszam to nie chce zmienic biegu na 2 dopiero jak sie rozgrzeje albo jak gwaltownie przyspiesze i obroty dojda do 3500-4000 wtedy zmieni i juz po klopocie jak juz przelaczy raz to pozniej jest super nie szarpie i plynnie zmienia a do rana jak znowu jest zimny.
filtr i olej wymienilem na nowy nic nie pomoglo.
prosze podpowiedzcie co to moze byc bo jak to skrzynia do naprawy to sie zalamie.
z gory dziekuje za karzda podpowiedz
pozdrawiam



normalne zjawisko - rozgrzewani oleju w skrzyni.




 


#4 OFFLINE   YaHooo

YaHooo
  • 286 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 17 marca 2008 - 22:05

a ja mam wrazenie, ze moja skrzynia chodzi lepiej(czyt. zmiania biegi) jak jest zimna :cool: mam nadzieje, ze to tylko zludzenie, bo to chyba nie normalne zjawisko? :roll:

#5 OFFLINE   Zenus

Zenus
  • 103 postów
  • Dołączył: 04-01-2008
  • Skąd: Elbląg

Napisany 17 marca 2008 - 22:14

Juz bylo kilka takich postow co ludzie mieli takie problemy ze jak skrzynia zimna to musi nabrac wieksze obroty aby zmienila biegi ;> Ja tez tak mam tyle ze bez szarpania.

#6 OFFLINE   szokol

szokol
  • 311 postów
  • Dołączył: 04-06-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 17 marca 2008 - 23:17

Na zimnej skrzyni to norma. Zauważ że wystarczy zaraz po odpaleniu np. jak wyjeżdzasz z parkingu wrzucić wsteczny i troche cofnąć. Potem "D" i skrzynia mimo że "zimna" przerzuca ci normalnie przy np. 2 tyś obr. Jak ci to nie wystarcza to włącz sobie śnieżynke
www.elektra-bedzin.pl


Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic

#7 OFFLINE   Topek81

Topek81
  • 7 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: Szczecin

Napisany 17 marca 2008 - 23:20

moj tesciu ma omsie 2,5 benzynke i u niego jest normalnie odpala i jedzie skrzynka chodzi normalnie wiec to chyba nie jest normalne.
a jak jest to moze da sie cos z tym zrobic bo to strasznie denerwuje


wsteczy i d nie pomaga ale sprobuje ze śnieżynką moze to bedzie rada na to
Topek

#8 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 marca 2008 - 11:12

a) stary/gesty olej
b) czujnik temperatury w skrzyni - sprawdz czy dziala (jak jest zimno wstrzymuje skrzynie przed pompowaniem gestego oleju)

Roznie roznym ludziom dziala. Jednym lekko inni musza czekac. Wg mnie to tez moze byc spowodowane starzejacymi sie zaworami. Maja mniej sily lub sie zaklejaja i potrzeba wiecej czasu na ich zamkniecie. Najlepiej podlaczyc na sucho i sprawdzic ich prace, ale do tego potrzebne jest stanowisko.

Szokol - a mozesz wyjasnic w czym pomaga ta kombinacja z ustawieniami? Potrafie zrozumiec wsteczny, zeby przepompowac olej przez skrzynie, ale tryb zimowy wymusza jedynie ruszenie z wyzszego biegu.
Sprobujk tak: Rozpedz do ok 2000-2400 obrotow, pusc gaz i pozwol zeby auto sie potoczylo przez chwile. To pozwoli na zmniejszenie cisnienia i szybsza reakcje zaworu. Nie dziala od razu na zimnej skrzyni, potrzeba przejechac ok 100-200m.

#9 OFFLINE   YaHooo

YaHooo
  • 286 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 18 marca 2008 - 11:48

mkaminski a co powiesz na moje pytanie :?: zludzenie, prawda :?: :grin:

#10 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 marca 2008 - 12:01

Nie wiem, nie jezdzilem Twoim autem ;) W Avatarze masz B FL, a silnik 3.0 czyli przejciowka (pozny 99 lub wczesny 00). Skrzynia jeszcze stara, wiec powinna dzialac normalnie. Jaka masz wersje softu w skrzyni? Jesli olej jest gesty to przy starszych wersjach moze sie wydawac, ze zmienia biegi plynniej (robi to wolniej) na zimno, a na cieplo jest troche bardziej agresywna.
Nowy soft powinien pomoc w delikatnej pracy na cieplo.
Jesli nie lubisz tego dmuchania climatronica kiedy zaczyna grzac to od razu uaktualnij climatronica (niestety tylko sprzetowy Tech-2)

#11 OFFLINE   szokol

szokol
  • 311 postów
  • Dołączył: 04-06-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 18 marca 2008 - 15:14

mkaminski100

Jak to nie rozumiesz?

Ruszasz na "D" - następnie wciskasz snieżynke i auto przerzuci ci od razu na 2 i 3 bieg
www.elektra-bedzin.pl


Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic

#12 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 marca 2008 - 15:31

O ile wiem to tryb zimowy wymusza 3 bieg i nie jest zdrowy na dluzsza mete (duzy uslizg) , po drugie jak napisalem dzieje sie tak z powodu gestego oleju wiec jesli wymusisz wlaczenie biegu to bedzie powodowalo jeszcze gorsze skutki. Taki sposob nie naprawi przyczyny, a jedynie moze przyczynic sie do szybszego zuzycia skrzyni.
Niektorzy twierdza, ze czujnik temperatury wysyla informacje do komputera, ze jesli temperatura oleju jest niska to ma nie przelaczac biegu, zeby najpierw rozgrzac minimalnie olej. Ja takiej informacji nigdzie nie znalazlem, ale zaprzeczyc jej tez nie moge.
Jesli jest bardzo zimno (<-5) to nalezy odpalic auto i poczekac ok 30 sekund, az olej sie rozejdzie (choc i tak DIII nie gestnieje tak mocno). To samo zreszta przy takich temperaturach tyczy sie silnika.

#13 OFFLINE   szokol

szokol
  • 311 postów
  • Dołączył: 04-06-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 18 marca 2008 - 15:51

To czemu dzieje się tak też ludziom którzy wymieniali olej. Po drugie nawet jak auto chodzi na wolnych obrotach i spróbujesz ruszyć po tych 30 sekundach to skrzynia i tak przerzuci przy 3 tyś obr. Nie kłócę się ale tak pisze większość na forum.
www.elektra-bedzin.pl


Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic

#14 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 marca 2008 - 15:52

Sprobujk tak: Rozpedz do ok 2000-2400 obrotow, pusc gaz i pozwol zeby auto sie potoczylo przez chwile. To pozwoli na zmniejszenie cisnienia i szybsza reakcje zaworu. Nie dziala od razu na zimnej skrzyni, potrzeba przejechac ok 100-200m.

ja sobie tak czasmi robie.... :)

#15 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 marca 2008 - 16:57

Sokol - to nie chodzi o sam olej, ale o stare zawory, ktore sa wytarte, pozaklejene syfem lub gdzies sie przycinaja. Zmiana oleju nie zawsze pomaga, ale np u mnie widac roznice. Wymiana oleju moze pomoc aby oczyscic zawor, ale czasami jest juz mocno wytarty i sie blokuje (trudno pracuje) Wtedy zmiana oleju nie pomoze.
Jesli jest zimno to ruszenie po 30 sekundach spowoduje ze skrzynia szybciej zmieni bieg. Tylko tyle.
Sposob ktory podalem z delikatnym ruszaniem pomaga najczesciej i skrzynia mniej dostaje w tylek.

#16 OFFLINE   szokol

szokol
  • 311 postów
  • Dołączył: 04-06-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 18 marca 2008 - 17:25

OK dotarło do mnie. Chyba niedługo wymienie olej
www.elektra-bedzin.pl


Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic

#17 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 marca 2008 - 17:34

Bosz jak czytam mądrości ludzi to czasem tylko usiąść i płakac.
Skrzynia na zimno zawsze zmienia bieg na II po przekroczeniu ok 3000RPM za pierwszym razem.
Chodzi o dogrzewnie skrzyni, katalizatora.

Zjawisko jest wkurzające, ale zmiana oleju (wiem to z autopsji) nic nie zmieni.
Zawsze włączałem snieżynke, ruszalem, dojeżdzalem do pierwszego krzyzowania i ... wtedy snieżynke wyłączałem a II wchodzila normalnie.

Bzudrą jest też, jakoby ruszanie na snieżynce mialo powodować uszkodzenie skrzyni na dłuższą mete.
Jak ktoś tak pisze, to albo nie wie nic o ASB, albo po prostu ma ochote napisać coś, choć nie wie co.
ASB jest tak skonstuowane, ze ruszanie ze snieżynką moze odbywać sie nagminnie i nic sie nie stanie. "Luz" na sprzęgle (ktore na marginesie nie ma w budowie nic wspólnego ze zwyklym sprzęgłem ciernym w manualu) powoduje, ze tak samo stojąc na swiatłach z nogą na hamulcu i z włączonym "D" oraz ruszanie ze snieżynką (z III biegu) nie powoduje absolutnie żadnych konsekwencji.

Polecam sposób śnieżynkowy.

#18 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 marca 2008 - 20:21

O czym w ogóle ta dyskusja? Ruszanie z 3 biegu lekarstwem na brak przełączenia się na drugi bieg na zimno?
Po pierwsze to w sprawnej skrzyni włączenie 2 biegu na zimno to kwestia 200-300m od ruszenia i max 2500 obr (temp ok 0 stopni). Jeśli wartości są powyżej to jest problem ze skrzynią i wystarczy zmiana zaworów biegów aby poprawić pracę. Nie wiem jaką autopsję stosowałeś, ale przy sprawnych zaworach i starym oleju wymiana wiele poprawie. Wielokrotnie sprawdzone praktycznie .
Nie będę wchodził w budowę skrzyni i kłócił się z Tobą dlaczego ruszanie z 3 biegu na zimno jest niezdrowe dla skrzyni, bo Ty i tak wiesz lepiej. Dziwi mnie jednak to, że jeszcze niedawno krzyczałeś, że włączanie N lub P na postoju lub częsta jazda na Sport zabija skrzynię, a teraz nagle obchodzisz zabezpieczenia i twierdzisz, że ruszanie z III biegu jest dobre, bo Ty tak robisz.

Jeśli bardzo chcesz porozmawiać to najpierw poczytaj jakie ciśnienie jest podawane na TC podczas postoju na D (I bieg) a jakie podczas ruszania z III. Popatrz jaki uślizg ma TC podczas ruszania z małego przełożenia (I) a z dużego (III). Zobacz jak wygląda mechanizm I biegu i porównaj wymiar tarczek I i III. Potem zabieraj się za wyśmiewanie...

#19 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 marca 2008 - 20:34

panowie widze ze ciekawa dyskusja... ale wracając do tematu...

mam dwa dziwne przypadki

jadąc około 90 km/h lekko zwalniajaća jak puszcze gaz gwałtownie przy około 80km/h to czuje takie lekkie szarpniecie... czasami jakby uderzenie... alwe czuje to z tyłu samochodu...

drugi taki sma objawj jest przy zwolnionym pedale gazu... i ok. 30 km/h
czy to te zawory... jezlei tak to które?
jak wymienići ile to kosztuje samemu iw w warsztacie...
od razu infromuje ze nie mechanikuje za bardzo...
pozdro
:)

#20 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 marca 2008 - 20:48

Myślę, że to mogą być dwie różne sprawy. Jeśli czujesz jakby uderzenie innego auta w tył Twojego przy ok 30km/h to albo zawór 2-3 biegu albo problemy z taśmą (zły naciąg lub zawór). Czy przy zwalnianiu z ok 35 do 20 nie czuć tego uderzenia?
Najczęściej poprawne naciągnięcie taśmy zmniejsza ten efekt lub go eliminuje.

Drugi przypadek jest dziwny i albo wskazuje na zawór zapinający Torque Converter (najczęściej jednak wtedy wyskakuje błąd), albo zawór 1-2/3-4 biegu, choć to mało prawdopodobne.
Przy takiej prędkości taśma nie jest używana i oba zawory są zamknięte. Redukcją na III bieg otwiera się zawór 1-2/3-4 i puszcza zawór TC.
Zawory możesz zmienić sam, potrzeba zdjąć duża lub małą miskę (w zależności jaki zawór). Koszt? OK 200-300 zł za sztukę (nowe)