Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 td silnik głośno zaczął chodzić i bardzo rzęźić


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ppawel997

ppawel997
  • 13 postów
  • Dołączył: 27-12-2006
  • Skąd: Sokołów Młp

Napisany 16 marca 2008 - 00:12

Witam kilka dni temu kiedy przejechałem odległość około 15 km z prędkością około 160 km/h usłyszałem nagle, że silnik głośno zaczął chodzić i bardzo rzęźić, zwolniłem natychmiast po czym zgasiłem auto. Od tamtej pory samochód jest słabszy zwłaszcza jak jest zimny to wtedy ciężko nim ruszyć z miejsca, jak jest silnik zimny to jest głośniejszy i bardziej klekocze. Jak jest już ciepły to chodzi w miarę cicho ale strasznie dymi na czarno gdy wcisnę gaz no i jest słabszy niż wcześniej, na biegu jałowym pokazuje spalanie 1,7 l/h wcześniej było 1,1. Odpala dobrze na zimno i na ciepło. Proszę o radę co się mogło uszkodzić i ile to kosztuje oraz czy mogę jeździć tym samochodem w takim stanie. pozdrawiam

#2 OFFLINE   arielekb

arielekb
  • 352 postów
  • Dołączył: 01-11-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 16 marca 2008 - 08:18

Molziwe ze ktorys wtrysk sie zawiesil jezdizc raczje nie polecalbym z tym

#3 OFFLINE   ppawel997

ppawel997
  • 13 postów
  • Dołączył: 27-12-2006
  • Skąd: Sokołów Młp

Napisany 16 marca 2008 - 17:28

odczytałem spinaczem błąd 34 czyli - obieg startu wtrysku - czujnik ruchu iglicy P66, zawór elektromagnetyczny-regulacja wtrysku Y20 , jak to rozumieć? pozdrawiam

#4 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2008 - 18:32

ppawel997, pewnie sterujacy padl

#5 OFFLINE   cinek86

cinek86
  • 202 postów
  • Dołączył: 21-04-2008
  • Skąd: gryfino

Napisany 09 maja 2008 - 13:05

moze byc ze łancuch rozrzadu sie juz wyciagnał i pompa na zapłonie sie przestawiła, a jezeli wtryskiwacz sie zawiesił to z silnkia wychodziłby dzwiek jakby młotkiem w blache walić i dobierało by oleju w misie :wink:

i jeszcze odnosnie spalania pisałes ze jest 1,7l/h a było 1,1l/h to strasznie duzo u mnie jak juz sie rozgrzeje to pokazuje od 0,6 do 0,7l/h (wiec stawiał bym na pompe lub tzw elektrozawór który sie w niej znajduje)

#6 OFFLINE   nord7

nord7
  • 28 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 09 maja 2008 - 23:08

u mnie podobnie jak u cinka86 spalanie na postoju kształtuje się na poziomie 0,6l/h do 0,8l/h z włączoną klimą , więc może rzeczywiście coś z pompą

#7 OFFLINE   Monsteer

Monsteer
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 maja 2008 - 15:59

Witam

U mnie to spalanie oscyluje w granicach 1,1 l/h (przy ciepłym silniku) ale mam trochę inny problem. Zapala mi się kontrolka od usterki silnika i w tym momencie auto ciężko wchodzi w obroty powyżej 2000 obr/min. Ale zapala się w sumie nie regularnie. Raz miga, raz się włączy i świeci ciągle, czasem tak na parę minut. Dodam, że zaczęło mi się to pierdzielić po wymianie oleju i po umyciu silnika w okolicy pompy wtryskowej. Macie Panowie jakieś doświadczenia w tej kwestii? Co wrażliwego mogłem tam zalać?

#8 OFFLINE   Jarzyna

Jarzyna
  • 26 postów
  • Dołączył: 29-10-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 10 maja 2008 - 22:31

Jak Ci się zapala kontrolka to zczytaj błędy!! wtedy będziesz wiedział dlaczego się zapala.

#9 OFFLINE   Monsteer

Monsteer
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 maja 2008 - 09:43

Właśnie to zrobiłem.

31- czujnik prędkości wału korbowego P51 przerwa w obwodzie
81- obieg startu wtrysku, czujnik sensora ruchu iglicy P66 zwarcie do masy lub przerwa
82- obieg startu wtrysku, różnica w sygnale obrotów wału P51 i iglicy wtrysku P66

silnik X25DT . Czy Czujnik sensora ruchu iglicy to jest ta płytka na wtryskiwaczu 4 cylindra? Gdzie znajdę czujnik prędkości wału korbowego?

#10 OFFLINE   coboss

coboss
  • 2 postów
  • Dołączył: 09-05-2008
  • Skąd: Leszno

Napisany 11 maja 2008 - 10:02

Trudno mi powiedziec co to moze byc :/ nie przegrzales jej?? na pewno ma mocny p[rzepal wiec nie patrzylbym na wtrysk sterujacy bo on by az takich szkud nie narobil nawet jak padl to nie jedyne co sie zepsulo... raczej bedzie to pompa wtryskow :/ ogolnie ja moge Cie poratowac czesciami do niej bo ja swoja miesiac temu poczaskalem a mialem piekna czarna omege 2,5TDS jezeli chodzi o cala zawartosc pod maska jest bajka jak byla gdy jezdzilem, auto bede zlomowal wiec jak cos to mozesz pisac do mnie gwarantuje Ci ze wszystko co kupisz bedzie w swietnym stanie a wiekszosc podzespolow mam nowych i oryginalnych... sluze pomoca coboss@op.pl

#11 OFFLINE   -=Elwood=-

-=Elwood=-
  • 110 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 11 maja 2008 - 12:01

Od tamtej pory samochód jest słabszy zwłaszcza jak jest zimny to wtedy ciężko nim ruszyć z miejsca, jak jest silnik zimny to jest głośniejszy i bardziej klekocze. Jak jest już ciepły to chodzi w miarę cicho ale strasznie dymi na czarno gdy wcisnę gaz no i jest słabszy niż wcześniej, na biegu jałowym pokazuje spalanie 1,7 l/h wcześniej było 1,1. Odpala dobrze na zimno i na ciepło.


Witaj.
Jak dla mnie Objawy o jakich piszesz to rozregulowała Ci się pompa. Zwyczajnie nastawnik podaje zbyt dużą dawkę paliwa i auto nie ma mocy, właśnie dymi, przy ruszaniu może zgasnąć itp. Nie ma strachu.
Po pierwsze namierz dobrego pompiarza i niech ustawi Ci dawkę. Generalnie na biegu jałowym komputer powinien pokazywac spalanie chwilowe na około 0,7l/h. Dodatkowo powinien sprawdzić kompem jak ustawiony jest kąt wtrysku.
To bardzo tania operacja. moim zdaniem nie wiecej niż 30-50zł.
Po ustawieniu dawki powinieneś poczuć wyraźną różnicę, moc samochodu powina wrócić. no i będzie mniejsze spalanie.

co do Twoich błędów. Kolejną rzeczą jaką powinieneś zrobić to sprawdzenie u mechanika wtrysku sterującego. To zrobią Ci w większości serwisów diesla (rezystanaca oraz rozpylanie)

A co do głośności pracy. Jeśli silnik zaczął pracować jak klekoty TDi szmelcwagenów, czyli zachowuje się jak traktor, to przyczyn może być kilka.
- po pierwsze uszkodzony wtryskiwacz sterujący,
- po drugie sprawdziłbym czy nie przeskoczył łańcuch rozrządu. To może być przyczyna. Wystarczy jedno oczko i silnik klekocze, nie ma mocy, dymi.
-=Elwood=-

Our Knowledge Is Our Power

#12 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 maja 2008 - 16:10

Tylko jak ci będą sprawdzać wtrysk sterujący to niech to zrobią dokładnie - znam przypadek gdzie przez cieknący wtrysk doszło do samozapłonu omegi 2,5TD Combi

 


#13 OFFLINE   kracy

kracy
  • 1 postów
  • Dołączył: 09-04-2008
  • Skąd: piaseczno

Napisany 14 maja 2008 - 17:17

witam mam pytanko mam omege 2,5 tds koniec 95 r jak jest zimny to jak zapale silnik to nieówno pracuje jak sie troszke zagrzeje jest ok

Edit by RoozgaUzywaj funkcji Edytuj a nie walisz post pod postem - scaliłem

jeszcze mam pytanko co do temperatury silnika jest po wyzej 90 stopni jak mu dam troche po garach to dojdzie do 100 i potem spodnie czy to jest tak w tych autach czy jest cos nie tak
kracy

#14 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 maja 2008 - 17:22

jeszcze mam pytanko co do temperatury silnika jest po wyzej 90 stopni jak mu dam troche po garach to dojdzie do 100 i potem spodnie czy to jest tak w tych autach czy jest cos nie tak


Jak spada to znaczy że jest ok. U mnie też tak jest klima+ostra jazda = 100 stopni

 


#15 OFFLINE   -=Elwood=-

-=Elwood=-
  • 110 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 14 maja 2008 - 20:14

Jak spada to znaczy że jest ok. U mnie też tak jest klima+ostra jazda = 100 stopni


Znaczy że powinieneś się zainteresowac swoim termostatem. Jeśli przy włączonej klimie temperatura podchodzi tak wysoko to może oznaczać jego usterekę.
Proponuję profilatycznie, wymienić płyn chłodniczy (płukając przy okazji chłodnicę aby usunąć z niej ewentualny szlam) do tego przepłukać np. Kärcher'em. (wkładasz myjkę pomiędzy chłodnice o porządnie przepłukujesz chłodnice silnika. Powinno pomóc.
-=Elwood=-

Our Knowledge Is Our Power

#16 OFFLINE   uzofki

uzofki
  • 10 postów
  • Dołączył: 15-05-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 17 sierpnia 2009 - 13:59

witam mam pytanko mam omege 2,5 tds koniec 95 r jak jest zimny to jak zapale silnik to nieówno pracuje jak sie troszke zagrzeje jest ok

Edit by RoozgaUzywaj funkcji Edytuj a nie walisz post pod postem - scaliłem

jeszcze mam pytanko co do temperatury silnika jest po wyzej 90 stopni jak mu dam troche po garach to dojdzie do 100 i potem spodnie czy to jest tak w tych autach czy jest cos nie tak


Gwoli ścisłości powiem tak.Termostat termostatem, można go łatwo wymienić. Ale warto wyczyścić chłodnicę. Mnie dała ciała pompa i wtedy rozebrałem wszystko. Wyjąłem chłodnicę klimy i wody. Przy płukaniu chłodnicy wody, użyłem płynu do mycia felg. Efekt był piorunujący. Tyle syfu i kamienia wyleciało, że szok. Już nie wspomnę ile dziadostwa wypłukałem z zewnętrznych części chłodnic.Dałem nowy termostat, nową pompę z metalowym wirnikiem, nowy płyn i skończyły się problemy z temperaturą (czy to w korku, czy po trasie 160-170km/h) wskaznik pokazuje na poziomie 96-98C. Czyli jedna kreska przed 100.