

2.5 td silnik głośno zaczął chodzić i bardzo rzęźić
#1
OFFLINE
Napisany 16 marca 2008 - 00:12
#2
OFFLINE
Napisany 16 marca 2008 - 08:18
#3
OFFLINE
Napisany 16 marca 2008 - 17:28
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 09 maja 2008 - 13:05

i jeszcze odnosnie spalania pisałes ze jest 1,7l/h a było 1,1l/h to strasznie duzo u mnie jak juz sie rozgrzeje to pokazuje od 0,6 do 0,7l/h (wiec stawiał bym na pompe lub tzw elektrozawór który sie w niej znajduje)
#6
OFFLINE
Napisany 09 maja 2008 - 23:08
#7
OFFLINE
Napisany 10 maja 2008 - 15:59
U mnie to spalanie oscyluje w granicach 1,1 l/h (przy ciepłym silniku) ale mam trochę inny problem. Zapala mi się kontrolka od usterki silnika i w tym momencie auto ciężko wchodzi w obroty powyżej 2000 obr/min. Ale zapala się w sumie nie regularnie. Raz miga, raz się włączy i świeci ciągle, czasem tak na parę minut. Dodam, że zaczęło mi się to pierdzielić po wymianie oleju i po umyciu silnika w okolicy pompy wtryskowej. Macie Panowie jakieś doświadczenia w tej kwestii? Co wrażliwego mogłem tam zalać?
#8
OFFLINE
Napisany 10 maja 2008 - 22:31
#9
OFFLINE
Napisany 11 maja 2008 - 09:43
31- czujnik prędkości wału korbowego P51 przerwa w obwodzie
81- obieg startu wtrysku, czujnik sensora ruchu iglicy P66 zwarcie do masy lub przerwa
82- obieg startu wtrysku, różnica w sygnale obrotów wału P51 i iglicy wtrysku P66
silnik X25DT . Czy Czujnik sensora ruchu iglicy to jest ta płytka na wtryskiwaczu 4 cylindra? Gdzie znajdę czujnik prędkości wału korbowego?
#10
OFFLINE
Napisany 11 maja 2008 - 10:02


#11
OFFLINE
Napisany 11 maja 2008 - 12:01
Od tamtej pory samochód jest słabszy zwłaszcza jak jest zimny to wtedy ciężko nim ruszyć z miejsca, jak jest silnik zimny to jest głośniejszy i bardziej klekocze. Jak jest już ciepły to chodzi w miarę cicho ale strasznie dymi na czarno gdy wcisnę gaz no i jest słabszy niż wcześniej, na biegu jałowym pokazuje spalanie 1,7 l/h wcześniej było 1,1. Odpala dobrze na zimno i na ciepło.
Witaj.
Jak dla mnie Objawy o jakich piszesz to rozregulowała Ci się pompa. Zwyczajnie nastawnik podaje zbyt dużą dawkę paliwa i auto nie ma mocy, właśnie dymi, przy ruszaniu może zgasnąć itp. Nie ma strachu.
Po pierwsze namierz dobrego pompiarza i niech ustawi Ci dawkę. Generalnie na biegu jałowym komputer powinien pokazywac spalanie chwilowe na około 0,7l/h. Dodatkowo powinien sprawdzić kompem jak ustawiony jest kąt wtrysku.
To bardzo tania operacja. moim zdaniem nie wiecej niż 30-50zł.
Po ustawieniu dawki powinieneś poczuć wyraźną różnicę, moc samochodu powina wrócić. no i będzie mniejsze spalanie.
co do Twoich błędów. Kolejną rzeczą jaką powinieneś zrobić to sprawdzenie u mechanika wtrysku sterującego. To zrobią Ci w większości serwisów diesla (rezystanaca oraz rozpylanie)
A co do głośności pracy. Jeśli silnik zaczął pracować jak klekoty TDi szmelcwagenów, czyli zachowuje się jak traktor, to przyczyn może być kilka.
- po pierwsze uszkodzony wtryskiwacz sterujący,
- po drugie sprawdziłbym czy nie przeskoczył łańcuch rozrządu. To może być przyczyna. Wystarczy jedno oczko i silnik klekocze, nie ma mocy, dymi.
Our Knowledge Is Our Power
#12
OFFLINE
Napisany 11 maja 2008 - 16:10
#13
OFFLINE
Napisany 14 maja 2008 - 17:17
Edit by RoozgaUzywaj funkcji Edytuj a nie walisz post pod postem - scaliłem
jeszcze mam pytanko co do temperatury silnika jest po wyzej 90 stopni jak mu dam troche po garach to dojdzie do 100 i potem spodnie czy to jest tak w tych autach czy jest cos nie tak
#14
OFFLINE
Napisany 14 maja 2008 - 17:22
jeszcze mam pytanko co do temperatury silnika jest po wyzej 90 stopni jak mu dam troche po garach to dojdzie do 100 i potem spodnie czy to jest tak w tych autach czy jest cos nie tak
Jak spada to znaczy że jest ok. U mnie też tak jest klima+ostra jazda = 100 stopni
#15
OFFLINE
Napisany 14 maja 2008 - 20:14
Jak spada to znaczy że jest ok. U mnie też tak jest klima+ostra jazda = 100 stopni
Znaczy że powinieneś się zainteresowac swoim termostatem. Jeśli przy włączonej klimie temperatura podchodzi tak wysoko to może oznaczać jego usterekę.
Proponuję profilatycznie, wymienić płyn chłodniczy (płukając przy okazji chłodnicę aby usunąć z niej ewentualny szlam) do tego przepłukać np. Kärcher'em. (wkładasz myjkę pomiędzy chłodnice o porządnie przepłukujesz chłodnice silnika. Powinno pomóc.
Our Knowledge Is Our Power
#16
OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2009 - 13:59
witam mam pytanko mam omege 2,5 tds koniec 95 r jak jest zimny to jak zapale silnik to nieówno pracuje jak sie troszke zagrzeje jest ok
Edit by RoozgaUzywaj funkcji Edytuj a nie walisz post pod postem - scaliłem
jeszcze mam pytanko co do temperatury silnika jest po wyzej 90 stopni jak mu dam troche po garach to dojdzie do 100 i potem spodnie czy to jest tak w tych autach czy jest cos nie tak
Gwoli ścisłości powiem tak.Termostat termostatem, można go łatwo wymienić. Ale warto wyczyścić chłodnicę. Mnie dała ciała pompa i wtedy rozebrałem wszystko. Wyjąłem chłodnicę klimy i wody. Przy płukaniu chłodnicy wody, użyłem płynu do mycia felg. Efekt był piorunujący. Tyle syfu i kamienia wyleciało, że szok. Już nie wspomnę ile dziadostwa wypłukałem z zewnętrznych części chłodnic.Dałem nowy termostat, nową pompę z metalowym wirnikiem, nowy płyn i skończyły się problemy z temperaturą (czy to w korku, czy po trasie 160-170km/h) wskaznik pokazuje na poziomie 96-98C. Czyli jedna kreska przed 100.