

2,5 V6 odpowietrzanie skrzyni korbowej?
#1
OFFLINE
Napisany 13 marca 2008 - 21:40
Więc moje pytanie, gdzie znajde wężyk do odpowietrzenia skrzyni korbowej w 2,5V6, jak go przeczyścic i czy on wogóle ejst w V6??z góry dzięki za pomoc bo nurtuje mnie ten temat, nie wiem czy zasne :smile:
#2
OFFLINE
Napisany 13 marca 2008 - 22:15
#3
OFFLINE
Napisany 13 marca 2008 - 22:16
Witam, zacząłem tak sobie czytac o tym, że niedrożność tego wężyka może być przyczyna wielu problemów z autem.Jest post podwieszony jak to przeczyścić w 2.0 ale nic na temat V6.
Więc moje pytanie, gdzie znajde wężyk do odpowietrzenia skrzyni korbowej w 2,5V6, jak go przeczyścic i czy on wogóle ejst w V6??z góry dzięki za pomoc bo nurtuje mnie ten temat, nie wiem czy zasne :smile:
odme masz na lewo od mostka wodnego za silnikiem
czesc tego widac na zdjeciu. od niego ida te w wezyki zewnetrzne i chyba lewy do plastiku z napisem ecotec.

ciezko go wyczyscic bez wykrecania a to nie jest latwe w V6

#4
OFFLINE
Napisany 13 marca 2008 - 22:40
#5
OFFLINE
Napisany 14 marca 2008 - 07:48
od odmy o ile pamietam ida te dwa grube wezyki i jeden cienki, a czwarty to juz nie wiem, zaopatrz sie w krotkie kombinerki i takie wygiete

bardzo czesto te gumy co sa na odmie sa zmurszale wiec deligatnie ze sciaganiem
tu masz schemat jak to wyglada http://forum.omegakl...read.php?t=1950
bardzo czesto jest zapchane miesce laczenia grubych wezy , jesli tam masz sych to musisz moczy w ropie etc
#6
OFFLINE
Napisany 14 marca 2008 - 08:19
#7
OFFLINE
Napisany 14 marca 2008 - 13:09
Był zapchany w środku, ale wystarczyło że 2 razy mocno dmychnąłem w niego i wszystko wyleciało, później jeszcze go przemyłem w środku.Powiedzcie czy to dobry wężyk przeczyściłem, czy jeszcze cos należało by przeczyścić?nie bardzo tam juz był dostęp żeby jakis wężyk wyciągnąć...

#8
OFFLINE
Napisany 15 marca 2008 - 10:21
poazostaly ci te grube weze kolo twojej"2" na rysunku i sama odma
#9
OFFLINE
Napisany 15 marca 2008 - 12:47
no to biore sie zaraz do roboty ponownie :smile: tylko powiedz przyjacielu czy to co zaznaczynałem "1", skąd ten wąż wychodzi to właśnie ejst ta odma cała??to będzie problem nie lada, żeby ją całą wyciągnąć :sad: :sad: widze że sie szykuje ostra dłubanina, bo te grube węże odłączyć tam za kolektorem, to też będzie cyrk, będe informował o przebiegu

#10
OFFLINE
Napisany 15 marca 2008 - 17:07
#11
OFFLINE
Napisany 15 marca 2008 - 22:49
Panowie szybka prosba, jestem w trakcie demontażu, w jaki sposób zdejme ten plastik i wyjme całość z tym napisem eco tec, odkręciłem śrubke pod tym napisem ale nie moge tego Zdjąć bo jakas guma jakby pod spodem trzyma i onma wchodzi do kolektora, jak to ugryźć?chciałbym ten plastik wyczyscic bo tez jest w środku zasyfiony, i ta rurka podwójna która łączy sie w jedna i idzie do odmy tez jest zasyfiona niemilosiernie.pomozcie koledzy
przepustnice tez chyba musisz odkrecic zeby ten plastik zwalic, a ta gume to uszczelka i powinna wyjsc
#12
OFFLINE
Napisany 15 marca 2008 - 22:55
#13
OFFLINE
Napisany 16 marca 2008 - 08:01
wczoraj jeszcze czekając na dopowiedz, zrobiłem tak że zdjąłem te dwie grube rurki od kolektora, które łączą sie w jedną i idą do odmy, i poganiałem ostro bez załozoncyh.Wywaliło sporo tego szwaksu, ale to jeszcze nie to, właśnie zbieram teraz info co i jak zrobic, bo w poniedziałęk wielkie czyszczenie planuje, najgorzej to wyjąć ten wężyk gryby z odmy, samej odmy w sumie nie wyciągne, ale jak zdejme z niej ten gruby wąż, to pojeźdze znów bez niego, może sama sie odetka, wtedy będzie miała pusta drogę do wypluwania syfu, a nie przez węża,
aa i dodam że jak wróciłem do garażu po tej jeździe, to wtedy było widać faktycznie że z tych 2 grubych rurek na kolektorze idzie powietrze, a raczej dymek
#14
OFFLINE
Napisany 16 marca 2008 - 09:25
#15
OFFLINE
Napisany 16 marca 2008 - 09:33
powiedzcie tylko jak tą przepustnice poluzować?? bo chce zdjąć ten plastik z napisem eco tec i wyczyścić go w środku, tam gdzie te rurki sa podłączone na jego końcu pod podszybiem
#16
OFFLINE
Napisany 16 marca 2008 - 09:42
#17
OFFLINE
#18
OFFLINE
Napisany 17 marca 2008 - 10:25
ni w ząb nie ma możliwośći żeby wyjąć tą gruba rurke z odmy, tego palstiku z kolektora z napsiem eco tec tez nie dałem rady zdjąć :sad: ale to dlatego że poniedziałek pewnie.
odłączyłem dzisiaj wszystkie te 4 wężyki z kolektora, i auto zauważyłem że zaczęło dziwnie pracowac bo nie równo, czy to normalne?ale załozyłem już wszystkie jak trzeba, przeczyściłem ile sie dało i jest wporządku
#19
OFFLINE
#20
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2008 - 11:41
odczepiałem te węże na fotce poniżej, i co zauważyłem: gdy zdjąłem z tego plastiku ecotec, wężyk numer 3, i po wyjęciu wężyka numer 2 z odmy, zauważyłem, że auto ZNACZNIE lepiej zaczęło reagować na dodanie gazu, reaguje dosłownie natychmiast, wkręca sie ładnie,ciszej chodzi i nie słychać delikatnego klepania na zimnym silniku, co ma miejsce przy podłączynych tych wężykach, i bardzo mocne zasysanie powietrza jest na tym króćcu plastikowym, z numerem 3.
http://img141.images...59/cotecuc5.jpg
Jednakże po odłączeniu tych wężyków auto zaczęło troche nierówniej pracować.Jaki to ma wpływ na silnik, te wężyki, bo podkreślam że różnica jest naprawde zauważalna zarówno w kulturze pracy silnika jak i podczas jazdy.Mysle nad tym, aby poodłanczać te wężę, również z tymi z numere 1 oraz 4, bo naprawde ładniej i lepiej silniczek wówczas chodzi.Zapewno coś jest gdzieś zapchane i może jak pojeżdze pare dni bez tych wężyków to sie odetka to wszystko??można będzie jeździć bez tych wężyków?? prosze poradzcie mi, pozdrawiam
acha i jeszcze taka sprawa, gdzie idzie wężyk numer 3, wiem że wchodzi gdzieś za silnik i idzie w dół, ale gdzie tam dokładnie?-nie wiem