Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2,5 V6 odpowietrzanie skrzyni korbowej?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 marca 2008 - 21:40

Witam, zacząłem tak sobie czytac o tym, że niedrożność tego wężyka może być przyczyna wielu problemów z autem.Jest post podwieszony jak to przeczyścić w 2.0 ale nic na temat V6.
Więc moje pytanie, gdzie znajde wężyk do odpowietrzenia skrzyni korbowej w 2,5V6, jak go przeczyścic i czy on wogóle ejst w V6??z góry dzięki za pomoc bo nurtuje mnie ten temat, nie wiem czy zasne :smile:

 


#2 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 marca 2008 - 22:15

wezyki z odmy ida na kolektor ssacy , z tylu pod podszybiem je zobaczysz, ale one sie nie zatykaja , idz po nich dojdziesz do zgrubienia i tam sie lubi zapychac plus sama odma , jest przykrecana na 4 srubach z tylu po lewej stronie patrzac z przodu

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 marca 2008 - 22:16

Witam, zacząłem tak sobie czytac o tym, że niedrożność tego wężyka może być przyczyna wielu problemów z autem.Jest post podwieszony jak to przeczyścić w 2.0 ale nic na temat V6.
Więc moje pytanie, gdzie znajde wężyk do odpowietrzenia skrzyni korbowej w 2,5V6, jak go przeczyścic i czy on wogóle ejst w V6??z góry dzięki za pomoc bo nurtuje mnie ten temat, nie wiem czy zasne :smile:



odme masz na lewo od mostka wodnego za silnikiem

czesc tego widac na zdjeciu. od niego ida te w wezyki zewnetrzne i chyba lewy do plastiku z napisem ecotec.

Dodany obrazek

ciezko go wyczyscic bez wykrecania a to nie jest latwe w V6 :) ja to zrobilem dzisiaj ale silnik mam na wierzchu. troche syfu bylo.




 


#4 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 marca 2008 - 22:40

no dzięki Panowie, to jutro będe szukał tego węzyka i postaram sie to zrobić.Więc ta odma to jest to co zaznaczyłeś beast?ten wężyk właśnie będzie tam wchodził?i stamtąd na tył kolektora tam gdzieś gdzie te 4 wężyki sa podłączone?apropos właśnie, od czego są te 3 pozostałem gumowe węzyki tam, no bo jeden rozumiem że ejst od tej odmy :smile: albo mi sie juz pomerdało wszystko przez późna porę

 


#5 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 marca 2008 - 07:48

najlepiej wykrecic to co zaznaczyl ci beast , ale z tym jest problem dwie sruby z lewej strony/ patrzac od przodu / wykrecisz , problem zaczyna sie z dwoma z prawej a konkretnie z 1 ktora przyslania oslona na kolektorze wydechowym
od odmy o ile pamietam ida te dwa grube wezyki i jeden cienki, a czwarty to juz nie wiem, zaopatrz sie w krotkie kombinerki i takie wygiete :) , latwiej sie sciaga opaski

bardzo czesto te gumy co sa na odmie sa zmurszale wiec deligatnie ze sciaganiem

tu masz schemat jak to wyglada http://forum.omegakl...read.php?t=1950

bardzo czesto jest zapchane miesce laczenia grubych wezy , jesli tam masz sych to musisz moczy w ropie etc

#6 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 marca 2008 - 08:19

no fajnie, dziekuuje bardzo :smile: zaraz konsumpcja sniadanka i lece do garażyku, mam nadzieje cos zdziałać pozytywnego :razz:

 


#7 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 marca 2008 - 13:09

wykonałem dzisiaj co miałem wykonać, przeczyściłem ten wężyk, który zaznaczyłem na rysunku, wychodzi z punktu 1, a wchodzi w punkcie 2, patrząc od przodu auta, wchodzi w drugi otwór od lewej.
Był zapchany w środku, ale wystarczyło że 2 razy mocno dmychnąłem w niego i wszystko wyleciało, później jeszcze go przemyłem w środku.Powiedzcie czy to dobry wężyk przeczyściłem, czy jeszcze cos należało by przeczyścić?nie bardzo tam juz był dostęp żeby jakis wężyk wyciągnąć...

Dodany obrazek

 


#8 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 marca 2008 - 10:21

a ty to chyba ani nie ogladales schematu /link wyzej/ anie nie czytales co pisalismy :sad:
poazostaly ci te grube weze kolo twojej"2" na rysunku i sama odma

#9 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 marca 2008 - 12:47

demyt, faktycznie zapomniałem o tym schemacie mistrzu :sad:

no to biore sie zaraz do roboty ponownie :smile: tylko powiedz przyjacielu czy to co zaznaczynałem "1", skąd ten wąż wychodzi to właśnie ejst ta odma cała??to będzie problem nie lada, żeby ją całą wyciągnąć :sad: :sad: widze że sie szykuje ostra dłubanina, bo te grube węże odłączyć tam za kolektorem, to też będzie cyrk, będe informował o przebiegu :???: :smile:

 


#10 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 marca 2008 - 17:07

Panowie szybka prosba, jestem w trakcie demontażu, w jaki sposób zdejme ten plastik i wyjme całość z tym napisem eco tec, odkręciłem śrubke pod tym napisem ale nie moge tego Zdjąć bo jakas guma jakby pod spodem trzyma i onma wchodzi do kolektora, jak to ugryźć?chciałbym ten plastik wyczyscic bo tez jest w środku zasyfiony, i ta rurka podwójna która łączy sie w jedna i idzie do odmy tez jest zasyfiona niemilosiernie.pomozcie koledzy

 


#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 marca 2008 - 22:49

Panowie szybka prosba, jestem w trakcie demontażu, w jaki sposób zdejme ten plastik i wyjme całość z tym napisem eco tec, odkręciłem śrubke pod tym napisem ale nie moge tego Zdjąć bo jakas guma jakby pod spodem trzyma i onma wchodzi do kolektora, jak to ugryźć?chciałbym ten plastik wyczyscic bo tez jest w środku zasyfiony, i ta rurka podwójna która łączy sie w jedna i idzie do odmy tez jest zasyfiona niemilosiernie.pomozcie koledzy



przepustnice tez chyba musisz odkrecic zeby ten plastik zwalic, a ta gume to uszczelka i powinna wyjsc




 


#12 OFFLINE   ruti

ruti
  • 100 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: krosno

Napisany 15 marca 2008 - 22:55

ja wyjmowalem ten plastik dwa dni temu. wystarczy ze przepustice tylko popuscisz tak ze srub nie musisz wykrecac bo do tych dolnych jest kiepski dostep i wtedy go wyjmiesz bez problemu tylko uwazaj na ta uszczelke co wchodzi do kolektora!!

#13 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2008 - 08:01

jak to dokładnie, popuścić przepustnice?chodzi o zaciski na dwóch czarnych rurach dolotowych?

wczoraj jeszcze czekając na dopowiedz, zrobiłem tak że zdjąłem te dwie grube rurki od kolektora, które łączą sie w jedną i idą do odmy, i poganiałem ostro bez załozoncyh.Wywaliło sporo tego szwaksu, ale to jeszcze nie to, właśnie zbieram teraz info co i jak zrobic, bo w poniedziałęk wielkie czyszczenie planuje, najgorzej to wyjąć ten wężyk gryby z odmy, samej odmy w sumie nie wyciągne, ale jak zdejme z niej ten gruby wąż, to pojeźdze znów bez niego, może sama sie odetka, wtedy będzie miała pusta drogę do wypluwania syfu, a nie przez węża,

aa i dodam że jak wróciłem do garażu po tej jeździe, to wtedy było widać faktycznie że z tych 2 grubych rurek na kolektorze idzie powietrze, a raczej dymek

 


#14 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 marca 2008 - 09:25

ten gruby wezyk na odmie ma opaske , a pozniej to juz powinien isc , tylko delikatnie zebys nie urwal ,acha i sprawdz ten maly otwor przy "1" on czesto tez jest zapchany

#15 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2008 - 09:33

biszek z tym juz wiem będe właśnie jutro działał, a ten mały otwór na który wchodzi ten cienki wężyk na odmie już czyściłem i wężyk też, zapchany nie był :smile:

powiedzcie tylko jak tą przepustnice poluzować?? bo chce zdjąć ten plastik z napisem eco tec i wyczyścić go w środku, tam gdzie te rurki sa podłączone na jego końcu pod podszybiem

 


#16 OFFLINE   ruti

ruti
  • 100 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: krosno

Napisany 16 marca 2008 - 09:42

przepustince masz przykrecona na 4 srubach typu torx. muisz zdjac rury dolotowe z przepustiny i odkrecic sruby od przepustic ( odkrecic je na tyle aby plastik sie dal rady wyjac). jesli nie masz torx-ow to mozesz zrobic to kluczem 8mm nasadowym.

#17 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2008 - 09:53

ruti spasiba :wink:

 


#18 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 marca 2008 - 10:25

ajj no nie popisałem sie dzisiaj :razz:
ni w ząb nie ma możliwośći żeby wyjąć tą gruba rurke z odmy, tego palstiku z kolektora z napsiem eco tec tez nie dałem rady zdjąć :sad: ale to dlatego że poniedziałek pewnie.

odłączyłem dzisiaj wszystkie te 4 wężyki z kolektora, i auto zauważyłem że zaczęło dziwnie pracowac bo nie równo, czy to normalne?ale załozyłem już wszystkie jak trzeba, przeczyściłem ile sie dało i jest wporządku

 


#19 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 kwietnia 2008 - 09:19

a opaske z tego grubego weza na odmie zdjales ??

#20 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 kwietnia 2008 - 11:41

opaski z tego węża nie da rady zdjąć, bo tak sie menda obróciła że nie podejde tam kombinerkami za nic.Ale to w sumie narazie może poczekać, chce poruszyć teraz jeszcze inna kwestię, co dzisiaj odkryłem.a mianowicie:

odczepiałem te węże na fotce poniżej, i co zauważyłem: gdy zdjąłem z tego plastiku ecotec, wężyk numer 3, i po wyjęciu wężyka numer 2 z odmy, zauważyłem, że auto ZNACZNIE lepiej zaczęło reagować na dodanie gazu, reaguje dosłownie natychmiast, wkręca sie ładnie,ciszej chodzi i nie słychać delikatnego klepania na zimnym silniku, co ma miejsce przy podłączynych tych wężykach, i bardzo mocne zasysanie powietrza jest na tym króćcu plastikowym, z numerem 3.

http://img141.images...59/cotecuc5.jpg


Jednakże po odłączeniu tych wężyków auto zaczęło troche nierówniej pracować.Jaki to ma wpływ na silnik, te wężyki, bo podkreślam że różnica jest naprawde zauważalna zarówno w kulturze pracy silnika jak i podczas jazdy.Mysle nad tym, aby poodłanczać te wężę, również z tymi z numere 1 oraz 4, bo naprawde ładniej i lepiej silniczek wówczas chodzi.Zapewno coś jest gdzieś zapchane i może jak pojeżdze pare dni bez tych wężyków to sie odetka to wszystko??można będzie jeździć bez tych wężyków?? prosze poradzcie mi, pozdrawiam

acha i jeszcze taka sprawa, gdzie idzie wężyk numer 3, wiem że wchodzi gdzieś za silnik i idzie w dół, ale gdzie tam dokładnie?-nie wiem