Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kodowanie pilota


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
52 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   cdx

cdx
  • 67 postów
  • Dołączył: 10-12-2006
  • Skąd: melton mowbray gb

Napisany 18 stycznia 2007 - 14:06

bo polonez nic nie ma oprócz rozrusznika :razz:

#22 OFFLINE   SzoFFer

SzoFFer
  • 322 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Kielce

Napisany 20 stycznia 2007 - 07:42

bo polonez nic nie ma oprócz rozrusznika :razz:


na off topie to ja mialem wersje abarth 2.0 (120koni ze stajni forda)
wspomaganie, radio cd, szyby elektryczne, klimatyzacja itp.

a co do omegi to umylem ja wczoraj i przy woskowaniu znalazlem 5 malych pecherzy korozji- szlag mnie trafi zaraz

#23 OFFLINE   cdx

cdx
  • 67 postów
  • Dołączył: 10-12-2006
  • Skąd: melton mowbray gb

Napisany 22 stycznia 2007 - 01:47

ale jesteś maruda :mrgreen: jak tak ci ten poldek leżał to trza nim było dalej śmigać a nie narzekać na to cudo techiki :razz: ai jeszcze jedno polonez jest ekologiczny po paru latach ulega całkowitej biodegradacji czy jakoś tak :lol: nie miałbyć co woskować :wink: tylko sie nie obrażaj też miałem poloneza :grin:

#24 OFFLINE   SzoFFer

SzoFFer
  • 322 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Kielce

Napisany 22 stycznia 2007 - 01:50

nie obrazam, masz racje calkowicie sie utylizowal :mrgreen:
dzisiaj bawilem sie z pilotem cale 2godziny, efekt- dzialal, ale chcialem poprawic i go tak spier... ze trzeba szukac nowego :cry:
2.0 8v twin turbo +mokry wtrysk podtlenku LPG
:lol: :piwo:

#25 OFFLINE   zina

zina
  • 6 postów
  • Dołączył: 04-02-2011

Napisany 05 lutego 2011 - 14:37

Mam problem z pilotem od centralnego zamka. Rozkodował się i nie wiem jak go zaprogramować. Jest to kluczyk którym otwieram auto i odpalam samochód
. Omega B, rocznik 1994 silnik 2.0 16v.Wie ktoś jak to samemu naprawić?
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Obraz 100.jpg (37.5 KB, 4 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg Obraz 101.jpg (24.2 KB, 4 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg Obraz 104.jpg (18.7 KB, 4 wyświetleń)

#26 OFFLINE   Barthez

Barthez
  • 519 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Nowe Czarnowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 05 lutego 2011 - 14:57

Masz pewnie kluczyk z podczerwienią. '
Bo zdjęć nie widać, coś się skopało...

Rozłóż kluczyk na dwie części, na część z grotem i część z elektroniką.
Otwórz auto kluczykiem, wejdź do auta, włóż kluczyk do stacyjki i przekręć go aż zapalą się kontrolki w liczniku. Jak już to zrobisz, drugą część kluczyka, tą z elektroniką przyłóż do tego "globusika" przy lampce wewnętrznej na podsufitce i naciśnij przycisk. Nastąpi synchronizacja pilota, zasygnalizowane będzie to trzykrotnym mrugnięciem lampki wewnętrznej w samochodzie i być może zamknięciem i otwarciem się samochodu centralnym zamkiem.


I jeszcze jedno, sprawdź czy masz dobrą baterię w pilocie bo być może to jest przyczyną niedziałającego pilota.

#27 OFFLINE   zina

zina
  • 6 postów
  • Dołączył: 04-02-2011

Napisany 05 lutego 2011 - 16:51

zrobiłem krok po kroku jak pisałeś i nic nie dzała i wymieniłem baterie jak masz jeszcze jakiś sposób to pisz wielkie dzeki z góry

#28 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 lutego 2011 - 16:55

zimne luty.
Lutownica w dłoń i rozgrzewaj tylko delikatnie żebyś nie przetopił

 


#29 OFFLINE   zina

zina
  • 6 postów
  • Dołączył: 04-02-2011

Napisany 05 lutego 2011 - 17:29

a nie da rady bez lutownicy bardzo małe są te luty nie dam rady zwykłą lutownica musi być jakaś specjalna lutownica??

#30 OFFLINE   Barthez

Barthez
  • 519 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Nowe Czarnowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 05 lutego 2011 - 21:16

zrobiłem krok po kroku jak pisałeś i nic nie dzała i wymieniłem baterie jak masz jeszcze jakiś sposób to pisz wielkie dzeki z góry


A po naciśnięciu przycisku w kluczyku pali się ta mała czerwona diodka?

#31 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2011 - 22:41

zina jak chcesz sprawdzić czy pilot wysyła sygnał to popatrz na niego przez aparat w telefonie tak jakbyś chciał fote mu zrobić , skieruj dużą diodę w stronę obiektywu i naciśnij przycisk na pilocie ,, jeśli pilot będzie wysyłał sygnał to dioda na pilocie widziana w telefonie będzie świecić białym światłem;)
świecąca czerwona dioda nie oznacza że pilot wysyła sygnał , jeśli puściły jakieś luty to dioda może świecić a sunału nie będzie wysyłał

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#32 OFFLINE   zina

zina
  • 6 postów
  • Dołączył: 04-02-2011

Napisany 06 lutego 2011 - 12:20

tak pali się dioda

sprawdziłem i świeci białym światłem i co dalej ??

#33 OFFLINE   Barthez

Barthez
  • 519 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Nowe Czarnowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 06 lutego 2011 - 13:04

tak pali się dioda

sprawdziłem i świeci białym światłem i co dalej ??


Więc teraz Kolego przeprowadź synchronizację pilota z autkiem.

Rozłóż kluczyk na dwie części, na część z grotem i część z elektroniką.
Otwórz auto kluczykiem, wejdź do auta, włóż kluczyk do stacyjki i przekręć go aż zapalą się kontrolki w liczniku. Jak już to zrobisz, drugą część kluczyka, tą z elektroniką przyłóż do tego "globusika" przy lampce wewnętrznej na podsufitce i naciśnij przycisk. Nastąpi synchronizacja pilota, zasygnalizowane będzie to trzykrotnym mrugnięciem lampki wewnętrznej w samochodzie i być może zamknięciem i otwarciem się samochodu centralnym zamkiem.

EDIT

A czy jak wkładasz kluczyk do zamka i otwierasz nim drzwi to działa centralny zamek? I jeszcze jedno pytanko, czy jak już otworzysz drzwi to pali się wewnętrzna lampka w podsufitce?

#34 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2011 - 13:30

Rozłóż kluczyk na dwie części, na część z grotem i część z elektroniką.


jak już wcześniej pisałem , nie trzeba pilota rozbierać (nie stanowi całości z kluczykiem), kluczyk w stacyjkę a pilot w rączkę i przeprowadź synchronizację , pilota też nie trzeba przykładać , jeśli ma odpowiedni zasięg to wystarczy skierować w stronę globusika ;) , można jeszcze wyczyścić wnętrze globusika to czarne to jest tylko osłona , trzeba zdemontować całą podstawę , tą w którą wbudowana jest też lampka wyjąć globusik i zdjąć tą czarną osłonę - jest na dwóch zatrzaskach i wyczyścić jej wnętrze , na podstawie po zdjęciu globusika zobaczysz trzy odbiorniki podczerwieni je też warto wytrzeć , bród skutecznie ogranicza przenikanie podczerwieni

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#35 OFFLINE   Barthez

Barthez
  • 519 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Nowe Czarnowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 06 lutego 2011 - 13:34

jak już wcześniej pisałem , nie trzeba pilota rozbierać (nie stanowi całości z kluczykiem), kluczyk w stacyjkę a pilot w rączkę


To Kolega ma osobno kluczyk i osobno pilot, czy jest to tzw. kluczyk "łyżka"? Bo ja już się zamotałem...

#36 OFFLINE   zina

zina
  • 6 postów
  • Dołączył: 04-02-2011

Napisany 06 lutego 2011 - 13:46

Kolego wielkie DZEKI udało się synchronizować jeszcze raz dzeki

Kolego wielkie DZEKI udało się synchronizować jeszcze raz dzeki

#37 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2011 - 13:46

ma osobno kluczyk i osobno pilot , pilot jest taki jak ten twój tylko nie ma grotu , pilot oddzielono od kluczyka dlatego że gdyby umieścić czip w tym kluczyku takim jak Ty masz , to elektronika pilota mogłaby zakłócić działanie czipa

taki zestaw -[ATTACH]11070[/ATTACH]

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#38 OFFLINE   Barthez

Barthez
  • 519 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Nowe Czarnowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 06 lutego 2011 - 13:58

ma osobno kluczyk i osobno pilot , pilot jest taki jak ten twój tylko nie ma grotu , pilot oddzielono od kluczyka dlatego że gdyby umieścić czip w tym kluczyku takim jak Ty masz , to elektronika pilota mogłaby zakłócić działanie czipa

taki zestaw -[ATTACH]11070[/ATTACH]


Podziękował

#39 OFFLINE   czonki

czonki
  • 11 postów
  • Dołączył: 23-06-2009
  • Skąd: zamosc

Napisany 22 lipca 2012 - 23:02

panowie mam mały problem posypały mi sie klucze w omci z 01 roku kupiłem drugie ale nie moge ich zaprogramowac dac to zrobic jakiemus czarodziejowi czy jeszcze działać sam dajcie jakąś rade . PROSZE

#40 OFFLINE   rejestracja beee

rejestracja beee
  • 1 postów
  • Dołączył: 07-08-2013

Napisany 07 sierpnia 2013 - 18:42

Witam, kilka uwag do tematu „kodowanie pilota na podczerwień w omega B”. Miałem podobny problem, pilot przestał działać w jednej chwili, wszystko było ok., a następnie po godzinie kaplica. Oddałem go do zakładu elektronicznego, fachowiec stwierdził dwa zimne luty i odlutowana dioda podczerwieni. Naprawił, ale jak stwierdził nie wie czy częstotliwość ma dobrą, ale daje sygnał. Więc ja pędem do auta, pstrykam i… nic. Idę do komputera i szukam co dalej z problemem, poczytałem o kodowaniu pilota, wracam do samochodu, robię różne kombinacje i… nic :(. Wracam, żeby doczytać, znaleźć inny sposób, ale niewiele znalazłem. Fajny patent, żeby sprawdzić w domowych warunkach czy pilot na podczerwień daje sygnał: otwieramy aparat w komórce lub zwykły i patrzymy przez jego wyświetlacz, jeśli daje sygnał, po wciśnięciu otwarcia drzwi będzie widać błysk diody na wyświetlaczu :). Sprawdziłem, błyska, więc połowa sukcesu, jeszcze raz do auta i w różnych konfiguracjach próbuję go zakodować, i… nic :(. Śpieszyłem się trochę, więc, drugim kluczykiem odblokowałem auto (drugi pilot jest uszkodzony i działa kiedy chce :(), podjechałem na miejsce i pomyślałem, że jeszcze raz spróbuję go zakodować, o dziwo po trzech sekundach wciskania 3 razy błysnęła lampka oświetlenia kabiny i nic dalej się nie działo, więc przestałem wciskać przycisk, wyjąłem kluczyk ze stacyjki i sprawdzałem… pilot działa tak jak powinien. A teraz prawidłowa konfiguracja (taka która u mnie zadziałała):
- auto zamknięte, alarm włączony
- otwieram ręcznie drzwi kluczem, alarm zdjęty, immobilizer blokuje silnik
- zdejmuję blokadę immobilizera drugim pilotem, lub gdy nie mamy takiej możliwości, wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy tak aby paliły się kontrolki i czekamy pół godziny, po takim czasie immobilizer sam powinien się odblokować (informacja nie sprawdzona w praktyce, ale czytałem o tym w 2 miejscach).
- odpalamy silnik, gasimy go, ponownie wkładamy kluczyk, przekręcamy na pozycję świecenia kontrolek, wciskamy przycisk pilota, czekamy kilka sekund, powinna mignąć kilka razy lampka oświetlenia kabiny, a to znak, że można przestać naciskać przycisk, wyjąć kluczyk ze stacyjki i sprawdzić działanie pilota ;). Wcześniej próbowałem zakodować pilota bez wcześniejszego uruchomienia silnika i nic z tego nie wychodziło, więc jeszcze raz, zdejmujemy blokadę immo, odpalamy silnik, wyłączamy silnik, wyjmujemy kluczyk, wkładamy jeszcze raz i przekręcamy na poz. Świecących kontrolek i przyciskamy główny przycisk pilota, pozdrawiam
Dodam tylko, że kiedyś walnęła mi stacyjka i teraz mam dwa klucze, jeden z pilotem i ewentualnie do ręcznego otwierania drzwi i bagażnika, a drugi bez pilota do stacyjki, więc miałem łatwiej, ale to mały problem włożyć ten sam kluczyk do stacyjki i wcisnąć przycisk na raz, pzdr