Gigantyczne spalanie gazu 16-17 na 100km. 2.0 16V
#21 OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2007 - 15:16
#22 OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2007 - 10:30
witam mam problem z instalacja LPG moja omeska 2.0 16V spala bezyny 11-12l na 100km. a na gazie 16-17na 100km. bylem na kaputerach i w serwisie opla i w punkcie gdzie mi gaz zakladali i nie umieli mi powiedziec dla czego tak sie dzieje bo lamda jest sprawna jesli ma ktos jakies pomysly co z tym fantem zrobic to z gory dziekuje narazka
odswieze kotleta.
Wczoraj podlaczylem sie pod Ome Bartka (x20xev + bingoS) i jest tak
sonda lambda na benzynie praktycznie stoi w miejscu - 200-300mV - na gazie pracuje od 200-4900 mV ale sinusoida idzie niezaleznie od obciazenia - czyli emulator.
czas wtrysku - na nopb - kolo 3 ms na gazie przestawia sie na 1 ms co powoduje pokazywanie niskigo spalania na kompie pokladowym.
Wg opelscannera - zawor wolnych obrotow - otwarty caly czas w pozycji na max (chyba kolo 150 krokow)
W bingoS emulacja sondy ustawiona na 0-5v "-", nakladanie faz benzyna gaz - 0.8, 4 cylindry - 2 cewki, TPS neutralny na 0.12 V.
Samochod gasnie na benzynie - strzela przy dodaniu gazu. ETC - sprawny, CMP, CKP tez parametry w normie. Problem zaczal sie po ostatniej regulacji LPG. Wczesniej lambda pracowala. SOnda zdechla dokladnie w czasie regulacji czy rozjechala sie mapa wtryskow ?
#23 OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2007 - 12:06
Ustawienia sondy ok ma byc 0-5v- nakladanie faz malo istotne 4 cyl i 2 cew. ustawia sie taka opcje aby obrotomierz na ekranie kompa (jego wskazania) zgadzaly sie ze wskazaniami obrotomierza w sam., nie bardzo rozumiem TPS neutral??
Beast napisz cos wiecej na temat pracy silnika benz - gaz
[B]
#24 OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2007 - 13:59
#25 OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2007 - 15:35
Moje zdanie na temat(i nie tylko moje) mapy wtrysków jest jedno, uwazam ze nie ma takiej opcji zeby mapy sie rozjechaly. Nie tlumacze dlaczego bo juz o tym pisalem itd.
Ustawienia sondy ok ma byc 0-5v- nakladanie faz malo istotne 4 cyl i 2 cew. ustawia sie taka opcje aby obrotomierz na ekranie kompa (jego wskazania) zgadzaly sie ze wskazaniami obrotomierza w sam., nie bardzo rozumiem TPS neutral??
Beast napisz cos wiecej na temat pracy silnika benz - gaz
na benzynie po odpaleniu gasnie, strzela, jazda jest niemozliwa, na gazie jest ok poza duzym spalaniem (pali tyle co moja x25xe w automacie) i wolnym schodzeniem z obrotow. Moze parownik sie skonczyl ? tylko czemu nagle po regulacji nagle sonda lambda przestala dzialac
#26 OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2007 - 16:19
#27 OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2007 - 17:28
Nie wiem jak jest w BingoS ale jest jeszcze taki parametr jak próg sondy oraz próg TPS (mniej istotny). Prog sondy trzeba ustawić na 2,5V (+ - 0,2V). Próg TPS to już doświadczalnie, u mnie około 0,4 V (0,2V mam na jałowym).... no i podstawa to regulacja parownika (potrzebny odczyt z sondy). Jeszcze jedna istotna sprawa dot. spalania gazu to: opcja dodatkowego otwarcia (bynajmniej u mnie takowa jest w STAG-50) - pozwala ustawic dowolna wartosc TPS w [V] przy ktorej ma nastapic otwarcie silnika krokowego gazu do dowolnie ustalonej wartości, np przy TPS 2,0 otwiera sie na 150 krokow - u mnie oznaczaloby to praktycznie zasysanie gazu na maxa prz obortach okolo 2300..... gazownik przy regulacji mogl nieopatrznie przestawic jakis istotny parametr --------- przestudiuj je wszystkie uważnie.......... jesli nie padla sonda ani tps to raczej nic innego tutaj nie ma wplywu......
prog sondy ustawiony na 2.48V. skok do zadanej watrosci ATT jest faktycznie wlaczony. cut-off wylaczony. ale mnei dziwi ten brak odczytow z lambdy i to ze stalo sie to po regulacji.
#28 OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2007 - 19:15
Generalnie ograniczenie spalania w tego typu elektro. (jezeli wszystkie elementy sa sprawne) polega na zmniejszeniu max. kata otwarcia przy obciazeniu o kilka kroków , proponuje nie zmieniac trybu jazdy na eco lub standard bo to odbije sie na momencie obrotowym silnika.
Strzelanie generalnie (na benz.) jest wtedy gdy za bardzo opozniony zaplon( tu odpada) lub motor jest zalewany paliwem w przeciwienstwie do lpg gdzie strzela jesli jest za malo lpg.
Kiedys spotkalem sie z takim przypadkiem (nie w oplu) ze strzelal bo wtryski byly zapieczone - zabrudzone i strzelal bo paliwo nie bylo rozpylane przez koncowke tylko sie lało-kapało.
A moze on podczas pracy na benz dostaje jescze gaz (tez sie z tym spotkalem siadlo wtedy sterowanie - ecu lpg) podczas pracy na benz. odlacz przewod - sterowanie od ktoregos zaworu lpg.
A co sonda pokazuje jak ja odepniesz i zmierzysz jej wskazania voltomierzem
#29 OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2007 - 21:53
Sprawdz jeszcze opcje: typ emulacji sondy (moze jest odlaczona) i zobacz co sie dzieje jak dasz opcje sonda 0-5V ale +.
Generalnie ograniczenie spalania w tego typu elektro. (jezeli wszystkie elementy sa sprawne) polega na zmniejszeniu max. kata otwarcia przy obciazeniu o kilka kroków , proponuje nie zmieniac trybu jazdy na eco lub standard bo to odbije sie na momencie obrotowym silnika.
Strzelanie generalnie (na benz.) jest wtedy gdy za bardzo opozniony zaplon( tu odpada) lub motor jest zalewany paliwem w przeciwienstwie do lpg gdzie strzela jesli jest za malo lpg.
Kiedys spotkalem sie z takim przypadkiem (nie w oplu) ze strzelal bo wtryski byly zapieczone - zabrudzone i strzelal bo paliwo nie bylo rozpylane przez koncowke tylko sie lało-kapało.
A moze on podczas pracy na benz dostaje jescze gaz (tez sie z tym spotkalem siadlo wtedy sterowanie - ecu lpg) podczas pracy na benz. odlacz przewod - sterowanie od ktoregos zaworu lpg.
A co sonda pokazuje jak ja odepniesz i zmierzysz jej wskazania voltomierzem
emulacja jest ustawiona na "przebieg" i wartosci po 275 dla L i H. po ustawieniu na mase staje. samej sondy multimetrem jeszcze nie mierzylem bo nie bylo na tyle czasu.