Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2,6 V6 nie pali na wszystkie gary w pewnych sytuacjach


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
38 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Milos

Milos

    X20XEV na dożywociu

  • 66 postów
  • Dołączył: 23-08-2009
  • Skąd: Oborniki Wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 20 sierpnia 2016 - 14:05

Rok:2001
Silnik:2,6 V6

 

Pewnego dnia pojawiło się w mojej niedzielnej V6 takie zjawisko.W sytuacji pod obciążeniem ( nie dotyczy to biegu jałowego ) gdy dodaję

gazu z dolnego zakresu obrotów od ok. 1000rpm , to silnik zaczyna przebierać i traci moc ale jedzie.Zjawisko nie ustępuje wraz ze wzrostem obrotów, zaczyna migać a potem świeci w sposób ciągły check.Po wyłączeniu zapłonu i uruchomieniu od nowa silnik pracuje normalnie.I teraz jeżeli najpierw dodam obrotów do 1500 i puszczę sprzęgło silnik pracuje normalnie i nie dzieje się nic niezwykłego.

Ale jeżeli odpuszczę na np 2 biegu gaz i auto zejdzie do 800-1000 rpm i dodam gazu nie używając sprzęgła znowu zacznie przebierać

i trzeba ponownie uruchomić silnik, bo sam przebierać nie przestaje.Muszę operować sprzęgłem w dolnym zakresie obrotów aby jakoś

jechać-zrobiłem już tak ok 200km i nic się nie zmienia ani na lepsze ani na gorsze, na biegu jałowym wszystko normalnie w całym

zakresie obrotów.Jutro może znajdę chwilę aby zczytać błąd, ale napisałem już wcześniej-może ktoś ma jakiś pomysł.Problem wydaje mi się od strony elektronicznej.Restart silnika kasuje przebieranie więc chyba przyczyna niemechaniczna ( świece,wtrysk , itp.).

Nie mam w tym aucie gazu.





#2 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 sierpnia 2016 - 20:26

zobacz błędy co wyszło

 

czujnik stukowy

wtryskiwacze

cewka/świece

 

ja bym obstawiał na kończącą się cewkę



#3 OFFLINE   norbi1974

norbi1974
  • 44 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 20 sierpnia 2016 - 21:38

Miałem podobną sytuacje,raczej cewki



#4 OFFLINE   Milos

Milos

    X20XEV na dożywociu

  • 66 postów
  • Dołączył: 23-08-2009
  • Skąd: Oborniki Wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 sierpnia 2016 - 09:27

Błędy z OPcoma P0130 ( sonda ale to pewnie efekt uboczny )  , dalej P0300 ( ogólnie wypadanie zapłonów ) no i P0305 ( wypadanie zapłonu 5 cylinder ) .

To wszystko.



#5 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 21 sierpnia 2016 - 09:30

No to cewki

#6 OFFLINE   grzesiek3108

grzesiek3108
  • 90 postów
  • Dołączył: 17-01-2013
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 sierpnia 2016 - 11:44

Wypadanie zapłonu cylinder 5 - musisz wymienić cewkę 1-3-5. Przy okazji polecam wymianę świec. A cewka pasuje też od silnika 3.2 V6. Możesz kupić używaną, ale ważne, żeby była oryginalna. Nie kupuj nowej podróby.

#7 OFFLINE   Milos

Milos

    X20XEV na dożywociu

  • 66 postów
  • Dołączył: 23-08-2009
  • Skąd: Oborniki Wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 sierpnia 2016 - 17:38

Rozumiem że można wymienić tylko jedną stronę. Chciałbym wyjechać za chwilę na tydzień, nie zdążyłbym z wymianą.Może paść całkiem nagle i klapa, czy da się jeszcze chwilę pojeździć ? Zawsze mam 2.2 awaryjnie.



#8 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 21 sierpnia 2016 - 17:54

Kolego mam u siebie właśnie to samo co ty, identyko sytuacja na obrotach, u mnie wypada na 1 i 6 garze, kupiłem świece i jutro zmienię i wyczyszczę styki i fajki jak nie pomoże zamawiam cewki, a może ktoś polecić jakie cewki kupić? Bosch, NGK?


Dodany obrazek


#9 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 21 sierpnia 2016 - 19:32

Oryginalne bosch

#10 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 21 sierpnia 2016 - 19:41

Dzięki :)


Dodany obrazek


#11 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 sierpnia 2016 - 20:02

Rozumiem że można wymienić tylko jedną stronę. Chciałbym wyjechać za chwilę na tydzień, nie zdążyłbym z wymianą.Może paść całkiem nagle i klapa, czy da się jeszcze chwilę pojeździć ? Zawsze mam 2.2 awaryjnie.

 

w moim jak zaczeła padać (ok 320km) to po kolejnych 20km padła całkowicie aż się ledwo dotoczyłem na 3 garach, zmieniłem na nowego boscha



#12 OFFLINE   Milos

Milos

    X20XEV na dożywociu

  • 66 postów
  • Dołączył: 23-08-2009
  • Skąd: Oborniki Wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 sierpnia 2016 - 20:40

Raczej nie dam rady nic zadziałać przez najbliższy tydzień z powodu wyjazdu, Aros daj znać czy wymiana lub czyszczenie świec pomogła, wstrzymam się chwilę z zakupem cewki..



#13 OFFLINE   grzesiek3108

grzesiek3108
  • 90 postów
  • Dołączył: 17-01-2013
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 sierpnia 2016 - 20:43

Możesz wymienić jedną. Ważne, żeby była oryginalna. Może być używana. Nie polecam zbyt długo jeździć z uszkodzoną cewką. Jak silnik nie chodzi na wszystkie gary to można go poważnie uszkodzić.

Edytowany przez grzesiek3108, 21 sierpnia 2016 - 20:44.


#14 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 22 sierpnia 2016 - 20:46

Wymieniłem dziś świeczki, wyczyściłem i odtłuściłem wszystkie styki na cewkach, lewa nie jest w za ciekawym stanie, prawa jeszcze obleci, na razie pomogło, brak wypadania ale i tak mam wrażenie że to nie to i chyba jednak odżałuję te 700pln i kupię 2 nowe cewki...


Dodany obrazek


#15 OFFLINE   Milos

Milos

    X20XEV na dożywociu

  • 66 postów
  • Dołączył: 23-08-2009
  • Skąd: Oborniki Wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 29 sierpnia 2016 - 10:37

Przed wyjazdem zdjąłem cewkę i wykręciłem świecę , świecę oczyściłem i poskładałem z powrotem.Co jest na pewno nie tak to uszkodzone gumy izolujące pomiędzy cewką a świecami ( z jednej zostało 60% ) . Jazda próbna i bez zmian.Jak wrócę zamienię świece i sprawdzę czy coś jest inaczej.Czytałem jeszcze o wypadającym

zapłonie z powodu niewłaściwej kompresji, brrrr... Jak powyższe nie da rezultatu wymienię cewkę ( choć stara z wyglądu ok ) .



#16 OFFLINE   Lucas25

Lucas25
  • 39 postów
  • Dołączył: 07-10-2009
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 sierpnia 2016 - 18:10

Ja niestety od kilku lat borykam się z wypadającym zapłonem. Też V6 ale 3,0 X30XE.

Po swoich bojach polecałbym zabrać się za to kompleksowo, tzn. jak już wymieniasz to komplet: cewki i świece + sprawdzenie kompresji.

U mnie był objaw tylko w upalne dni. Szczególnie wypadanie zapłonu pojawiało się po np. 30 minutowej jeździe i postoju 30 minut. Po postoju i 10 minutowej jeździe zaczynał przerywać, szarpać.

Najpierw wymieniłem samą cewkę - nowa Beru. 3 miesiące spokój, upały się skończyły i już uradowany, że problem z głowy, następnego lata się zdziwiłem na trasie. Wymieniłem kable (u Ciebie akurat odpada bo 2,6 V6), świece i kolejna nowa Beru. Znowu 3 miesiące spokój i znowu koniec upałów. Następny rok znowu powtórka. Wymieniłem wtryski LPG, założona używka Bosch i niby spokój. Rok temu pojechałem na wakacje do Chorwacji, na trasie pod koniec Czech zaczęło się przerywanie, po zatankowaniu LPG reszta drogi do Chorwacji i cała droga spowrotem spokój. W tym roku w czerwcu znowu się odezwała. Wymieniłem ECU, miesiąc spokój i rzadko sporadycznie, ale jednak znowu się pojawiła usterka. W zeszły piątek założyłem kolejną cewkę używkę Bosch i na razie testuję.

Piszę ten cały poemat, żeby Cię uczulić, że po wymianie samej cewki, może się okazać, że kolejna też padnie.



#17 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 31 sierpnia 2016 - 06:49

U mnie po wymianie świec, wypadanie wróciło ale tak czułem bo cewka 2.4.6 jest spękana...


Dodany obrazek


#18 OFFLINE   Milos

Milos

    X20XEV na dożywociu

  • 66 postów
  • Dołączył: 23-08-2009
  • Skąd: Oborniki Wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 02 września 2016 - 20:14

Dzisiaj zamieniłem świece 5 i 3. Gumy izolujące od cewki są w tragicznym stanie ( nie mogę namierzyć w necie ) .Dłuższa jazda próbna i bez zmian, błędy te same.

Zastanawia mnie bardzo to co dzisiaj zauważyłem - przy łagodnym przyspieszaniu jest dobrze , przy ostrym z obrotów od 2000 też dobrze.Zapłon wypada przy mocniejszym wdepnięciu z obrotów 1000-1500 niezależnie od biegu.Jaka to różnica dla cewki jeżeli to ona miałaby być uszkodzona ? Przed zamianą świec silnik chwilę chodził ( przestawiałem auto ) , po wykręceniu świec z 3 czułem wyraźnie benzynę ,  5 nie miała żadnego zapachu.Jeżeli coś jest z wtryskiem to pytanie jak wyżej-czemu

tylko przy depnięciu od dołu obrotów.A już wcale nie rozumiem czemu po restarcie silnika przestaje wypadać zapłon ( o ile zaczął ).



#19 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 września 2016 - 20:30

na wyższych obrotach też się dławi ale jest to mniej odczuwalne,

jeszcze tylko napiszę że najtaniej będzie wymienić cewkę na nową niż kombinować



#20 OFFLINE   Milos

Milos

    X20XEV na dożywociu

  • 66 postów
  • Dołączył: 23-08-2009
  • Skąd: Oborniki Wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 03 września 2016 - 14:33

Masz racje Bartek , że z g.... bata nie ukręcisz i nie ma co tworzyć, problem z kompresją nie wchodzi raczej w grę ( usterka pojawiła się nagle ) więc cewka lub wtrysk.

Nie zamierzam ciągnąć tematu w nieskończoność czekając na cud.Można jakoś sprawdzić wtrysk ? Chciałbym to jeszcze zrobić przed zakupem cewki - było nie było 350-400 PLN chciałbym dobrze spożytkować he,he.